Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Ono taky kdyby se to mělo urvat, tak by se muselo urvat všechno naráz, protože ta nástavba je z 10mm profilu a ten se neohne. A to si nedovedu představit, co by to muselo být za sílu. Rozhodně takovou vl. čerpadlem nevyvinu. Pokud někdo urval nějakej šroub, a pak to natvrdo zavařil, tak to beru, ale s fabriky to určitě nebude. Chtělo by to vyfotit, aby bylo vidět o čem je řeč.
Třeba takovej řetězák, ten když navalíš 10t kamene a zvedáš ho, tak máš daleko větší páku než na hákovým systému na rám, a přitom ten řetězák je přidělanej taky míň než je to teď. A to u háku polovina váhy jede po zemi na válečkách. Až se láme vana na rolnách, tak už to tlačí na rám. A to mi tlačí přes ty účka.
Třeba takovej řetězák, ten když navalíš 10t kamene a zvedáš ho, tak máš daleko větší páku než na hákovým systému na rám, a přitom ten řetězák je přidělanej taky míň než je to teď. A to u háku polovina váhy jede po zemi na válečkách. Až se láme vana na rolnách, tak už to tlačí na rám. A to mi tlačí přes ty účka.
Hajtra: vem to z jiný stránky, mám hák kterej v rameni drží na dvou kulatinách. Neměřil jsem je ale budou to tak 20mm. Oko na kontejneru je 50mm...
Obsah kruhu je Pi x r2 takže:
3,14 x poloměr z 20 je 10 na druhou je 100, tj. 314 a mám tam dvě, takže 6,2cm2 (30mm kulatina)
3,14 x poloměr z 50mm oka na druhou je 1962,5 tj. 19,6cm2 (50mm kulatina)
3,14 x poloměr z 16mm šroubu na druhou je 200,9 a je jich 24 tj. 48,2cm2 (tj 80mm kulatina)
Je jasný, že se to tak nedá brát, něco je na střih, něco je kvůli ohybu atd.. nicméně když ty šrouby dáš dohromady, tak je to 80mm kulatina, a tu už i kdyby 1O tunama nemáš šanci utrhnout. Na kamionech je kolík do točny stejnej, nebo snad i menší, nevim přesně, ale táhne a brzdí kolik, 30t? Háky jeřábů.....
Obsah kruhu je Pi x r2 takže:
3,14 x poloměr z 20 je 10 na druhou je 100, tj. 314 a mám tam dvě, takže 6,2cm2 (30mm kulatina)
3,14 x poloměr z 50mm oka na druhou je 1962,5 tj. 19,6cm2 (50mm kulatina)
3,14 x poloměr z 16mm šroubu na druhou je 200,9 a je jich 24 tj. 48,2cm2 (tj 80mm kulatina)
Je jasný, že se to tak nedá brát, něco je na střih, něco je kvůli ohybu atd.. nicméně když ty šrouby dáš dohromady, tak je to 80mm kulatina, a tu už i kdyby 1O tunama nemáš šanci utrhnout. Na kamionech je kolík do točny stejnej, nebo snad i menší, nevim přesně, ale táhne a brzdí kolik, 30t? Háky jeřábů.....
Hajtra: Nástavba je šroubovaná, svary určitě nejsou z výroby. Jak píše Petr, šroubované to musí být různě kvůli různému působení sil, ale svařením by to ztratilo pružnost. Koukni sem http://postimg.org/image/xjs8u5f53/ , počet šroubů ani jejich velikost ti neřeknu, ale všimni si 2 způsobů - vpředu přes L profily, dál pak "platle" a vzadu je zase L profil http://postimg.org/image/s6gp4zxld/ . Každý výrobce má odlišný způsob, ale nikdo nevaří.
Tatra forever!
Přidám ještě nějakou fotku
Dodělané ovládání nástavby z kabiny
zasazeno do panelu, už mi chybí jen objednat symboly. Min. po 10ks od každýho, takže pak budou nějaké k dispozici, pokud by někdo chtěl.
Čekám až mi přijdou elekroventily na vzduch, které jako poslední chybí k ovládání. Rozvaděč je na vzuch. Pak ještě zapojím zámky, natáhnu k nim hadice a jsem jakž takž hotov. Ještě se musí vyměnit brzdový válec pod pedálem a brzdové válve u zadní nápravy.
Dodělané ovládání nástavby z kabiny
zasazeno do panelu, už mi chybí jen objednat symboly. Min. po 10ks od každýho, takže pak budou nějaké k dispozici, pokud by někdo chtěl.
Čekám až mi přijdou elekroventily na vzduch, které jako poslední chybí k ovládání. Rozvaděč je na vzuch. Pak ještě zapojím zámky, natáhnu k nim hadice a jsem jakž takž hotov. Ještě se musí vyměnit brzdový válec pod pedálem a brzdové válve u zadní nápravy.
Zatím mi nedorazily vzduchový elektroventily, takže jsem se na autě nehnul. Koncem měsíce šlo do depozitu a sezonu jsem ukončil. Budu muset vyměnit brzdový válec na pedálu, a brzdové válce na zadní nápravě, srovnat zadní nápravu. Přišroubovat zbylý šrouby na nástavbě. Testem se ukázalo že chčije jedna pístnice, tak tu přetěsnit, dodělat hadice k zámkům. Poslední dobou mám plno práce na dílně, takže nevim jestli se k tomu dostanu ještě teď na podzim, když bude dobrý počasí, a nebo až na jaro. Nachystal jsem novej schod na kabinu, takže bych mohl dodělat druhou stranu kabiny. Uvidim. Je hnusně, prší, není to pod střechou.
Tak po nějaký odmlce na Liazce jsem se před blížící STK utrh z dílny a zase se k ní vrátil. Je to takovej koníček kterej mě jednou zničí
Liazka dostala nový brzdový válce, všechny 4, ne teda fungl, ale repas, pedál, jistící ventil, a taky abych tam nemontoval starý hadice s rezavejma matkama, tak po venku šlo všechno nový. Vyvařila se druhá pulka kabiny a dostane novej schod, takže budka je už bez děr, a někdy příští rok by mohla dostat celolak. Ten šedej plnič samozřejmě ještě přestříknu do bílý jak se patří.
Ještě mě tento rok čekaj zadní péra a chtěl bych omrknout obložení, ale to budu dělat až zase další rok. A pak už to bude skoro nový auto, teda ještě by to chtělo nějakou lepšejší převodovku, a taky závěs musim sehnat (Mireal 50D) a pak bych si pořídil i tandem BSS abych měl pěknou soupravu.
Liazka dostala nový brzdový válce, všechny 4, ne teda fungl, ale repas, pedál, jistící ventil, a taky abych tam nemontoval starý hadice s rezavejma matkama, tak po venku šlo všechno nový. Vyvařila se druhá pulka kabiny a dostane novej schod, takže budka je už bez děr, a někdy příští rok by mohla dostat celolak. Ten šedej plnič samozřejmě ještě přestříknu do bílý jak se patří.
Ještě mě tento rok čekaj zadní péra a chtěl bych omrknout obložení, ale to budu dělat až zase další rok. A pak už to bude skoro nový auto, teda ještě by to chtělo nějakou lepšejší převodovku, a taky závěs musim sehnat (Mireal 50D) a pak bych si pořídil i tandem BSS abych měl pěknou soupravu.
Není v prdeli akorát mi zapadla za barákem a nemůžu s ní vyjet dokaď nezamrzne, jinak si pomale dovařuju kontejner, ale už je mě venku zima, tak vytáhnu baterky a nechám ji odpočívat. Na jaro dodělám bednu, obě zadní péra musim poladit, chtěl bych kouknout na obložení a tak nějak to bude skoro hotový, pak už blbiny jako lak, nějaký podjezdovky hliníkový a tak..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host