Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Gallič
Příspěvky: 84
Registrován: sob bře 16, 2013 7:02 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

SOF : v tomto článku, se píše něco jiného a to, že řidiči bude 16.května 70 a majitel je někdo jiný https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/tan ... zpravy_zdo
pon kvě 13, 2019 11:02 am

Kalvados
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 239
Registrován: ned říj 14, 2012 9:15 am
Bydliště: Morava

ZASE TI PROFICI

Příspěvek

https://prostejovsky.denik.cz/galerie/h ... 55-6018-59

Kurňa, je to denně. Kamioňáci by se měli nad sebou zamyslet. Toto nikdo neobkecá.
pon kvě 13, 2019 6:13 pm

DriverBrno
Příspěvky: 1121
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

myslís že trotlove se nad sebou zamysli? Dokud to nebudou policajti nekompromisně vybodovavat, tak tyto žalostne pohledy na srot nevezmou konce, tak to je!
pon kvě 13, 2019 7:40 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2021
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Dneska v Kolíně na kruháku, když jsem vyděl bicikl pod 2 nápravou pod betonpumpou , nebylo to veselé
pon kvě 13, 2019 8:35 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2006
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Ajajaj... Co to bylo za pumpu?
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
stř kvě 15, 2019 6:01 am

stř kvě 15, 2019 9:16 pm

David29
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 2006
Registrován: pon lis 09, 2009 7:29 pm
Bydliště: Praha 11

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Nebyla to mixopumpa?
Co můzeš odlozit na zítra, odloz na pozítrí a získaš dva dny volna
čtv kvě 16, 2019 6:43 am

sof
Příspěvky: 2173
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Na www.40ton.net bolo túto zimu viac krát písane o kamiónovej doprave z Číny do EU. Skúša to holandská firma Alblas. Začali robiť skúšobné jazdy v zime, aby otestovali zimné trasy cez Rusko a Kazachstan.

7000 km za 13 dní s jedeným šoférom.

Neviem ako to mali s AETR. Bola to testovacia preprava, médiami sledovaná a tak si myslím, že sa trasu snažili prejsť legálne, alebo aspoň v pracovnom čase vodiča nepodvádzať nejakým významným spôsobom. Ak budem rátať 12dní jazdy a práce plus jeden deň víkendová 24hodinová pauza tak denný priemer vychádza na 583km. Nepoznám aké sú cesty v Rusku a Kazachstane. Vraj sa v Kazachstane môže jazdiť len 70km/hod, čo sa my zdá veľmi málo. Ale myslím si, že rýchly šofér a rýchly kamión, ak mu to ide 90km/hod trasu dokáže prejsť za 12dní bez toho, aby nejak výrazne klamal AETR. Podstatné je nezdržať sa príliš dlho na hraniciach a to mali asi vybavené. Čina začala minulý rok uznávať karnet TIR.

Kamión do Poľska išiel z čínskeho mesta Khorgos, to je mesto na kazašsko-čínskej hranici.
Obrázek Obrázek

Podobných testovacích prepráv sa cez túto zimu urobilo viac. Viezol sa aj náklad opačným smerom z EU do Číny. Z Nemecka do Číny 7400km za 12 dní, jeden šofér. Podrobnosti prepravy nie sú písané, ale možno to funguje podobne ako vo firme kde pracujem. Z Nemecka do Poľska, na poľskú základňu Alblasu to možno priviezol jeden šofér a tam náklad prevzal druhý šofér a išiel s tým do Číny.



TU sa píše o preprave z čínskeho Honkongu do španielskeho Alicante. Kamión cestu prešiel asi za 16dní. Ešte sa tam píše o druhej čínskej prepravnej firme , ktorá robí prepravy z EU do Šanghaja.
Obrázek

S dvoma šoférmi pôjde kamión zo západnej Európy na Čínske hranice len 8 dní.


Na tých prepravách ma zaujímala jedna vec. Či sa to vyplatí? V článkoch bola aj odpoveď. Preprava kamiónom vychádza finančne asi o 40% lacnejšie ako preprava lietadlom. Náklad prevážaný kamiónom je v EU asi o desať dní skôr ako náklad prevážaný vlakom. V inom článku bolo písané, že preprava kamiónom z Číny je asi tri a pol krát rýchlejšia ako loďou, asi jeden a pol krát rýchlejšia ako vlakom, no s porovnateľnými nákladmi. Takže sa to pri niektorých prepravách určite oplatí a záujem firiem o takúto prepravu je.


Kamiónovú dopravu s Čínou skúšajú aj Rusy. Preprava z čínskeho mesta Tianjin, neďaleko pekingu do ruského mesta Tver, ktorý je nad Moskvou. Zaujímavé je, že ruské autá a ruský šoféri prešli dosť veľký kus cesty po Číne. To sa doteraz nemohlo.
Obrázek Obrázek Obrázek


TU je tiež zaujímavý článok. Píše sa v ňom, že Rusy prepravy z Číny potrebujú, lebo z Číny dovážajú tovar, na ktorý EU zaviedla embargo. No zároveň sa Rusy obávajú, že ich krajinu zaplavia lacné čínske dopravné firmy. Je tam dobré porovnanie, v Rusku je asi 2 000 000 šoférov a Čína má asi 40 000 000 šoférov.
Tento článok tiež stojí za prečítanie. Píše sa tam, že obojsmerná doprava s Čínou zas tak jednoduchá nebude, pretože Čína si cudzie kamióny a hlavne cudzích šoférov na svoje územie len tak ľahko nepustí.
čtv kvě 16, 2019 2:14 pm

Krocan
Příspěvky: 689
Registrován: pon pro 14, 2009 11:15 am
Bydliště: EU-Kopidlno

Sof

Příspěvek

Díkx za zajímavé odkazy. :hands: Dneska už na to nemám, ale když jsem ještě měl síly za dva, tak jsem si představoval jezdit křížem krážem mezi Afrikou, Evropou a Asií.
Padouch nebo hrdina, ze všech stříká mrdina!
čtv kvě 16, 2019 6:25 pm

DriverBrno
Příspěvky: 1121
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

pokud bych si v Číně koupil nové záda, dojel bych i nazpět :lol:
čtv kvě 16, 2019 6:57 pm

153
Příspěvky: 123
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Sof.
7000 km za 12 dní tak nějak vychází. Je to, jak píšeš 583 km/den, to je průměr, řekněme na 9 hodin cca 65 km/hod. a na 10 hodin cca 58 km/hod. Ale pokud podělím 7000 km 90 hodinami (za 2 týdny) tak už je to průměr téměř 78 km/hod. a to už se, jak všichni víme, nechá jet velice obtížně, vůbec na silnicích v Rusku a Kazachstánu (za Volhou).
Já bych to vůči dodržování AETRu docela zpochybnil. A navíc Rusko a Kazachstán není dálnice v Německu, kde je každých 15 - 30 minut parkoviště a je možno docela přesně naplánovat využití denní šichty (tedy pokud je místo). Obávám se, jak jsem už tady psal výše, že za Volhou, dále na východ, je sice místa na odstavení dostatek, ale dvě hodiny tam nic neznamenají. A pokud mám vlastní zkušenost z minulosti, je normální, že bezpečné místo na zaparkování za dvě hodiny nenajdeš. Pokud by se měl dodržet AETR, tak já bych to viděl na dvě karty, magnet, vypinač nebo něco jiného. Určitě tam po tom nikdo nejde, všichni tam jezdí, když je potřeba, více hodin.
Já byl před mnoha lety v tehdy ještě v Alma-Atě, jeli jsme to ve dvou a trvalo nám to 34 dní a celkem jsme ujeli necelých 12 500 km. A to trvala vykládka s vyclením jen dva dny a jeden den jsme nakládali zpátky, včetně zaclení. Některý den jsme ujeli ve dvou 1100 km, a hned třeba následující den jen 350 km průměrem něco přes 20km/hod. Nemyslím si, že by se to tam zase tak zlepšilo, aby se dosahoval průměr přes 70 km/hod.
Ale je to jen můj názor, třeba se tady najde někdo, kdo mě přesvědčí, že to lze udělat bez problémů. Já osobně o tom pochybuji, tedy pokud by se měl dodržovat AETR alespoň přibližně. Ve dvou řidíčích je to určitě reálné.
Možná bych ještě dodal, že bych to spíš viděl na nějakého ruského řidiče, který v tom umí chodit a ví jak na to.....
pát kvě 17, 2019 2:23 pm

sof
Příspěvky: 2173
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

153,
Na tak dlhých vzdialenostiach je limit 90hod za dva týždne nesplniteľný a v náročných podmienkach je AJTER nezmysel. Dal som sem prepočet len orientačne. Ale dobre, že si to prepočítal lepšie, mne sa to nechcelo.

Dopravné firmy skúšajú zaviesť pravidelnú kamiónovú dopravu medzi Čínou a EU. Určite sa ich šoféri, ktorý tieto dlhé jazdy robili nesnažili o rýchlostné rekordy. To by nemalo význam. Ak firmy tvrdia, že zvládnu pravidelnú prepravu tovaru z čínskych hraníc do EU za 12-8 dní, tak im verím a predpokladám, že nastavili šoférom také tempo práce, že sa to dá vydržať dlhodobo. Ak by takéto prepravy zahájili, tak musia svojim zákazníkom garantovať, že ten kamión do EU naozaj za tak krátky čas príde. Veď v tom je celý zmysel tej prepravy, byť lacnejší ako lietadlo a rýchlejší ako vlak.

V Rusku a Kazachstane som nikdy nebol, ale myslím si, že sa v tých končinách niečo zmenilo. Pravdepodobne sú cesty o moc lepšie než v dobách, keď si tam jazdil ty. Rusko funguje na google street mapách a sú tam zobrazené aj odľahlejšie časti Ruska. Vy čo ste tam kedysi jazdili si môžte pozrieť, či na tých cestách nastala zmena. Či sú lepšie, alebo také isté. Tie cesty, čo som v Rusku len tak na rýchlo pozrel sú dobré.
Obrázek
sob kvě 18, 2019 11:00 am

153
Příspěvky: 123
Registrován: stř led 24, 2018 1:42 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Sof.
Na google se sice můžeš podívat na stav ruských silnic, ale třeba kolem hranic s Kazachstánem tam už nic není a Kazachstán už vůbec ne. Google "street" končí poměrně daleko od hranic. Navíc jsem koukal, že v těch koncových částech je to ruská klasika. Třímetrový asfaltový pás a na každou stranu pětimetrová "krajnice" (uježděná hlína, plná děr a kaluží). Když se chceš s protijedoucím vyhnout, jeden musí na tu krajnici a skoro zastavit, jinak by jsi něco urazil.
Nevím jak teď dělají silnice v Kazachstánu, ale dříve přivezli asfalt, rozhrnuli ho buldozerem a pustili provoz. Provozem se to uválcovalo. Pokud tam pustili první auto těžké, vyjely se koleje a ty tam byly po celou dobu, co byla silnice. A byly také silnice (asfaltové) kde jsi jel třeba 200 km na malou řadu v převodovce. Velkou jsi nezařadil ani náhodou.
Jasně kolem Moskvy to vypadá docela dobře, ale ona ta Moskva (pokud přes ni vůbec jedeš) je cca v 1. třetině cesty. A nejhorší je samozřejmě ta poslední třetina.
A jinak s těmi 90 hodinami a AETRem máš pravdu, ale chtěl bych vidět jestli by ti pomohla výmluva, že těch 90 hodin jsi přetáhl někde v Rusku. Jedině, že by jsi vždy po takové cestě měl měsíční dovolenou. Ale je třeba brát v úvahu, že se nejede jen cesta z Číny do Evropy, ale také se musí nějak dostat to auto do té Číny a to je další dva týdny na cestu a u toho je předpoklad, že by jsi těch 90 hodin také přetáhl.
Jak jsem už psal, já bych to viděl na nějakého ruského řidiče, kterému je jedno, co je na nějaké kartě a umí v tom chodit, ale třeba to někdo nějak vymyslí, jak na to a tyto cesty se stanou reálné a snadno proveditelné.
sob kvě 18, 2019 4:16 pm

sof
Příspěvky: 2173
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Možno to nebude ani práca pre ruských šoférov. Skôr to vidím na čínske autá a za ich volantom čínsky šoféri.

Možno to Číňan dovezie len niekde do Ruska, na ruskú základňu a tam to prevezme ruský šofér a dovezie to na poľskú základňu. A odtiaľ to poľské auto s ukrajinským šoférom pôjde niekde v EU vyložiť. A naspäť rovnako.. Podobným spôsobom funguje doprava vo firme kde robím. Tam je bežné, že jeden náklad postupne odvezú až tri autá. Niekedy sa len prepnú ťahače, ale čoraz častejšie sa prehadzujú aj naložené kontajnery s jedného podvozku na druhý.

A možno je to len vlhký sen firmy Alblas a panákov s IRU a v reále to fungovať nebude.
sob kvě 18, 2019 4:57 pm

Uživatelský avatar
msifa
Příspěvky: 1203
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Kdyby to bylo někde na dalekém východě nebo v africe tak je to úsměvné.
Ale takto je to hodně smutné.....

https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/tah ... zpravy_abr
sob kvě 18, 2019 5:31 pm

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů