Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
herrywood
Příspěvky: 3888
Registrován: úte lis 06, 2012 2:14 pm
Bydliště: Kde se dá ... hlavně doma

Příspěvek

Jo evidentně to je už opravené :D
I na FCB se omlouvali za chybičku :D
ned led 19, 2014 7:21 am

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Ano, opravili to po připomínkách na FB a omluvili se.
Mkshort: Díky za příspěvek, jen více takových :thumbud:

Jinak si dovolím pogratulovat všem posádkám, které jsou v cíli letos opravdu hodně těžkého závodu. U našich bych vyzvedl Pabišku a Lopraise, oba jeli výborně. Ostatní to ještě poladí a za rok snad ty Kamazy více potrápí (nebo už na SilkWay :wink: ). Všem účastníkům Dakaru přeji šťastnou cestu domů.
Milda (tra)
ned led 19, 2014 8:55 am

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Tak každopádně parádně popsaná funkce podvozku,pérování,tlumení atd.Mě ještě napadá když už byla řeč o neodperovanejch hmotách proč stále jsou na Tatře bubnové brzdy,na kotoučích by se ta neodpérovaná hmota snížila.Buď je to proto že u bubnu je podstatně nižší možnost že do nich vletí kámen písek atd.a nebo proto zě je problém s uloženim třmenu na polonápravě.Kolomého Tatra kotouče měla na předku ale právě tady vzniknul problém a následné odstoupení.Jasně kotouče lépe brzděj,jsou lehčí,lépe chladnou atd.ale zas je tu větší možnost poškození kamenem,proto možná zustává Tatra u bubnu.Co ostatní Trucky,kdo má kotouč a kdo buben?
ned led 19, 2014 9:00 am

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

TP: pro použití kotoučových brzd je třeba přepracovat celou polonápravu, což už je komplexní úkol, který lze účinně pořádně udělat na úrovni továrny. V moci soukromých týmů tento specifický vývoj už není a nebyl, byť M. Holáň nějakou verzi kotoučové brzdy vyvíjel, ale k realizaci nikdy nedošlo. Že na Fat Boyi byla kotoučová brzda použita, je díky tomu, že právě nyní je podobné řešení už vyvinuto do série a probíhají testy takto osazeného Phoenixu (kotouče na všech kolech). Brzdové komponenty dělá Knorr Bremse, ale to celé řešení polonápravy je tovární.

Jinak kotoučové brzy má Ginaf a Iveca de Rooye, a taky myslím Hino, ale to si ještě ověřím podle fotek, nejsem si teď jistý. Kamaz i Veka MAN používají bubny, stejně tak i všechny privátní Dafy.
ned led 19, 2014 9:17 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

At měl pomáhat nebo ne, odečítání po dojetí poslední etapy je trapné. Vemte si jen ty pocity posádek v cíli a pak jim vítězství sebrat od zeleného stolu. DeRooyovi se asi honí hlavou ledacos.

A co se týče těch osobáků, Roma sice vítězství získal díky týmové strategii. Ovšem kdo si na tohle vzpomene tak za 10 let? Kdo si neska vzpomene, jak se vybíáral vítěz mezi Vatanenem a Ickcem v roce 89? Naprosto stejný případ to tehdy byl u Peugeotu. A že Peterh...atd mohl vyhrát a musel stát jako osel v poušti? No a co, Roma na základě rozhodnutí týmu dělal loni to samé a čekal pro změnu na Peterh...atd. Navíc ten je jedním z těch, na kterých ulpívá vina ze zničení duchu původního Dakaru, takže já sem třeba rád že nevyhrál, byť letos by si to zasloužil asi víc.

Toyota letos silná, ale pořád ne dost. Saniz se předvedl dobře, ale jsem poněkud rozpačitý z Gordona. Pořád mu fandim z té špičky nejvíc, ale už druhý rok za sebou se nedostal ani k etapovému vítězství. S takovou nevím, jestli si někdy splní sen o Dakarském triumfu
ned led 19, 2014 10:17 am

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

Jako když jsem viděl ty závěry, přišlo by mi krajně nefér, kdyby měl takto přijít Karginov o vítězství, marná sláva..a jak do toho tomu Číňanovi de Rooy bouchnul, to bylo hodně ošklivý..

No a Roma, ano, Peterovi loni pomáhal, ale ne zdaleka tolik. Prostě nechat Peterhansela stáhnotu 39 minut a pak mu tu poslední minutu zakázat, to se nedělá. Vzpomeňte, jak VW nechalo svý jezdce bojovat hlava nehlava...to bylo jiný závodění. Bohužel Mini nyní prostě nemá konkurenci. Toyota mi přišla nadějná před dvěma lety, ale od loni stagnace a nyní zjevně došly peníze, de Villiers tam zůstal jedinej dobrej jezdec a i technicky to auto zjevně nestačilo, to se ukázalo v těch rychlejch vysokohorskejch etapách, kde mu Mini ujely o parník.. Přitom Giniel na to vítězství jezdecky má, není sice tak rychlej jako ta hlavní trojka (Sainz, Al-Attiyah a Peterhansel), ale prakticky nedělá chyby.

Gordona nemusim, jednak trošku moc machruje, furt se tváří, že ty auta pro panenky strčí do kapsy a pak... Spíš je blbý, že už se nikdy nemohl s elitou poměřit Schlesser, loni v Abú Zábí i Kataru Miníky jasně porážel.. Škoda, že už definitivně ukončil kariéru :cry:
ned led 19, 2014 11:03 am

TP
Příspěvky: 1976
Registrován: úte kvě 03, 2011 9:37 pm
Bydliště: Řevnice

Příspěvek

Jiři Vintr děkuji za odpověď.Schlédnul jsem teď něnaká Alešova videa a je vidět že se Tatra v posledních 3 etapách chová pérováním lépe,sám Aleš to tam říká jak se to povedlo dát dohromady až teď a že i to okno strácel že to nepérovalo.Tady to bude daň za to zě naši málo jezděj,trénujou,testujou a tak nejlepší test je Dakar.Auto se ladi za pochodu a i takovádle věc se povede až na konec.Tak snad příští rok Alda stejné auto,pérung doladěnej s letoška a palba už od začátku
ned led 19, 2014 11:06 am

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jako jak Karginov tak petreh.. by měli letos stát na nejvyším stupni vzhledem k průběhu Dakaru. Ale ono, odkdy je vlastně Dakar férovej? Co třeba 96 kdy Loprais ujel Moskovchichovi o parník a vedení soutěže etapu nepočítalo. Co ty roky, kdy naši zapadli do bahna a ta etapa se nenulovala, co Despr...atd, jak mu odečetli zapadnutí do bahna bůhvíproč (teda všichni víme že proto, že je francouz) co vyloučení našich quadistů?

Karginov je vítěz po právu vzhledem k výkonům v průběhu soutěže. Ale jen říkám, že nechat Hurvínka radovat se a za hodinu mu to sebrat neni nejšťastnější řešení.

V autech by tam Roma bejt neměl a meli sme mít hatrick toho francouze. Ale tým zkrátka rozhodl tak jako rozhodl loni a tak jako se rozhodovalo i kdysi U Peugeotu. Petreh...atd prostě věděl, že kdyby pokyny týmu nedodržel, tak by mu pro příště nikdo nechtěl dělat nosiče vody.
ned led 19, 2014 11:41 am

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů