Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Neznám úplně výklad pravidel, ale obávám se, že rám může být buď sériový nebo vlastní výroby, ale musí splňovat předepsané rozměry vč. tloušťky materiálu. U Tatry se nabízí i bezrámový podvozek, který by podle mě ale neprošel pravidly. Takže je ten podvozek podle pravidel zbytečně předimenzovaný a těžký.
Re: Dakarská hospoda
jarousz O tuhost rámu na krut jde právě především. Málo tuhý rám na krut "přebírá" částečně práci za komponenty odpružení a tlumení, jejichž činnost není schopen nahradit.
Viděl jsi dakarský speciál z posledních let, který se v terénu kroutí jako vozidlo ve videu? Od 20:50.
https://www.youtube.com/watch?v=3-vmTs4Fgu8
Viděl jsi dakarský speciál z posledních let, který se v terénu kroutí jako vozidlo ve videu? Od 20:50.
https://www.youtube.com/watch?v=3-vmTs4Fgu8
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
.... a právě proto se tolik nabízí tak Pragácká kabina, neb je z hliníkovejch profilů a kompozitu. Někdo tu sice psal, že bouda musí bejt celokovová, ale podle aktuálních pravidel bych řekl, že nemusí :Jarousz:
jenze odlehcenim roury si zvysis teziste....to taky nechces. Kdyz odlehcujes, tak nahore a nebo neodpruzeny hmoty.
.... nicméně moc nerozumím tomu příkladu o zákazu přidělat "střední kabinu" na Kerax a taky mi není jasný, jak by ladilo s pravidly nějaký případný protahování toho předního poločumáku u Pragácký boudy. Otázka je, co si pravidla přesně představují pod pojmem kabina. Jestli jde jen o kabinu jako samostatný celek (který si jde objednat jako náhradní díl) nebo o kabinu včetně orig.kapoty, přesně jak je to u sériovýho auta.The cab must be standard (dimensions and material from production). The cab must correspond to the Vehicle’s standard gross weight when empty (for instance, it is not allowed to fix a Medium cabin on a Kerax truck). It is forbidden to push the cab or the bonnet back further than 900 mm from the wheel axle. However, if the distance of the cab or the bonnet is inferior to 900 mm on the standard model, the truck will be able to be homologated. Only in this case must the manufacturer prove a commercialisation of a standard series of at least 200 Vehicles of this type for an individual and commercial use (except military production as not verifiable).
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
u kabin je nyní důležitý bezpečnostní vnitřní rám ten je dokonce předpisový, tak ho musí letos předělávat i na Randýskově sériovém Manu to ostatní je jenom obal, viz. uhořelý Sherpa
Re: Dakarská hospoda
Souhlasím, že vše vypadá na Pragu (obrněncem by asi těžko odlehčoval) a taky tam nevidím nic o tom, že by kabina musela být celokovová. Zajímavá poznámka z tohohle textu mi ale přišla i tahle: "...except military production as not verifiable..." To tedy patrně znamená, že obrněnec by nemusel splňovat tu podmínku nejméně 200 vyrobených kabin.
Re: Dakarská hospoda
No já nevim. Praga snad nikdy nevyráběla nic s kapotou, pod kterou by se vešel šestiválcovej turbodiesel i s chladičema a s kabinou, kde tříčlená posádka nemusí vedle sebe sedět jako buzeranti. Přijde mi skoro nemožné, vzít nějakou kabinu, rozšířit, prodloužit, vymyslet si před ní kapotu, všechno naroubovat na podvozek jiné značky a vyrazit s tím na přejímky. Za další Praga v současné době nic takového nevyrábí, (alespoň ve výrobním programu jsem nic takového nenašel) tak by taková reklama trochu ztrácela smysl. Přišlo mi to nejdřív jako hloupost, ale spíš bych se přikláněl upravené kabině z nějakého toho obrněnce. Pod kapotu se vejde cokoli, kabina je nízká a nikdo se asi moc nemůže štourat ve výrobním programu speciální vojenské techniky. Tím myslím, že by kabina třeba nemusela být pancéřovaná, ale jen kopie s rámem. Česká značka by to byla... EXCALIBUR ARMY, TATRA DEFENCE, PATRIOT nebo cokoli jiného od CZECHOSLOVAK GROUP. "Tovární podpora" by tu byla dá se říct také a reklama v Saudské Arabii se pro některou z těchto znáček více než nabízí.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
- Kamil Fulcrum
- Příspěvky: 72
- Registrován: čtv led 19, 2017 5:13 pm
- Bydliště: Děčín
Re: Dakarská hospoda
Já nevím ale závodní oddělení Praga sponzorovala Aleše vždycky výroba komponentu ,ale že by měl kabinu z Pragovky nevim nevim. https://www.pragaglobal.com/cs/auta/
Re: Dakarská hospoda
Stejne uvidite, ze to bude Tatra Jamal. Ales se musi tlemit temhle debatam. Jediny co jsem si puvodne myslel, tak ze by to mohlo mit nejakou vojenskou kabinu, ale to je podle me nakonec take nerealne.
Re: Dakarská hospoda
Já si to zemi myslím taky. Akorát netuším, proč ty tajnosti kolem nového auta? Třeba Queen 69 byla na YouTube dřív, než se pořádně začala stavět.
https://www.youtube.com/watch?v=fDgPX0VpWRY
https://www.youtube.com/watch?v=fDgPX0VpWRY
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
A proč by to neměl jako tajit ?? Přijde ti že takový MM něco netajil ? Všichni to tají, což je naprosto logické. A ono aspoň se o tom mluví = zadarmo reklama ... jen bvy jste tu už aspoň 10 stránek popsali důmaním
Re: Dakarská hospoda
Mint: Nutno říct, že v případě kapoťáku ale není žádná podmínka, že by měl mít motor zrovna pod kapotou.
-
- Příspěvky: 389
- Registrován: stř úno 08, 2012 1:54 pm
- Bydliště: České Budějovice
Re: Dakarská hospoda
Sleduji tuto diskusi a celou dobu mi vrtá hlavou, jaka kabina Praga by přicházela v úvahu. Našel jsem pouze to samé co předchozí přispěvatelé. Jakou kabinu si představujeme vy kdo se priklanite k názoru že nové auto bude Praga? Já to vidím na Tatru nebo něco třetího. Ale co když to má být české auto netuším..
Re: Dakarská hospoda
Já nejsem zastáncem kabiny Praga přímo, já přiznávám, že nevím. Jen jsem na základě vypuštěných střípků názoru, že Tatra to nebude.
Ale kdyby Praga, co třeba hasičák č. 2?
https://www.pozary.cz/clanek/46762-cas- ... o-muzstvo/
Ale kdyby Praga, co třeba hasičák č. 2?
https://www.pozary.cz/clanek/46762-cas- ... o-muzstvo/
Re: Dakarská hospoda
Praga tu ambici už jednou měla před 17 lety Automobilka Praga chce jet Dakar https://www.idnes.cz/sport/motorsport/a ... _zajim_bym
Re: Dakarská hospoda
Kabina Praga je nesmysl. Posádka musí v kabině nějak fungovat a ne tam být narvaná jak sardinky. I krátká kabina Tatra je už dneska na hraně.
Já už bych počkal ty tři neděle. Tak nějak víme, že to bude Tatra s Cursorem a automatem, ale co to bude za auto a jaký je ten partner...? Pokud to bude Praga, tak se to vyřeší "marketingově" a bude to speciál "Praga" s kabinou a čumákem prakticky z čehokoliv (Tatra, Iveco, Zetros...). Klidně se to muže jmenovat Tatra. Ovšem logo Tatry na tom nebude. Myslím, že tam vidíte větší problém, než skutečně je.
Taky to vůbec nemusí být kapoťák! Pokud partnerem bude někdo jiný, někdo ohledně zbrojení, může to opravdu být nějaká variace na Tatru Force. A vůbec tady nepadla možnost partnerství (sponzoringu) od společnosti, která nemá se závoděním, zbrojením, a automotive vůbec nic společného! Tím pádem o auto vůbec nejde! Prostě to bude "krabice" co má za úkol jet vpředu a být vidět. Skutečná podstata nového projektu a zmíněné české značky bude úplně v něčem jiném.
Ono koneckonců když se podíváme na BSR, tak to tam je obdobně. O auto vůbec nejde, je to Karel, který má jezdit vpředu a ani bych se nedivil, kdyby na Dakar to Iveco z toho sundali.
Já už bych počkal ty tři neděle. Tak nějak víme, že to bude Tatra s Cursorem a automatem, ale co to bude za auto a jaký je ten partner...? Pokud to bude Praga, tak se to vyřeší "marketingově" a bude to speciál "Praga" s kabinou a čumákem prakticky z čehokoliv (Tatra, Iveco, Zetros...). Klidně se to muže jmenovat Tatra. Ovšem logo Tatry na tom nebude. Myslím, že tam vidíte větší problém, než skutečně je.
Taky to vůbec nemusí být kapoťák! Pokud partnerem bude někdo jiný, někdo ohledně zbrojení, může to opravdu být nějaká variace na Tatru Force. A vůbec tady nepadla možnost partnerství (sponzoringu) od společnosti, která nemá se závoděním, zbrojením, a automotive vůbec nic společného! Tím pádem o auto vůbec nejde! Prostě to bude "krabice" co má za úkol jet vpředu a být vidět. Skutečná podstata nového projektu a zmíněné české značky bude úplně v něčem jiném.
Ono koneckonců když se podíváme na BSR, tak to tam je obdobně. O auto vůbec nejde, je to Karel, který má jezdit vpředu a ani bych se nedivil, kdyby na Dakar to Iveco z toho sundali.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 33 hostů