Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Dřevák :)
Příspěvky: 143
Registrován: ned říj 25, 2009 1:53 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

Zdravim pánové,
tuhle se mi stala taková věc, jedu dokopce, podřadím na 2, pustim spojku a nejedu, jen rachtám. Říkám si co tak může být pokažené, no zkusil jsem zapnout predek a ten se točil tak shodit náklad a hurá do servisu. Po cestě jsem usoudil, že to nejspis bude sestup. No a byla oholena to takova ta spojovaci tyč co žene zadní nápravy. Tak se bojim kolik to bude stát. Když prej 60 tak si rikam neni to tak hrozný, no ale prej že chce ještě vyměnit skříň nezinapravovyho dyferaku a uz jsme na 120 000 kč. Hotovy to jestě není tak že to klidně může být i vic, míň to rozhodně nebude. Jaky mate vy zkušenosti s podobnyma opravana a cenou za ně. Je to eurovka 2 a delaji to v Tatrovackym servisu.
Díky :)
čtv zář 06, 2012 5:45 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Těžko takhle soudit, za výměnu královské hřídele by to bylo brutálně moc, stejně tak za ten koš diferáku pokud bys to bral jen jako za materiál. Ona ta cena ale bude zatím spíš informativní. I tak v tom máš ale rozborku, sborku, nějaké umytí, navíc víš sám že když už do toho spodku lezeš tak na tebe začnou vyskakovat kostlivci z různých skříní... I když budeš měnit jen hřídel tak si musíš uvědomit že ony ty drážky zapadají do osazení které bude taky šrot,nějaké ložiska, gufera... atd atd. My tomu u nás říkáme střední oprava :-) To se veme auto, na předku to má SPZ, na zadku to má SPZ a co je mezi tím se vymění :-) Tím nechci říct že jsou servisy svaté, to víš že oni taky potřebujou vydělat ;-) Jen že si nemusejí až tak vymýšlet :wink:
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
čtv zář 06, 2012 10:27 pm

Dřevák :)
Příspěvky: 143
Registrován: ned říj 25, 2009 1:53 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

no heleď, je to už rozebrany, a budou dělat jen tyhle dve věci. Ta tyc prej stoji neco přes 30 litřiků. Ale na půl metrovoou hridel je to dost :D ale chapu že ty díly jsou asi kvalitni ale i tak. Ta skrin nevim kolik stoji. Prace je to hodne, to jsem videl, všechno odpalit a couvnout s celym zadkem, dělat bych to nechtěl. Cena je s ohledem na to že se nic jinyo delat nebude, jen se vymeni tylhe dve veci. Vlastne byli očesany jen zuby na tyči, mezinapravovej mění preventivne, že nevypada dobre. Tak že to je teda normalní cena za otevření vnitřností ??? :) Nic jinyho mi nezbejva než to nechat udělat ale myslel jsem že to bude tak kolem 70. Hold chvilku budu o vodě a chlebu se solí :lol:
pát zář 07, 2012 9:14 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak neni servis, jako servis!

To by se dalo povidat! Mam s tim docela dobre a bohate skusenosti! Kdyz to mam rict globalne, tak kazdy servis to bere poradne na hul! Proto ja auta nedam delat tam kde si nejsem jist ze ta prace je odvedena tak jak se vyzaduje. A kdyz za neco platim tak bych rad videl prubeh provadenych oprav, pouziti dilu, atd.
Co takovy postup se ne kazdemu servisu libi! A tim padem se s takovyma lidma ani nemam o cem bavit.
I kdyz je pravda ze v ramci bezpecnosti prace, pohyb cizich a neopravnenych osob v opravarenskych dilnach je zakazan (ale je mozny za doprovodu zaskoleneho a odpovedneho pracovnika), co plne chapu, take tak chapu, jak by to vypadalo kdyby na dilnach bylo korzo jak na Vaclavaku, ale kdyz se jedna o opravy vyssich polozek, tak hold neda se svitit.
Take nejsem rad kdyz neco delam a nekdo mne stoji za zady a dejcha na krk, ale dnes je takova doba, ze sidi se vsude, tak to hold chce i kontrolu!
Takze kdyz jsem ridic auta ktere jde do opravy nebo mam ridice ktery mne s tim autem jezdi, tak at si hlida opravu sveho auta!

Ja byl vcera na kontrolu generalky tatry pro Rusko, tak podvozek uz je hotovy, ram take, elektrorozvod, vzduchotechnika vse paradni, kabina se dela, a divam se jak opravuji dvere ridice a spolujezdce. Tak mne malem jeblo!
Plech vyvareny do pulky dveri! Kdyby to udelali alespon po hranu! Ale houby! Jenom do pulky dveri! Zatreli hrubsi vrstvou tmelu a uz to tam brousili o sto sest! Tak se ptam! Toto je co? Toto nechi! Toto si nechte pro slovaky! Toto je tatra za 55.000 EURO!!! Takze panove!!! Pozor!!! Bylo jasne receno jak to auto bude udelano, a jak bude vypadat!!! A toto tu, to ja nechci, to si nechte pro nekoho tam na JRD!!!
Tak na mne koukali co jim to tam povidam!
Tak jednoduse jsem rekl! Heledte, kdyz se vam to nelibi, tak pro mne osobne neni zadny problem se otocit a jit pryc, a tim padem vy ste bez prace, protoze dalsi auta odemne nedostanete! Hotovo!
A hned byly na svete oboje dvere nove!

Povidam! Ja jsem tady proto, abych za ruskou stranu dohlizel a kontroloval rozsah a kvalitu provedene prace na vozidlech.
Takze moji naplni prace je dohled nad provadenim oprav, a jak je vozidlo hotove tak zajeti a oskouseni vozu a nasledne odevzdani. A co ja mam rict tomu zakznikovi? Ze nevim, ze jsem nevidel, nebo tomu nerozumim?

Z pohledu ruskych zakazniku, tak uz jsem mel tady lidi z Ruska, ktery dokonce merili takovym malym elektronickym picusem, ani nevim jak se to jmenuje, ja to videl poprve, ale merili s tim tloustku laku na kabine!
Nebo jak jsem psal na tri T, generalkovana UDS! Tak prisel rusky bagrista prevzit udeesku po generalce, a ten hned jak vlcak bezel, skocil pod ram nastavby se zadu, a hned prstem ukazal ze spod na ulozeni loziska a jak z jedne tak z druhe starny byly praskliny. U toho dle pozadavku bylo zadano osazeni noveho spodniho ramu!

U te udeesky to byla palba, stejne protoze to byl olakovany srot za 105 tisic EURO. A na pripominky a namitky ze strany autorizovaneho servisu bylo receno.
Tak vies, muselo sa trosicku usetrit nech sa zarobi dajaka koruna! Tak toto byla pecka!!!

Slovem dalo by se o servisu povidat od rana do vecera! vzdyt na tech dilnach jsem skoro denno denne!
Takze souhlasim ze servis take musi vydelat, vzdyt jinak by to nedelal, vse dnes stoji penize, a nikdo nezije ze vzduchu, ale muj nazor je takovy ze vydelat serioznim pristupem a postojem k praci! A ne tak, jak to skoro vsude funguje, ze prijdu, reknu co chci, a ted z druhe strany se namne divaji jako na martana, co jim to povidam nebo vykladam.
Oni chteji praci, chteji aby se jim zaplatilo ihned ale dle jejich pravidel. Tak toto podle mne asi ne! Ja si myslim ze kdyz platim penize, tak ja si za svoje penize objednavam muziku! Takze si reknu co chci, jak to chci, a rad bych videl provadene ukony a pouzity material!
Mam i nejake skoly, dokonce technickeho razu, opravy nakladnich vozidel, strojarenska technologie, atd. takze s tech nekterych momentu nejsem blb!
Takze jak mne to ve skole ucili, tak vozidlo se odevzdava do servisu na zaklade protokolu o odevzdani vozidla s popisem jeho stavu, dale objednavky provedeni praci, a po provedenych ukonech se tak vozidlo i odevzdava zakznikovi na zaklade protokolu o provedenych ukonech a pouzitem materialu, s tim ze demontovany stary material z vozidla se ma vratit zakaznikovi.

Takze dejme tomu vymena posilovace spojky. tak se meni posilovac spojky dle objednavky, po jeho demontazi se zjisti ze vidlicka je take poskozena, ale neni to uvedeno v objednavce na provedeni opravy, tak servis ma vyzvat zakaznika a ho informovat o skutecnosti ze je poskozeny i dalsi agregat, zda-li se ma vymenit pripadne opravit! Co pri odsouhlaseni se uvede, doplni do objednavky.
Po provedene oprave, pri odevzdani vozidla se take vraci demontovany stary material a vozidlo se odevzdava na zaklade protokolu. Na pouzity novy material a dily je ze zakona zaruka, take tak jak na provedene danne ukony prace.

Ale ted je doba, kdy kazdy hleda jenom jak osidit!

Ja bral podvozek tatru 815 po generalce u autorizovaneho servisu, a jak jsem prisel k autu, po nastartovani hned razantni mlaceni v motoru! Tak se ptam! Toto je motor po generalce? Nebo pred generalkou!
Tak mne bylo receno! Ten motor je trosicku ostrejsi, on si sadne na miesto! Ja si tam sednul na prdel! Oni si asi mysleli ze sedim v tatre za volantem poprve v zivote! Takze vymena motoru! Ten druhy motor ten uz byl super!

Muj tata povidal tak! Ryba smrdi od hlavy! A tak mam i skusenost! Sel jsem primo do tatry na servis, s pozadavkem naceneni generalni opravy podvozku Tatra 815 P 17 pod udeesku!
Tak vedouci servisu se mne pta. A jakou mate predstavu opravy? Provedeni generalni opravy cinskych dilu? Povidam! Pane, kdybych mel zajem o takovou opravu tak sem nejedu, a pojedu do VOP Olomouc tam s tim maji skusenosti! A ja se obratil na vas jako na vyrobce, s tim ze zastavam nazor ze alespon tatra servis udela taru jak se patri! Hodl nepochodil jsem, tak jsem se otocil a sel pryc. Vic krat uz tam nepujdu.
Takze kdyz vyrobce to bere na hul, tak co chci od nejakeho servisu mimo? Alespon byly seriozni v tom pohledu ze se zeptali!

To by se tu dalo popisovat do nekonecna. I menovite! vzdyt stejne spousty tech momentu znate z vlakna tri T kde pri kazde tatre po generalce bylo naznaceno nebo popsano neco z pohledu stavu.
Proto rikam, chce to kontorlu a dohled! At je to servis jaky chce! Oni na tech servisech napovidaj naslibuji ale ten vysledek nekdy, tak je to sila!

A z pohledu Ruska?

Tak Rusko, nebo rusti zakaznici davaji delat tatry po generalce, protoze se jedna o vozy starsi, ktere konstrukcne jsou jednoduchsi nez ty moderni nove vozy, a vzhledem na jejich provozni moznosti v extremnich podminkach jsou vyhovujici jejich pozadavkum.
Ale i na tu tatru po generalni oprave jsou kladena kriteria, protoze ty jednoduche vozy se prevazne provozuji tam kde uz jak se rika je konec sveta, konec civilizace, takze zadny servis, zadne dily zadne nic.
Vzdalenosti jsou danne, takze vsude daleko, na severu Ruska se dela prevazne v zimnim obdobi kdy zamrznou baziny a tak je lepsi pristupnost do dannych oblasti. Navazky se take delaji na nejake vzdalenosti, a ted si vemte ze prijde tatra po generalce, kde ridic navazi pisek v extremu, a najednou se mu ta tatra posere tak, ze tu zavadu neni mozne odstranit na ceste.
A pomoci se nedovola! Tam to je kraj kde nejaka dostupnost mobilnich siti neexistuje! Takze pro toho cloveka to je rozsudek smrti, ktery nad nim podepsal lajdacky pristup nejakeho servisu, ktery mu dodal odsranou lajdackou praci za kterou vzal penize, a vic ho nezajima!
Takze je to sila! Tady lidi jenom pocitaji penize a co uz je dal to pro ne skoncilo momentem kdy ta tatra projela branou!
A znam momenty a ne jeden ne dva, kdy ridici umrzli na silnicich. A jak rikaji rusove, tak nejhorsi smrt co existuje tak smrt z umrznuti a bezmoci!

Kolik krat jsem nabizel tem svym spratelenym servismanum, pojdte, sedneme do tatry, pojedeme, at neco uvidite zazijete, at mate predstavu. Ale hold, jeste se takovy nenasel co by sel! Alespon ja takovych nepotkal. Co mne osobne neni problem sednout a jet treba i ihned, vzdyt aj bych byl jenom rad. Ale ja to tam znam, si myslim ze docela dobre, takze ja si ani nic dokazovat nemusim! Ja jenom chtel tam dotahnout servismany at vidi realitu zivota, mozna by se i zmenil ten jejich pristup k vykonane praci!
pát zář 07, 2012 9:28 am

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zdravím vás všechny po delší době, Tatru jsem dal do servisu jen jednou a naposled. Výměna listového pera 18000 kč, v roce 2006.. Pero stálo 9000 kč, zbytek šrouby a práce. Mrdat!!!!! Doma jsem to na zemi udělal bez autogenu za dvě hodinky... Oni měli kanál, kola jsem jim sundal já aby to bylo rychle hotový... :evil:
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
pát zář 07, 2012 10:19 am

TTNandy
Příspěvky: 880
Registrován: stř lis 09, 2011 8:39 pm
Bydliště: Dubí

Příspěvek

Talaš
,,Začalo mu to trhat parohy na výfuku''
Tak tě ubezpečuju že praskající parohy,jinak kalhotky výfuku nemaj s klikou ani stavem válců nic společnýho.Praská to proto,že se to potrubí při opravě odpojovalo a pri opětovný montáži si přes těsnící kroužky sedlo v jiném úhlu.Pak také často i klepe někde o kabinu.Ale stačí že se jinak vyšponuje a praska.Bud příruby u motoru,samotný trubky,nebo litinový kalhotky u tlumiče.Ten výfukovej systém je prostě konstrukční vada.A taky lidi dělají při montáži z neznalosti spousty chyb.Třeba dotahnou hlavy,a pak na to roubujou sání a sběrače vejfuku,atd.Ložiska na klice u Tater vydrží neskutečně.Když se vysype,většinou proto že se roznýtuje klec válečků.Pokud dáš bez výbrusu nový šály,je důležité dát i nový axiál na kliku do prsou.Není to sice profesionální řešení,ale z vlastních zkušeností potvrzuju že i tahle pseudogenerálka má dobrou životnost.
Ještě k těm ,,autorizovaným servisům".Já jelikož jsem od fochu si dělám všechno sám.Neházím všechny do jednoho pytle,samozřejmně se najdou vyjjímky,ale tyhle skleněný paláce jsou většinou jen centra ,,vyměňovačů a mechaniků pracujících na bázi pokus-omyl.U novejch aut tak připojit počítač a dělat chytrý,ale z klasický automechaničiny toho moc nepobrali.Co by ti něco opravoval,žijou hlavně z prodeje předraženejch ,,značkovejch''dílů.Znám i případ dost velkýho regionálního prodejce Škodovky,kde na korejský blatníky lepěj škodovácký nálepky a prodávaj za originální ceny. :D
TTN
pát zář 07, 2012 10:57 am

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak tatra neni slozity auto, tim nemyslim ten Phoenix, ale normalni tatru! Takze pri trose zrucnosti a normalnim smysleni jde na tom aute udelat uplne vse i bez nejakeho super a hyper servisu!
A kdyz uz jit na servis, tak si vse dohlizet!
A ceny dilu, tak ted strelim ale zhruba ja byl na Tatra servisu ohledne olejoveho cerpadla na T2 s vyvodem na olejove topeni, co jsem dostal cenu neco kolem 37.tisic kc bez DPH, a zajel jsem do MARTEX-u a to same originalni cerpadlo jsem vzal za 26.000 kc bez DPH.
A zase tak by to slo rozepisovat i podle dilu, nejen servis a opravy! Ale i dily!
A nakonec jednani s lidma!
Kdyz ted mam nedavnou skusenost s jednim autorizovanym servisem, kdy ja jim daval praci na generalkach tater, kterou meli radne a predem placenou dle dohody, a predstavitel servisu si dovolil mne hrube nadavat a jeste mne napadat!
Takze ja se jednoduse otocil a sel pryc! Co s takovyma lidma, kdyz se jim da rict lidi, tak co se s takovyma lidma bavit! Neni o cem!
Dokonce je zarazejici ze dnes ty prace neni, a najdou se jeste machri kteri si niceho nevazi, nevazi si toho ze jim nekdo tu praci da, prakticky jim ji donese az pod rypak na strbrnem podnosu, a jeste vyskakuji! Tak u mne doskakali!
Ja je nepotrebuju, protoze ja od nich nic nedostal a ani mne nic nedavaji. Spise naopak, ja davam jim praci, penize. A oni si jeste dovoluji! Takze na autorizovanem servisu se vam klidne muze stat, ze vy date do servisu auto na opravu, cim date servisu praci, za kterou jim zaplatite, a jeste ten servis vas osere a uz dnes verim tomu ze vam v klidu da i do drsky!
Neverite? Ja tomu take neveril! Do nedavna! Sice do drsky jsem nedostal, to bych ani nepripustil, ale toto co jsem si prozil tak pevne verim ze i takova situace se klidne muze stat!
Takze lidicky bacha na vec! Agrese stoupa, take tak jak nervozita, a nekteri si neumi udrzet nervy na uzde! A to jenom tim ze sami jsou neschopni! :lol:
pát zář 07, 2012 2:03 pm

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

Zdravím, to co popisuje Arktik je celkem smutné zjištění jak fungují autorizované servisy. Dělám na dílně a občas mám možnost zhlédnout jak pracují aut.servisy 2 značek v praxi. Např. v prvním zákazníkovi vyměnili bezdůvodně závěs na tahání vleku za jiný a pouzdra kloubovky dali z Číny místo fakturovaných originálů - výdrž 1 měsíc v terénu, vlek stál na dílně 14 dní na brzdy , řidiči ukazovali protokoly z válcovky na brzdy jak to krásně brzdí a za těch 30km co dojel na opakovanou STK se rozpadla brzd. páka a 2 nápravy opět nebrzdily. A druhý servis místo křížů kloubovky originálních rozměrů dal jiný rozměr a doplnil je podložkami z 1mm plechu pod segerkami. Historek o aroganci přejímacích techniků jsem slyšel taky spoustu. Osobně to nechápu, práce je málo a lidé si té práce stejně neváží. V některých servisech se prostě zastavil čas, žádná snaha si zákazníka získat poctivou prací.
sob zář 08, 2012 1:16 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Nepíšu o servisu tatra: Je to skoro podobné.Chtěl jsem si ušetřit čas nechal jsem vyměnit olejovou vanu motoru a rovnou olej a filtry.Běžná práce v autor.servisu.Za 3tis km se záhadně nějaká trubka proklepala přez olejový filtr a bylo vymalováno.Pátek odpoledne 300km od základny.Volám do servisu co s tím budou dělat jako autor sevis ve znaku pí-a.otázky co,proč,kde, to není možné atd .Po 2 hodinách mi řidič volá že se nic neděje a odchází schánět do polí a lesů jinej .Za hodinu volá že sehnal jinej filtr za 330 kč a upaluje dál.Ze servisu volá až 4hod po oznámení závady že mechanik už tam asi bude, fakt jsem se rozesmál poděkoval za takové služby a ukončil hovor.ještě byl uraraženej k----t.Fakt sevis orgánů, asi je to všude stejný.
sob zář 08, 2012 5:01 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Tak zadavam do generalky udeesku na tatre, u autorizovaneho servisu Tatra.

Podvozek:

Nova kabina vc. interieru, nove gumy, nove baterky, zbytek generalka. Cena 50.000 EURO bez DPH

Nastavba:

Novy spodni ram, nove PLC lozisko, novy horni ram, nove polohove rameno, novy vyloznik, nova otocni hlava, zbytek po generalni oprave, cena 55.000 EURO bez DPH.

A ted.

Prijedes odskouset a presunout podvozek k nastavbarum, divas se na tatru, kabina po oprave. Tak se ptas! Proc je ta kabina po oprave a ne nova? Odpoved. Ona je po oprave ale skoro ako nova! A predni naraznik, proc je cinsky? Odpoved! Tak v tatre niesu narazniky, ale my ho zozenieme a potom vymenime! A disky kol? Proc je levy predni disk z noveho arktika, pravy predni je ze 148-cky? Divam se na zadni dvoumontaze a leva zadni dvojmontaz ma vnitrnim kolu je disk take ze 148-cky! Tak se ptam, proc jsou ty disky kazdy jiny? nemate disky? Odpoved! Tak robotnici si to asi nevsimli! Oni to daju do poriadku! Sednu za volant, divam se do zrcatka, chci si je nastavit a ono to nejde, protoze nemaji zadnou polohu. Tak se ptam. Proc jsou zrcatka cinske? Ticho, za chvilku odpoved, my je vymenime, oni jsou tam jenom docasne. Akorat zacalo prset tak pustis sterace ktere utiraji okno jenom do pulky skla. Tak se ptas. Proc ty sterace neberou celou plochu okna a jenom pulku? To jsou cinske? Ano! Ale iba docasne, my ich vymenime! Nastartujes! Razny klepaci zvuk v motoru! Tak se ptas! Proc ten motor klepe? On je pred generalkou? Nebo uz po generalce! Odpoved! On je trosicku ostry, on si sadne na miesto! Dobra pospichas k nastavbarum, tak zanadavas, a uz je ti slibeno ze jak se namontuje nastavba, tak do te doby bude hotovy jiny motor ktery se pak prohodi, jen at jedu. Tak ja radim malou trojku, tak jak za 25 let mam v te ruce tah, a hele. misto trojky je tam petka! Tak skousim kulisu, a kvalty jdou jak jdou, kulisa je vytahana, vymlacena! Spatecka az pod volantem, tak ze clovek musi dat nohu stranou aby vubec zaradil zpatecku! A mne se ptaji! Co ty nevies jazdit? Nevies zaradit? Tak povidam, no na vraku to jde tezce! Ze jo! Tak jsem dohledal tu trojku, radim, zjistuju ze prevodovka je synchronni i pres upozorneni ze bude instalovana prevodovka nesynchronni, no hold. Tak se ptam, proc je tam synchron? Odpoved! tak aspon sa bude lahsie radit! Tak nic, ja radim, ale radim redukovanou trojku a ona tam nejde, jde velice ztuha, pres zuby! Tak se ptam! Proc tam ta rychlost nechce jit, jde tam pres zuby? Tak jsem dostal odpoved! tak musis si zvyknut, to si sadne na miesto!
Tak ja tam nejak vrazil tu trojku, rozjel se a radci jel do prdele dat montovat tu nastavbu UDS.

Ja se vratil a hned jsem dal na stul ostrou kritiku k tomu podvozku! Odpoved! Neboj sa, vsetko sa doladi!
Co jak se uz vratil ten podvozek i s nastavbou, tak se vse prohazovalo, jak sterace, tak zrcatka, predni naraznik, disky kol, motor i rychlostka.

A kdyz si vemu ze ten podvozek skladali 2 mesice, tak je to sila kdyz clovek prijede pro auto, a to auto je hruza a des!

A celkova nejaka omluva pro zmirneni nasranosti? Tak ta znela asi tak!
Vies, tak my sme potrebovali trosku usetrit! Tak toto oduvodneni odsrane prace mne proste zabilo!

Ja pak s tou tatrou jel do Ruska, zima mraz, no co rict, leden. venku -30 az -35, a v tatre po generalce nejde spustit topeni! Ono spusti ale po nejakych 15-ti minutach vypna a uz nejde nastartovat az po nejake hodine zase naskoci po zapnuti tepelne poistky! Po ujeti nejakych 500 km, pri kontorle vozu zjistuju ze na odkalovac zacina tlacit olej, tak si myslim, kurva kompresor je v prdeli. Prijedu do Kieva a olej uz valil pres vzduchojemy na odkalovace! Dolivam olej do motoru a pokracuju v jizde.
Na zvlenenych usecich vozovky, pri rychlosti 60 az 70 km v hod, spod auta se ozyva razne biti, mlaceni jako kdyz triskaji torzky ve vymlacenych okach zaveseni kdyz se jezdi v terenu. Ale toto bylo podstatne razantnejsi. tak zastavuju, kontroluju celou tatru, celou nastavbu a nikde nic. tak pokracuju a zase na te rychlosti to same, to se opakovalo nekolik krat az jsem dosel k tomu ze srouby utazeni nastavby na podvozek asi nejsou te kvality tak se po ujeti 1000 km zacali uvolnovat a nastavba zacala na podvozku pracovat.

No udeesku jsem dovezl, odevzdal a jel domu.

Prijedu domu, uz mne volaji z Ruska, reklamace nastavby. Nastavba zacina pracovat jak se dostane do pracovni teploty tak zacina se sekat, nejde zvednout vyloznik, nejde otocit nastavbou, porad cekaji az se stroj schladi a pak to zase trosicku funguje. Reseni reklamace v nedohlednu! 14 dni se hadat a rozcilovat abych se dopracoval k tomu proc ta nastavba nejde tak ja ma! Brousili se kuzely. rus se pta. Vy ste tu udeesku vubec skouseli? Tak povidam ja udeesce jako nastavbe nerozumim ale nastavbar zato odpovida tak vam umi zodpovedet proc je to tak nebo tak.
Ale nastavbar neumi rustinu! Tak hodl zase jenom se uzirat a delat bleskozvod!

Jak povidam!

Kazda jedna Tatra ktera alespon mne co jde pres ruce, tak ma nejakou tu svoji epizodu a historii, tak proto i rikam ze to by se dalo tady psat a povidat ohledne tech servisu a opravach!
Hlavne generalkach kde clovek od zgeneralkovaneho vozidla ocekava zvyseni jeho zivotnosti alespon na urovni 70% resursu noveho vozu, a tu se clovek potkava ze stavy kdy pred generalkou to auto je v podstatne lepsim stavu nez po generalce!
Takze asi tak panove!
sob zář 08, 2012 6:19 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Druha udeeska byla jeste horsi, hlavne ta nastavba, to byla katastrofa. vzdyt foto od tech udeesek jsem vkladal do vlakna tri T takze vite o ktere udeesky se jedna!
A clovek pak resi uplne vse!
Dejme tomu takovou hovadinu, kdy prijedu na celnici, celnik na vjezdu meri maximalni vysku vozu, a ten vuz ji presahuje o nejakych 16 cm, z povoleny 4 m maximalni vysky!
Divam se, a zuby na lzici nejsou originalni ale nejake jine delsi! Tak celnik sezral 200 EURO uplatku a ja musel zuby sundat!
Prijedu domu, zajel jsem na sklad, povidam, mate zuby na UDS? Povidam originalni zuby!!! Jo pane, mame! A muzete mne je ukazat? Tak pojdte! Tak jsem sel se podivat. Jak se divam tak se divam originalni zub na udeesku je podstatne mensi nez toto co nastavbar namontoval.
Tak se ptam. Prosim vas, ja mam takovou skusenost, na udeesce mne namerili prevyseni maximalni vysky o 16 cm, ja zato musel dat do kapsy 200 EURO aby mne pustili pres celnici.
Tak ten prodavajici povida! Tak to pak ste mel tady tyto zuby, oni jsou z HON-a, jsou delsi a nekteri si je davaji na udeesky protoze oni tam pasuji. Tak jsem ty dva zuby vedle sebe odmeril a jeden je kurva dlouhy! ta si myslim, podivaj!
Muzu ja "X" krat opakovat aby na voze bylo vse tak jak ten vuz a stroj byl vyroben. Nic vic a nic min, jenom aby na tom aute bylo vse tak jak kdyz bylo vyrobeno!!! Ale picu ja muzu neco rikat a opakovat!
Kazdy jenom pocita, kde jak co odrbat, kde jak co usterit, a co nejvice vydelat ted hned! A pak je takovy ten vysledek. Jeste jsou u toho vsichni urazeni, kdyz jim to vylozim na stul! a snazi se ze mne delat vola i kdyz velice dobre vedi ze se nebavi z nejakym kokotem!
Ja si s tatrou neco prozil, odjezdil tak za tech nejakych 25 let co jezdim po cestach a necestach vychodu, asi tu tatru kurva dobre poznam a ovladam!

Ptal jsem se!

Tak ste autorizovany servis Tatra! A to z tatry jako od vyrobce k vam nikdo nechodi na kontroly? Jo! Chodi! Ale oni jenom kontroluji hlavne bezpecnost pri praci, zda-li mame cistotu a poradek, slovem hovadiny!
Prijdou, podivaji se, vypiji kafe, pokecame, vzdyt vis jak to chodi!
Tak moc ani nevim, jenom se domyslim, a kdyz vidim tu realitu kvality servisu, ve forme hotove tatry po generalce, tak se mne to jenom potvrzuje, ze se na vse z vysoka sere!
Takovy servis to je dobry servis pro firmy jako Vahoostav, Doprastav kde to jde jak do kanalu! Hlavne ze se kola toci! Takze namontuji cinske dily, vyfakturuji original, natahnou cas at je neco i za normohodiny, take nadprace a nadmaterial, ktery tam mozna ani nebylo potreba nebo nebylo vubec provadeno, a je vydelano! Protoze ty velke organizace si ani tak moc nehledi za kvalitou provedene prace.
Slovem demokraticky system, kde se jenom hledaji blbce kteri skoci na spek!
sob zář 08, 2012 7:24 pm

Zamčeno

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů