Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe
Jak se to vezme jsou negativní i pozitivní.
1, Negativní:
- motory EURO 6 se do extrémních podmínek nehodí, u osmikolek je výfuk (chemická továrna) mezi 2. a 3. nápravou, izolovaná výfuková hadice je vedena nad rámem kolem 2. nápravy (nepůjde dát hydraulický výměnný systém a pevný návěs), všechny čidla a trysky jsou na zadní části výfuku ničím nekryté, když náhodu střelí guma na 3. nápravě je po čidlech a tryskách (výfuk prý stojí 200 tis. Kč)
- v kabině je už samostatné tlačítko na regeneraci DPF filtru, tzn. když to auto bude jezdit v lomu a filtr se sám nezregeneruje, rozsvítí se kontrolka, řidič zmáčkne tlačítko a auto bude stát asi 20 min. na zvýšený volnoběh a vypalovat filtr (to je ekologie a spotřeba nafty!)
- asi kvůli chlazení motorů EURO 6 byly všechny auta co jsme viděli, z boku pod kabinou úplně odkryté, všechen bordel od kol jde přímo na motor (čidla, drátky, turbo ...)
- plastové schůdky do kabiny vržou (hodně), asi změnili dodavatele, na starém Actrosu nic nevrže a nevím jestli v zimě při nízkých teplotách to nebude praskat
- celý přední nárazník je jako kdyby "papírový", při zapadnutí je hodně časově náročné zapnutí lana do závěsu pro vyproštění (nejdřív sundat horní plastový kryt pod kterým je čep, plastový kryt není sklopný, ale jen vyndavací, časem vypadne a ztratí se, pod nim je čep se zajištěním, nutno ještě sklopit značku a schůdky pro nástup k přednímu oknu, tak aby lano pro vyproštění nebylo ničím blokované směrem dolů)
- spodní nástupní schůdek je z relativně tvrdého gumoplastu, podle mě moc nevydrží, starý Actros měl ocelový schůdek na pantech, u MANu je plast, ale s mnohem větším výkyvem
- sklápěč v provedení 8x8 je uskákaná koza, s kterým se v terénu musí hodně pomalu, přišlo mi, že má i celkem malý rejd (vůči Phoenixu 8x8)
- DPF filtr má omezenou životnost, u dálkové dopravy asi 500 tis. km, pak se musí vyměnit a stojí cca. 2000,- EUR, bohužel u terénních aut (sklápěčky, lesovozy, ...) vydrží určitě mnohem méně (odhad tak 200 tis. km)
- šílená autodiagnostika pro plnění emisi EURO 6, má více fází, nejdřív se rozsvítí kontrolka, pak ubere výkon motoru a když si to řidič pořád nenechá opravit úplně ubere výkon motoru (asi na 20%) a omezí rychlost asi taky na 20 km/h, takže je auto nepoužitelné, může tak akorát najet na podvalník a nechat se odvézt do servisu ...
- celkově mám z vozidel EURO 6 pocit, že se všichni EU výrobci domluvili na kartelové dohodě a plošném zdražení o 8 až 10 tis. EUR, konkurence z Číny, Asie nebo USA, se kvůli těmto přísným normám do Evropy nedostane, takže zákazník nemá možnost volby a musí platit a modlit se aby se něco neposralo
2, Pozitivní:
- Mercedes úplně změnil filozofií stavby aut, skoro ke každému typu je snad možno dát přes 10 typů kabiny, 4 typy motorů ... je to styl stavby aut jako u Scanie, což se sebou nese i to, že se Mercedes chce dostat cenově i imidžově na špičku segmentu (po boku Scanie a Volva), tak aby byla vnímána značka Mercedes stejně u osobních vozidel (prémiovka se špičkovou technikou)
- vnitřek kabiny je ergonomicky i použitými materiály na špičce segmentu a blíží se osobákům
- motory bez připomínek, špička
- převodovka PowerShift 3 je momentálně asi nejlepší na trhu (na podobné úrovni je ještě Volvo I-Shift + derivát Renault OptiDriver+), v OffRoad režimu řadí skoro stejně rychle jako DSG u osobáku, má plíživý mód podobně jako měničový automat = bez přidání plynu vyjede i velký kopec s naloženým autem, účinný režim rozhoupání pro vyjetí zapadnutého auta
- 4 zpátečky, max. až 50 km/h
- řidič už vidí v kabině jak ekonomicky jezdí (Eco Fleetboard Support, přišla s tím Scania, pak myslím Iveco i Volvo)
- přídavný elektrohydraulický posilovač ServoTwin, který u osmikolek vyvine takovou sílu, že řidič na místě otáčí volantem 1 prstem
- různé asistenční systémy ESP, hlídání jízdních pruhů, automatické brzdění před překážkou, aktivní tempomat ...
- zesílená motorová brzda, alternativně vodní retardér
- Turno spojka - umožňuje rozjezd bez opotřebení v extrémních podmínkách (nadrozměry)
- v roce 2014 hydropohon přední nápravy, hnaný od motoru, ale pod rámem auta, kardan by neměl překážet jako u Renaultu nebo Dafu
Obecně lze říct, že se novými řadami Actros, Antos a Arocs dostává Mercedes na špičku segmentu, bohužel za cenu zvýšené pořizovací ceny a problémů způsobenými dodržením emisí dle normy EURO 6 (to platí pro všechny značky).
1, Negativní:
- motory EURO 6 se do extrémních podmínek nehodí, u osmikolek je výfuk (chemická továrna) mezi 2. a 3. nápravou, izolovaná výfuková hadice je vedena nad rámem kolem 2. nápravy (nepůjde dát hydraulický výměnný systém a pevný návěs), všechny čidla a trysky jsou na zadní části výfuku ničím nekryté, když náhodu střelí guma na 3. nápravě je po čidlech a tryskách (výfuk prý stojí 200 tis. Kč)
- v kabině je už samostatné tlačítko na regeneraci DPF filtru, tzn. když to auto bude jezdit v lomu a filtr se sám nezregeneruje, rozsvítí se kontrolka, řidič zmáčkne tlačítko a auto bude stát asi 20 min. na zvýšený volnoběh a vypalovat filtr (to je ekologie a spotřeba nafty!)
- asi kvůli chlazení motorů EURO 6 byly všechny auta co jsme viděli, z boku pod kabinou úplně odkryté, všechen bordel od kol jde přímo na motor (čidla, drátky, turbo ...)
- plastové schůdky do kabiny vržou (hodně), asi změnili dodavatele, na starém Actrosu nic nevrže a nevím jestli v zimě při nízkých teplotách to nebude praskat
- celý přední nárazník je jako kdyby "papírový", při zapadnutí je hodně časově náročné zapnutí lana do závěsu pro vyproštění (nejdřív sundat horní plastový kryt pod kterým je čep, plastový kryt není sklopný, ale jen vyndavací, časem vypadne a ztratí se, pod nim je čep se zajištěním, nutno ještě sklopit značku a schůdky pro nástup k přednímu oknu, tak aby lano pro vyproštění nebylo ničím blokované směrem dolů)
- spodní nástupní schůdek je z relativně tvrdého gumoplastu, podle mě moc nevydrží, starý Actros měl ocelový schůdek na pantech, u MANu je plast, ale s mnohem větším výkyvem
- sklápěč v provedení 8x8 je uskákaná koza, s kterým se v terénu musí hodně pomalu, přišlo mi, že má i celkem malý rejd (vůči Phoenixu 8x8)
- DPF filtr má omezenou životnost, u dálkové dopravy asi 500 tis. km, pak se musí vyměnit a stojí cca. 2000,- EUR, bohužel u terénních aut (sklápěčky, lesovozy, ...) vydrží určitě mnohem méně (odhad tak 200 tis. km)
- šílená autodiagnostika pro plnění emisi EURO 6, má více fází, nejdřív se rozsvítí kontrolka, pak ubere výkon motoru a když si to řidič pořád nenechá opravit úplně ubere výkon motoru (asi na 20%) a omezí rychlost asi taky na 20 km/h, takže je auto nepoužitelné, může tak akorát najet na podvalník a nechat se odvézt do servisu ...
- celkově mám z vozidel EURO 6 pocit, že se všichni EU výrobci domluvili na kartelové dohodě a plošném zdražení o 8 až 10 tis. EUR, konkurence z Číny, Asie nebo USA, se kvůli těmto přísným normám do Evropy nedostane, takže zákazník nemá možnost volby a musí platit a modlit se aby se něco neposralo
2, Pozitivní:
- Mercedes úplně změnil filozofií stavby aut, skoro ke každému typu je snad možno dát přes 10 typů kabiny, 4 typy motorů ... je to styl stavby aut jako u Scanie, což se sebou nese i to, že se Mercedes chce dostat cenově i imidžově na špičku segmentu (po boku Scanie a Volva), tak aby byla vnímána značka Mercedes stejně u osobních vozidel (prémiovka se špičkovou technikou)
- vnitřek kabiny je ergonomicky i použitými materiály na špičce segmentu a blíží se osobákům
- motory bez připomínek, špička
- převodovka PowerShift 3 je momentálně asi nejlepší na trhu (na podobné úrovni je ještě Volvo I-Shift + derivát Renault OptiDriver+), v OffRoad režimu řadí skoro stejně rychle jako DSG u osobáku, má plíživý mód podobně jako měničový automat = bez přidání plynu vyjede i velký kopec s naloženým autem, účinný režim rozhoupání pro vyjetí zapadnutého auta
- 4 zpátečky, max. až 50 km/h
- řidič už vidí v kabině jak ekonomicky jezdí (Eco Fleetboard Support, přišla s tím Scania, pak myslím Iveco i Volvo)
- přídavný elektrohydraulický posilovač ServoTwin, který u osmikolek vyvine takovou sílu, že řidič na místě otáčí volantem 1 prstem
- různé asistenční systémy ESP, hlídání jízdních pruhů, automatické brzdění před překážkou, aktivní tempomat ...
- zesílená motorová brzda, alternativně vodní retardér
- Turno spojka - umožňuje rozjezd bez opotřebení v extrémních podmínkách (nadrozměry)
- v roce 2014 hydropohon přední nápravy, hnaný od motoru, ale pod rámem auta, kardan by neměl překážet jako u Renaultu nebo Dafu
Obecně lze říct, že se novými řadami Actros, Antos a Arocs dostává Mercedes na špičku segmentu, bohužel za cenu zvýšené pořizovací ceny a problémů způsobenými dodržením emisí dle normy EURO 6 (to platí pro všechny značky).
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Safky-regenerace DPF funguje automaticky a bez problému,jen se při sepnutí rozsvítí kontrolka na měřáku AD Blue.Ničeho si člověk nevšímá.Pokud je řídíč blb,zmáčkne na palubce DPF,svítí řervená kontrolka a muže se to poruchat,takže na vypínač nesahat ,od toho tam ta automatika je.Za jízdy pří vypalování pozoruju malinkej pokles výkonu jen u svýho osobáku,ale u tahače se to neprojevuje.Co mě ale překvapilo,předtím jsem měl DAF E5 EEV,to bralo dost AD BLUE,ale u MB EUERO 6 nádržka vydrží v pruměru 7 000km,a to mám minimální přejezdy po prázdnu
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 12 hostů