Pokec např. o kurtování nákladu, vysílačky+rádia, tachografy, poruchy, výbava aut, spotřeba, navigace,nooteboky, atd...

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Pavell: Je příliš brzy ptát se, zda bych šel do Dafu znova. Zeptej se mě za 2 roky, to už budu spekulovat, "kudy dál"... Po čtyřech měsících zatím nemám proti Dafu žádné výhrady krom těch zmíněných už v testech. Navíc mnoho dalších zlepšení slibuje model XF 2017. Máme ho taktéž slíbený k otestování, takže až se tak stane, rozhodně napíšu, jak to dopadlo...
A co se mírně vyšší spotřeby týká, tak za naplánované tři roky nám Daf "prožere" asi 5.000,-€ navíc, což je pořád pouhá polovina rozdílu mezi pořizovací cenou Dafa a nové Scanie, nehledě na cenu servisní smlouvy, atd...
úte zář 05, 2017 7:41 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

ATW service... chytáš mě za slovíčka ..ano napsal jsem to tam, a vubec sem si neuvědomil, že myslím něco jinýho a píšu to.... na mysli jsem měl dřívější výrobu ..ani mi to nedošlo ,dík za upozornění :mrgreen: asi bych to měl opravit ..ale to je jedno , jde o to ,že přesnost výroby je podstatná, od motoru až ke kolům....kdo má zkušenosti s tatrama ..tam byli rozdíly znát na podvozku nejvíc ..jedna hučela , druhá ticho ..šepot květin a pod----domeček plnej koleček ...kvalitní oleje jsou dost podstatný a další věc dvě auta nikdy nejsou stejná , ani dneska i když ty rozdíly jsou už řekl bych nepatrný..... osobní zkušenost : dva chcánie jdoucí po sobě na lince sklopky ....470 dvaě turba první opticruise.... jedna žrala o 4-6 litrů víc než ta druhá (stejná trasa, stejná váha ...výměna vzájemná řidičů)..... po neustálým laborování co proč a jak měření data do švédska ...zkuš. jízdy ...... nakonec řekli ..hold je to takovej kus ..nic s tim udělat nejde ..tečka ..ještě k těm motorům ..je zajímavý jak někteří píšou o tom zastavení .....na drc ....asi to budu muset natočit co tím myslím ... mě to naposled dělal man v 91... pak už jak to říct prostě vypne se motor a má doběh, při kterým se na konci jakoby "zhoupne " sem a tam podle komprese..... snad sem to popsal dobře.....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
úte zář 05, 2017 10:51 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

kuwa.dnes js em byl uctovat nahore,mel jsem cas tak jsem studoval ty dynaflety a ty jejich blafy.mame asi 20 novych fh500.Tak moje jizda je uplne spatna,v cervenem mam prekroceni rychlosti 25procent,suverene nejvice,tempomat pusteny imervere na 85,volnobech nejnizsi ze vsech,vubec stim nerachotim a spotreba druha nejnizsi.A to tam jsou ,,jezdci,,co jedine manual,furt do toho mrdaji..
Neřeším...
čtv zář 07, 2017 2:45 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11897
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

jozin....rychlost mám tak 5-6 % zbytek je 90 na doraz.... :mrgreen: naprosto neduležitej a nepodstatnej ukazatel.... ostatní ukazatele jsou podstatný ,,,,,,pracuju...nejezdim po vejletech....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát zář 08, 2017 4:09 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Máme za sebou s Dafem XF první pravidelný servis v 90 tkm u našeho dealera Růžičky v Nýřanech...

Včasné objednání, 3 týdny předem, jistě přispělo k hladkému průběhu celé akce, ačkoli byl zrovna v SRN dvoudenní svátek a dalo se očekávat, že na dílně bude rušno. Chvíli po půl sedmé dojíždím na poměrně prázdný dvorek Nevagroup s.r.o. a parkuji. Několik minut za mnou doráží další vůz na servis, tentokrát malé LF-ko s plachtovou nástavbou. V ospalém ránu zaměstnanci spěchají na svá pracovní místa a slunko se objevuje na horizontu. V 6.50 přeskakuji ve vchodu koště uklízečky, předávám klíče na příjmu a usedám na odpočinkové kanape v hale prodejny. Nehodlám se zde avizované 4 servisní hodiny nudit a tak jsem si zároveň sjednal schůzku s "mým" prodejcem. Jednak u něj dostanu lepší kávu než z automatu Delikomat, prodebatujeme první zkušenosti s novým XF 2017 a také mám v plánu si nakonfigurovat skříňovou 16-ti tunu LF, o jejímž pořízení začínám vážně uvažovat...

Čtu si vytištěný zakázkový list: "Provedení TÚ "X" dle RM. Předběžná cena 35000,-Kč, max. 42000,-Kč." To těžko, máme servisní smlouvu a nehodlám dnes platit ani korunu (a tak se nakonec i stalo). "Přidělený servisní technik : Vít Běl." Šťastlivec s takhle krátkým jménem, není-li to pouze novinářská zkratka, bude jistě se vším hotov "ein, zwei".

Po příchodu p. Hrobského probíhá vše dle plánu, ukazuje mi demo 16-ti tunu LF s tři metry vysokou shrnovačkou na 21 palet, spací kabinou, nabízí lacinou zápůjčku a vřele doporučuje 12-tku automat i k sedmilitrovému šestiválci. Málo platné, bez hydraulického čela je nám tenhle model k ničemu a testovat nákladní vozidlo bez nákladu je, jak jistě uznáte, téměř zbytečné. Na závěr jsem však potěšen zprávou, že vozidlo můžeme registrovat jako 12-ti tunu a v případě potřeby celkovou hmotnost kdykoli zvednou na 14 nebo 16 tun. Ovšem pozor, jde to pouze směrem nahoru.

V půl desáté už je na firmě celkem živo a jednu chvíli nás šoférů v "čekacím" gauči sedí nějakých 8-9. Jen pár minut před jedenáctou běží v bedně "Smrt krásných srnců" a technik z příjmu mě vyzývá k převzetí vozu, který už stojí v myčce, sic neumyt, za to asi s půl kilem mazacího tuku na točně. Kdo maže, ten jede. Ještě v rychlosti reklamuji originál zvedák, který nedrží a ptám se servisáka na výsledky z diagnostiky. Prý nic zásadního a máme nově upgradeován software jednotky předního radaru. V 11:07 odjíždím směr návěs...

Resumé: Za prvních 90 tkm. si DAF XF vyžádal extra 8 litrů motorového oleje, již dříve zmíněný problém s občasným hlášením měkkého PZ kola po asi čtyřech kalibracích "sám zmizel", jednou jedinkrát si vzal asi na 4 hodiny volno plovák močoviny s hláškou "nedostatek AdBlue" a asi 14 dní před servisem jsme jen shodou náhod zjistili, že vlnovec pod točnou tahače drží na rámu z dvanácti šroubů M16 pouze na čtyřech. Zda šli zrovna ve fabrice na svačinu či došel vzduch na konci šichty už se asi nedozvíme, každopádně by bylo velmi zajímavé, jak by se v případě utržení návěsu k problému postavil prodejce, případně výrobce...

Přeji mnoho šťastných kilometrů, utahujte točny, mažte s rozumem a nezapomeňte se také podělit o své zkušenosti s novými vozy... ;-)


Obrázek
pon lis 06, 2017 4:07 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

To lf chces taky na mkd? Neni lepsi jit alespon do cf kdyz uz ne xf?
pon lis 06, 2017 10:05 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

tomspajk: Především na stálou práci na vnitru (rozvoz), ven jezdíme občas taky, ale jen kratší "expresky" na otočku. Uvažuji i o kabině s postelí. Jednak se může někdy v budoucnu hodit a líp se i prodá. LF (nebo Eurocargo) volím kvůli nízké hmotnosti šasí s kabinou, protože plánuji 9-9,5m dlouhou skříň, ta samotná s čelem je už dost těžká, takže každý kilogram nosnosti navíc dobrý... CF i XF už jsou dospělé náklaďáky, těžší kabiny i nápravy, silnější rámy a při celkové hmotnosti 18-19t, uvezou třeba jen o 1-1,5t více než 16-ti tuna. Navíc při zachování papírové tonáže do 12t, ti zůstanou leckteré cesty otevřené (Praha apod.). I německé mýto bude po červenci 2018 pravděpodobně tabulkově rozlišeno na vozy 7,5-12t, 12-18t, 18t a víc, akorát ceny zatím sveřepě tají!
Teď už pár let provozujeme 12-ti tunu MB Atego z druhé ruky (s malou kabinou a čtyřválcem), což je asi nejtěžší podvozek na trhu a papírovou nosnost má tak jen nějakých 4,4t.
úte lis 07, 2017 8:09 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Jo, tak pokud na rozvoz tak asi jo..
cetl jsem tu zminku o spaci kabine. Kdyz k ni pridas pony na strechu, nejakou vybavu, tak ta cena uz nebude dramaticky vzdalena od vyssich rad.. a rozdil v jizde s 16tun lf s malym motorem, pidi kabinou a uskakanym podvozkem oproti velkemu autu asi vis jak velky je... ale na denni rozvoz by bylo velke auto asi zbytecne...

P.S. T range 11litr, 380ps, 18tun celkova, nosnost 8tun s plnou nadrzi (1000l), nastavba 20pal 3 m vyska (je to 120cbm souprava). Jizda bez vleku na solo - 19-20l/100km......
úte lis 07, 2017 11:09 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Daf asi jako jedina znacka pochopila ze co je dobre to netreba menit.Sto leet stara krychla,postel a la letiste,lednicka velika,plno mista a vse funguje.Ridici maji Dafy radi,na bydleni perfekt.kdysi ty stare 460,510 zadna slava v kopcu ty nove uz jsou o necem jinem konecna.Daf zraje jak vino.Na rozdil od Volva,stim to jde z kopce...
Neřeším...
čtv lis 09, 2017 3:31 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

tomspajk: Ta spotřeba Rencka je nějak podezřele dobrá. S tím nejezdíš plnej a po horách, že ne? :-)
úte lis 14, 2017 8:59 pm

tomspajk
Příspěvky: 163
Registrován: pon pro 31, 2012 11:11 am
Bydliště: ..

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

hlavně řidiči jsou dobří. Jinak jezdíme mezinárodku, sběráky, dálnice a 1. třídy. Taková spotřeba je při tonáži cca 5 tun, při vyšší je to o trošku víc.
Ty E6 motory 11-13 litrů žerou při malém zatížení fakt málo, hlavně oproti E6 v malých autech (5-8 litrů, čtyřválce a šestiválce). Počítal bych že pokud postavíš dlouhou skříň s HČ na LF, tak při nosnosti cca 6tun budeš tak na 14 tunách celkové. A spotřebou při stejném řežimu tak na 24 l/100km...
Zvážil bych alespoň CF s 11 litrovým motorem, alespoň 350 PS a automat s volnoběžkou, celková 18tun, skříň s čelem, nosnost cca 7,5tuny Trošku dražší na pořízení, mnohem levnější na provoz. A kabina nesrovnatelná.
úte lis 14, 2017 10:08 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1267
Registrován: ned pro 04, 2011 10:22 am
Bydliště: Krnov

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

tomspajk-veliká pravda.Já jezdím LF 12.220,6 válec,6 tun naložím a 22 si pápne
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama :D )
stř lis 15, 2017 9:23 pm

jozin
2. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 5150
Registrován: sob pro 11, 2010 4:17 pm
Bydliště: Orlova
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

Vincek-a bez vleku :D
Neřeším...
čtv lis 16, 2017 7:10 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1267
Registrován: ned pro 04, 2011 10:22 am
Bydliště: Krnov

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

jožko bez-dlouhodobou mám 17,8-ne pořád mám doplna :D
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama :D )
pát lis 17, 2017 11:46 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 924
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: Mini Truck Challenge aneb vybíráme nového tahače

Příspěvek

tomspajk: Tak to je slušné. To je něco takového https://postimg.org/image/3og662xzb/? Omezovač máte na 85 km/h? To naše Atego 1222, čtyřválec 4,8l, teď jezdí za cca. 24l/100 km, ale furt plné a hory/doly. Když ho vezmu na dálnici tak 19-20l/100 km. Jinak ty váhové odhady zhruba sedí i na to Atego.

Vincek1: To Tvé LF je euro5-ka?
pát lis 17, 2017 12:49 pm

Odpovědět

Zpět na „Technická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů