Ahoj, zdravím,
mám jednu otázku a rád bych znal Vaše názory. Uvažuji o koupi pick-upu a zkusit práci na ŽL v Praze jako kurýr. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Dá se tím uživit (alespoň 20 000Kč měsíčně). Znám z mého okolí dva názory, jeden říká že se tím dá "vydělat" a druhý že je to "špatný" a člověk aby to dělal na ŽL a měl to jako hlavní příjem, tak se neuživí. Byl bych moc vděčný za Vaše názory. Hlavně názory těch co mají vlastní zkušenosti. Moc děkuju.
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-
Značkuju, téma zajímavé. Zkoušel jsem kdysi něco podobného pro Brno v OA, ale byla to kombinace různých služeb zákazníkovi na ŽL, řeknu Ti: bída. Hlavně splatnost faktur a jednání cílových zákazníků hrůza. Hlavně do začátku výdaje: auto, ŽL, pojištění, servis, semtam nějaký další výdaj. A práce nemnoho, díky velkému a přeplněnému trhu.
Ale nechci brečet, jen můj názor, že to není asi na hlavní práci 20 k / měsíc a malá hoňka. Spíš pevné nervy a finanční rezerva pořád dopředu.
Ale nechci brečet, jen můj názor, že to není asi na hlavní práci 20 k / měsíc a malá hoňka. Spíš pevné nervy a finanční rezerva pořád dopředu.
Možná tady přidám malej tip na kolegu, ten by Ti mohl říct něco víc z know-how. Dobrý kontakt po mailu, nebo je i tady na fóru
http://www.vipkurier.sk/kontaktujte-nas/
http://www.vipkurier.sk/kontaktujte-nas/
Kdysi jsem to jezdil v Praze když toto bylo ještě v plenkách za což hovoří i fakt,že mě tam vzali i se starým žigulem.A už tenkrát to stálo za prd.Musíš mít v hlavě hlavně plán města a znát fakt skoro každou ulici z té čtvrtě kde jezdíš.Já jsem začínal ještě s tím,že se jezdila celá Praha a navigace nebyly.
Systém funguje tak,že máš vysílačku a tam ti padají zakázky a ty je buď potvrdíš nebo ne.Proto musíš znát ten místopis naprosto dokonale i s firmama.Takže když jedeš se zakázkou z bodu A do bodu B,tak slyšíš,že je k mání zakázka která je třeba ve tvém směru do bodu B a tak ji vezmeš.Dojedeš do bodu B předáš co máš a valíš na tu zakázku co jsi potvrdil cestou a tak to jde pořád dokola.Je pravdou,že se to skoro pořád denně opakuje to samé dokola a tak je šance,že se to za pár dní či týdnů naučíš,ale v tom je právě ten háček.Dost lidí to rychle přestane bavit když viděj,že si za celej den nevydělali víc jak na provoz auta.Za mě bylo z každé doručené zásilky od 35kč do 75kč.Ovšem to je už víc jak 12 let.
Systém funguje tak,že máš vysílačku a tam ti padají zakázky a ty je buď potvrdíš nebo ne.Proto musíš znát ten místopis naprosto dokonale i s firmama.Takže když jedeš se zakázkou z bodu A do bodu B,tak slyšíš,že je k mání zakázka která je třeba ve tvém směru do bodu B a tak ji vezmeš.Dojedeš do bodu B předáš co máš a valíš na tu zakázku co jsi potvrdil cestou a tak to jde pořád dokola.Je pravdou,že se to skoro pořád denně opakuje to samé dokola a tak je šance,že se to za pár dní či týdnů naučíš,ale v tom je právě ten háček.Dost lidí to rychle přestane bavit když viděj,že si za celej den nevydělali víc jak na provoz auta.Za mě bylo z každé doručené zásilky od 35kč do 75kč.Ovšem to je už víc jak 12 let.
kurýr pick-up Praha
Kurýra po Praze jsem dělal skoro 4 roky (leden 2009 - září 2012). Takže vím jak to chodí. Celkem to dělá kolem 20 větších či menších firem. Prošel jsem 2 firmy a z doslechu vím, jak to funguje u cca 10 dalších. Je to na živnost, takže mušíš mít auto, nejlépe na LPG (menší náklady na palivo a neplatí se silniční daň). Je lepší být plátce DPH, pak si můžeš odečíst DPH z paliva, dílů, leasingu atd. Musíš dobře znát Prahu. Operátor do vysílačky hlásí počáteční a koncovou ulici, rychlost doručení a velikost zásilky. Standart je 2 hod. od objednání musí být doručeno (většina zásilek), pak je expres, 1 hod., nebo economy, 4-6 hodin podle firmy, nebo objednaj do 13.00, doručí se do 18.00, nebo pravidelné zásilky každý den nebo některé dny ve stejný čas, ale těch posledních dvou moc není. Některé objednávky jsou tam i zpět, pak je čas dvojnásobný, 2 hod. tam a 2 zpět. Maximální časy se musí dodržovat, takže než se o nějakou zásilku přihlásíš, musíš vědět, nejen kde to je, ale taky s ohledem na ostatní zásilky, které máš u sebe, aby všechny byly v čase. Celkové hlášení vypadá např. : ze sedmičky Jankovcova na desítku Kutnohorská, z devítky Vysočanská na pětku Plzeňská na auto, z jedničky Opletalova do Jažlovic expres, ze šestky Evropská na trojku Bořivojova pick-up tam zpět, ze dvojky Mánesova na čtyřku Na Pankráci auto expres. Když se o jednu zásilku přihlásí víc lidí, určuje operátor komu ji přidělí, podle toho, kdo je blíž, kdo to má do směru, nebo má u sebe míň zásilek, nebo taky kdo se přihlásí dřív. Někde se vyhlásí závod. Zásilku dostane ten, kdo ji dřív vyzvedne, ostatní tam jeli zadarmo zbytečně. Ale to je pokud vím jen u jedné firmy. Můžeš mít u sebe třeba i 7 zásilek najednou, když se všechny stihnou v čase. Prakticky většinou máš u sebe najednou 0-4 ks. A denně se jich dá udělat kolem 20 když je dost práce, ale realita bývá 10 až 15 ks. Co se týká peněz, z každé zásilky dostaneš 55-70 % podle toho u jaké firmy jezdíš a jak dlouho a dalších interních pravidel. Liší se to měsíc od měsíce, přes prázdniny nebo v lednu máš třeba 20.000+DPH (pokud jsi plátce), v prosinci třeba i 35.000 Kč+DPH. Průměr někde kolem 27.000+DPH, když si nebudeš brát volno a jezdíš od 7.00 do 19.00 PO-PÁ. Za měsíc ujedeš 3500-4000 km. Takže náklady na LPG někde kolem 6.500 Kč, když jsem ještě neměl LPG, tak to bylo kolem 10.000Kč za benzín, takže nafta může vyjít na 8.000. Takže v ideálním případě ti přistane na účtě 27.000+5.000 DPH, zaplatíš LPG 6.500, sociální+zdravotní 3.500, leasing 5.000, nějaký gumy, olej filtry atd. za cca 2.000, DPH 2.500 Kč (2.500 si odečteš), pojištění auta 500. Takže jsi na 12.000 Kč čistýho. V ideálním případě, že je dost práce a to bývá poslední dobou problém v některé dny. Třeba 2 hod. neděláš nic.A to se samozřejmě odrazí na fakturaci. Dokud se neobjeví nějaká porucha na autě, nemoc, nehoda nebo cokoli, dá se přežívat. Ale je to od pondělí do pátku 10-12 hodin denně, někdy máš i čas na oběd, někdy ne. Ale o dodržování předpisů si musíš nechat jen zdát. Hlavně rychlost a parkování se dodržovat nedá. Jinak si nic nevyděláš.
to Maillo: lidi se najdou vždycky, na autech se to strašne střídá, vydrží dny, týdny, měsíce max. Já to zapích po 14 měsících jsem přesedlal na skútr, tam ty náklady na provoz jsou menší a nějakejch 15 čistá ruka se dá vydělat. Jinak dlouhodobě se tam držej jen lidi co maj exekuce a do normální práce jít nemůžou, bo by jim udělali exekuci na plat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů