Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe
Mercedes SK ve službách ČSAD
V roce 1974 vzalo ČSAD KNV Praha a Hungarocamion do zkušebního provozu soupravy M.B. NG1419 GLZ Ackerman-Fruehauf a o rok později několik tříosých tahačů s návěsy Trailor.
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Přihodím jen pro doplnění odkazy z našeho webu:
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/036.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/037.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/038.jpg
Tam je zasadni predevsim snimek, ktery dokazuje, ze GLZ jezdil s klasickym logem CSAD na dverich.
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/036.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/037.jpg
http://www.liaznavzdy.cz/images/csad/038.jpg
Tam je zasadni predevsim snimek, ktery dokazuje, ze GLZ jezdil s klasickym logem CSAD na dverich.
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
Díky za reakci.Mě by ale zajímala ta souprava s tím logem Čsad spíš z jiného pohledu.Tyhle obrázky a ta fotka s logem na dveřích není totéž auto.
Ta Hungarocamion byla bílo zelená.Ta naše měla být bílo,žluto oranžová,ale bez těch nápisů Ackerman.......Tyhle obrázky jsou z časopisu Automobil,ale jiné fotky jsem bohužel nikdy nezahlédl,což mě celkem mrzí.
Ty tahače byli obsazeni do filmu Pumpaři od Zlaté podkovy kde jsou vidět v akci,jinak dobových obrázků taky asi moc není.Měl jsem něco slíbené,ale bohužel.
Ta Hungarocamion byla bílo zelená.Ta naše měla být bílo,žluto oranžová,ale bez těch nápisů Ackerman.......Tyhle obrázky jsou z časopisu Automobil,ale jiné fotky jsem bohužel nikdy nezahlédl,což mě celkem mrzí.
Ty tahače byli obsazeni do filmu Pumpaři od Zlaté podkovy kde jsou vidět v akci,jinak dobových obrázků taky asi moc není.Měl jsem něco slíbené,ale bohužel.
Velkoobjemová souprava Ackerman-Freuhauf GLZ ( Grossraum Lastzug ) vznikla jako prototyp v roce 1979 realizací patentového řešení krátkého spojení vleku v soupravě, které prodlužovalo užitečnou ložnou plochu až o 900 mm. Toto řešení bylo chráněno německým patentem - viz : http://www.patent-de.com/pdf/DE2808209C2.pdf
Pro představu dobový prospekt :
Celkem se vyrobilo 11 kusů těchto souprav na podvozcích Mercedes Benz. Jednu z nich zakoupil i HUNGAROCAMION, ale byla na silnějším podvozku MB 1626 2/2 KH a lišlila se od ostatních použitím dvojmontáže na zadní nápravě vleku :
V Československu byl zapůjčen ke zkouškám první tovární prototyp MB 1419 2/2 KHZ v barevném provedení bílo-oranžová - viz ilustrační obrázek modelu prototypu :
Vozy z této série byly převážně v provozu v Německu a dodnes jich většina existuje i když třeba přestavěné na obytné.
[ur
Pro představu dobový prospekt :
Celkem se vyrobilo 11 kusů těchto souprav na podvozcích Mercedes Benz. Jednu z nich zakoupil i HUNGAROCAMION, ale byla na silnějším podvozku MB 1626 2/2 KH a lišlila se od ostatních použitím dvojmontáže na zadní nápravě vleku :
V Československu byl zapůjčen ke zkouškám první tovární prototyp MB 1419 2/2 KHZ v barevném provedení bílo-oranžová - viz ilustrační obrázek modelu prototypu :
Vozy z této série byly převážně v provozu v Německu a dodnes jich většina existuje i když třeba přestavěné na obytné.
[ur
Naposledy upravil(a) JURA13 dne úte črc 06, 2010 12:41 am, celkem upraveno 3 x.
Jestli mohu také přispět ...
jako kluk jsem bydlel v Prosecké ulici na Praze 9 proti baráku jsme měli benzinku a přes pole velký areál Klíčovských garáží ..
Souprava GLZ se tam pohybovala poměrně často a dlouho byla oranžovo - bílá a ten nápis GLZ na boku vozu měla Poměrně často byla také ke spatření v Holešovicích kde byl taktéž areál Čsad ..
Byla sice zapůjčená ale udajně se spátky do německa nevrátila bohužel co se s ní stalo nikdo neví ... zkrátka jednoho dne zmizela .
Jinak co se týče filmu já bych řekl že pro ten učel ten nápis byl pouze překryt folií .. aby se nedělala nevhodná reklama či aby to nebylo vzato jako propaganda
jako kluk jsem bydlel v Prosecké ulici na Praze 9 proti baráku jsme měli benzinku a přes pole velký areál Klíčovských garáží ..
Souprava GLZ se tam pohybovala poměrně často a dlouho byla oranžovo - bílá a ten nápis GLZ na boku vozu měla Poměrně často byla také ke spatření v Holešovicích kde byl taktéž areál Čsad ..
Byla sice zapůjčená ale udajně se spátky do německa nevrátila bohužel co se s ní stalo nikdo neví ... zkrátka jednoho dne zmizela .
Jinak co se týče filmu já bych řekl že pro ten učel ten nápis byl pouze překryt folií .. aby se nedělala nevhodná reklama či aby to nebylo vzato jako propaganda
Souprava GLZ byla na Klíčově ve zkouškách v roce 1982. Při zahájení měla najeto cca 40. tis km. Jak to nakonec dopadlo by mne taky zajímalo, ale údajně bylo vyhodnoceno, že z hlediska ekonomického není přínosem desetiprocentní navýšení přepravní kapacity v protikladu k pořizovacím nákladům, omezené využitelnosti daného uspořádání, složitosti spojovacího zařízení a celkové vyšší vlastní hmotnosti soupravy s přihlédnutím na dlouhodobou životnost a náklady oprav v provozu.
Výslednky hodnocení se vztahovaly ke konkrétní soupravě GLZ. Jinak nástup velkokapacitních souprav s krátkým spojením byl trendem 80. let, který nešlo nevidět.
Renaulty vzešly z výběrového řízení Motokovu kvůli nízké pořizovací ceně a až do konce 80 let ,,vedly" v dovozu techniky pro MKD. Většina těchto velkoobjemových souprav byly valníkového provedení, pár skříňových se používalo k přepravám např. konfekce, tzv. ,,ramínkáři"a jiného lehkého, objemného zboží.
Souprava MERCEDES GLZ v Maďarsku měla ještě v roce 1988 zkušební čísla, viděl jsem ji na prezentaci vozového parku Hungarocamionu při závodech trucků na Hungaroringu.
Maďaři nakupovali soupravy s krátkým spojením i na podvozcích Mercedes, ale už ve standartnějším provedení s dlouhou kabinou bez nadstardantních aerodynamických prvků.
Renaulty vzešly z výběrového řízení Motokovu kvůli nízké pořizovací ceně a až do konce 80 let ,,vedly" v dovozu techniky pro MKD. Většina těchto velkoobjemových souprav byly valníkového provedení, pár skříňových se používalo k přepravám např. konfekce, tzv. ,,ramínkáři"a jiného lehkého, objemného zboží.
Souprava MERCEDES GLZ v Maďarsku měla ještě v roce 1988 zkušební čísla, viděl jsem ji na prezentaci vozového parku Hungarocamionu při závodech trucků na Hungaroringu.
Maďaři nakupovali soupravy s krátkým spojením i na podvozcích Mercedes, ale už ve standartnějším provedení s dlouhou kabinou bez nadstardantních aerodynamických prvků.
Díky za vyčerpávající odpovědi.
Maďarský Hungarocamion byl co se týče vozového parku hodně pokrokokový i když ty velkoobjemové vleky za ty další MB neměli až tak s krátkým spojením a hlavně soupravou GLS nic moc společného.Byl to klasický závěs s klasickou ojí,jen na ní byl schod pro srovnání výšky auta a vleku.
Maďarský Hungarocamion byl co se týče vozového parku hodně pokrokokový i když ty velkoobjemové vleky za ty další MB neměli až tak s krátkým spojením a hlavně soupravou GLS nic moc společného.Byl to klasický závěs s klasickou ojí,jen na ní byl schod pro srovnání výšky auta a vleku.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů