Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
TomZ
Příspěvky: 450
Registrován: čtv led 12, 2017 6:57 pm
Bydliště: Šumperk

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

jarousz: To je na mě? Já právě úpravy pravidel pro nějaký zpřísňování a volání po sériovosti celou dobu kritizuji, to si asi nerozumíme...
pon lis 18, 2019 4:02 pm

Marko
Příspěvky: 1114
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ja k tejto akadmickej debate len tolko (kolko som uz povedal v minulosti):
Obmedzovat techniku netreba. Ak by sme sa chceli vratit k "vyvazenejsim" podmienkam (co je teoreticka teza), potom treba zrusit mimosutazne asistencie. Keby musel kazdy nasadit do sutaze asistenciu...a bol by odkazany len na to co mu pride v tu-ktoru etapu do ciela (...ak vobec pride)...tak by to zmenilo nielen sutazne strategie, ale aj samotnu koncepciu stavby masin.
pon lis 18, 2019 4:25 pm

Uživatelský avatar
Mint
Příspěvky: 185
Registrován: pát pro 28, 2018 6:55 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Marko:Nebyl by to pak spíš závod asistencí než soutěžních aut? Příklad: Martin Macík je v cíli, ale čeká na asistenční vozidlo bez kterého nemůže pokračovat. Nemá totiž pneumatiky na další závodní den.
jarousz: Netuším na koho byla mířena tvá otázka a které kluky myslíš, ale předpokládám, že chtějí stavět auta hlavně konkurenceschopná. Což se již několik let nějak úplně nedaří.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
pon lis 18, 2019 4:57 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Jarousz to zjevně myslel tak, že všichni kluci chtěj stavět co nejlepší a nejrychlejší káry, který si můžou dovolit pokud možno s co nejmenšími omezeními a s co největší kreativitou. O nějaký ploužení se se sériovkou by asi určitě nestáli.... :D Reálná výsledná konkurenceschopnost je věc druhá.
btw: Aleš, Praga a menší díra...:https://www.facebook.com/AlesLopraisDak ... 144907357/
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pon lis 18, 2019 5:06 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

nn.Tome! Ja to hodil do placu, pze valnou vetsinu kluku to bavi hlavne stavet, vymyslet a vylepsovat ;)
pon lis 18, 2019 5:14 pm

msifa
Příspěvky: 2104
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Marko:
Zrušení mimisoutěžních asistencí by vedlo k tomu, že by bohaté týmy (Kamaz, DeRooy) nasadili do závodu více aut.
Třeba Kamaz by jel ve složení 4 ostré závoďáky a pak třeba 6 asistencí, které by dojížděli s menším nebo větším zpožděním.
A proti tomu třeba Macík by jel ve složení 1 ostrý závoďák a pak 1 asistence, která by přijela s velkým zpožděním.

A myslím, že tato varianta by nahrávala ještě více bohatým týmům.
pon lis 18, 2019 7:05 pm

filip 90
Příspěvky: 6364
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No to je otázka. Ono nejen servis jsou jsou doprovodné vozy. Jezdí tam tahače s návěsy pneumatik, kamiony s hydraulickou rukou, bydlíky. Podle mě by to tak jednoznačné nebylo. Doprovodné vozy by musely projet stejnou trasu jako závodní speciály a platily stejné startovné, což vzhledem k její obtížnosti by je to dost limitovalo. Nějaký skříňák s hydraulickou rukou, co uzvedne půl kamionu by v dunách asi dost úpěl. Když by dojel, tak s hodně velkou ztrátou za špičkou pole. Takže takové akce, jako si jen tak přes noc prohodit nápravy by se asi staly minulostí. To samé bydlíky.

Jenže podle mě přesně tohle by narazilo na nelibost závodníků samotných. "Proč bych se měl válet někde za kolem v prachu, když jinde mi může jet po silnici 3+1 na kolech." Navíc by se vlastně změnila pouze konstrukce aut. Musely by být robustnější, více vybavené a přizpůsobené podmínkám. Vývoj by se vlastně akorát otočil trochu jiným směrem.
Určitě by se musel změnit jízdní styl z rally stylu na tempaření a citlivější jízdu a šetření vozu. Jenže, kdo má auto nejvíce "v ruce" a ví co si k němu může dovolit? Ten kdo v něm tráví nejvíce času. :D A kdo tráví nejvíce času v závodních autech? A jsme zase tam, kde jsme byli. :lol:
Filip Nikl
pon lis 18, 2019 7:37 pm

Marko
Příspěvky: 1114
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

msifa:
Kamaz mal v najlepsich casoch peniaze na 5-6 strojov. Neverim moc tomu, ze by v sucasnej ekonomickej situacii zohnal na viac ako 3 sutazne + 2-3 asistencie. Otazka je ci by viac aj bolo efektivne nasadzovat. Ci by to pomohlo a neviedlo to len k obrovskym vydavkom za ucast. Ale ano...Kamaz by bol stale favorit. Tak ako su vzdy vsade nejaki favoriti.

Bez ohladu na pocet asistencii je ale caro v tom, ze musis pockat az sa do ciela doplazia tie nalozene asistencie. Kym pridu (ak pridu - nacas, alebo vobec), bezi cas (dnes sa na auta hned vrhnu), nemas u seba mnozstvo dielov a musis si nejak poradit sam...a takto to ide den za dnom. Niekolko takychto dni nevydrzi ani Kamaz. Teda nie v takomto tempe ako dnes. Museli by vsetci, vratane Kamazu, zvolit inu strategiu. Jazdit viac hlavou, menej "kudlu". Alebo byt proste sakra dobri - ako ked Perlini postavil dva pomerne zlozite kamiony a 4 roky s nimi vitazil bez akejkolvek asistencie v sutazi (pravda, niekedy s obrovskou davkou stastia).

Ja si fakt myslim, ze jedinou "skazou" Rally Dakar su vpodstate tie mimosutazne asistencie. Nechal by som tak ako to bolo v 80./90. rokoch - mozes si postavit co chces - seriovku, alebo Turbotwina. Nasadit toho mozes tiez kolko chces (ak na to mas). Ale v rallye si sam s tym co si si priviezol na start.

(Toto sa ale nestane - nie preto, ze by to nemalo logiku, ale preto, kolko stoji ucast na Dakare. Mnohi, ktori idu na Dakar maju pocit, ze za tie peniaze maju pravo zavodit az do ciela. A potom sa dostavame az k takym absurdnostiam, ako je "polovicny Dakar")


Filip ma uz predbehol :wink:


EDIT:
Mint (pardon, nevsimol som si Tvoju reakciu)
Ano...bol by to aj zavod asistencii (tak ako kedysi byval). Na tom nevidim nic zle. A Martin Macik, ako vsetci, by so sebou musel viezt nejake nevyhnutne veci. Tak to tiez v tomto type zavodu byvalo.
Naposledy upravil(a) Marko dne úte lis 19, 2019 8:32 am, celkem upraveno 1 x.
pon lis 18, 2019 7:47 pm

Uživatelský avatar
Pick
Příspěvky: 1391
Registrován: ned led 05, 2014 12:22 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Buggyra SxS test v Masia Pelarda (Španělsko): https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 945262383/
a Phoenix test tamtéž: https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 249059737/
.... jako nevím, ale prohánět se po rovným poli mohli klidně i kolem Roudnice.... :think:
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
pon lis 18, 2019 10:32 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

neni pole jako pole :lol: , jde o to čí to pole je :lol:
stř lis 20, 2019 5:47 am

Uživatelský avatar
Adjunkt
Příspěvky: 1489
Registrován: úte led 11, 2011 7:56 am
Bydliště: Děčín

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Docela rozvážná jízda. Asi mají strach, aby je nevykopli, kdyby to hodili na bok :twisted:
stř lis 20, 2019 6:41 am

ateliersk
Příspěvky: 328
Registrován: stř led 05, 2011 8:28 am
Bydliště: Kutná Hora

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Ale no tak, ve Spanelsku jsou proto ze v cechach jsou sami zavistivci. A na poli jezdi proto, protoze zjistili ze se to nejvic shoduje s terenem v SA :mrgreen:
stř lis 20, 2019 8:42 am

xtomos
Příspěvky: 1609
Registrován: čtv led 01, 2015 4:15 pm
Bydliště: Praha

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No asi ty děti nepošlou hned do nejtěžšího terénu, ale je fakt, že takto s tím mohli jezdit i u Roudnice.
Myslíte, že to půjčí i Šoltysovi? :think:
Tomáš Ďurčo
stř lis 20, 2019 9:06 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

No, když se podíváme na naše Dakaristy optikou "kolik toho kdo letos najezdil", tak je to dost bída. Namátkou Martin Šoltys nic, Alda nic, Kolomajz nic... Honí se to na poslední chvíli měsíc a půl před startem.
stř lis 20, 2019 9:38 am

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakarská hospoda

Příspěvek

Tak Aleš toho letos na Dakaru najel nejvíc tak má slušný náskok :lol: jinak někdy v létě měl nějaký tréning s osobákem v dunách. Něco málo s queenou a nyní s Pragou :think:
stř lis 20, 2019 10:30 am

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů