Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 9826
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Můžeme jen závidět :-D

ty dáváš nejstarší, tak já dám nejnovější 706 co tam máme, naštěstí jsem s tím jel jen po dvoře


Obrázek
BES - běs
ned črc 03, 2016 7:01 pm

Uživatelský avatar
dawid
Příspěvky: 412
Registrován: ned črc 01, 2007 9:19 pm

Mazání actris 4141

Příspěvek

Chlapi kde a co mazat na actrosu 4141???? Návod či foto!??diky
stř lis 02, 2016 7:17 pm

Mer-Tat
Příspěvky: 42
Registrován: pát úno 07, 2014 1:50 pm
Bydliště: Haná

Příspěvek

Zdarec. Já to dělám takto : kažé 4000 km. mažu kardany, ty co mají mazničky, vahadla co přenášejí zatížení mezi pérami 1-2 nápravy celem 8 mazniček, dále párkrát pumpnu zespodu do majleru (někdy to nejde). každých 8000 k tomu samému dále mažu svislé čepy-na každém čepu 1 maznička nahořa a jedna dole, všechny brzdové klíče ,ale bacha NEPŘEMAZAT stačí3-4 pumpnout někdy i to je moc a u těch svisláků taky bacha. Sklápění a bočnice mažu podle práce. Jestli máš poháněné přední nápravy tak ty jsou mazány olejem, každý horní svislý čep má ze zhora zátku na 14 ku imbus, spodní svislák má zátu na 14ku obyčejný plochý klíč, je tam málo místa chce to kola vytočit do strany a ten klíč nejlépe nový a z boku zbrousit aby byl tenší. Olej je jedno co tam dáš vleze se ho tam asi tak velký panák a dostaneš ho tam stříkačkou. Homokineťáky na předních nápravách a středy na kardanech mažu jednou za rok, v originále je tam nulka vazelína. Jinak ve všem ostatním klasické LVéčko. V součesnosti to mažu grafitkou, ale nevím jestli je to výhra, jsem od toho vždy jak to prase. Chce to kvalitní dekalamitku a perfektní špičku. Jinak co se týče těch karanů a vahadel při dlouhodobější jízdě v terénu je to potřeba mazat častěji, klidně každý týden bez ohledu na ujeté km. Bacha na ten olej v těch čepech on o tom věčinou nikdo neví a když olej vyteče tak se zadřou a rozsypou ložiska. Výměna je potom horor.
pát lis 04, 2016 10:05 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 4505
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

Na tu grafitku bacha,je pouze na kluzná ložiska,jak to dáš do jehliček v kardanu apod...tak se ti to po čase zadře...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
sob lis 05, 2016 12:44 am

Mer-Tat
Příspěvky: 42
Registrován: pát úno 07, 2014 1:50 pm
Bydliště: Haná

Příspěvek

Čau. Stou grafitkou máš pravdu začal jsem s ní mazat právě kvůli těm vahadlům a čepům na korbě. .Z lenosti když už jsem pod tím ležel tak jsem s ní namazal všechno. Ale už jsem si nachystal druhou dekalamitku s LV abych něco nepojebal. :wink:
sob lis 05, 2016 10:18 pm

karel slezák
Příspěvky: 2338
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

po dlouhé době dnes sklopka
Obrázek
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
sob lis 12, 2016 5:09 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3036
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Příspěvek

Taky spz kvůli technické? :lol:
sob lis 12, 2016 5:57 pm

karel slezák
Příspěvky: 2338
Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
Bydliště: Brünn
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jak říkáš
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
sob lis 12, 2016 8:30 pm

Uživatelský avatar
dawid
Příspěvky: 412
Registrován: ned črc 01, 2007 9:19 pm

Příspěvek

Co je přesně mezinápravová uzávěrka...Co zapnu u 8x6..??
K čemu slouží rozdělovací převodovka..?????
Dik
ned led 08, 2017 4:30 pm

Mer-Tat
Příspěvky: 42
Registrován: pát úno 07, 2014 1:50 pm
Bydliště: Haná

Příspěvek

Čau. Uzávěrky na Actosu 8 x 6 fungují takto- při poloze 1 se ti zapne mezinápr.uz. + pohon př. nápr. Znamená to že na 1-3-4 náp. je v záběru vždy jedno kolo, to méně zatížené. Při poloze 2 se zapnou osové uzávěrky na 3-4 nápravách, to znamená že na 3-4 nápr. jsou v záběru všechna kola. Při poloze 3 se ještě uzamče osová uzáv. př. nápr. to zn. že na 1 náp. zabírají obě kola. Sestupná převodovka při zapnutí přepůlí převod z hl. převodovky směrem dolů, zvýší se tím kroutící moment a sníží namáhání spojky a hlavní převodovky takže při stejných kvaltech jede auto pomaleji , ale má zase sílu jako prase. Jinak se tomu říká želva-zajíc. Pro představu na zajíce při velká 8 otáčky 1400 jedeš 80 km/h. Při tom samém na želvu 50 km/h. Čus.
ned led 08, 2017 7:11 pm

Uživatelský avatar
dawid
Příspěvky: 412
Registrován: ned črc 01, 2007 9:19 pm

Příspěvek

Super díky.....K tě rozdělovací převodovce..... Jezdím v poloze na nulu.... To jezdím v jakém režimu....?? Co se děje či neděje s autem...????.prevodovkou..???
Dostal jsem medvěda a ani stránka návodu....
PS.je užitečné ji používat,když řáďím v terénu s 38tunama....?? Kopcem.. Terénem..Horem dolů......
ned led 08, 2017 8:12 pm

Gudi
Příspěvky: 3
Registrován: ned led 08, 2017 10:25 am
Bydliště: Poličná

Příspěvek

Zdarec. Rozhodl jsem se naše staré 815Agro prodat a pořídit něco z čeho každy večer nevylezu vyfluslý jak 9V baterka. Komfort, spotřeba, mýto, klima. To sou věci co bych chtěl zlepšit :D a tak nějak jsem se rozhodl pro Mercedes. Doposud sme s Tatrou vozili obilí, hnůj a balíky sem tam nějaké kamení spíš víc po cestě, ale i pole a louky. Většinou za sucha. Říkám si, že když bude auto 6x4 tak, i tak to víc ujede na mokré trávě, jak Agro na balonech. Projel sem net a nějak mi učarovalo tohle auto http://www.mascus.cz/preprava/sklapec/m ... w34fr.html. Chci se na to jet podívat. Na co si hlavně dát pozor a co se nejvíc u Mercedesu sere? Původně sem chtěl Scanii, obchod domluveny a druhy den borec auto prodal polákovi. Dík moc za tipy.
pon led 09, 2017 4:21 pm

Mer-Tat
Příspěvky: 42
Registrován: pát úno 07, 2014 1:50 pm
Bydliště: Haná

Příspěvek

Zdarec. Já mám 8 x 6 rv. 2007 najeto k dnešku 311000 km. Velká porucha zatím žádná z malých nějaká ta řídící tyč, 2x silentbloky na pérech, na 1 nápr. svislé čepy ale to spíš kvůli ůdržbě, bylo mi řečeno že jsou bezůdržbové a nebyla to pravda, jsou mazány olejem a ten se musí dolévat. Ještě jsem musel dát zgenerálkovat sedačku Gramer-nejsou nic moc. Jsou to všechno drobnosti mimo sedačky jsem si vše udělal sám. Jo ještě zrovna teď jsem ještě vyměnil servočerpadlo, už bylo vyšlehaný a dávalo málo tlaku. Ale bacha s tím autem si jezdím sám je moje a podle toho se k němu i tak chovám. Znám 8x4 firemní kde se střídali řidiči a majitel je kokot má najeto stejně jako moje a je to VRAK. Naposledy klekl motor, musí vyměnit blok. K tomu co tam uvádíš. Vypadá dobře, je to verze 26 takže auto na silnici má to sníženo uložení kabiny a motoru , už jsem na tom viděl proraženou vanu. Tonáž velice dobrá korba taky. Podvozek na měchách, nemám s tím zkušeností ale bude to asi určitě pohodlnější. Retardér dobrý automat taky. Má to najeto 200 takže je to záležitost údržby. Je to z D tak si to pořádně prolez protože to co se o němcích tvrdí že dělají všechno precizně není pravda. Na nákladáky a st. stroje serou a chovají se k nim jako hovada. Z mé osobní zkušenosti vím že nemažou a nečistí filtry. Viděl jsem 8 let starý Cat. a některé mazničky byli ještě zašpuntovány a všechny čepy byli v prdeli. Nech si vyhodit vzd. filtr a uvidíš. Co Mercedes nevychytal tak to je tvrdé uložení kabiny, skáče to jak koza. No to je asi tak všechno Čus.
čtv led 12, 2017 9:50 pm

Uživatelský avatar
holbra
Příspěvky: 3036
Registrován: pon zář 14, 2009 3:33 pm
Bydliště: valašsko

Re: Actros (MP1,MP2,MP3)

Příspěvek

Silniční auto s nízkým předkem prostě není na jezdění po stavbě
úte úno 28, 2017 10:11 am

JiRaY
Příspěvky: 3050
Registrován: sob led 10, 2009 11:22 pm
Bydliště: Praha

Re: Actros (MP1,MP2,MP3)

Příspěvek

Ale dá se tomu pomoct,když se chce :-)
Vyhodit přední stupačku pod nárazníkem,i ty oba dva plastové kryty pod nárazníkem,dát tam jen pruh gumové zástěrky,a zahodit spodní stupačky,a nahradit je těmi výklopnými ze stavební verze,případně nějaké nižší svařit z jeklu... Jezdit často po stavbách,hned bych to šel předělat,tohle je o urvání celého nárazníku
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř bře 01, 2017 1:55 am

Odpovědět

Zpět na „MERCEDES - BENZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti