Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Pick:
Kde si Aleš naříkal? Pouze konstatoval jak se věci mají.......
S těmi brzdami souhlas. Ty použitelné pro Dakarský kamion budou hodně odlišné od těch použitých v sérii. A na těch závodních má podíl Buggyra - takže pro konkurenci nedostupné.
Kde si Aleš naříkal? Pouze konstatoval jak se věci mají.......
S těmi brzdami souhlas. Ty použitelné pro Dakarský kamion budou hodně odlišné od těch použitých v sérii. A na těch závodních má podíl Buggyra - takže pro konkurenci nedostupné.
Re: Dakarská hospoda
Coudy, podle původního duchu Dakaru by tam měly jezdit ještě větší bastly. Tohle je skoro sériovka
Laik: nebo Astra s pásama
Laik: nebo Astra s pásama
Re: Dakarská hospoda
Původní myšlenka Dakaru postav si káru a dojeď do Dakaru Dříve tam jezdilo všechno co mělo kola
Re: Dakarská hospoda
Tak k té sériovosti:
Rok 1986 - Tatra 6x6 to auto také nebylo přímo sériové
Rok 1987/88 - Tatra 4x4 také sériovost pokulhávala
Rok 1994 - Hasičák, od série už hodně daleko
Rok 1998 - Puma, tam bylo se sérií společného co?
Rok 1986 - Tatra 6x6 to auto také nebylo přímo sériové
Rok 1987/88 - Tatra 4x4 také sériovost pokulhávala
Rok 1994 - Hasičák, od série už hodně daleko
Rok 1998 - Puma, tam bylo se sérií společného co?
Re: Dakarská hospoda
Obávám se, že touha po větší sériovosti, touha po direktivním pojmenovávání aut podle výrobce boudy atd. pramení z počínající frustrace ortodoxních "Tatrafilů", kteří už podvědomě tuší, že Dakar 2020 bude pro značku Tatra dost možná labutí písní na dlouhou dobu, minimálně co se nějaké důstojné role v závodě týče...
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Ona ani ta Karlova Puma nebyla kdovíjak sériová, řekl bych... I vzhledově, vždyť vycházela na pohled z Terrna, ale Puma závodila už v roce 1998, ale Terrno přišlo na trh až 1999 (omluvte mě, pokud se pletu).
Re: Dakarská hospoda
Ale ne, já jsem o žádné sériovosti nemluvil. Tím duchem Dakaru jsem myslel právě to, že člověk zápasil spíš sám se sebou a hlavně s technikou, se kterou zkrátka musel dojet i přes minimální možnosti servisu a materiálového zabezpečení. Vyhrál ten, kdo měl odolné auto a jel hlavou. Dnes je to úplně jinde a úplně jinak. Doba se změnila. Jen jsem to nevhodně spojil s Alešem a jeho Pragou/Tatrou.
Re: Dakarská hospoda
hele ten obri chladic vepredu pod tatrovackou kapotu podle mne nedas...jinak mi unika smysl cely debaty.
Picku...trefna hlaska;)
na dakrskej kamionech se mi libi ten prostor pro vyvoj improvizaci a hledani novych reseni. Jakmile sem prijdou zasadni omezeni, ztrati tahle zvlastni kategorie svoje kouzlo.
Picku...trefna hlaska;)
na dakrskej kamionech se mi libi ten prostor pro vyvoj improvizaci a hledani novych reseni. Jakmile sem prijdou zasadni omezeni, ztrati tahle zvlastni kategorie svoje kouzlo.
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
Píšete tu o duchu Dakaru. Jenže ten je spíše v Africa Eco Race. Tenhle Dakar je komerční závod. Prostě rozdělit závod na sériové vozy a prototypy.
Re: Dakarská hospoda
Pánové pokud se dobře pamatuju,tak Tatry pro ročníky 1986 a 1988 byly vlastně sériové,jen motor měl některé kvalitnější díly,jako např písty z Německa ,se auto bylo jinak seriove,.Jen montováno v Tatře v dílnách starého vývoje,ale ze sériových dílů.Nepamatuju se že by se montovaly z dílů přivezených od jiných dodavatelů.6x6 myslím snad ani neměla ten vylepšený motor.
Jezdím s truckem u Šmîdl s.r.o.
Re: Dakarská hospoda
JAN B:
Jaký by byl zájem o kategorii sériovek?
Navíc tak jak je závod postaven (Dakar), by ta sériovka neměla šanci dokončit (rychlostní profil, výkon motoru v určitých pasážích.....).
Jaký by byl zájem o kategorii sériovek?
Navíc tak jak je závod postaven (Dakar), by ta sériovka neměla šanci dokončit (rychlostní profil, výkon motoru v určitých pasážích.....).
Re: Dakarská hospoda
Jenže vývoj, improvizace a nová řešení něco stojí. Kvalitní testování těch novejch řešení taky něco stojí a z toho logicky vyplývá, že pak vyhrává tým který má nejvíc peněz. Nevidím nic kouzelného na tom, že už několik let sledujeme jak vyhrává Kamaz kterému občas sekunduje De Rooy.
Návrat k sériovkám mi přijde jako hloupost, ale určitá omezení a pravidla bych neopouštěl.
Návrat k sériovkám mi přijde jako hloupost, ale určitá omezení a pravidla bych neopouštěl.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
No jenže ono to bohužel nejde. Jde o peníze především a pořadatel si to prostě nedovolí. Ono těžko radit. Většina změn pravidel se vyřeší penězi, kde velký bohatý tým bude opět dominovat. Zakážou se asistence? Není problém, tak pojede o 3 "ostré" Kamazy víc a je vyřešeno. Změní se technická pravidla? Bohatý tým má opět výhodu. Nic se nezmění.
Pokud bude změna už moc moc velká, tak prostě přední týmy řeknou "jdeme závodit jinam" a je vyřešeno. Pořád je tu AER, MDC, SWR atd. Takže se prostě udržuje nějaká finančně optimální a snesitelná cesta.
Ale já zastávám názor, že to nikdy nebylo jinak. Podle mě je to spíš o tom, že o neustále omílaném Dakaru 80. let a počátku 90. let máme už jen útržkovité informace několika pamětníků, kteří, při vší úctě, toho taky už dost zapomněli a dost z nás ho ani nepamatuje a pokud ano, tak dostávali oproti dnešku minimum informací. To vede k jakési glorifikaci starého Dakaru a vykreslování závodníků jako čestných pouštních poutníků na chatrných sériových strojích, kterým šlo hlavně o fair play a dobrodružství.
Podle mě je to do značné míry nesmysl. Budeme li se bavit o předních týmech, tak se nic nemění. Vždycky se jelo s tím nejlepším... Turbotwiny, Perliny, Peugeoty, Tatra. Ano i Tatra jela s tím nejlepším, co socialistický tábor nabízel! Žádné vlastně jakože sériové stroje. A bojovalo se zrovna tak na ostří nože a všemi prostředky jako dnes. Možná ještě víc.
Ovšem nebyl internet, Facebook, Instagram atd. a špičková konektivita v každé řiti, tak se holt musel závod vést jinak. Když měl někdo problém, tak se stavělo, protože se nikdo nikam nedovolal a dotyčný tam mohl zemřít. Dneska Macík ulomí kolo a ono se to vysílá online! Tak proč by mu kdo pomáhal? Vidí to půlka planety.
Dříve když závodník ulomil kolo, tak to buď opravil a nebo byl konec a byl rád, že se nějak dostal do bivaku. A nebo nedostal... Dnes se stane taková věc a posádka okamžitě zapíná kamery, aby si natočili jak makají a nebo tam rovnou během chvíle přilítne Press car nebo vrtulník. Ono si to člověk totiž ani neuvědomí. Ale jak třeba vznikly záběry Kolomajze, jak kurtuje utrženou kabinu po nárazu do svahu? Buď jeden z posádky prostě před tím vyndal kameru a natočil to a nebo tam prostě a jednoduše byl Press Car a další lidé z týmu. To je naprosto odlišná situace oproti 80. a právě proto auta vypadají, tak jak vypadají. Nemusí být pohodlná a předimenzovaná, aby posádku "podržela" v nouzi. Není to potřeba. Jede se na výkon a když se to rozbije, tak je holt konec a jde se domů. Situace jako v 80. letech prostě nenastane. A od toho se to celé odvíjí.
Pokud bude změna už moc moc velká, tak prostě přední týmy řeknou "jdeme závodit jinam" a je vyřešeno. Pořád je tu AER, MDC, SWR atd. Takže se prostě udržuje nějaká finančně optimální a snesitelná cesta.
Ale já zastávám názor, že to nikdy nebylo jinak. Podle mě je to spíš o tom, že o neustále omílaném Dakaru 80. let a počátku 90. let máme už jen útržkovité informace několika pamětníků, kteří, při vší úctě, toho taky už dost zapomněli a dost z nás ho ani nepamatuje a pokud ano, tak dostávali oproti dnešku minimum informací. To vede k jakési glorifikaci starého Dakaru a vykreslování závodníků jako čestných pouštních poutníků na chatrných sériových strojích, kterým šlo hlavně o fair play a dobrodružství.
Podle mě je to do značné míry nesmysl. Budeme li se bavit o předních týmech, tak se nic nemění. Vždycky se jelo s tím nejlepším... Turbotwiny, Perliny, Peugeoty, Tatra. Ano i Tatra jela s tím nejlepším, co socialistický tábor nabízel! Žádné vlastně jakože sériové stroje. A bojovalo se zrovna tak na ostří nože a všemi prostředky jako dnes. Možná ještě víc.
Ovšem nebyl internet, Facebook, Instagram atd. a špičková konektivita v každé řiti, tak se holt musel závod vést jinak. Když měl někdo problém, tak se stavělo, protože se nikdo nikam nedovolal a dotyčný tam mohl zemřít. Dneska Macík ulomí kolo a ono se to vysílá online! Tak proč by mu kdo pomáhal? Vidí to půlka planety.
Dříve když závodník ulomil kolo, tak to buď opravil a nebo byl konec a byl rád, že se nějak dostal do bivaku. A nebo nedostal... Dnes se stane taková věc a posádka okamžitě zapíná kamery, aby si natočili jak makají a nebo tam rovnou během chvíle přilítne Press car nebo vrtulník. Ono si to člověk totiž ani neuvědomí. Ale jak třeba vznikly záběry Kolomajze, jak kurtuje utrženou kabinu po nárazu do svahu? Buď jeden z posádky prostě před tím vyndal kameru a natočil to a nebo tam prostě a jednoduše byl Press Car a další lidé z týmu. To je naprosto odlišná situace oproti 80. a právě proto auta vypadají, tak jak vypadají. Nemusí být pohodlná a předimenzovaná, aby posádku "podržela" v nouzi. Není to potřeba. Jede se na výkon a když se to rozbije, tak je holt konec a jde se domů. Situace jako v 80. letech prostě nenastane. A od toho se to celé odvíjí.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
Já si nemyslím, že by AER byl víc o původním duchu Dakaru než současný Dakar. Rozhodně ne než Dakar v době, kdy závodil Karel Loprais. Nemyslím, že by tehdy někdo měl závod tak zadarmo a soupeři byli taková pouhá stafáž, jako když výjimečně přijede na De Rooy na AER a že by tam víceméně neexistovala konkurence (což na AER neexistuje). Jasně, to že se jelo víc hlavou a rozdíly byly v hodinách ne minutách, to je fakt. Ale stejně si myslím, že současný AER je mnohem méně konkurenční než původní Dakar...
Jistě, geografickým prostředím je původnímu Dakaru blíž, to jo...
K sériovosti Tater: Nebyly Tatry náhodou zcela první, kdo na Dakaru zavedl dohušťování kol?
Jistě, geografickým prostředím je původnímu Dakaru blíž, to jo...
K sériovosti Tater: Nebyly Tatry náhodou zcela první, kdo na Dakaru zavedl dohušťování kol?
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dakarská hospoda
Vojenské Tatry měly seriově dohušťováňi. Už T 813. Jen na dakarkach to pak šlo rychleji dofoukat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: mxmaki a 23 hostů