Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Truckman: ano, můžete to nazývat omlouváním. Na druhou stranu,jsou to informace, ke kterým já se ani nemůžu vyjádřit protože nejsem historicky spojen s týmem, nejezdím na dílnu, nebavím se s lidmi okolo. Lidi okolo se střídají jako na běžícím páse To však není moje věc. Já jsem chtěl dělat svoji standardní práci a za to dostat možnost "být u toho". tu nemám, tak tu práci nedělám, to je vše.

Po těch mediálních výstupech, co proběhly za posledního půl roku, jsem ztratil veškeré iluze. Co jsem četl v každém výlevu od pana Felta, kterého si jako novináře a zkušeného reportéra jinak fakt vážím, byly věci, o nichž jsem taky pochyboval. Zrovna ty dva roky jsem tu rozporoval. Upřímně jsem rád, že na těchto blbostech neparticipuju, protože týmu jsem vždycky odváděl korektní službu. Pokud někdo rozporuje odstoupení 2010, tak to bylo napsáno v době, kdy nikdo z nás ani netušil, že někdo něco natáčel. Průser, samozřejmě, co jiného. S námi se Versluis ve Valkesnwaardu o tomhle ani nechtěl bavit, jen se s náma pozdravil, podepsal nám plakát a pak se omluvil. Ale jestli něco vidím jako největší zmařenou šanci po té havárii Jamalu, tak je to tohle - supr tým, funguje výborně, podvoizek sice trochu zpět, ale nadčasový, motor nejlepší,s Alešem výborná kombinace. To mě osobně docela mrzí. Jinak ovšem abych chodil po lidech od týmu a sháněl drby, to nedělám a ani tím nebudu plýtvat energii.

To nic ale nemění na tom, že Aleše považuju za výborného pilota, který to jezdecky má v hlavě dobře srovnáno, a přeju mu co nejlepší výsledek, který vůbec nepovažuju za nemožný. A pokud bude mít spolupráce na něčem konkrétní, dobrá a dohodnutá pravidla, proč ne. Ale povystoupit trošku a podívat se na věci trošku s odstupem a shora, to je pro mě cenné... Ad havárie Jamalu -- těch spekulací se kolem rojilo víc, ale nemá to cenu řešit. já s nikým konkrétním nemluvil. Já dostal cca půl hodiny po odjezdu doprovodů z bvaku od Vojty Štajfa hovor, že mu už píše Michal Erst a zaobalil to přímo takhle, ani jsem tomu nechtěl uvěřit. nemám důvod to rozporovat a konec konců, co je mi do toho... Tím už nemá smysl se zabývat. Stejně tak ke mně přišly různé verze toho, jak je to s těmi obratly, ale já nejsem doktor ani ten, kdo by to měl nějak rozporovat... Nicméně vypouštění bublin není něco, čeho bych byl příznivcem...

Jak říkám, mám rád Dakar, ale něco ano a něco ne... Takže víc než tohle mě mrzí to, jakým směrem se dakar vydává, to mi bere iluzí mnohem víc. Já si stejně budu vždycky dělat to svoje a profesí mě to nikdy naplňovat nebude.
Naposledy upravil(a) Jiří Vintr dne čtv lis 22, 2012 12:03 pm, celkem upraveno 1 x.
čtv lis 22, 2012 11:45 am

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

truckmane shrnout už několikrát naznačovaný a prodiskutovávaný věci tak za to se nebanuje a neboj nejdřív jsou jen napomenutí ...... :valetsesmihy:

Mě furt udivuje kolik let už media jedou jen tu jednu jedinou písničku...Loprais, Loprais, Loprais....
Takže spíš otázka pro ostatní týmy jak to Loprdové dělaj že jsou rok co rok podle medií vlastně "jediný" co tu jedou dakar :?:

Není se pak co divit když pak jsou opěvovaní v každým sestřihu a i ve zprávách či tisku ..tak to nějakým způsobem časem určitě vleze do hlavy
jak laický veřejnosti tak i samotným aktérům...
Já rozhodně nechci nikoho obhajovat...ale přeci jen ohledně toho arogantního a namyšlenýho chování myslím navzdory skutečnostem který tu jsou psány od povolaných lidí
že Ala je furt mlaďoch a že to musí bejt neskutečná nálož to všechno ustát .... tradice (K.Loprais), do toho pár dílčích svých ůspěchů (nějaká ta etapa na čele), neustálá plusová masáž v mediích (jedině Loprais,Loprais), naproti tomu realita (výsledky), pak finance (hlavní jsou sponzoři že) ... to musí udělat v hlavě velký peklo...
čtv lis 22, 2012 11:49 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Truckman: samozřejmě na svůj názor máte právo, ale já nerad kategorizuju lidi jako "arogantní fracek" - nepřísluší mi je soudit a vydávat rozhodnutí, co jsou - i s posuzováním toho, zda je někdo "lepší" nebo "horší", ať už pilot, nebo cokoli jného, mám problém. Ke mně se tímhle stylem nikdy nikdo z nich nechoval. Nic to ovšem nemění na tom, že se mi nelíbí některé prvky toho, jak se různí lidé prezentují, a s tímhle stylem se nemůžu ztotožnit. Myslím si, že pokud na to někdo má, vystačí si i bez těchto berliček, proto si myslím, že to klukům není zapotřebí.

Jinak jsem pro to, ať je každý v médiích nejen v závislosti na svém výsledku, ale i v závislosti na tom, jak šikovný je při jednání s nimi, na tom nevidím nic hrozného.
čtv lis 22, 2012 12:25 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Tomáš Vrátný: Všichni makáme, trénujeme a snažíme se

Ostrava – Při své dakarské premiéře dojel v lednu letošního roku extrémní, přes osm tisíc kilometrů dlouhý závod napříč Argentinou, Chile a Peru v kategorii kamionů na osmnácté příčce, ale teď určitě Tomáš Vrátný myslí výš. A to taky proto, že je součástí silnějšího týmu. "Původně jsme chtěli jít cestou vytvoření jednoho, ale do toho přišla nabídka od Marka Spáčila z Czech Dakar Teamu, který mi říkal: ‚Pojď k nám, budeme spolupracovat a staneme se partnery.‘ A já na tu nabídku reflektoval, vstoupil jsem do toho a začali jsme budovat. A z týmu, který měl na Dakaru dvě auta, jsou rázem tři a navíc máme perspektivu se ještě rozšiřovat. Je tady totiž i Adam Staněk, který je úspěšný v evropských pohárech a v Tunisu na El Chottu skončil před nedávnem čtvrtý," říká sedmatřicetiletý Tomáš Vrátný.

- Co jste před nadcházejícím Dakarem stihli společně vybudovat?

Kromě speciálů jsme postavili dvě zbrusu nová doprovodná auta, tak abychom se dostali na "top" úroveň. Všechno, co máme k dispozici, je fakt na špičkové úrovni. Tatry Phoenix jsou absolutně nová auta mající famózní techniku, takže teď už je to jen na nás, abychom se s tím my jezdci posouvali dál. Ale pozor, ještě nekončíme, chystáme i pro příští rok nějaká překvapení, i proto tu perspektivu v týmu jednoznačně vidím.

- Jak jste se na blížící se Dakar připravovali?

Jednak to bylo u nás doma v Česku. Využívali jsme pískovnu v Brně či Benešově, ale taky to bylo v zahraničí – na Slovensku ve vojenském prostoru u Senice, který je poměrně blízko. Ale samozřejmě to byla už vzpomínaná El Chott Rallye. Koneckonců v Tunisku máme už teď v podstatě vytvořené vlastní sídlo pro speciální tréninky v písku. Samozřejmě hledíme dopředu, do budoucna, proto počítáme s tréninkem i ve Spojených arabských emirátech, kde už teď vytváříme zázemí. Takže když to shrnu, makáme, trénujeme a snažíme se…

- Co podle vás v nadcházejícím Dakaru bude nejtěžší?

To je těžké předvídat a vlastně to nevědí ani ti nejzkušenější závodníci na Dakaru. Oni sami tvrdí, že momentálně je to tak, že Dakar je rok od roku těžší a těžší, takže uvidíme v lednu. Ale upřímně, v tuhle chvíli si snad ani neumím představit, že by to bylo ještě těžší. Jenže pořadatelům se to prý zatím pokaždé povedlo, udělat Dakar znovu o něco těžší. Teď tedy můžu jen doufat, že všechny nástrahy Dakaru 2013 všichni zvládneme a že se ve zdraví a bez závad budeme pohybovat co možná nejvíce vepředu.

- Proč jste vy sám ukončil spolupráci s týmem Aleše Lopraise?

Jak jistě víte, já si Dakar v jeho týmu vyzkoušel s de facto starším vozem. Ale už tehdy jsem měl požadavek, abychom stihli postavit nový vůz, se kterým jsem chtěl jet už na Dakaru, abych jako každý sportovec mohl jít dál. Ale v tu chvíli byla problémem Alešova těžká nehoda, protože to pro něj znamenalo začít stavět nové auto, což logicky kapacitně nešlo skloubit s postavením auta i pro mě. Takže jsme hledali jiné řešení, které se nakonec objevilo, a já toho snad pochopitelně využil.

- Jaký je váš nejbližší program?

Včera jsme po představení vozů ještě v Ostravě absolvovali testy v Centru bezpečné jízdy Libros, po kterých jsme odjeli do našeho sídla, kde doložíme vozy, dotankujeme naftu a vyrážíme do Le Havru, kde máme už 23. listopadu technické přejímky. A o den později odplouvá loď s auty už přímo do Peru, kde bude přibližně za měsíc. Pro nás jezdce a techniky však nastala oproti předchozím ročníkům jedna možná příjemnější změna, samotný závod totiž tentokrát nezačíná hned na Nový rok, ale až 5. ledna, takže pro nás dakaristy to znamená, že po dlouhé době můžeme strávit Silvestr doma s rodinami.

- Takže do Limy letíte kdy?

Protože jsme velký tým, letíme na tři etapy, od prvního do třetího ledna, mě osobně přesun čeká uprostřed toho termínu.

- Co si může člověk pod pojmem velký tým představit?

(smích) Nechci prozradit už teď úplně všechno. Ovšem i tohle se všichni těsně před naším odjezdem dozvědí. Jediné, co vám teď můžu a chci ještě říct, je to, že jsme tady v Ostravě zdaleka nebyli všichni.

Zdroj: Moravskoslezský deník, Sport, str. 20, 22.11.2012, autor: Martin Maceček
čtv lis 22, 2012 1:37 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Tak že by nakonec nějaký ten zavodní speciálek jak naznačoval Silk .... anebo se jedná o TATRU phoenixe holanďanů
Zase ty tajnustkařiny
čtv lis 22, 2012 1:48 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Ten první odstavec jsem taky úplně nepochopil. Možná to bylo myšleno tak, že v podstatě všechny podvozky Tater (CDT + DTH) jsou odvozeny od Phoenixu. Ovšem co chystají do budoucna, to je otázka. V každém případě je pozitivní ta příprava zázemí v Tunisu a Emirátech pro testování. Dobrá technika je totiž podmínka nutná, nikoliv však postačující. Klíčové bude, aby CDT v nadcházející rally uspěl a pokud možno se všemi posádkami. To by je totiž mohlo posunout zase o výrazný kus dopředu.
čtv lis 22, 2012 2:02 pm

J.Jindra
Příspěvky: 570
Registrován: pon říj 15, 2012 4:43 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí

Silk

Příspěvek

To jste si asi s Tomem moc neporozumněli, neb to, co se nestihlo (a vědělo se prakticky od počátku že se nestihne), byla stavba třetí "ostré" a v tomto konceptu tedy opět zelenočerné tatry. Cokoli žlutomodrého je vážně zcela mimo koncept a tedy i mimo mísu (když už tady byla řeč o setřených h.vnech). Nesourodost je u velkého týmu poskládaného z již existující techniky a z techniky nové vcelku přirozená. Rozdílné detaily na autech nejsou podstatné, ale velkým handicapem bude například vzájemná nekompatibilita některých součástí aut, takže se poveze zbytečně hromada hadic, filtrů a kdo ví čeho. I s tím se ale dá žít a dobře umístit. Mé výhrady vůči ostravské PR agentuře s těmito technickými rozdíly nemají žádnou spojitost. Jde mi o to, že těch chyb tahle "profesionální" firma nasekala poněkud příliš na to, co do ní nateklo. Komunikace s ní je nulová, neb přestože zaštiťuje PR akci tohoto druhu poprvé, rádi dávají členům týmu a všem okolo najevo, že všechno ví a umí nejlépe. Proč ne, pokud by za nimi byl skvělý výsledek. Sám taky nepatřím k nejskromnějším, když se mi čas od času něco povede. I ješitnost lze používat tvořivě a ku prospěchu věci. Tím že totálně zazdili El Chott jsem se jen utvrdil v tom, že téhle práci nerozumí a že se na ně nedá spolehnout, neb jejich perketou je spíše pořádání rautů a podobným mediálních "přívěsků". Coby "terénní sběratel" pohyblivých a statických obrázků jim už prostě nevěřím a vynasnažím se najít vlastní nezávislou cestu k tomu, aby byli závodníci vidět. Nikdy se to ale nemůže podařit tak dobře, jako když subjekty, které mají spolupracovat, skutečně spolupracují. Těm, co na Dakar vyráží, držím palce a budu fandit. Přirozeně, že mám k někomu blíže, už jen kvůli vzájemné vstřícnosti. No a to, že tady pár fandů Dakaru mělo odvahu nazvat věci pravým jménem je podle mě velký krok vpřed. Závodníci by se měli dozvědět především to, co dělají špatně. Pochvalné plácání po ramenou může povzbudit, ale přílišné plácání uspí. Šťouchanec pod žebra, pokud není zlomyslný, může naopak posunout vpřed nebo na správnou cestu. Že při tom padne ostřejší slovo mně osobně nevadí. Jestli to ovšem ješitnost potrefených unese je otázka..
čtv lis 22, 2012 2:17 pm

J.Jindra
Příspěvky: 570
Registrován: pon říj 15, 2012 4:43 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí

herrywood

Příspěvek

Nene, tím tajemstvím nejspíše měl na mysli už dříve diskutované "dobré sousedy" ve stejném designu, žlutočerný KM racing a oranžovočerné Holanďany.
čtv lis 22, 2012 2:25 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

JJ asi to tak bude .. jinak by jsme už věděli podle těch registrací na dakar že je tam někdo navíc :wink:
čtv lis 22, 2012 2:30 pm

J.Jindra
Příspěvky: 570
Registrován: pon říj 15, 2012 4:43 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí

Já jsem Carlos Sainz a...ty si NASsER...

Příspěvek

Nasser Al-Attiyah: “I’m really happy to now be at the stage to officially launch our new Qatar Red Bull Rally Team. It’s a very exciting time for all of us as we now put our complete focus into getting our new buggy car ready for the 2013 Dakar Rally. I have been involved in the project from the very beginning and I have used my own experiences at the Dakar Rally to come up with something new and innovative for the upcoming race in South America.” “We encouraged the team to bring fresh ideas to the table when we first started to discuss what type of car we were going to build. I truly believe we have come at it from a totally new angle and this makes me extremely proud of the final product we now have in front of us.” “I’m under no illusion that coming to the Dakar with a completely new car is perhaps the toughest challenge I have ever faced at this race. The entire Qatar Red Bull Rally Team are going to have to carry on the hard work that has got us to this stage in these few weeks before the race and continue that effort during the actual Dakar. My ambition right now is just to reach the finish in this new car, if we make it that far then everyone involved can be proud of the job they have done.”
Carlos Sainz: “There’s nothing quite like preparing a completely new car for a Dakar Rally and my first impressions of this buggy is that it’s a very impressive machine. The whole team has great hopes that we can achieve a good performance at the 2013 Dakar Rally.” “It’s still very early days to be saying how far up the leader board we can finish in this car but we are working everyday to make sure we get the set-up just right. There’s still so much hard work to do before we even reach the beginning of the first stage of the Dakar in Lima, Peru.” “The thing that has convinced me about the potential of this buggy is how it behaves over the rough ground we have been testing it on. We still need to do more though because the Dakar is not raced over rough ground with a few bumps, it’s far more challenging than that. For the Dakar you need a car that is working fine on the dunes as well as on the road. The car needs to be agile and responsive. Actually, for a car to be successful at the Dakar it needs to have a little bit of everything.”

Osobně mi bude v kategorii automobilů chybět Mira Zapletal.
čtv lis 22, 2012 2:45 pm

Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

No Marek Spáčil se snaží spojovat týmy už od vzniku vlastního týmu. Nejpreve Dakar Praha a čyřkolkář Bražina, těď tedy Bonver a Adam Staněk. Že se skamarádili s KM Racingem je super, trochu jsem měl obavy, když se původně od KM Racingu po Central Europe Rally odtrhl i s Liazem. Zajímalo by mě, jestli proběhly i nějaké námluvy s Tomášem Tomečkem, určitě je šikovný jezdec, byť Jižní Amerika je mu prokletá.
Středisko v Tunisku a Emirátech, to zní velmi ambiciózně. Bylo by to skvělé, snad jim nevyschnou finanční toky a budou moci tak velký tým alespoň pár let udržet.
čtv lis 22, 2012 3:08 pm

Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

A co tedy říkal Michal Ernst když volal do toho radiožurnálu ?? Ať tady netapu v mlhách :?
čtv lis 22, 2012 3:19 pm

Uživatelský avatar
AllBlack560
Příspěvky: 152
Registrován: ned zář 07, 2008 7:40 pm
Bydliště: Brumovice

Naladit rádio a start - cíl

Příspěvek

čtv lis 22, 2012 3:24 pm

Uživatelský avatar
zdenousak
Příspěvky: 127
Registrován: úte čer 21, 2011 12:56 pm
Bydliště: Ruprechtice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Musím přiznat, že CDT bude mít nejhezčí doprovod :) Pan Smolka odvedl dobrou práci :)

6x6
Obrázek

8x8
Obrázek
"V12 je jedinej dospělej motor"
http://svobodatatrateam.cz/
čtv lis 22, 2012 4:32 pm

Uživatelský avatar
Olda
Timy1123
Příspěvky: 5905
Registrován: stř bře 01, 2006 4:37 pm
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jedna dobovka ..... :lol:

Obrázek
čtv lis 22, 2012 8:15 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů