Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Abych nekecal , na tga je klasicka ZF a zní to de rozvodovky čast na zadek a spodem na předek což u liazu 151 je jeden celek
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Popravdě mě už něco podobnýho napadlo. ZFko by byla fakt paráda. Jenom bych se zeptal, pokud seženu zfko z mana, iveca, ... Je fréma stejná jako na liazu, nebo musím mít nějakej speciální typ? Vím, že mi musí sedět cca převodovej poměr, aby to jelo zhruba stejně rychle. Ještě se zeptám, jak je u zf řešený čerpadlo sklápění?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Prakticky je to stejné. Pokud ne, dá se přehodit fréma na motoru. Ale popravdě bude celkově dost úprav a ZF 4x4 jsem viděl snad jen 1X (ne že bych je nějak hledal)... Každopádně je větší než 10 (stejně jako 14) a nevím jak se tam vejde skrz kardan atd...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
No to je věc druhá. Aby pak nebyla rozvodovka až u zadní nápravy. Ale pokud by to vyšlo cca jako čtrnáctka, tak by to zas tak hrozný nebylo, protože ta se do sklápěčů 4x4 montovala. Ještě je otázka, jak dopasovat kardany, protože na zf je příruba se čtyřma dírama a takovÿm vroubkováním, kdežto na liazce je osm.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To je to poslední. Příruby se dají vyměnit...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Aha díky moc za rady. Eště se ale dovolím zeptat na dvě věci. Ovládání převodovky musí být přímo z Liazu řady 300, ale bude pasovat na všechny zf 16 napříč typama? A druhá věc, jak je to se spojkou a jejím ovládáním? Co zůstane Liazkový a co musím upravit z jinýho auta?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
To řazení je v podstatě na všechny stejný, s drobnými úpravami. K převodovce musíš mít lamelu, aby pasovaly drážky. Ložisko, přítlačák a páku ideál z nějaké liazky co to budeš brát a máš po starostech. Posilovač je stejný. Ještě doporučuji vzít příčku na které drží převodovka v rámu, protože bude úplně jiná...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky moc, takže asi bude nejlepší sehnat díly z nějakýho tahače. No ještě rok máme ocejchovanej tachograf, takže mám rok čas poshánět všechny díly. Dneska jsem se koukal pod auto a měl bych tam mít k dobru ještě cca 80cm místa, takže převodovka i se sestupem by se mohla vejít. Podle obrázků bude zf zhruba stejně dlouhá, jako 10p80 i se sestupem, pak vezme ještě nějakej kousek místa sestup, mezi to asi nějakej kardan, nebo to sešroubovat k sobě jenom přes křížek.
Děkuji všem za rady, určitě přijdou vhod.
Děkuji všem za rady, určitě přijdou vhod.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Osobně bych se do této přestavby nepouštěl, dávat ZF na liazku s předkem.... Ale když už tak sehnat starší 110 tahač co má 16ZF a z něj vzít kulisu s celým táhlem na řazení , převodovku, příčku pod ní (bude rovná narozdíl od prohnuté co je u 10), vzal bych asi i kardan. Pak je potřeba mrknout na pedál spojky, je pod ním spínač jako je u 14. Natahat vzduch, elektriku k čidlům..... Lamelu už si nepamatuju, je to už pře deset let co jsme s tímto laborovali. Nebral bych z 300, ta už má kabinu kvůli stojáku jinak a né vše pasuje, příruba je také jiná.
Osobně bych zgenerálkoval 10 a bylo by, ta je jednoduchá a blbuvzdorná.
14 jsem zažil ve dvouch liazkách a ani v jedný nefachala bezchybně, nějak nenadchla.
Osobně bych zgenerálkoval 10 a bylo by, ta je jednoduchá a blbuvzdorná.
14 jsem zažil ve dvouch liazkách a ani v jedný nefachala bezchybně, nějak nenadchla.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
já předělával ze 110 do 150 a byl to boj. Nic jsem o tom nevěděl a dal jsem to. A "držák" řadičky jsem si na tunel udělal vlastní, spínač pod pedál spojky byla sranda... Před cca rokem jsem pomáhal kamarádovi do 200 předělat místo 10 ZFu a taky to šlo. Pokud to mechanicky poskládáš, elektrika a vzduch je sranda. Ale pořád se bavím o 4x2, 4x4 bude něco jinýho...
V 300 mám Pragu 14 už několit let a krom blbostí na ní nemůžu říct ani slovo. Je to o tom jak se k tomu chováš a co s tím děláš...
V 300 mám Pragu 14 už několit let a krom blbostí na ní nemůžu říct ani slovo. Je to o tom jak se k tomu chováš a co s tím děláš...
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Chlapi, dík moc za rady, ani nevíte, jak jste mi pomohli. Ona desítka je fajn, ale když bych sehnal slušnou čtrnáctku na 4x4 nebo zfko, tak bych do ní asi šel.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Luky máš novou káru?
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
nene,to jsou fotky staršího data
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 hostů