Zdravím všechny.Mám jen malej dotaz.V knížce k Volvu píšou že se musí baterie dobíjet každých 14 dní,že alternátor nepokryje nabití baterií do 100% kapacity baterek.Co je na tom pravdy?
Mě se nekolikrát stalo že jsem ráno nenatočil nebo to chytlo jakoby zázrakem.V autě trávím noc na firmě,neoplatí se mi dojíždět každej den domů,jezdím jen vnitro.Každej den auto najezdí od 150 do 500 km.Jelikož tahám plachtovej podvalník s hydraulickou zadní nájezdovou plošinou poháněnou elektromotorem během nakládky a vykládky nechávám motor běžet.Prijedu na firmu,zaparkuju a nechám ho blafat na volnoběh třeba půl hodiny.Spotřebiče používám následovně.Lednice beží na první stupeň já nevím asi ze šesti,svítím si ali hodinu a běží notebok asi dvě,tři hodinky než usnu a sám se vypne.Počítač mám napojenej přímo do 24 zásuvky,žádnej měnič na 220.(již ho takhle provozuji 5 let,místo 18 V doněj jde 24 až 28a drží,prevít jeden )
Ráno to prostě točí jako by to umíralo,občas v tom při startu párkrát cvakne.Podezřívám cívku startéru ale během dne to prostě točí normálně.
Baterie jsem měřil na zátěžáku,při zatížení neklesne napětí pod 11.7 V.Jsou asi 2.5 let staré.
Máte nějaké zkušenosti?
Ještě otázečka k palubnímu počítači.Položka ampérmetr ukazuje prosím co?Nabíjecí či vybíjecí proud?
Díky moc za informace.Ve firmě nechtěj se moc pouštět do nových baterek.Nebo možná odcházi startér
edit:Zapoměl jsem na bufika,pouštím jej na noc,teplota nastavena na 22 stupňů
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
no, nevím, mám možná podobnou zkušenost. Položka ampérmetr na palubním PC ukazuje momentální voltáž baterií, tzn., třeba 24,6V. Já si myslím, že ty baterky přes noc vybije větrák od palubního topení. Pustím bufíka, a když se celá kabina vyhřeje, tak se najednou spustí sám od sebe větrák od normálního palubního topení a začne přifukovat do kabiny čerstvej, studenej vzduch z venku. No a když to takhle dělá celou noc, tak vytluče baterky, což se mi už jednou stalo. Ptal jsem se na to v servisu, a řekli mi, že to tak je správně, že to je, aby měl řidič v autě čerstvej vzduch, protože nezávislý topení si bere vzduch z kabiny. Bohužel, ten větrák nejde vypnout, dokonce, ani když vyndám klíček ze zapalování. Pak jsem přišel na to, že když dám rychlost větráku z automatu na nulu (jako vypnuto), a regulátor teploty otočím doleva na nejvíc studeno, tak se to nezapne, v klidu si "bufím" celou noc a ráno startér točí jako blázen. No, zkus to a uvidíš...
Jo díky za tip,zkusím.Nevím jak to bude tady u týhle klimatizační jednotky,v manualu popisujou několik typů.Já mám ECC.U týhle píšou že když otočím regulátorem do modrýho pole bude to ohřívat jen motor.Zkusil jsem to a opravdu z výdechů nejde nic.Tak tudy cesta nevede.Já si myslím že baterky jsou K.O nebo před smrtí.Onten zátěžák je zatíží pouze 100 ampéry,předsi tady je odběr vyšší při startu.
- Martin Kopecký
- Matty
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte dub 07, 2009 9:31 pm
- Bydliště: Jičín
- Martin Kopecký
- Matty
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte dub 07, 2009 9:31 pm
- Bydliště: Jičín
Na displeji to nebude psát nic-bufík není připojen do palubní dagnostiky. Spočítej, kolikrát ti to zabliká.
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
www.bm-autocross-team.euweb.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů