Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh

Odpovědět
Johny29
Příspěvky: 12
Registrován: čtv srp 18, 2011 8:31 pm
Bydliště: všude

Příspěvek

pán šmídl jich nakoupil zatím celkem 17. Koukal jsem na něho na placu a vypadá moc pěkně.
čtv úno 14, 2013 10:18 am

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak hlavně že se všichni koukáte, to je materiál tohle to :roll:
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
čtv úno 14, 2013 12:00 pm

davadrak
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv črc 15, 2010 7:51 pm
Bydliště: domov nebo letná

Příspěvek

sob úno 16, 2013 9:01 pm

davadrak
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv črc 15, 2010 7:51 pm
Bydliště: domov nebo letná

Příspěvek

sob úno 16, 2013 9:08 pm

Uživatelský avatar
Dusan_TA650
Příspěvky: 422
Registrován: pát zář 04, 2009 6:17 pm

Příspěvek

Koukám, že na nového Hi-Waje strkaj jak nový tak i starý podjezďáky - proč tomu tak, doprodej skladu či co? 8)
Obrázek
sob úno 16, 2013 9:51 pm

truck-maniak
Příspěvky: 42
Registrován: pát říj 29, 2010 9:56 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Příspěvek

IVECO
Hi-Way EcoStralis 460
Active Space
automat
Michellin Energy

Toto vozidlo mohu porovnat se Stralisem 500 r.v. 2009 (s kterým běžně jezdím) a i jsem měl možnost, stejnou trasu jako teď s tímto vozem, absolvovat s EcoStralisem 460 r.v. 2011. V podstatě se dá říci, že po motorické stránce a po stránce jízdních vlastností zůstalo vše stejné s EcoStralisem. Na novém modelu jde o úpravu „několika“ vnějších plastů a o předělaný interiér vozu. Měl jsem půjčenou verzi s dolní postelí v celku, což je největší rozdíl v kabině. Celkově působí design velmi dobře, změna některých materiálů a barev přispěla k „líbivosti“ interiéru, bohužel tím však utrpěla jeho praktičnost.
Vezměme to pěkně po pořádku. Dálkovým ovládáním si odemykám dveře a po jejich otevření jsem mile překvapen novým světlem (na spodní části kapsy dveří), které krásně osvětluje vstup do kabiny. Nad schůdky se pokochám okrasným nerez plíškem a už usedám do nové – světlé (pěkné) sedačky. Po zabouchnutí dveří přijde první zklamaní, jejich vnitřní část zasahuje o dost víc do interiéru, než jak tomu bylo u předcházejícího modelu (to pozná především Váš loket na kruhových objezdech či noha, kterou kolem sklopeného volantu neprotáhnete (směrem k oknu – já jsem poměrně střízlík). Přes jejich šířku se na nich zmenšily všechny úložné prostory – jak velká kapsa, tak i vpředu se ze středně velkého kastlíku stal vyloženě malý se špatným přístupem a „pod-loketní“ schránka se stala téměř zanedbatelnou, nehledě na to že její kryt nejde otevřít do plných 90° takže je do ní i špatný přístup. Desingově nový volant je pěkný, ovládání na něm zůstalo stejné. Ovládací prvky kolem přístrojovky se přesunuly přímo k „plexisklu“ takže vypadají lépe, ale hůř se na ně dostává. U ovladače světel zmizela poloha parkovaček. Při otočením klíčku se zapnou diody denního svícení a při zapnutí světel ostatní osvícení vozu včetně předních xenonů (jejich svítivost je výborná – ovšem nutno dodat že i stará světla svítila výborně). Parkovačky zůstanou svítit při vypnutém klíčku a zapnutých světlech. Ze středového panelu se přesunulo ovládání automatizované převodovky blíž k volantu na místo bývalé 12V zásuvky (ta zmizela úplně z prostoru kolem pracovního místa řidiče – velké mínus!) a u toho to ovládání je i prostor pro několik tlačítek, např. rozjezd do kopce, osvětlení vrchního lehátka a osvětlení přístrojovky (z postele nedosažitelné – proč?, když mohlo zůstat tam kde bylo – teď jsou tam jen 4 nevyužitá místa) . Středový panel byl velmi pozměněn – design výborný. Vrchní část je věnovaná velkému dotykovému displeji (radio, palubní počítač, navigace, příslušenství). S některými funkcemi se nedá „hrát“ za jízdy, což je asi logické, ovšem že se nemůže ovládat svítivost mi docela vadilo (přechod den/noc). Okolo displeje jsou z obou stran tlačítka – např. přední roleta (udělali ji ze světlé látky, takže částečně průhlednou, boční záclonky jsou také světlé – ty mají však z rubu tmavou část – takže přes den v kabině tmu neuděláte, jak tomu bylo dříve s černou – stejně je zarolovaná nad předním oknem, takže tmavá barva by nic nerušila a denní pauza by byla lepší) Dál ovládání hlavního světla v kabině (bílé/červené), které stále nenaučili nezhasínat při zavření dveří a navíc k němu napojené světla ve vrchních skříňkách – bez hlavního světla nebude světlo ani ve skříňce – velmi nepraktické. Ovládání střešního okna a „dvouhodinového bufíku“ zůstalo stejné. Pod displejem jsou dva průduchy topení a pod nimi „šuplíky“, jeden na nápoj – výborný, jeden na karty – dobrý, ale kartu v plastovém obalu do něj nedostanete protože je přesně na míru karty – škoda, dále šuplík místo bývalého popelníku, zapalovač a nová rukojeť ruční brzdy – mě tím tvarem do ruky moc nešla a navíc je tvrdá z plastu – nepříjemné, stará s pogumováním byla myslím lepší. Pod ovládáním klimatizace/topení je další na pohled velký šuplík, po otevření však zjistíte, že velkým se jen zdál. Ze strany od spolujezdce zmizela možnost napojení vzduchové hadice a zásuvka na 12V (tím zůstala v kabině jediná na boční straně za řidičem), možnost napojení hadice se přemístilo pod kastlík před spolujezdcem – je tam i napojení k servisnímu počítači a 24V zásuvka. Přihrádka na přístrojové desce je poměrně velká (polička se přes ní bude dávat těžko aby tolik neutrpěl výhled z vozu), ale za jízdy není vidět co v ní kde je. Kastlík před sedadlem spolujezdce se změnil v malou přihrádku cca 40x20x5cm a její pěkný kryt s nápisem HI-WAY na stříbrném podkladu se nepříjemně odráží ve zpětném zrcátku. Od vrchních hran oken až po střechu je jediná změna a to sice, že přední otevřené kastlíky dostaly mřížku-síťku a v prostředním z nich je zásuvka na aux,video a USB – což je výborné. Jinak vrchní postel a přístup na ní zůstaly luxusní. Co ovšem spodní postel, chlouba nové kabiny za příplatek a s lamelovým roštem – ano pohodlná, jen škoda, že když se tím tak chlubí, že k ní neudělali i ovládací „displej“ jak tomu je nahoře. Ano skoro ke všemu se dá nahnout na přístrojovku (i když ta je směrovaná na řidiče a postel hlavou ke spolujezdci – dle lampičky a rozšíření), ale co topení?? To že ho stále nenaučili topit víc jak 9hod (znalý Ivecář to umí na 15h – když po 9h předem nastaví 2h v počítači řidiče a po nich zas 2 a ještě 2 – trochu hlavolam ale jde to – proč taky jednoduše najednou když to jde na 4x), ale proč nejde alespoň na těch 9h zapnout od spodní postele nebo z palubovky – tak jako tak se musí sklopit vrchní postel – vylézt na žebřík (či sedačku) a nastavit ho nahoře – velké mínus za určitě velký příplatek za postel. (já sám jsem zastánce kabiny se stolkem a to pro mě dělá kabinu Stralise tím, čím si mě získala) Kraje pod postelí (kastlíky) jsou stejné jako u staré stolečkové verze (jen hůř přístupné, protože postel přidělaná na pístkách se neotevře až na zadní stěnu, ale jen zhruba do 60°), ve středu je vyjížděcí kastlík – vyjede jen když nic nemáte na podlaze a když nemáte otočenou sedačku spolujezdce do odpočinkové polohy. Když ho nevysunete úplně tak se ani neotevře – nepochopitelně se dekl otvírá nahoru – mohlo to být šoupnutím dozadu a tím by jste se do něj dostali i bez plného otevření – škoda. Nehledě na to, že zvuky, které při otvírání vydává, se těžko dají označit za líbivé. Lednice zůstala stejná – pouze k ní přidělali držák na pití – pěkný, jen 2l láhev do něj nedostanete a na otvírací poklop udělali kastlík (není v něm skoro žádné místo), který ztěžuje přístup do lednice za jízdy – asi abychom hubli – a především když lednici otevřete a nevyndáte dřív všechny lahve z držáku, tak se o jejich hrdla kastlík otevře a vše se vysype – no nevím kde udělali soudruzi z Itálie chybu (navíc kvůli váze kastlíku je dekl lednice na „šňůrce“ která se při zavírání občas dostane ven – což z místa řidiče nevidíte a jedete s nedovřenou lednicí). Na závěr hodnocení kabiny nemůžu říct jinak (ač kdo mě zná ví, že jsem Ivecofil), než že vše co udělali, udělali tak aby to lahodilo oku, ale vůbec přitom nepřemýšleli proč to dělají. Hlavní mínusy jsou: Odebrání zásuvky 12V od řidiče (tím věčně vybitý telefon – pro ty co používají navigaci a šéf by jim nekoupil přímo Iveco navi v PC docela slušná prekérka – dnes už sice bývají automaticky spotřebiče na 12V/24V – ale zapalovač je daleko), chybějící ovládání topení ze spodní postele, řešení prostředního šuplíku pod postelí (přístupnost a hlučnost). Ač se mi nový design velmi líbí, tak výše zmíněné věci mě dost zklamali. Celkem jsem v kabině strávil 2 + 4 noci a najezdil s autem necelých 5000km


Palubní počítač – Driving style (Iveconnect drive)

Motorová brzda – hodnotí její využívání, ovšem dostat se na 100% je nadlidský výkon neboť při plném zatížení vozidla, sama soupravu neudrží a je nutno připojit nožní brzdu, při každém šlápnutí Vám ubírá procenta využití motorovky, přesto že je zapnutá na druhý stupeň a máte podřazeno nad 2200ot.min. – poněkud nefér vůči řidiči
Využití setrvačnosti – funguje dobře a dá se bez problémů udržet na 100%, jen je škoda, že se sem nezapočítá zpomalení či plynulé rozjetí z kopce (tedy setrvačné), pokud nešlápnete na brzdu nebo nepoužijete motorovku. V podstatě to jen počítá čas mezi puštěním plynu a použitím brzdy – bez ohledu na cokoli.
Zmařená energie – tuto funkci jsem nepochopil, píší k tomu že, zmařená energie při snížení a následném zvýšení rychlosti – jedu 85, z kopce to pustím nad 90 následně to jede zadarmo než se dostanu zpět na 85 kde přidám plyn a za to vše mi to bere procenta – běžně jsem byl těsně nad 70% ( jinak se vším nad 90%)
Četnost brždění – podíl času brždění v závislosti na času jízdy a její náročnosti – vyjel jsem z Albu (A6) a během chvíle jsem byl na 100%, ovšem jak přišel sjezd dolů do Nurnbergu – v podstatě vše bržděno motorovkou, jen asi 2x dobržděno nohou a byl jsem na 60% - asi jsem to měl pustit na 120km/h a bylo by to spokojené.
Plynulost jízdy – neboli zacházení s plynovým pedálem – trasa Calais-Brussel, při najetí z přístavu na dálnici jsem měl „Zmařenou energii“ 100% a „plynulost jízdy“ 89% - jel jsem na nohu - do kopečků které jsou zde spíš zanedbatelné jsem nepřidával – tudíš rychlost klesla ale okamžitá spotřeba se nezvýšila, rychlost jsem nabral po vyrovnání terénu bez nutnosti většího sešlápnutí plynu, v Bruselu jsem měl 98% plynulost ale 72% zmařenou energii – no nevím kde byla chyba.
Zastavování – záleží na plynulosti zastavení – ovšem pokud nezastavíte úplně, nic Vám to nezapočítá

Příklad:
Z - Alb (A6) Do Montabaur (A3) naloženo 25,4t čas jízdy 4h22min 358,6km 28,0 l/100km
Šetření paliva 94% (tj, setrvačnost 100%,zmařená energie 73%,brždění 99%, plynulost 95%,
zastavování 88%)
Motorovka 96%


Jízda:
Jak bylo řečeno již výše, nepoznal jsem žádný rozdíl oproti EcoStralisu 2011. Motor mi přišel klidný, tahal dobře (samozřejmě slaběji než 500, ale dobře – není to žádný lenoch) a především u stojanu poznáte jeho kvalitu. Na stejné trase (vzdálenost od pumpy k pumpě bez pár kilometrů 3000km) a se stejným nákladem tam i zpět mám nejlepší výsledek s Volvem FH 440 821 litrů (jel jsem s ním cca 20x), s EcoStralisem 828 litrů (jedna jízda), Stralis 500 843 litrů (nesčetně pokusů  ) a s Hi-Way Stralisem 460 818 litrů (jedna jízda – 1/4 cesty byl velmi silný vítr)

Motorová brzda:
při plně zatížené soupravě se musí z kopců mnohem více dobržďovat nožní brzdou než u 13ti litru. Při 95km/h má EcoStralis 2200ot/min a souprava zrychluje, Stralis má 2400ot/min a drží či spíše zpomaluje (srovnávám stejné kopce, na trase, kterou mám „najetou“)

Hlučnost:
EcoStralis je oproti třinácti litru hlučný.

Automat:
EcoStralis má rychlejší a „chytřejší“ ovládání převodovky. Lepší rozjezdy (klidnější,jemnější ovládání spojky) a i při brždění bez podřazení řidičem si rychleji podřadí a zapojí motorovou brzdu. Toto je znát po celou dobu jízdy,ale v době přepnutí Stralisu klíčkem na Eco režim, je tento rozdíl mnohem větší. K tomu je nutno dodat,že mezi rokem výroby obou vozů je rozdíl dvou let, tudíž lze předpokládat,že vývoj automatu šel dopředu a nyní se jistě dodávají lepší automaty i do „obyčejných“ Stralisů. Znatelné plus u EcoStralisu je tlačítko „rozjezdu do kopce“, které u starší verze chybí a je nutno používat ruční brzdu (ovšem jeho funkce není tak dokonalá, vždy je malá prodleva mezi vypnutím brzdy a spojkou v záběru,čímž dochází k malému couvnutí soupravy – u Volva FH se mi nestalo, že by mělo tendenci couvat ani s 25ti tunami do „baranďáku“).

Okamžitá spotřeba:
na 12. převod.stupeň je maximální okamžitá spotřeba u 500 94 l/100km, zatímco u 460 pouze 75 l/100km a i při dřívějším podřazení (jenž EcoStralis pravidelně využívá) na jedenáctku má celkově nižší spotřebu, neboť na 11.stupni má max.98 l/100km, zatímco u pětistovky je to už 112 l/100km.

Tachograf:
Vozidlo bylo vybaveno poslední verzí digitálního tachografu, se kterým jsem ještě neměl možnost jet – je to výborný rozdíl oproti staré verzi – jízda do 29ti sekund se nezapočítá a nepřeruší tím pauzu a v kolonách se tím dá též ušetřit hodně jízdy – např. při vyjíždění z BASFu – ve frontě jsem měl 11min kladívka a přitom jsem nestál v kuse déle jak minutu. A když jsem zastavil tak že jsem měl odjeto např. 4h20min28sec – tak po doběhnutí 32sec zůstane čas jízdy 4h20min a už rovnou naskočí 1min pauzy – což je výborná změna a ušetří dost času – jsem zvyklý koukat na vteřinovou ručičku (na hodinkách které mám přidělané na palubce), takže vím o čem mluvím.



Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) truck-maniak dne ned úno 17, 2013 11:39 am, celkem upraveno 1 x.
STRALIS 500 EEV - Černej
ned úno 17, 2013 11:17 am

truck-maniak
Příspěvky: 42
Registrován: pát říj 29, 2010 9:56 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) truck-maniak dne ned úno 17, 2013 11:42 am, celkem upraveno 1 x.
STRALIS 500 EEV - Černej
ned úno 17, 2013 11:24 am

truck-maniak
Příspěvky: 42
Registrován: pát říj 29, 2010 9:56 pm
Bydliště: Usti nad Orlici

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Alb - Montabaur - 25,4tun - 1foto
Obrázek
Aachen - Brussel - 25,4tun - 1foto
Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Lichtenbush - Bad Camberg - 10,8tun 3fotky
Obrázek Obrázek Obrázek
Bad Camberg - Stocker Holz - 10,8tun 3 fotky
Obrázek Obrázek Obrázek
Stocker Holz - Plzen - 10,8tun - 4fotky
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
STRALIS 500 EEV - Černej
ned úno 17, 2013 11:32 am

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

díky za vyčerpávající informace. no sem trošku rozhozen..
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
ned úno 17, 2013 12:19 pm

Ladix
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 3421
Registrován: stř lis 07, 2007 10:19 am
Bydliště: kousek od chlumce nad cidlinou pres dalnici

Příspěvek

tak to sem cekal teda lepsi zmeny k lepsimu nez jen k libivosti a hlavne ty zasuvky to je takovy problem ji tam dat vsichni ji porad rozdrbavaji po interieru a je to k prdu :?
M-B Atego 1218 frigo
ned úno 17, 2013 4:57 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no..taky sem čekal uvnitř něco k lepšímu. jak píšeš ty zásuvky to je děs
máš navigaci,telefon,kameru, 8) měnič na netbook, že je oplastovanej venek bylo jasný
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
ned úno 17, 2013 5:12 pm

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Ty jo fakt super reportáž,kam se hrabou odborné časáky :lol: Jinak jak se tu píše ty zasuvky budou scházet,plu by mě určitě vadilo menší místo u dveří šofera.No a ta spotřeba,pujčte mě to já za to dam Walkingfloora do ně 27tun kůry a dame to s Jihlavy přes Kutnou Horu do Prahy 150km a jsem zvedav zda to bude pod 48L
ned úno 17, 2013 6:16 pm

davadrak
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv črc 15, 2010 7:51 pm
Bydliště: domov nebo letná

Příspěvek

Ale stejně je parádní :lol:
ned úno 17, 2013 8:16 pm

Ladix
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 3421
Registrován: stř lis 07, 2007 10:19 am
Bydliště: kousek od chlumce nad cidlinou pres dalnici

Příspěvek

TO JO KDYBYCH HO MEL a nebo dostal tak i tak drzim hubu novy je novy a vse jde upravit 8)
M-B Atego 1218 frigo
ned úno 17, 2013 9:12 pm

Uživatelský avatar
AllBlack560
Příspěvky: 152
Registrován: ned zář 07, 2008 7:40 pm
Bydliště: Brumovice

IVECO STRALIS HI-WAY

Příspěvek

Tak dneska jsem se konečně dostal do toho nového STRALISe HI-WAY. Zajímal mě především interiér, ale sedělo nás v kabině 5. Takže jsem seděl prva na parádní lamelovej posteli. Za volantem jsem pochopil proč není místo u dveří. V cargu se dala protáhnout noha až k oknu, asi proto nafoukly dveřní panel. Jinak to rádio je super hračka... ještě by to chtělo nějaký hry :) A chtělo by to ten BEDMODUL i dole, když je taková betla.
Jinak jízda až příště, bylo 5 čísel nového sněhu takže to nebylo úplně ideál to zkoušet po place ;)
A truck-maniak napsal parádní report i z provozu. SUPER chválím! :wink:
pát úno 22, 2013 8:17 pm

Odpovědět

Zpět na „IVECO“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů