Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to Trneček:
Světovou premiéru měl tento návěs na výstavě Autostrada Polska minulý týden v Kielcách. Je to další vývoj bezrámového návěsu z minulého roku:
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 6/wpis/629
http://www.kh-kipper.pl/pl/oferty-specjalne/produkt/17
https://www.youtube.com/watch?v=wRY9WDY9dPg
https://www.youtube.com/watch?v=Lp_jTav5I0k
Zde nový typ návěsu, který je trošku hybridní konstrukci mezi bezrámovou verzi z USA a klasickým evropským rámovým návěsem:
https://www.youtube.com/watch?v=tOiI-dSSgJ0
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 7/wpis/658
Výhody asi 3:
- plynulé rozsypání materiálu na tenkou vrstvu
- odtlačení prázdného tahače od hromady
- se zvednutým návěsem mnohem lepší obratnost = zkrácená vzdálenost mezi tahačem a návěsem
Nevýhody:
- konstrukčně a výrobně náročný rám návěsu
- nevhodný tvar předního čela návěsu = bude se tam lepit hlína apod.
Aby šlo zjistit jestli to má ekonomickou výhodu vůči std. sklápěcímu návěsu, musela by být někde váha prázdného návěsu a cena, což jsem nikde nenašel.
Světovou premiéru měl tento návěs na výstavě Autostrada Polska minulý týden v Kielcách. Je to další vývoj bezrámového návěsu z minulého roku:
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 6/wpis/629
http://www.kh-kipper.pl/pl/oferty-specjalne/produkt/17
https://www.youtube.com/watch?v=wRY9WDY9dPg
https://www.youtube.com/watch?v=Lp_jTav5I0k
Zde nový typ návěsu, který je trošku hybridní konstrukci mezi bezrámovou verzi z USA a klasickým evropským rámovým návěsem:
https://www.youtube.com/watch?v=tOiI-dSSgJ0
http://www.kh-kipper.pl/pl/firma/aktual ... 7/wpis/658
Výhody asi 3:
- plynulé rozsypání materiálu na tenkou vrstvu
- odtlačení prázdného tahače od hromady
- se zvednutým návěsem mnohem lepší obratnost = zkrácená vzdálenost mezi tahačem a návěsem
Nevýhody:
- konstrukčně a výrobně náročný rám návěsu
- nevhodný tvar předního čela návěsu = bude se tam lepit hlína apod.
Aby šlo zjistit jestli to má ekonomickou výhodu vůči std. sklápěcímu návěsu, musela by být někde váha prázdného návěsu a cena, což jsem nikde nenašel.
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to Safky:
tak jsem studoval tu Slovenskou novelizaci předpisů kterou uvádíš u zmínky o povolení 10-kolek v SK a těch zajímavostí je tam dost...
Např. zvýšení povolené hmotnosti pásového vozidla z 18t (jako v ČR) na 32t (jako v DE), zavedení tolerance přetížení na nápravu o 6% u sypkého materiálu (při dodržení celkové hmotnosti), vyjmutí přečnívající délky nedělitelného předmětu až 1,4m z měření celkové délky tahače s návěsem (tedy lze převážet 15m trámy bez nadrozměru), přidání varianty tříčlánkové soupravy se 2 návěsy, ale hlavně - pokud jsem to správně pochopil, tak zvýšili povolenou u 2-osých vozidel na 19,5t?? To se má týkat autobusů a náklaďáků s alternativními pohony (v souladu s novelizací evropského předpisu), ale tak jak to mají v té novelizaci psáno na SK tak to vypadá, že to aplikují na všechny 2-osé náklaďáky vzadu na vzduchu a s dvojmontáží? Nevíš o tom něco? Díky
tak jsem studoval tu Slovenskou novelizaci předpisů kterou uvádíš u zmínky o povolení 10-kolek v SK a těch zajímavostí je tam dost...
Např. zvýšení povolené hmotnosti pásového vozidla z 18t (jako v ČR) na 32t (jako v DE), zavedení tolerance přetížení na nápravu o 6% u sypkého materiálu (při dodržení celkové hmotnosti), vyjmutí přečnívající délky nedělitelného předmětu až 1,4m z měření celkové délky tahače s návěsem (tedy lze převážet 15m trámy bez nadrozměru), přidání varianty tříčlánkové soupravy se 2 návěsy, ale hlavně - pokud jsem to správně pochopil, tak zvýšili povolenou u 2-osých vozidel na 19,5t?? To se má týkat autobusů a náklaďáků s alternativními pohony (v souladu s novelizací evropského předpisu), ale tak jak to mají v té novelizaci psáno na SK tak to vypadá, že to aplikují na všechny 2-osé náklaďáky vzadu na vzduchu a s dvojmontáží? Nevíš o tom něco? Díky
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to chomyz:
U 2-osých aut/autobusů jsem to pochopil stejně jako ty, 19 t měli autobusy povolené už dříve a v rámci EU je ve Francii povolené 19 t už dlouho, v NL jde u 4x2 až 20,5 t, asi se pomalu začínají zvedat povolené váhy vozidel, protože nejsou řidiči co by s tím jezdili ... Finsko má už myslím 76 tun, Dánsko 56 tun ...
U 2-osých aut/autobusů jsem to pochopil stejně jako ty, 19 t měli autobusy povolené už dříve a v rámci EU je ve Francii povolené 19 t už dlouho, v NL jde u 4x2 až 20,5 t, asi se pomalu začínají zvedat povolené váhy vozidel, protože nejsou řidiči co by s tím jezdili ... Finsko má už myslím 76 tun, Dánsko 56 tun ...
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Spěcháme aby jsme čekali
Čekáme aby jsme spěchali
Čekáme aby jsme spěchali
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to Safky: Kolik váží ta tatra 4x4 s tím schwarzmullerem? Co spotřeba oproti klasickýmu tahači?
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Otázka asi nejlíp pro Safkyho:
jaký bude cenový rozdíl u Atega, 15ti tuna, 4x2, 300 koní a u Arocse, nejtěžší provedení (dělají myslím 20,5 tuny), 2 nápravy, pokud možno HAD na předku, stejný motor (7,7 l, 300 hp)? šlo by to nějak srovnat?
řeší zrovna auto na rozvoz stavebnin, ruka za kabinou (chtěl by na 10ti metrech tunu nosnost), nástavba 3 stranná sklopka.
díky
jaký bude cenový rozdíl u Atega, 15ti tuna, 4x2, 300 koní a u Arocse, nejtěžší provedení (dělají myslím 20,5 tuny), 2 nápravy, pokud možno HAD na předku, stejný motor (7,7 l, 300 hp)? šlo by to nějak srovnat?
řeší zrovna auto na rozvoz stavebnin, ruka za kabinou (chtěl by na 10ti metrech tunu nosnost), nástavba 3 stranná sklopka.
díky
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to Trneček:
Blázni v SISU už dělají 10x4-6 s 3-zvedacími nápravami, z toho je i 1 poháněná, to už je fakt úlet:
to Tomas46:
Podle použitého návěsu tahač Phoenix 4x4 s 3-osým návěsem váží: 15,5 až 16,1 tuny. Spotřeba oproti std. 4x2 je vyšší o cca. 3 až 4 L/100 km, ale osobně jsem si to ještě nevyzkoušel, abych odfiltroval vliv řidiče.
to holbra:
Podvozek MAN TGS 6H4-2 BL s hydropohonem přední nápravy, rozvor asi 3900 mm, na asfalt trochu luxus, tam ten předek asi nevyužije ...
to Derek88:
Dlouhou dobu jsem podobný podvozek nepoptával, takže nemám úplně aktuální informace, ale Atego 15-ti tuna s 300 koňovým motorem by se měla pohyboval +/- 55.000,- EUR bez DPH (základ), toleranci tipuji na 5.000,- EUR bez DPH.
Na mobile.de jsem našel Arocs 1830 K 4x2, nový z roku 2016, za 68.900,- EUR bez DPH.
Arocs s HADem musí mít motor typ OM470, nejslabší verze má 240 kW = 326 koní, zadek musí být na vzduchu, zesílená verze 20,5 t technická celková, převodovka automatizovaná 12-ti stupňová. Příplatek za HAD je asi 12.000,- EUR bez DPH, pak by podvozek mohl stát +/- 86.000,- EUR bez DPH, toleranci tipuji na 6.000,- EUR bez DPH. Bude to asi raketa, brali jsme v 12/2016 tahač MAN TGS 18.360 4H4 BLS s HydroDrivem a ten stál včetně hydrauliky, ale v manuálu +/- 84.000,- EUR bez DPH, Mercedes byl o dost dražší (+ 10 tis. EUR), ale motor 480 koní, automatizovaná převodovka, dlouhá bouda ...
P.S.: Nevíte někdo co se děje s OHL ŽS, na mobile.de jsem našel na prodej tahače Arocs 2148 s HADem, 3 ks, za cenu 69.000,- EUR bez DPH? To se to neosvědčilo, nebo došly prachy? Je tam i Arocs Tridem kombinovaná cisterna (nafta/AdBlue/voda) + zameták 172.550,- EUR bez DPH ...
Blázni v SISU už dělají 10x4-6 s 3-zvedacími nápravami, z toho je i 1 poháněná, to už je fakt úlet:
to Tomas46:
Podle použitého návěsu tahač Phoenix 4x4 s 3-osým návěsem váží: 15,5 až 16,1 tuny. Spotřeba oproti std. 4x2 je vyšší o cca. 3 až 4 L/100 km, ale osobně jsem si to ještě nevyzkoušel, abych odfiltroval vliv řidiče.
to holbra:
Podvozek MAN TGS 6H4-2 BL s hydropohonem přední nápravy, rozvor asi 3900 mm, na asfalt trochu luxus, tam ten předek asi nevyužije ...
to Derek88:
Dlouhou dobu jsem podobný podvozek nepoptával, takže nemám úplně aktuální informace, ale Atego 15-ti tuna s 300 koňovým motorem by se měla pohyboval +/- 55.000,- EUR bez DPH (základ), toleranci tipuji na 5.000,- EUR bez DPH.
Na mobile.de jsem našel Arocs 1830 K 4x2, nový z roku 2016, za 68.900,- EUR bez DPH.
Arocs s HADem musí mít motor typ OM470, nejslabší verze má 240 kW = 326 koní, zadek musí být na vzduchu, zesílená verze 20,5 t technická celková, převodovka automatizovaná 12-ti stupňová. Příplatek za HAD je asi 12.000,- EUR bez DPH, pak by podvozek mohl stát +/- 86.000,- EUR bez DPH, toleranci tipuji na 6.000,- EUR bez DPH. Bude to asi raketa, brali jsme v 12/2016 tahač MAN TGS 18.360 4H4 BLS s HydroDrivem a ten stál včetně hydrauliky, ale v manuálu +/- 84.000,- EUR bez DPH, Mercedes byl o dost dražší (+ 10 tis. EUR), ale motor 480 koní, automatizovaná převodovka, dlouhá bouda ...
P.S.: Nevíte někdo co se děje s OHL ŽS, na mobile.de jsem našel na prodej tahače Arocs 2148 s HADem, 3 ks, za cenu 69.000,- EUR bez DPH? To se to neosvědčilo, nebo došly prachy? Je tam i Arocs Tridem kombinovaná cisterna (nafta/AdBlue/voda) + zameták 172.550,- EUR bez DPH ...
Tatra + MAN = Superstroj!
- Doktor-jrstakr
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon úno 13, 2017 5:53 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky : Podle toho co se mi doneslo je autodoprava OHL v likvidaci. Zřejmě nabrali až moc nové techniky a neměli pro to práci. Je dost pravděpodobné, že se na prodejních serverech časem objeví jejich strojů daleko víc. Já čekám za jakou cenu se tam dostanou ty jejich pěkné Meillery ...
Tatra 815 S3 -> Mercedes Actros 3244 -> Man TGX 26.480 - Wielton NJ3 -> Man TGX 18.480 - Nooteboom OSD 4803 -> Man TGX 33.560 - Nooteboom OSD 4803
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky OHL žs funguje dál,jen je tam nové vedení(doprava nechanizace) a to moc nerozumí technice co objednával pan ředitel Dobrovolný ,ty tahače i návěsy a ostatní nová technika jsou na operák s následným odkupem,nové vedení nám řeklo že soupravy i nové bagry vrátí a bude vše dělat starou technikou,proto je to na mobile de.Od nástupu nového TOP vedení odešlo asi 30strojníků a řidičů a další odchází.Hodně za tento stav může i zastavení výstavby D1 kolem Ružomberka kde měla tato technika pracovat a neznalost nového vedení k nasazení této techniky na jiných stavbách .Mě osobně je to moc líto jak to dopadlo,už tam taky nejsem,technika se osvědčila.
- Doktor-jrstakr
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon úno 13, 2017 5:53 pm
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Malča : Tak tuhle situaci velmi dobře znám ... nikdy více ... Tady u nás se nesou o OHL přímo monstrózní zvěsti. Několik našich nových zaměstnanců odešlo z OHL před pár měsíci a podle toho co jsem slyšel se jedná o prodeje ve velkém a zastavení činnosti autodopravy. Jak vidím, tak se nedá věřit všemu ... Dva strojníci se zmiňovali i o problémy s výplatami mezd. Je to celkem škoda, soupravy OHLka se mi vždy velmi zamlouvali, teď to pár blbů bez praktických zkušeností zniči.
Tatra 815 S3 -> Mercedes Actros 3244 -> Man TGX 26.480 - Wielton NJ3 -> Man TGX 18.480 - Nooteboom OSD 4803 -> Man TGX 33.560 - Nooteboom OSD 4803
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
to Malča:
Tak to koukám jak končí pokroková technika po necelých 2 letech provozu
Proč se zastavila výstavba D1 u Ružomberka, "politický" problém? U nás je situace taky nic moc, práce je momentálně dost (ještě asi 1 měsíc co se dodělá obchvat Třince), co bude pak, nikdo neví, všichni počítali, že se plynule rozjede 3. etapa obchvatu Třince, ale ten je min. na 1 rok stopnutý, obchvat Frýdku taky nic, takže nic veselého před námi. Ceny za které se jezdí jsou mimo realitu, prozatím se všichni drží, ale Ti nejslabší budou muset z kola ven. TŽ nás v rámci úspor pěkně zařízlo na tržbách, takže celá firma bez prémii Všichni jsou na.rani, takže na přesčasy se už skoro nikomu nechce ... Jediné "štěstí" je, že naši řidiči nemají moc kam jít, buď na mezinárodku, ale budou pořád pryč a nebo k místními soukromníkovi, kde se přesčasy dělají vždy a bez odmlouvání, jiná alternativa není. AWT Rekultivace jsou na tom asi taky velmi špatně, na šachtách rapidně ubylo práce a jiné akce moc nemají. Momentálně v době dovolených, asi poslední 2 týdny jezdím skoro každý den, pořád jiné auto, už ani nestíhám fotit
Tak to koukám jak končí pokroková technika po necelých 2 letech provozu
Proč se zastavila výstavba D1 u Ružomberka, "politický" problém? U nás je situace taky nic moc, práce je momentálně dost (ještě asi 1 měsíc co se dodělá obchvat Třince), co bude pak, nikdo neví, všichni počítali, že se plynule rozjede 3. etapa obchvatu Třince, ale ten je min. na 1 rok stopnutý, obchvat Frýdku taky nic, takže nic veselého před námi. Ceny za které se jezdí jsou mimo realitu, prozatím se všichni drží, ale Ti nejslabší budou muset z kola ven. TŽ nás v rámci úspor pěkně zařízlo na tržbách, takže celá firma bez prémii Všichni jsou na.rani, takže na přesčasy se už skoro nikomu nechce ... Jediné "štěstí" je, že naši řidiči nemají moc kam jít, buď na mezinárodku, ale budou pořád pryč a nebo k místními soukromníkovi, kde se přesčasy dělají vždy a bez odmlouvání, jiná alternativa není. AWT Rekultivace jsou na tom asi taky velmi špatně, na šachtách rapidně ubylo práce a jiné akce moc nemají. Momentálně v době dovolených, asi poslední 2 týdny jezdím skoro každý den, pořád jiné auto, už ani nestíhám fotit
Tatra + MAN = Superstroj!
Re: Pevné návěsy, tridemy... Safkyho "brainstorming"
Safky stavba se zastavila kvůli ražbě tunelu,laicky řečeno že svah na západním portále je nestabilní a ujede dolů-těžba začínala od východního portálu.Slovenská dalniční společnost udělala asi špatně geologický průkum.Tunel se asi prodlouží ale to znamená jiný projekt a zdržení cca 2roky.Rubanina používala na stavbě ale následné zastavení ražby a dovoz kameniva z okolních lomů prodražilo stavbu a zastavilo. Máš pravdu technika tam byla super,každé auto i bagr ve výbavě ledničku lepší sedačku než v základu a atd.Pak přijde z nového vedení jeden řekne bagrákům že místo rotátorů Nekr mají více používat drapák,prej je to lepší a rychlejší druhej zas řekl že z lomu je lepší navážet tatrou než návěsem na skládku a atd.Kluci co tam ještě jsou říkají že to pomale lepší,ta partia na návěsech už tam ale není.Zatím se žadná technika nevrátila jen bagr Volvo 300 s váhou a 3D
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů