Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Navýšení výkonu-přečipování
Ahoj,má někdo zkušenosti s přečipováním motoru.Máme dva MANy TGAčka,jeden 390 koní a druhý 430.Mám nabídku na přečip za 25000 za jedno auto a navýšení výkonu o 40 koní.Ten co to nabízí to samozřejmě vychvaluje do nebe.Je pravdou že mezi těma dvěma je rozdíl 3-4 litry/100km při stejné trase a tonáži při dnešních cenách nafty to mám hravě do půl roku zpět.Ale zajímala by mě nějaká konkrétní zkušenost nebo rada odborníka.Například jestli navýšením výkonu nesnížím životnost motoru.Many jsou co do litráže stejné a zástupce nabízející firmy tvrdí že motory jsou úplně stejné a mají výkonové rozpětí 390-480 koní.Podotýkám že oba řidiči jsou staří harcovníci u kterých vím že navýšení výkonu nebudou používat k závodům do kopce.Díky za odpověď.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
helenc ted (nedavno mi šef říká ) nechceš to čipnout??? asi o 30-40 kobil nevim přesně o kolik mám 430... prej to stojí 15 , s tou spotřebou se všichni schodujou protože vetšinou v menším rozmezí jde čistě o soft. úpravu..hold doba jde dál ....mám na tom 550tis, tak jestli k tomu dojde tak dám info určitě v menší míře bych toho nebál, ale měla by to dělat "prověřená" Fa jinak se z toho taky muže rychle začoudit
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
já bych nečipoval. Pokud budeš, předčti si prvně třeba toto. http://www.tipcars.com/#magazin-automob ... -3948.html
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Pravda je někde uprostřed a nesmí to dělat nějací nýmandi, co mají v nabídce i čip na sekačku. Mám zkušenosti s úpravou turbodieselů, i turbobenzínů a zatím pozitivní. Nesmí auto dostat do ruky hovado řidič, ten zkurví i sérii, natož čip.
Některé modely jsou řešeny opravdu jen el. úpravou a střeva mají stejné, např. v zemědělství mají traktory v modelové řadě stejné komponenty (spojky, převody, dif.) v rozmezí 40-50k, takže se dá ušetřit i při nákupu. Jezdí nám nejeden upravený traktor a všichni si spotřebu pochvalují a výkon je jako bonus.
Kdyby opravdu byly motory z fabriky nastaveny na max. nevznikaly by tovární úpravci jako (AMG, AC Schnitzer, Steinmetz) apod.
Je třeba vědět, kam zajít. Na X- Tuning mě lanařil i bývalý kolega od konkurence, traktory jim upravujou, jak na běžícím páse, třeba je někdy využiju.
Některé modely jsou řešeny opravdu jen el. úpravou a střeva mají stejné, např. v zemědělství mají traktory v modelové řadě stejné komponenty (spojky, převody, dif.) v rozmezí 40-50k, takže se dá ušetřit i při nákupu. Jezdí nám nejeden upravený traktor a všichni si spotřebu pochvalují a výkon je jako bonus.
Kdyby opravdu byly motory z fabriky nastaveny na max. nevznikaly by tovární úpravci jako (AMG, AC Schnitzer, Steinmetz) apod.
Je třeba vědět, kam zajít. Na X- Tuning mě lanařil i bývalý kolega od konkurence, traktory jim upravujou, jak na běžícím páse, třeba je někdy využiju.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
O čipování bych zájem neměl,ale zajímalo by mě jak se na MANech dá zvýšit rychlost?Má s tím někdo zkušenosti?Tachografem to nejde,v servisu mi řekli,že je jediná možnost objednat software přímo u výrobce a přehrát jím aktuální nastavení řídící jednotky.Což samozřejmě bude nemálo stát,ale myslím,že by se to dalo udělat jinak a za míň,ikdyž se možná pletu
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11909
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
FR1GTX
jj musíš vlézt přímo do nastavení a pokud nechceš aby ti to v servisu vrátili zpátky, tak musíš smazat "adresu přístupu" ale ti si znemožníš možnost vlézt tam při nějakým problemu a proto to musíš mít poznamenaný..aspon tak mě to vysvětlovali na 2001 mě to udělali v SPA a spokojenost byla ,,,ale byla i jiná doba
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
to hubby: pěkně popsáno ale řeší se tam jen osobní auta,myslím že u trucků je to trošku jinak a taky si myslím že každých pár desítek koní navíc u nového auta znamená taky příkladně 100tis. nahoru,proto spousta lidí volí nižší výkon a pak přečipování.Sbírám informace kde se dá ale určitě pište další zkušenosti.Dík.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
pepino.cz - znáš to, nejsem tak bohatý abych si mohl kupovat levné věci. Když ti někdo zvedne krouťák o 500, tak je jasné že spojka dostane dřív na prdel, protože v 440není stejná jak ve 380. Pokud si myslíš že ti klesne spotřeba, tak je to blbost, ty kobylky se musej taky něčím krmit. Pokud ale do toho půjdeš nech si od nich napsat záruční list ! ! ! Ověř si jestli vůbec nějaký výkon to autu přidalo, nejlépe na brzdě ale to bude asi složité na kamionu. Píšeš že u nového auta by znamenal 100 000Kč rozdíl mezi různými výkony, pokud dáš 25 000 za čip už je rozdíl jen 75 000Kč. Stojí ti 75 000 u auta za 2 000 000 za ty problémy které mohou nastat ?
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv dub 18, 2013 6:35 pm
- Bydliště: Val.Klobouky
Ja mam zkusenost tuhle.Mam chip od firmy x Tuning mesic.Spotrebu jsem mel na Manu Tga 440 pet roku starem s 25 tunami do nemecka kolem 38 litru.Byl jsem v servise Man 2 dny a za to jsem zaplatil 30 000 Kc a nic nenasli.Trysky dobre,turbo nove a predchladic tesny.Cele auto v poradku,tak mi rekli,ze je to ridicem.Na to jsem jim rekl at jdou do prdele,protoze si s tim jezdim od novoty sam a takovou spotrebu jsem nikdy nemel.Dostala se mi pod ruky firma X Tuning a na mesic mi dala chip zdarma ze 440 na 480 kobyl.Samozrejme,ze to nemuzu srovnat s motorem origo 480 HP protoze maji 13 litrovy obsah a 440 ka ma jen 10,5 litru,ale i pres to mi sla spotreba o 4 litry dole.Vykon byl jen o malo lepsi.Spise prudke kopce byly o dost znat,ale na dalnici jsem stejne musel jit do nizsich rad.To je fuk.Dulezite je,ze motor to poznal a ted jezdim Valasske Klobouky - Dortmund s 25 tunami za 33,6 litru a ne za 38.Tento tyden byl V.klobouky - Dortmund z 25 za 33,6 a zpet 4 tuny za 25 litru coz je za celou tocku 29,5 litru.To mi teda za chip kurna stoji.Kdyz neni Man schopny zjistit zavadu a svadi vse na ridice,tak jinou moznost ani nemam.Kone to vyresily.Sice je chyba asi porad na svete,ale jezdim za malo,tak mam delsi cas chybu hledat.Pri 38 litrech bych to radeji prodal.Takto budu dal hledat a uvidim.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: čtv dub 18, 2013 6:35 pm
- Bydliště: Val.Klobouky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů