Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: úte zář 01, 2009 12:03 am
- Bydliště: Beřovice
- Kontaktovat uživatele:
krásná souprava IFA W50 LA/Z schleppt T174-2B
http://www.youtube.com/watch?v=ihFKJX_PfHc
http://www.youtube.com/watch?v=ihFKJX_PfHc
KDO NESPÍ NEZASPÍ
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
- breakenter
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím ve spolek.
Máte štěstí, že jedu kolem
Shodou okolností oba stroje renovuji. Ted to sice nějaký pátek z mnoha důvodů stagnuje
ale dělám průběžný fotoreport. (doplním asi časem na svůj web)
K tomu legendárnímu samohybnému nakladači T174-2
V originále a plně funkčním stavu to má vzduchokapalinové brzdy principem uplně stejné jako IFA W50.
Tzn pedálem pouštíte vzduch do posilovače, který přes pumpu ovládá - tlačí - brzdovou kapalinu
do prasátek. Bržděná jsou takto všechna 4kola. Má to na nápravě jeden přepínač, kterým to lze
přepnout do polohy tažného zařízení. Jinak řečeno připojí se jednohadicové vzduchové ovládání
z nákladáku a pomocí něj ta bezmála devititunová potvora brzdí.
Nějaký pátek se zabývám renovací tohoto stroje ale zatím jsem nikde a nikdy nepotkal jediný
brzdící kus. Což mě při váze tohoto stroje trošku zaráží. Osobně první co jsem řešil byly brzdy.
Ono 9tun je 9tun. Na rovině to zastaví samo ale z prudkého kopce fyzika prostě funguje.
Je to dědeček mezi nakladači, který se dal přeskládat i na bagger. Má to v originále dvouválec
vzducháč značky IFA. Nevím zda se to hodí do tématu IFA ale kdyžtak někdy mužu dát nějaký
fotoreport celého stroje včetně utrob. Na svojí dobu velice namakaný a promyšlený stroj.
Má svoje mouchy ale je až geniálně jednoduchý a jak řekl Jirka bezva pomocník.
Původně jsem ho měl jako pomocníka na renovaci IFY - rozborka - sborka ale nakonec se mě
stroj zalíbil a rozhodl jsem se jeden exemplář zachránit pro budoucí generace
http://www.veb-weimar-werk.de/weimar-we ... 4fc2b5812/
Máte štěstí, že jedu kolem
Shodou okolností oba stroje renovuji. Ted to sice nějaký pátek z mnoha důvodů stagnuje
ale dělám průběžný fotoreport. (doplním asi časem na svůj web)
K tomu legendárnímu samohybnému nakladači T174-2
V originále a plně funkčním stavu to má vzduchokapalinové brzdy principem uplně stejné jako IFA W50.
Tzn pedálem pouštíte vzduch do posilovače, který přes pumpu ovládá - tlačí - brzdovou kapalinu
do prasátek. Bržděná jsou takto všechna 4kola. Má to na nápravě jeden přepínač, kterým to lze
přepnout do polohy tažného zařízení. Jinak řečeno připojí se jednohadicové vzduchové ovládání
z nákladáku a pomocí něj ta bezmála devititunová potvora brzdí.
Nějaký pátek se zabývám renovací tohoto stroje ale zatím jsem nikde a nikdy nepotkal jediný
brzdící kus. Což mě při váze tohoto stroje trošku zaráží. Osobně první co jsem řešil byly brzdy.
Ono 9tun je 9tun. Na rovině to zastaví samo ale z prudkého kopce fyzika prostě funguje.
Je to dědeček mezi nakladači, který se dal přeskládat i na bagger. Má to v originále dvouválec
vzducháč značky IFA. Nevím zda se to hodí do tématu IFA ale kdyžtak někdy mužu dát nějaký
fotoreport celého stroje včetně utrob. Na svojí dobu velice namakaný a promyšlený stroj.
Má svoje mouchy ale je až geniálně jednoduchý a jak řekl Jirka bezva pomocník.
Původně jsem ho měl jako pomocníka na renovaci IFY - rozborka - sborka ale nakonec se mě
stroj zalíbil a rozhodl jsem se jeden exemplář zachránit pro budoucí generace
http://www.veb-weimar-werk.de/weimar-we ... 4fc2b5812/
IFA W50 4x4 LAZ (turbo)
- breakenter
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- breakenter
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
K tomu připojení na tažnou tyč.
T174 nemá standartní tyč OKO-OKO ale na straně nákládáku je klasické OKO a na straně nakladače jsou takové dvě packy, kterýma se prostrčí čep.
Až vyhrábnu foto dodám. Na straně nakladače je na přední nápravě pístnice, která hýbe předními koly pomocí ORSTY. Pokud se nakladač připojuje
na tažnou tyč, musí se pomocí čepu rozpojit mechanizmus ovládací pístnice řízení a teprve potom se to muže vzít do vleku. Následně má nakladač
spodní převodovku na které je možno zařadit náhon na 4x2 (zadek) , 4x4 (všechny kola) a nebo 0 (odpojeno - pro tažení stroje)
Uzávěrku má jen zadní náprava. Je ovládaná vzduchem. Do terénu tento stroj moc není. Zadní náprava je tuhá bez odpružení a přední
má vyrovnávací hydraulické válce. Nic méně není problém i v malém terénu dostat stroj na 3 nebo jen 2 kola Malou nemotornost
zachraňuje nekonečná otoč 360st a hydraulické rameno, pomocí kterého se většinou jde bez problému dostat ze šlamastiky.
T174 nemá standartní tyč OKO-OKO ale na straně nákládáku je klasické OKO a na straně nakladače jsou takové dvě packy, kterýma se prostrčí čep.
Až vyhrábnu foto dodám. Na straně nakladače je na přední nápravě pístnice, která hýbe předními koly pomocí ORSTY. Pokud se nakladač připojuje
na tažnou tyč, musí se pomocí čepu rozpojit mechanizmus ovládací pístnice řízení a teprve potom se to muže vzít do vleku. Následně má nakladač
spodní převodovku na které je možno zařadit náhon na 4x2 (zadek) , 4x4 (všechny kola) a nebo 0 (odpojeno - pro tažení stroje)
Uzávěrku má jen zadní náprava. Je ovládaná vzduchem. Do terénu tento stroj moc není. Zadní náprava je tuhá bez odpružení a přední
má vyrovnávací hydraulické válce. Nic méně není problém i v malém terénu dostat stroj na 3 nebo jen 2 kola Malou nemotornost
zachraňuje nekonečná otoč 360st a hydraulické rameno, pomocí kterého se většinou jde bez problému dostat ze šlamastiky.
IFA W50 4x4 LAZ (turbo)
- breakenter
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Jden fešák T174-2B poslední seriově vyráběný typ řady 174.
Existoval jeden prototyp T174-3 ale sehnal jsem jen pár fotek.
Měl dle všeho 3válec vzducháč IFA.
Tady poslední seriově vyráběný model 2B
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CdvD3abSFAA[/youtube]
PS: na videu je vidět i ta tažná tyč a na přední nápravě ta konzole na kterou se připojuje
pomocí čepu.
Existoval jeden prototyp T174-3 ale sehnal jsem jen pár fotek.
Měl dle všeho 3válec vzducháč IFA.
Tady poslední seriově vyráběný model 2B
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CdvD3abSFAA[/youtube]
PS: na videu je vidět i ta tažná tyč a na přední nápravě ta konzole na kterou se připojuje
pomocí čepu.
IFA W50 4x4 LAZ (turbo)
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
- breakenter
- Příspěvky: 124
- Registrován: stř pro 28, 2011 3:23 pm
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů