Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: IFA
Nonono, Liaz v práci máme a schválně ze zajímavosti jsem s tím jeden den jezdil. Top speed po rovině 80km/h. Do kopců ani nemluvě, ať porovnáváme se soudobou západní technikou nebo tou současnou. Ostatní věci ani nemluvě.
BES - běs
Re: IFA
Ono záleží na tom aký tam je motor a v akom stave, je jasné že to dokáže slušne valiť. Ale nie je Liaz ako Liaz, bez turba sme ich mali niekoľko a po rovine sa to ešte ako-tak rozbehlo ale stačil menší kopec a poste to nešlo. To už ani nehovorím o 706. Ono je v podstate jedno či je tam naraz aj Detroit Diesel a valí to jak drak, väčšina ľudí keď vidí Liaz tak si povie "šrot" a predbiehajú aj v neprehľadnom úseku, no a potom sa často prekvapia že už letia dosť rýchlo a ten "šrot" majú stále po pravej strane svojho auta pritom v protismere sa už blíži auto a čo teraz...
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Je to dáno množstvím variant vyrobených Liazů a takto to platí i u IFY kde bylo u W50 56 různých provedení a byly tři převodový poměry v nápravách. Takže IFA byla i pomalá a i rychlá která jezdila přes 100 Km/h. Jenže tak na rovinách Německa a Maďarska, kde čtyřválec stačil. Pak je třeba případ L60 která jezdila s čtyřma různýma převody v nápravách a při dobé konfiguraci byla i velice dobrá v provozu. Přitom dnes málokdo rozliší W50 a L60 pro všechny je to IFA.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dneska jsem absolvoval opakovačku STK s Volvem a vše dopadlo OK a prý bych se mohl živit výrobou podjezdových rámů . I štítek jsem tam měl a tak vše dle dnešní štítkové doby. Tak jsem zase dostal renovační náladu
Díky úspěchu jsem se jel podívat do Domanína na inzerovanou L60 agro která na fotkách vypadala docela slušně. Ale na vlastní oči to bylo zase zcela jinak, kabina sice zespodu OK, ale střecha dostala nějaký náraz z boku a pravé dveře byly zablokovaný a v horní části rámu byly vyhnutý ven a tak by tam i pršelo tou škvírou. Dále byl upadlý díky korozi zadní blatník a převodovka byla špatná. Prostě šrot který by neprošel nikdy současnou technickou a přitom doklady byly v depozitu a tím nevyzvednutelný. Taky 153 km vzdálenost rozhodla o mém nezájmu a cena byla sice trošku nad šrotovou cenou, ale doprava toho polovraku by to ještě prodržila.
Jestli nějakou zachovalou IFU L60 seženu je otázka, dneska se nabízí jen šrot a toho mám doma v podobě dvou agrovek již dost. Práce na složení pořádnýho auta by bylo moc a tak se snažím nakonec sehnat nějakou dobrou a to co mám nechat na díly.
Díky úspěchu jsem se jel podívat do Domanína na inzerovanou L60 agro která na fotkách vypadala docela slušně. Ale na vlastní oči to bylo zase zcela jinak, kabina sice zespodu OK, ale střecha dostala nějaký náraz z boku a pravé dveře byly zablokovaný a v horní části rámu byly vyhnutý ven a tak by tam i pršelo tou škvírou. Dále byl upadlý díky korozi zadní blatník a převodovka byla špatná. Prostě šrot který by neprošel nikdy současnou technickou a přitom doklady byly v depozitu a tím nevyzvednutelný. Taky 153 km vzdálenost rozhodla o mém nezájmu a cena byla sice trošku nad šrotovou cenou, ale doprava toho polovraku by to ještě prodržila.
Jestli nějakou zachovalou IFU L60 seženu je otázka, dneska se nabízí jen šrot a toho mám doma v podobě dvou agrovek již dost. Práce na složení pořádnýho auta by bylo moc a tak se snažím nakonec sehnat nějakou dobrou a to co mám nechat na díly.
Volvo FL 614.
Re: IFA
to lukas1989: "A pre väčšinu bežných ľudí je to starina ktorá zavazdia na ceste, hoci tomu tak nemusí byť."
A co teprve,když mají lidi jet za kombajnem nebo traktorem a nedejbože Zetorem co jede 20km/h, to je pro ně doslova agónie vydržet 5min jet za traktorem než odbočí někam na pole nebo lesa. To vyvádějí neuvěřitelné krkolomné a nebezpečné kousky, takoví řidiči na cestu nepatří, co nejsou ochotni akceptovat i jiné účastníky v dopravním provozu a neumí sundat nohu z plynu.
A co teprve,když mají lidi jet za kombajnem nebo traktorem a nedejbože Zetorem co jede 20km/h, to je pro ně doslova agónie vydržet 5min jet za traktorem než odbočí někam na pole nebo lesa. To vyvádějí neuvěřitelné krkolomné a nebezpečné kousky, takoví řidiči na cestu nepatří, co nejsou ochotni akceptovat i jiné účastníky v dopravním provozu a neumí sundat nohu z plynu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: IFA
To poulm: Bych je poslal do Německa kde osobák na okresce smí 100 a náklaďák 60 to by je asi trefilo jet 20km 65 až 70 a nemít možnost předjet protože jedeš v koloně klidně i 40 osobáků a nemáš šanci předjet ještě lepší je chytit traktor s dvouma vlekama.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Dneska jsem začal předělávat civilní motor L60 na vojenskou verzi a tento motor je po GO v AGM a má hliníkové písty. Tedy lepší než původní litinovo-hliníkové které jsou ještě v AP-n. Tím vyřeším i problém s kavitací, protože tento motor po GO je málo jetý a budu používat antikavitační chladící kapalinu v systému chlazení motoru.
Výroba napojení ohřevu motoru pro bufíka 32 Kw výkonného.
Výroba napojení ohřevu motoru pro bufíka 32 Kw výkonného.
Volvo FL 614.
Re: IFA
A nebylo by lepší se napojit do té mrazovky co je vpravo než vrtat novou díru?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Re: IFA
Nic jsem nemusel vrtat, byla tam taky mrazovka a o přesném rozměru pro ten závitník.
Volvo FL 614.
Re: IFA
Ok,tak to jo, to je dobře.
Jinak zajímavý stroj,řekl bych na podvozku W50
Jinak zajímavý stroj,řekl bych na podvozku W50
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 hostů