Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Michi : čekal jsem nějakou záludnost, nevím co od toho čekáš, ale co mi přišlo zajímavé jsem popsal, jestli chceš vědět něco víc klidně napiš nebo nafoť, když budu vědět rád poradím
začnu od konce, ten kloub řazení se dá celkem úspěšně rozebrat a na opravu budeš potřebovat 2 kusy takových rozřízlých gumových kroužků, vymezovací podložky a možná takovej speciální "kroužek" s koulí na vnějším průměru, podle mě víc potřebovat nebudeš. Katalog bohužel nemám.
Jo a přímo pod štítkem je nalévací zátka na olej ( ta mírně zaolejovaná)
č. 1 a 3 - elektromagnety řadící redukci , chceš-li, malou nebo velkou řadu
č.2 - elektromagnet je funkční jen po dobu než přeřadí redukce - je napojen na blokovací kolík na další fotce, je to jakási ochrana převodovky, aby se nedalo řadit řadičkou dokud nedořadí redukce
č. 4 a 5 - elektromagnety řadící půlky
(č 2 a 4 nejsou vidět)
trochu vysvětlím ty dva spínače neutrálu, ten horní slouží pouze jako signalizace neutrálu (kontrolka v kabině), a ten spodní je zapojen v systému řazení převodovky, "dovoluje" přeřazení redukce, redukce jak známo přeřazuje pouze v neutrálu a to hlídá tento spínač
k tomu štítku jsem nic nepsal, pokud je zájem pomůžu ho dešifrovat........
začnu od konce, ten kloub řazení se dá celkem úspěšně rozebrat a na opravu budeš potřebovat 2 kusy takových rozřízlých gumových kroužků, vymezovací podložky a možná takovej speciální "kroužek" s koulí na vnějším průměru, podle mě víc potřebovat nebudeš. Katalog bohužel nemám.
Jo a přímo pod štítkem je nalévací zátka na olej ( ta mírně zaolejovaná)
č. 1 a 3 - elektromagnety řadící redukci , chceš-li, malou nebo velkou řadu
č.2 - elektromagnet je funkční jen po dobu než přeřadí redukce - je napojen na blokovací kolík na další fotce, je to jakási ochrana převodovky, aby se nedalo řadit řadičkou dokud nedořadí redukce
č. 4 a 5 - elektromagnety řadící půlky
(č 2 a 4 nejsou vidět)
trochu vysvětlím ty dva spínače neutrálu, ten horní slouží pouze jako signalizace neutrálu (kontrolka v kabině), a ten spodní je zapojen v systému řazení převodovky, "dovoluje" přeřazení redukce, redukce jak známo přeřazuje pouze v neutrálu a to hlídá tento spínač
k tomu štítku jsem nic nepsal, pokud je zájem pomůžu ho dešifrovat........
Naposledy upravil(a) pragovka dne sob bře 15, 2014 7:24 am, celkem upraveno 3 x.
Hezký den přeju mám dotaz - mám převodovku 14ps150 a ted mi začala blbnout - z velké řady na malou řadí normálně, ale když chci zpět tak se né vždy zařadí (velká řada) a někdy musím čeka třeba pul minuty než se to dořadí, napadá někoho kde by mohla být chyba? Přemýšlím jestli je vada jen někde v el. magnetu nebo uvnitř v převodovce, zkrátka jestli se to dá opravit doma nebo to musím někomu svěřit. Díky moc
br2000 : já typuju "vnitřek", ale pokud chceš mít jistotu a vyloučit případnou chybu elektromagnetu, není nic jednoduššího než jenom vzájemně prohodit buď kabely na těch elektromagnetech které ovládají redukci nebo přívody vzduchu do válce řazení redukce a uvidíš. Viz můj popis několik příspěvků zpátky.
Ovládání na řadičce budeš mít potom naopak , a pokud bude pořád špatně řadit velká tak mám bohužel pravdu a budeš muset dovnitř.
Jen pro informaci , redukce se dá vymontovat samostatně, nemusíš vyndávat celou převodovku. ( teda pokud nemáš předek)
Ovládání na řadičce budeš mít potom naopak , a pokud bude pořád špatně řadit velká tak mám bohužel pravdu a budeš muset dovnitř.
Jen pro informaci , redukce se dá vymontovat samostatně, nemusíš vyndávat celou převodovku. ( teda pokud nemáš předek)
Děkuju za radu . Zatím s ní ještě jezdím i když je to o nervy , potřebuju dodělat akci a pak jí asi svěřim nějakýmu servisu, můžete mi někoho doporučit nejlíp severní čechy, liberecko? Jinak mám auto s předkem takže bude muset asi ven. Minulý měsíc sem dělal generálku motoru, ted udělám převodovku a bude holka neprodejná .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů