Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
V krystalu taky nemusí být, UNCčko nemá rozvodovku... Já teď všude přecházím na 80W90. Akorát si nepamatuju co mělo být v Rábě u UNA, 100% jsem tam dával obyč 90. Jelikož si dost hlídám předepdsaný oleje tak předpokládám, že tam Hčko psaný nebylo. Ale když ho máš tak tím nic asi nezkazíš, horší by to bylo obráceně.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Koprkam
Daj tam tu pp90 a mas klud, da sa zohnat sa slusny peniaz a nemusis mat zbytocne viac sudov s olejom.
Ta 4x4 je pomalsia chlapci a o hodne, 110 valnik + tahac - 4x2 a uhanla 100 jak prd, a 4x4 rnk a 80 ale to uz bolo max a uplne na krv. Predok so zadkom sa strasne hadal a cele auto sa klepalo a skakalo. Boli tusim 3 druhy diferakov, cestny, horsky a mestky ( popelari) zalezi co tam mas. S tou teplotou to je divne, nezostal ti pootvoreny termosat? ze neuzavre celkom okruh a stale to cirkuluje dokola? Co ten zvuk uz si na to prisiel?
Daj tam tu pp90 a mas klud, da sa zohnat sa slusny peniaz a nemusis mat zbytocne viac sudov s olejom.
Ta 4x4 je pomalsia chlapci a o hodne, 110 valnik + tahac - 4x2 a uhanla 100 jak prd, a 4x4 rnk a 80 ale to uz bolo max a uplne na krv. Predok so zadkom sa strasne hadal a cele auto sa klepalo a skakalo. Boli tusim 3 druhy diferakov, cestny, horsky a mestky ( popelari) zalezi co tam mas. S tou teplotou to je divne, nezostal ti pootvoreny termosat? ze neuzavre celkom okruh a stale to cirkuluje dokola? Co ten zvuk uz si na to prisiel?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Taky mě napadlo, že ti blbnout termostaty. Otevřít, zkontrolovat, povařit v hrnci s vodou a teploměrem. Udělat to několikrát ať máš jistotu, že fungují správně. Každý by měl na sobě mít teplotu otvírání.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Na té kontejnerové Liazce co jsem dával fota a měl ji na dílně v lednu jsou v obou nápravách hruška + talíř z tahačů, už od roku 2005, letí to 110km/hod
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Byly, jestli si dobře pamatuju 3 převody. 5,37, 5,79 a 6,2?. Všechny existovaly i v provedení pro PN ( ten nejrychlejší měl hasičak). Proč by to to auto nebrzdila, vždyť je to navíc dost ložisek a ozdobených soukolí.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Hrušce a talíři je jedno jestli je v zadní nebo přední nápravě, pouze musí být stejné v obou nápravách, obětoval jsem tehdy jednu nápravu z tahače a jednu z valníka, co jsem měl vyšetřené, ale přišla doba kdy se liazy kromě speciálních nástaveb šrotovaly, a bylo zřejmé že už je neužiju.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte dub 16, 2019 4:09 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Potřeboval bych také radu od zkušenějších. Jak jsem se teď konci dočítal, mám na LIAZ 151 následující problém: Už ji mám cca 4 roky. Po koupi byl obrovský problém s tím, že auto se nad 60 km hrozně rozvybrovávalo. Nebyl olej v přídavné převodovce ani přední nápravě, jelikož péče původního majitele nebyla zrovna správná. Přešel jsem tedy oba kardany (vyvážení, výměna křížů), přešel všechny šrouby včetně kontroly a dotažení šroubů u unašečů. Vybrování se zlepšilo ale pořád je to při 65km a výše problém. Je možnost, že by přední nápravě mohl být jiný typ diferencíálu a tím se to hádalo se zadním? Letos mám v plánu vytažení diferenciálu a kompletní přejití, jestli nedošlo i z důvodu dočasně chybějícího oleje k požkození (ložiska, převody a podobně). Nejspíš budu muset vyřešit vše, ale na co si dát pozor a na co se zaměřit.? Díky moc.!
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ne, pokud nezapneš předek je to jedno jaký diferák kde je. Pokud ho zapneš a máš jiný diferáky tak se s tím nedá vůbec jet. Auto se různe hrbý, skáče a na 60 to vážně nerozjedeš... Spíš to budou gumy, předpokládám že tam máš 11-20. Na 95% budou vyhozený ty klíny z ráfků, pak se snadněji rozdělávají ale může si blbě sednout plášť na ráfek. Nemáš ani vyvážený kola to taky udělá dost, můžou být nakopnutý ráfky atd... Jestli to funguje a nelezou z toho podezřelý zvuky tak do toho nešťourat, zbytečně si přiděláš práci.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Mohu se zeptat který konkrétní klíny myslíš? Resp takhle. Skládám kolo a na ráfek hodím kolo s límcem a dušou, na to hodím takovej ten prstenec (mezikruží s drážkou) ráfek s tímdle mezikružím zajistím pérem. Patří tam ještě něco jinýho?
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Ještě před tím než tam dáš tu patku ráfku bys měl mezi ráfek a pneu dát takový plechový klín. Středí pneu na ráfku, jenže se s ním kolo blbě rozdělává, kor když to boucháš ručně. Tak se většinou vyhodily. Jestli máš jeden ráfek sundaný, tak si ho porádně prohlídni. Cca 5cm od drážky na pero by na něm měl být znát malý schod. Od něj ven má ráfek o pár mm menší průměr. U druhý patky jde ráfek mírně do klínu. Na smontovaným kole to je vidět i v tý drážce pro ventilek, jestli tam ten klín je nebo ne.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Tak mám doma asi dvacet ráfků a musím říct, že ani na jednom není To nepočítám ty na autech a Dh, tam taky nic
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Však píšu, že se to vyhazovalo. Pokud si to rozdělával častěji tak to šlo. Po letech to přirezne a je s tím boj. My po cca 30letech přezouvali opaváka a ty 4 kola ručně bouchali 3dny.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte dub 16, 2019 4:09 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Díky za infromaci.! To, že se to vyhazovalo je více než pravda. Taky jsem to ani na jednom kole nenašel. Pokusím se tedy ještě vyřešit vyvážením a těmi klíny. Čerpám takhle informace od dědy, který na 151 strávil skoro 18 let a i dříve vyvažování ani klíny vůbec neřešili. Rovnou se podívám i na geometrii a uvidíme. Z náprav ani převodovky žádné pazvuky nejdou, tak by toto mohlo pomoci.
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Jestli tyhle kola někdo vyváží nevím, bezdušáky není problém... Já osobně bych zved předek, udělal držák na fix nebo křídu nějak to přidělal k blatníku a zatočil kolama. Aspoň uvidíš jak moc hází ráfky/pneu. Vzít za svisláky, tady jsou jen pouzdra můžou být vydřený a pak se celý předek rozkmitá. Jak píšeš mrknout na geometrii. Taky jestli jsou oskákaný pneu tak už s tím nic neuděláš, jedině přezout, nebo zkusit prohodit zadek/předek. Jestli se to přestěhuje nebo bude pořád stejný...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte dub 16, 2019 4:09 pm
Re: řada 150 a 151 (sklápěče apod.)
Vyzkouším. Pneu jsem dával nedávno nové, tak v těch problém nebude... Musím opravdu zvednout a vše otestovat, popřípadě si někde seženu i bezdušáky abych to vyzkoušel. Sám jsem zvědav, v čem bude problém.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 hostů