Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Další projekt na renovaci L60 byl okolo nalezení řešení náhrady ne tak moc dobrého Maďarského startéru IM 21-5/24 který se dával sériově v Ludwigsfelde při montáži L60. Dělal jsem řadu poptávek na 11.139.077 AZK5431 24V 5,4kW_IS906 od Iskra ze Slovinska. Dále na BOSCH 0001416013 STARTER OEM QUALITY HEAVY DUTY, PRESTOLITE , ale to nebylo tak cenově dobrý a vždy o výkonu 5,5 Kw.
Poslední volba padla na startér Tatra Terno IM 641/T EURO 4431150270 DELCO REMY a ten je dodáván s 11 zuby na pastorku. Takže po výměně pastorku za 9 zubový je nyní startér 100 % shodný s L60 , ale o výkonu 6,6 Kw. Kvalita zpracování DELCO REMY je excelentní.
nalevo je Maďarský IM 21/ 5 Kw startér , dále Polský startér R20 E 5,5 Kw a dva DELCO REMY 6,6 Kw.
Přestavba na 9 zubový pastorek.
Zkouška jak pasuje na náhradním motoru.
typový štítek:
Rozdíl mezi původním IM 21-5/24 a IM 641/T EURO 4431150270 DELCO REMY:
Poslední volba padla na startér Tatra Terno IM 641/T EURO 4431150270 DELCO REMY a ten je dodáván s 11 zuby na pastorku. Takže po výměně pastorku za 9 zubový je nyní startér 100 % shodný s L60 , ale o výkonu 6,6 Kw. Kvalita zpracování DELCO REMY je excelentní.
nalevo je Maďarský IM 21/ 5 Kw startér , dále Polský startér R20 E 5,5 Kw a dva DELCO REMY 6,6 Kw.
Přestavba na 9 zubový pastorek.
Zkouška jak pasuje na náhradním motoru.
typový štítek:
Rozdíl mezi původním IM 21-5/24 a IM 641/T EURO 4431150270 DELCO REMY:
Volvo FL 614.
Re: IFA
Paráda,tak hlavně že se zadařilo a klaply ty Tatrovácké
U retro motorů už tyto problémy začínají být čím dál palčivější, ale tak,když je vůle, tak je i cesta.
Věřím, že se časem najde i něco lepšího a modernějšího už s reduktorem, ale dá to práci a čas to zkoušet a kombinovat.
Něco takového,kdyby se podařilo napasovat,tak by to byla paráda:
U retro motorů už tyto problémy začínají být čím dál palčivější, ale tak,když je vůle, tak je i cesta.
Věřím, že se časem najde i něco lepšího a modernějšího už s reduktorem, ale dá to práci a čas to zkoušet a kombinovat.
Něco takového,kdyby se podařilo napasovat,tak by to byla paráda:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Já radši volil klasiku díky originálnímu vzhledu a veteránské cestě. Ty reduktorový jsou převážně Made in PRC a získal jsem informace o obrovském množství reklamací na Zetorech 120 a 160.
Takto to dopadne u L60 když se samovolně povolí imbusy na přestavníku vstřiku. Ty pak dokážou provrtat hliníková prsa rozvodů. Naštěstí mám tento učební materiál na starém motoru který rorebírám do šrotu. Je to super učební materiál
Takto to dopadne u L60 když se samovolně povolí imbusy na přestavníku vstřiku. Ty pak dokážou provrtat hliníková prsa rozvodů. Naštěstí mám tento učební materiál na starém motoru který rorebírám do šrotu. Je to super učební materiál
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ano ten co byl na korbě ex Wagnerovy L60.
Dneska jsem vymontoval z aut a náhradních motorů filtrační kombinace a po důkladném vyčištění vyberu nejlepší díly pro další použití. Takto se dá udržet motor s čistým olejem delší dobu. Vnitřek motorů taky projde očistou.
Dneska jsem vymontoval z aut a náhradních motorů filtrační kombinace a po důkladném vyčištění vyberu nejlepší díly pro další použití. Takto se dá udržet motor s čistým olejem delší dobu. Vnitřek motorů taky projde očistou.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tři dny práce až do padnutí. Celkem renovováno 10 disků a to dělá 30 dílů a každý disk váží 80 kg. Pískování všeho, pak nástřik antikorozním základem a nakonec Hostagrundem finální černá barva. Renovace veterána je řehole, ale těší mě že bude jezdit až dnešní moderní auta budou na vrakovišti, žádný dnešní auto se nedožije veteránského věku 30 let.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Paráda, jen se drž Jirko a bacha na záda, při smýkání těch disků se to plotýnkám moc nelíbí
Nyní taky dělám něco podobného a chystám balony na přívěs a na návěs a ruce mám vytahané až na zem a to si pomáhám jak jen to jde s VZV atp.
Nyní taky dělám něco podobného a chystám balony na přívěs a na návěs a ruce mám vytahané až na zem a to si pomáhám jak jen to jde s VZV atp.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Díky a na vše používám VZV Balkancar a tak i nastříkaný disky se dávaly pod střechu s naprostou přesností a bez odření. Montáž budu dělat sám a guma s límcem a duší má cca 120 Kg a celé kolo pak má 200 Kg.
Viz archivní obrázek z obouvání vojenské L60.
Viz archivní obrázek z obouvání vojenské L60.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Možná je to blbý nápad,ale myslíš že by to na Ifě vypadalo blbě,kdyby se ty disky nechaly pozinkovat?
Jednu dobu jsem dělal v zinkovně a nákladově to není o moc dražší než obyč nátěr. Když si to popočítáš, základní+vrchní barva,štětce,ředidla atd.,tak jseš skoro na tom samém. Navíc když jim řekneš,ať ti to nechají v lázni trochu déle,ať máš hrubší vrstvu zinku 80-120mikrometru tak jak je na svodidlech,tak to vydrží 100let Navíc barva není trvalá povrchová ochrana a po pár letech v provozu to můžeš natírat znovu.
Jednu dobu jsem dělal v zinkovně a nákladově to není o moc dražší než obyč nátěr. Když si to popočítáš, základní+vrchní barva,štětce,ředidla atd.,tak jseš skoro na tom samém. Navíc když jim řekneš,ať ti to nechají v lázni trochu déle,ať máš hrubší vrstvu zinku 80-120mikrometru tak jak je na svodidlech,tak to vydrží 100let Navíc barva není trvalá povrchová ochrana a po pár letech v provozu to můžeš natírat znovu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob črc 15, 2017 1:12 pm
Re: IFA
Čaues
Jsem tu nový a čtu to všechno a chci poradit. Mám možnost koupit ifu W50 L ale ma to háček.Dvacet let nejela je zatažena ruční brzda nejspíš .Myslíte že tu ifu ještě rozhejbu ?? Jinak fotku ještě nemám . Dik
Jsem tu nový a čtu to všechno a chci poradit. Mám možnost koupit ifu W50 L ale ma to háček.Dvacet let nejela je zatažena ruční brzda nejspíš .Myslíte že tu ifu ještě rozhejbu ?? Jinak fotku ještě nemám . Dik
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Rozhejbat se dá i po 20 letech pokud tam nebyla nafta s biosrágorou. Musí se počítat s kompletní go brzd protože vzduchokapalinový jsou náročný na kvalitu brzdový kapaliny. Ta díky hydroskopičnosti způsobuje zareznutí brzd. Pokud Ifa stála venku tak to bude šrot a pokud bylo pod střechou tak se dá zachránit. Ta ruční brzda je s pružinovým válcem a bez vzduchu je auto zablokovaný. To se dá snadno odjistit na táhle lanovodů, ale pak to je bez brzd a nebezpečný.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: sob črc 15, 2017 1:12 pm
Re: IFA
Stála venku už asi dvacet let mno...nevím jestli ji renovovat nebo ji nechat na ND. Akorát nevím jestli nebude něco v převodovce.Driv byla na družstvu a ty prasata v ní tahali močovinu bez pytlů jen na volno a ta korba je na sračku ale rám je OK. Kabina je lehce vyhnilá. Gumy jsou na sračku a je to zapadly po půl disku v hlíně . Fakt nevím. Asi bych ji musel nastartovat , poté rozhejbu brzdy a odtáhnout ji dom . Jsou to asi 2km
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Tak jedině na Nd, moc práce a výsledek nejistý. Lepší je počkat na garážovanou a zachovalou za více peněz, ale bez velké práce.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Tak záleží za kolik peněz bude, minimálně na orgány by mohla být dobrá.
2km je prd. Nejspíš budou i zarezlé lanovody a budeš je muset u kola ucvaknout, já to řešil podobně jak jsem v zimě dotáhl taky Ifu W50 na orgány.
2km je prd. Nejspíš budou i zarezlé lanovody a budeš je muset u kola ucvaknout, já to řešil podobně jak jsem v zimě dotáhl taky Ifu W50 na orgány.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Ono toho bude víc. Podobně jsem převážel W50 zaparkovanou venku cca 10 let a to jen 500 m od domu. Ale byly přireznutý brzdový bubny a tak díky 4x4 se nějak podařilo vyjet ze zahrady, ale cca 50 m jsem za sebou táhnul jedno zablokovaný zadní kolo. Až cukáním nazpět a použití uzávěrky to utrhlo. Ta náprava šla do šrotu, stejně hučela.
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů