Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, cuisine, Hynek, Frenky

Odpovědět
Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5861
Registrován: stř bře 01, 2006 5:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

nějaká mašinka z francie z liazáckým motorem

Obrázek

- http://www.lrpresse.fr/trains/viewtopic.php?f=4&t=26008
- http://cfvo.blogspot.com/
pát bře 11, 2011 10:09 pm

luboš růžička
Příspěvky: 380
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Jasně je to ůzkorozchodná lokomotiva pro průmyslové vlečky vyráběná v 80tých letech v Kladenské Poldovce. Je tam motor z matesa, ale kvůli příkonu převodovky a ůčelu použití to má výkon jen 120koní.
Jinak se dá říci že když Liazkám na silnicích téměř odzvonilo, tak dráha to ještě drží a drží tak nad vodou asi celý Tedom, dodávkami náhradních dílů a motorů do řady 814 a nově i 842.
šm kové motory musí stále dnes a denně za každého počasí jezdit v motorových vozech 810, životnost motoru je zhruba 1rok, a po celý rok je tam jen voda žádný fridex.
V lokomotivách řady 714 jsou dva motory M1.2.c každý po 300kw,
V motorových vozech jsou rovněž tyto motory,ale v ležatém provedení, ovšem spolehlivost taky žádný zázrak. Po mnoha ůpravách hlavně použitých materiálech motorů po Go se spolehlivost o něco zlepšila.
V motorových vozech 842 jsou opět dva motory ale 640F, ůplná hrůza ty jsou na víc pro daný vůz slabé takže ted dostávají motory Tedom z regionov 814.
Samosřejmě tomu nepřidají poměrně exponované výkony na které jsou vozidla nasazovaná a pracují téměř neustále na plno a také to že s tím jezdí10-20strojvedocích.
Motory tedom v regionovách nám teprve ukáží svou spolehlivost máme je jen něco přes rok mají najeto 160000km, motory zatím v pohodě.jen ten přístup u těchto ležatých motorů na cokoli je katastrofa, ventily,trysky ani měrka pomalu nejde vytáhnout bez odření kloubů. Výhodou je konečně nemrznocí směs a nižší exhalace a přeci jen to snad v těchto jednotkách bude držet protože nejsou tak těžké a výkon 242kw je pro vůz a motor optimální
.
Jinak mají motor M1.2c ve stojaté verzy 300kw i lokomotivy 708 s těmi zkušenost nemám,ale jezdí jen na lehkém posunu tak to asi bude v pohodě.
sob bře 12, 2011 9:13 am

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2133
Registrován: stř lis 26, 2008 7:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

mohl by jsi sem nahodit obrázky těch lokomotiv? já mám jen chabou představu o tom, co je 810 (to by měl být "skleník" ???) a ještě znám regionovu a tím to pro mne končí...
!LIAZ 4life!
sob bře 12, 2011 9:25 am

sob bře 12, 2011 9:44 am

Uživatelský avatar
Melda
Příspěvky: 474
Registrován: čtv úno 14, 2008 9:16 am
Bydliště: Na severu

Příspěvek

JJ. ř.810 (152) a nekonečný příběh se zavzdušňováním chladícího okruhu motoru M1.2.a ML 634. Ještě nyní se mi o tom zdá.
pon bře 14, 2011 9:10 am

luboš růžička
Příspěvky: 380
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Motory M1.2.c Tedom na regionovách. Po ujetí 100 000 km a více praskání ventilových vík, je zázrak když za týden žádné nepraskne. Na starých motorech ML634 prasklo jen víjimečně kdyř to někdo opravdu hodně utáhl. Pravidelně po ujetí 20 000km volná sklenička že se divím že to jede ,je to neduh i motorů ML634 a za celých 40let s tím nikdo nebyl schopen něco udělat aby se nepovolovala po tak málo kilometrech.Dále jsou časté netěsnosti chlazení a mazání turba. A po ujetí 222 000km už odešli 2turba. čekal jsem teda lepší vísledky. Dělali to motory na řadě 300 také? Nebo čím je to novější a pro dráhu tak je to šunt?
sob črc 23, 2011 8:20 am

luboš růžička
Příspěvky: 380
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

Příspěvek

Opět něco k motorům M 1.2C v ležatém provedení na regionovách. Nekonečný příběh- těsnění pod hlavami běžně po 200 000km,jak na běžícím pásu, už jsme měli i shnilé vložky po 350 000km, po celou dobu používají tyto motory chladící kapalinu Texaco havoline ředěnou destilkou na - 35 stupnů.
Ostatní závady uvedené v předchozím příspěvku se stále opakují, jsou to závady známé z liazáckých motorů už 30 let a furt je to stejný, možná to je trochu lepší,ale z dnešního pohledu mohla takové motory vzít fakt jen dráha.
Vše je to o materiálech, které pořád nejsou to správné ořechové.
Holt to má jen novou značku tedom, jinak je to líza takže to dělají pořád v duchu počátku 90 tých let, jenže doba jde dopředu a spolehlivost motorů by měla jít s ní.
Jsem vcelku Liazák,ale za tyhle motory se stydím, v dnešní době by to mělo dosahovat úplně jiné spolehlivosti, ale v porovnání se staršími motory liaz v drážních vozidlech to přeci jen vydrží 2-3x víc takže přeci jen slavíme ůspěch.
Na několika našich regionovách je už elektronicky řízené vstřikovací čerpadlo to je jediné co na tom vymyslel tedom, ale občas si to dělá s výkonem co chce a vůbec s tím nejde nic udělat takže se to zase moc nepovedlo., :cry:
ned bře 31, 2013 4:46 pm

luboš růžička
Příspěvky: 380
Registrován: pát bře 11, 2011 6:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích

Příspěvek

Výměna motorů ML 634 kanybalizací u Českých drah a důvod?trošku na nás koukla ojnice :) Vůz vpravo je již zrušen a motor ještě nějaký čas poslouží.


Obrázek


Obrázek
sob pro 16, 2017 7:16 am

Odpovědět

Zpět na „LIAZ“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host