Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Nejvyšší technický přípustná hmotnost

Příspěvek

Zdravím.
Snad tento dotaz zařazuji správně.Viděl jsem dva totožné tahače Daf FTG XF 105 6x2 a jeden měl nejvyšší technicky přípustnou hmotnost soupravy 60 tun a ten druhý jen 50 tun. Je možné nějakým způsobem zvýšit nejvyšší technicky přípustnou hmotnost i u toho druhého tahače?
čtv led 09, 2014 10:33 am

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

To musíš přes dovozce/výrobce, mělo by to jít, te´d je ale otázkou zda jsou skutečně stejné, nebo jen podobné, můžou se lišit třeba jiným diferákem, převodovkou či podobně a výrobce může trvat na tom, ža na takovou soupravu už to stavěné není.
pát led 10, 2014 10:18 am

DAF-DAF
Příspěvky: 23
Registrován: sob zář 29, 2012 7:46 pm
Bydliště: ČR

Příspěvek

Asi to nepůjde, nebudou totožné. Nejvyšší technicky přípustná hmotnost je dána použitou technikou .-) v tomto případě se jedná o použité nápravy. ve předu musí být 9tun náprava a vzadu bude náprava s redukcemi v kolech, poznáš to podle jiného náboje nebo podle toho, že těžká náprava s redukcemi brzdí bubnem. potom lze v soupravě 60t + by tam měl být intarder a 16° převodovka.
pát led 10, 2014 6:27 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pokud to nechceš na nadměr, tak ti stejně stačí 50, jinak je to i o nápravách,točně atd,. ta specifikace se dělá před koupí vozu,dle přeprav. navíc technicky přípustná se dost liší od povolený na silnici,ale to asi víš
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
sob led 11, 2014 10:54 am

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Příspěvek

Mám namysli právě využití na nadměr. Tahač s podvalem váží cca 19 tun + pásový bagr cca 36 tun a jsme na celkové 55 tun.
sob led 11, 2014 12:33 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no tak jsi na 7 nápravách celkem a povolení na přepravu, podle celkový váhy co jsi napsal máš tak tříosej podval
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
sob led 11, 2014 12:36 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

řešil jsem to u renaultu.total nezájem zastoupení zvedat celkovou nosnost soupravy z 48t na 50t. pořešíl jsem následovně-vyrobil jsem si tiskopis zastopení (takovej cár s razítkem a logem) na uřadě jim to stačilo no problém.jak psal Mates, záleží co táhneš za podval 3 nebo 4 osy,na povolení ti stejně nedá tuny když tahač bude mít c 55t ale podval jen 50 t budeš jen na padesáti a tak to platí i opačne, návěs 4 osy c 60t a tahač c 50t tak jsi jen na padesáti i když návěs může více.Řešil jsem i návěs kdy zatížení náprav ti zastopení nezvedne ale točny ano ,např z 15 na 20t .Fakt je lepší kupovat tahač kde už ty tuny jsou a u nadměru je to zásadní.Stejně jezdíme každej druhej stále přetížený. Jinak cat 325 36 t je už na 4osý podval.Váš návěs bude zřejmě 50ti tuna ,po odečtu jste na max 31 t náklad i když bude tahač 60t !!!
sob led 11, 2014 4:38 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Karle ono s tím překládáním to taky neni žádná sranda. v Praze dozoruje tým vyškolenej na nadměry a ty toho vědí hodně moc...
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
sob led 11, 2014 4:53 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

jo to vím.jak to hodně váží jedu jen večer nebo brzo ráno zatím ok.
sob led 11, 2014 4:58 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

oni neberou jen váhu,ale upíénací prostředky jejich revize, povolení atd, pokud teda jsi přes míru..
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
sob led 11, 2014 5:25 pm

Uživatelský avatar
LUKA
chcanda
Příspěvky: 3580
Registrován: čtv črc 12, 2007 10:16 pm
Bydliště: Praha/Litvínov

Příspěvek

tenhle drtič k nám na plac přivez tříosý tahač a tříosý návěs , bál se zatočit z asfaltu na panely do pravýho úhlu že už je to fakt těžký . drtič váží od 42 do 50 tun podle příslušenství , takže slušný :D :D :D

Obrázek
L I A Z 18.33 SB
sob led 11, 2014 11:58 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

někde sem měl fotku popsanýho podobnýho dementa. žlutá slepice a modrej podval,plz registrace
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
ned led 12, 2014 10:57 am

valchaaa
Příspěvky: 19
Registrován: čtv lis 28, 2013 9:03 pm

Příspěvek

Takže pokud budu mít celkovou do 60 tun musí být teda 3 osý tahač s technickou hmotností 60 t a podval 4 osy s technickou hm. 60t.

Často vídávám pouze 2osý tahač + 3osý podval, který veze právě ten 36 tunový pásový bagr což musí být úplná prasárna :D
ned led 12, 2014 3:16 pm

Karel334
Příspěvky: 1602
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Jak se to vezme.takovou mašinu já vezu dvakrát do měsíce a ty 4osy návěsu dál už nevyužiji tak proč se cpát do nákladnější techniky.Problém hlavně začíná, když si někdo pořídí drtič o mega váze a pak zjistí že ho nemá kdo vozit.
ned led 12, 2014 4:59 pm

mates
Příspěvky: 4115
Registrován: úte led 23, 2007 4:37 pm
Bydliště: Budilov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jo Karle to je každýho boj, netvrdím,že sem někde bokem nepřeložil,al estabilně nikdy. firma to koupila a provozuje, nevím proč bych měl riskovat a platit. stačí, že tě někdo šmejkne a je to. nemluvě o urvanym pankejtu, taky mám za sebou a atd.
www.proridice.eu, www.sdruzeniridicu.cz ....řidiči pro sebe
CB10(7) Martin-Háje
original pražskej pepik s botama od hnoje.....t.č trvale u hnoje
ned led 12, 2014 5:19 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 22 hostů