Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Mají to všechny modely,i když mají vysoušeč a kolikrát se až dívím kolik z toho u Terrna vyteče za den vody... Lubossssušič bude určitě taky dobré řešení,jak toho kluka znám...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Kajko je to strašně jednoduché (někde 2-3 roky zpět jsem tu dával i fotky mám to kombinované s nosníkem korby a dnes bych to udělal ještě jednodušeji) Kup slabostěnnou trubku o průměru kolem 100mm délka necelé 3m tak aby když ji umístíš na stojato někde mezi kabinu a rám, aby jsi s ní nikdy nezavadil o zem ani v náročném terénu, a nahoře aby byla o pár cm níž než nejvyšší místo auta kvůli nízkým podjezdům. Z plocháče 6 - 8mm udělej dna. Vstup vzduchu od kompresoru cca 20cm od spodu aby vstupující vzduch neprobublával vodou. v nejnižším místě (ve dně) přivař mufnu pro nějaký klasický kulový ventil a výstup vzduchu dál do vzduchového systému v tom nejvyšším místě. Funguje to tak že vzduch tím že prochází větším průměrem se výrazně zpomalí, a voda která je těžší než vzduch sama padá dolů. Nevyžaduje to vůbec žádnou údržbu, pouze jednou za týden když budeš vypouštět svůj sediment, vypustíš ho i z Tatry Čím větší délka trubky, tím větší účinnost, mám to cca tři roky a všechny vzduchojemy jsou suché, a podotýkám že je to můj jediný odvodňovač, nemám ani ten origo tatrovácký, ani Wabco, a regulátor tlaku mám pouze ten stařičký co měly staré T111 , je nejlevnější, ale hlavně bezporuchový, ještě jsem ho nemusel měnit, ani čistit. Trubku umístni tak, aby jsi na vypouštěcí ventil dosáhnul aniž by jsi se ušpinil
Re: Poruchy a opravy Tater
Pánové, stalo se Vám někomu, že se na zadních kolech sjížděli více spodní pakny? Máme na jednom phoenixu spodní skoro sjeté a horní skoro nové
Re: Poruchy a opravy Tater
Horní nic a dolní sjeté? Neležely vlastní vahou na bubnech? Vadné pružiny?
Re: Poruchy a opravy Tater
Ty pakny nejsou závada,ale vlastnost Perrotů,dělají to tak všechny auta,ale s tím kolik ty brzdy (normálnímu řidiči) vydrží kilometrů,to není problém,je prostě nutné kontrolovat vždy obě pakny okýnkama 2x za rok aby se úplně nesjelo obložení a tím pádem se neobrzdila aji pakna,nebo nerozskočil samostav,to je veškerá údržba systému Perrot,za který Já bych udělil nobellovku,žádný zbytečný čepy,futra,páky,všechno pěkně schované a vysoko nad terénem...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Poruchy a opravy Tater
Takze prehodit obracene?
Re: Poruchy a opravy Tater
Jasně,přehodit paknu i samostav.
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud přehodíš pakny tak si chvíli musíš zvykat na slabší účinnost brzd. Bubny s obložením jsou zajeté a když je otočíš tak si budou muset sednout.Osobně bych je neotáčel , ale nechal spodní ojet na max a pak vyměnil komplet. Nastavení samostavu chceš dělat jak - točit a počítat závity??? Trochu komplikované
Re: Poruchy a opravy Tater
samostavy máš už nastavený jen je přehodíš a pakny už zaběhlý do rádiusu s bubnem jsou možná trošku doladit jen správně odhadnout tu polovinu životnosti
Re: Poruchy a opravy Tater
Kluci máte někdo nějaký fígl jak donutit gumku aby držela tvar, když nasazujete plechovou olejovou vanu pod motor u provedení vana před rourou? Dnes se ta svině stále snažila být za každou cenu kulatá
Re: Poruchy a opravy Tater
jinou gumu hustší silikon a přidat na rychlosti taky pomáhá necham to na zítra lubossss zase vana?
Re: Poruchy a opravy Tater
Tentokrát né má, ale zase pakárna, nepochopím jak je možné že na motoru kde na poli vyměníš píst za dvě hodiny se vším všudy, tak banalita jako je předsunutá vana může být taková pakárna, kdepak asi soudruzi z Kopřivnice udělali chybu
Re: Poruchy a opravy Tater
soudruzi chybu udělali a taky napravili ale až u E3 celohlinikem,tenkrát šel ten vývoj tak nějak opatrně
Re: Poruchy a opravy Tater
Dobrý večer, chcel by som sa opýtať, kupili sme novu tatru, mala by to byt rok vyroby 97, ma Boschacke cerpadlo, chcel by som sa opýtať ci sa davali do nich s obmedzovacmi, lebo auto pri jazde netoci 2200 ot, ale ide rýchlo ako strela...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: zdenek54 a 52 hostů