Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Podle katalogu se ta trubka jmenuje "trubička přívodu vzduchu" nám tam přivádí olej
Re: Poruchy a opravy Tater
Je to dávno co jsem trubičku přívodu vzduchu a celý arch zahodil, ale jestli se dobře pamatuji končila nějak v prostoru před chladičem oleje, asi ten prostor budeš mít slušně zablitý olejem.
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Dík Luboši, brácha když dělal údržbu, tak prý odstředivka na majzlík ...... uvidíme až to sundáme myslím si totéž,
ještě prosím tě Luboši, ten tvůj speciál .... http://eshop.svetluska.cz/ventil-elerch-em2-v24, tohle jsem našel, jako erch, chápu to dobře, že tohle je elektromagnetický ventil a je k němu ještě potřeba něco, nějaký olejový ventilek, který ten erch ovládá, podle tý fotky to vypadá jen jako cívka a musí být ještě něco, co otvírá a zavírá olej, ale nikdy jsem to na živo neviděl, jsem mimo ? A pak už chybí jen spínací termostat (viz tvůj popis - pečící trouba), předpokládám erch nemá polohu "trochu", buď ho termostat sepne, nebo ne
ještě prosím tě Luboši, ten tvůj speciál .... http://eshop.svetluska.cz/ventil-elerch-em2-v24, tohle jsem našel, jako erch, chápu to dobře, že tohle je elektromagnetický ventil a je k němu ještě potřeba něco, nějaký olejový ventilek, který ten erch ovládá, podle tý fotky to vypadá jen jako cívka a musí být ještě něco, co otvírá a zavírá olej, ale nikdy jsem to na živo neviděl, jsem mimo ? A pak už chybí jen spínací termostat (viz tvůj popis - pečící trouba), předpokládám erch nemá polohu "trochu", buď ho termostat sepne, nebo ne
Re: Poruchy a opravy Tater
Erch neznám, nevím jestli má funkci trochu, Lerch , když hlava dosáhne teplotu kterou si zvolíš, roztočí vrtuli, a začne chladit
Re: Poruchy a opravy Tater
PS : někdy, cca 1995 jsem z tehdejšího Čsad, koupil Liazku, na odstředivku majzlík nestačil, zachránila mě stojanová vrtačka, díra vedle díry, a pak se majzlík dostal ke své celoživotní šanci
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Lubos ... tak jsem to pochopil špatně, když jsem to na minulých stránkách četl, já myslel, že tam máš elektromagnet z Erchu. Co tam teda máš, je mi jasný termostatický spínač z trouby, ten přivede (nebo inverzně přeruší) napájení něčeho, co otvírá olej, co to je ? Je to tak ? Dík !
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Když už jsme u odstředivek, .... před třiceti lety se mi podařilo zapomenout nasadit na odstředivku u HONa víčko a v domnění, že mám údržbu hotovou jsem nastartoval .... vymaloval jsem dílnu motorovým olejem ....
Re: Poruchy a opravy Tater
Pochopil jsi to správně, termostat po dosažení teploty přeruší el obvod. A ventil http://eshop.svetluska.cz/ventil-elerch-em2-v24 , pustí olej do visko spojky čímž roztočí vrtuli. Ten ventil je konstruován tak, že když do něj nejde proud tak nejen když ho ovládá ERCH, nebo termostat, ale i při prasklé pojistce, upadeném drátku a podobně spustí vrtuli na plno, tak jak to máš teď. Ten ventil se šroubuje až do hydrospojky, a dává se místo průtokového šroubu který tam teď máš. Pozor, na té viskospojce je přírubka na tři šroubky, ta se musí pootočit o 120" dírou nahoru. Jedinou nevýhodou je že pokud motor stojí, (je studený ) tak je termostat seplý, a cívka stále bere proud, je sice zanedbatelný, ale po 14 dnech by jsi nenastartoval protože by byly vytlučené baterky, a proto je potřeba se připojit na některou funkci spínanou klíčkem. Vypneš klíček zamkneš káru a obvod je přerušený. V pojistkovnici se nepřipojíš, tam žádný pin ovládaný klíčkem není, nejjednodušeji to vyřešíš že se přidáš do vypínáčku pod kapotou, na spojce, (co ovládá řazení půlek, a posilovač řazení)
-
- Příspěvky: 127
- Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Poruchy a opravy Tater
Jasně, teď už to chápu. Dík, tak to bude asi to řešení které u nás přijde. Stejně jsem zvědavý až shodí dekly, proč do té trubičky blije olej. Jinak jsem našel i ruční regulaci, jestli pamatuješ měli to první Karosy(jako doregulaci spínalo se tím trvalé chlazení) a tuším ŠL busy, regulační blok "hydráku", všechno to má jeden problém, že když někdo z nás zblbne a zapomene pootočit ventilem, usmaží motor, ale asi by to řešilo i pomalý rozeběh a skoro nulovou rychlost otáčení při studeném motoru. Jediný a hlavní problém je, že ruční ventil je příliš závislý na elementu mezi sedačkou a volantem .....
Takže zatím dík !
Takže zatím dík !
Re: Poruchy a opravy Tater
Nulové otáčky při studeném rozběhu viskospojka neumí, tření vrtuli roztočí vždy, sice mnohem menší rychlostí, ale roztočí
Re: Poruchy a opravy Tater
zdar a sílu.Na 815vt mám problém se startem, v levo na palubce je kontrolka která se rozsvítí když sešlápnu plyn,nastartuju jen na plný plyn s lehkým tůrováním,což mě k smrti ubližuje(vytáčet takhle studený motor).potíž je v tom,že bez plnýho plynu teď v zimě prostě nechytne a když chcípne,trvá i několik minut než se ta kontrolka zase rozsvítí a jde to nastartovat(vše odvzdušněno ani bublinka).pozn.chcípání má na klíček.Co vy na to?
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Není to kontrolka mazání? Pokud je promrzlý olej, dlouho trvá, než se odtlakuje a znovu vrátí do startovací polohy pístek v startovacím přidavači na konci hřebenové tyče
Re: Poruchy a opravy Tater
Právě je to tak.Kontrolka mazání to není spíš rozepnutí toho pistku, nebo sepnutí.Spis jestli to opravdu tak dlouho trvá a jestli se fakt startuje pod plným.Dik
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Poruchy a opravy Tater
Pokud to máš v tomhle počasí venku,tak je to normalní.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 59 hostů