Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
jarousz: To je na mě? Já právě úpravy pravidel pro nějaký zpřísňování a volání po sériovosti celou dobu kritizuji, to si asi nerozumíme...
Re: Dakarská hospoda
Ja k tejto akadmickej debate len tolko (kolko som uz povedal v minulosti):
Obmedzovat techniku netreba. Ak by sme sa chceli vratit k "vyvazenejsim" podmienkam (co je teoreticka teza), potom treba zrusit mimosutazne asistencie. Keby musel kazdy nasadit do sutaze asistenciu...a bol by odkazany len na to co mu pride v tu-ktoru etapu do ciela (...ak vobec pride)...tak by to zmenilo nielen sutazne strategie, ale aj samotnu koncepciu stavby masin.
Obmedzovat techniku netreba. Ak by sme sa chceli vratit k "vyvazenejsim" podmienkam (co je teoreticka teza), potom treba zrusit mimosutazne asistencie. Keby musel kazdy nasadit do sutaze asistenciu...a bol by odkazany len na to co mu pride v tu-ktoru etapu do ciela (...ak vobec pride)...tak by to zmenilo nielen sutazne strategie, ale aj samotnu koncepciu stavby masin.
Re: Dakarská hospoda
Marko:Nebyl by to pak spíš závod asistencí než soutěžních aut? Příklad: Martin Macík je v cíli, ale čeká na asistenční vozidlo bez kterého nemůže pokračovat. Nemá totiž pneumatiky na další závodní den.
jarousz: Netuším na koho byla mířena tvá otázka a které kluky myslíš, ale předpokládám, že chtějí stavět auta hlavně konkurenceschopná. Což se již několik let nějak úplně nedaří.
jarousz: Netuším na koho byla mířena tvá otázka a které kluky myslíš, ale předpokládám, že chtějí stavět auta hlavně konkurenceschopná. Což se již několik let nějak úplně nedaří.
TAM KDE OSTATNÍ KONČÍ, MY ZAPÍNÁME UZÁVĚRKY - TATRA
Re: Dakarská hospoda
Jarousz to zjevně myslel tak, že všichni kluci chtěj stavět co nejlepší a nejrychlejší káry, který si můžou dovolit pokud možno s co nejmenšími omezeními a s co největší kreativitou. O nějaký ploužení se se sériovkou by asi určitě nestáli.... Reálná výsledná konkurenceschopnost je věc druhá.
btw: Aleš, Praga a menší díra...:https://www.facebook.com/AlesLopraisDak ... 144907357/
btw: Aleš, Praga a menší díra...:https://www.facebook.com/AlesLopraisDak ... 144907357/
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
nn.Tome! Ja to hodil do placu, pze valnou vetsinu kluku to bavi hlavne stavet, vymyslet a vylepsovat
Re: Dakarská hospoda
Marko:
Zrušení mimisoutěžních asistencí by vedlo k tomu, že by bohaté týmy (Kamaz, DeRooy) nasadili do závodu více aut.
Třeba Kamaz by jel ve složení 4 ostré závoďáky a pak třeba 6 asistencí, které by dojížděli s menším nebo větším zpožděním.
A proti tomu třeba Macík by jel ve složení 1 ostrý závoďák a pak 1 asistence, která by přijela s velkým zpožděním.
A myslím, že tato varianta by nahrávala ještě více bohatým týmům.
Zrušení mimisoutěžních asistencí by vedlo k tomu, že by bohaté týmy (Kamaz, DeRooy) nasadili do závodu více aut.
Třeba Kamaz by jel ve složení 4 ostré závoďáky a pak třeba 6 asistencí, které by dojížděli s menším nebo větším zpožděním.
A proti tomu třeba Macík by jel ve složení 1 ostrý závoďák a pak 1 asistence, která by přijela s velkým zpožděním.
A myslím, že tato varianta by nahrávala ještě více bohatým týmům.
Re: Dakarská hospoda
No to je otázka. Ono nejen servis jsou jsou doprovodné vozy. Jezdí tam tahače s návěsy pneumatik, kamiony s hydraulickou rukou, bydlíky. Podle mě by to tak jednoznačné nebylo. Doprovodné vozy by musely projet stejnou trasu jako závodní speciály a platily stejné startovné, což vzhledem k její obtížnosti by je to dost limitovalo. Nějaký skříňák s hydraulickou rukou, co uzvedne půl kamionu by v dunách asi dost úpěl. Když by dojel, tak s hodně velkou ztrátou za špičkou pole. Takže takové akce, jako si jen tak přes noc prohodit nápravy by se asi staly minulostí. To samé bydlíky.
Jenže podle mě přesně tohle by narazilo na nelibost závodníků samotných. "Proč bych se měl válet někde za kolem v prachu, když jinde mi může jet po silnici 3+1 na kolech." Navíc by se vlastně změnila pouze konstrukce aut. Musely by být robustnější, více vybavené a přizpůsobené podmínkám. Vývoj by se vlastně akorát otočil trochu jiným směrem.
Určitě by se musel změnit jízdní styl z rally stylu na tempaření a citlivější jízdu a šetření vozu. Jenže, kdo má auto nejvíce "v ruce" a ví co si k němu může dovolit? Ten kdo v něm tráví nejvíce času. A kdo tráví nejvíce času v závodních autech? A jsme zase tam, kde jsme byli.
Jenže podle mě přesně tohle by narazilo na nelibost závodníků samotných. "Proč bych se měl válet někde za kolem v prachu, když jinde mi může jet po silnici 3+1 na kolech." Navíc by se vlastně změnila pouze konstrukce aut. Musely by být robustnější, více vybavené a přizpůsobené podmínkám. Vývoj by se vlastně akorát otočil trochu jiným směrem.
Určitě by se musel změnit jízdní styl z rally stylu na tempaření a citlivější jízdu a šetření vozu. Jenže, kdo má auto nejvíce "v ruce" a ví co si k němu může dovolit? Ten kdo v něm tráví nejvíce času. A kdo tráví nejvíce času v závodních autech? A jsme zase tam, kde jsme byli.
Filip Nikl
Re: Dakarská hospoda
msifa:
Kamaz mal v najlepsich casoch peniaze na 5-6 strojov. Neverim moc tomu, ze by v sucasnej ekonomickej situacii zohnal na viac ako 3 sutazne + 2-3 asistencie. Otazka je ci by viac aj bolo efektivne nasadzovat. Ci by to pomohlo a neviedlo to len k obrovskym vydavkom za ucast. Ale ano...Kamaz by bol stale favorit. Tak ako su vzdy vsade nejaki favoriti.
Bez ohladu na pocet asistencii je ale caro v tom, ze musis pockat az sa do ciela doplazia tie nalozene asistencie. Kym pridu (ak pridu - nacas, alebo vobec), bezi cas (dnes sa na auta hned vrhnu), nemas u seba mnozstvo dielov a musis si nejak poradit sam...a takto to ide den za dnom. Niekolko takychto dni nevydrzi ani Kamaz. Teda nie v takomto tempe ako dnes. Museli by vsetci, vratane Kamazu, zvolit inu strategiu. Jazdit viac hlavou, menej "kudlu". Alebo byt proste sakra dobri - ako ked Perlini postavil dva pomerne zlozite kamiony a 4 roky s nimi vitazil bez akejkolvek asistencie v sutazi (pravda, niekedy s obrovskou davkou stastia).
Ja si fakt myslim, ze jedinou "skazou" Rally Dakar su vpodstate tie mimosutazne asistencie. Nechal by som tak ako to bolo v 80./90. rokoch - mozes si postavit co chces - seriovku, alebo Turbotwina. Nasadit toho mozes tiez kolko chces (ak na to mas). Ale v rallye si sam s tym co si si priviezol na start.
(Toto sa ale nestane - nie preto, ze by to nemalo logiku, ale preto, kolko stoji ucast na Dakare. Mnohi, ktori idu na Dakar maju pocit, ze za tie peniaze maju pravo zavodit az do ciela. A potom sa dostavame az k takym absurdnostiam, ako je "polovicny Dakar")
Filip ma uz predbehol
EDIT:
Mint (pardon, nevsimol som si Tvoju reakciu)
Ano...bol by to aj zavod asistencii (tak ako kedysi byval). Na tom nevidim nic zle. A Martin Macik, ako vsetci, by so sebou musel viezt nejake nevyhnutne veci. Tak to tiez v tomto type zavodu byvalo.
Kamaz mal v najlepsich casoch peniaze na 5-6 strojov. Neverim moc tomu, ze by v sucasnej ekonomickej situacii zohnal na viac ako 3 sutazne + 2-3 asistencie. Otazka je ci by viac aj bolo efektivne nasadzovat. Ci by to pomohlo a neviedlo to len k obrovskym vydavkom za ucast. Ale ano...Kamaz by bol stale favorit. Tak ako su vzdy vsade nejaki favoriti.
Bez ohladu na pocet asistencii je ale caro v tom, ze musis pockat az sa do ciela doplazia tie nalozene asistencie. Kym pridu (ak pridu - nacas, alebo vobec), bezi cas (dnes sa na auta hned vrhnu), nemas u seba mnozstvo dielov a musis si nejak poradit sam...a takto to ide den za dnom. Niekolko takychto dni nevydrzi ani Kamaz. Teda nie v takomto tempe ako dnes. Museli by vsetci, vratane Kamazu, zvolit inu strategiu. Jazdit viac hlavou, menej "kudlu". Alebo byt proste sakra dobri - ako ked Perlini postavil dva pomerne zlozite kamiony a 4 roky s nimi vitazil bez akejkolvek asistencie v sutazi (pravda, niekedy s obrovskou davkou stastia).
Ja si fakt myslim, ze jedinou "skazou" Rally Dakar su vpodstate tie mimosutazne asistencie. Nechal by som tak ako to bolo v 80./90. rokoch - mozes si postavit co chces - seriovku, alebo Turbotwina. Nasadit toho mozes tiez kolko chces (ak na to mas). Ale v rallye si sam s tym co si si priviezol na start.
(Toto sa ale nestane - nie preto, ze by to nemalo logiku, ale preto, kolko stoji ucast na Dakare. Mnohi, ktori idu na Dakar maju pocit, ze za tie peniaze maju pravo zavodit az do ciela. A potom sa dostavame az k takym absurdnostiam, ako je "polovicny Dakar")
Filip ma uz predbehol
EDIT:
Mint (pardon, nevsimol som si Tvoju reakciu)
Ano...bol by to aj zavod asistencii (tak ako kedysi byval). Na tom nevidim nic zle. A Martin Macik, ako vsetci, by so sebou musel viezt nejake nevyhnutne veci. Tak to tiez v tomto type zavodu byvalo.
Naposledy upravil(a) Marko dne úte lis 19, 2019 8:32 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Dakarská hospoda
Buggyra SxS test v Masia Pelarda (Španělsko): https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 945262383/
a Phoenix test tamtéž: https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 249059737/
.... jako nevím, ale prohánět se po rovným poli mohli klidně i kolem Roudnice....
a Phoenix test tamtéž: https://www.facebook.com/BUGGYRA/videos ... 249059737/
.... jako nevím, ale prohánět se po rovným poli mohli klidně i kolem Roudnice....
#JáTaky
#FuckOffBuggyra
#FuckOffBuggyra
Re: Dakarská hospoda
Docela rozvážná jízda. Asi mají strach, aby je nevykopli, kdyby to hodili na bok
Re: Dakarská hospoda
Ale no tak, ve Spanelsku jsou proto ze v cechach jsou sami zavistivci. A na poli jezdi proto, protoze zjistili ze se to nejvic shoduje s terenem v SA
Re: Dakarská hospoda
No asi ty děti nepošlou hned do nejtěžšího terénu, ale je fakt, že takto s tím mohli jezdit i u Roudnice.
Myslíte, že to půjčí i Šoltysovi?
Myslíte, že to půjčí i Šoltysovi?
Tomáš Ďurčo
Re: Dakarská hospoda
No, když se podíváme na naše Dakaristy optikou "kolik toho kdo letos najezdil", tak je to dost bída. Namátkou Martin Šoltys nic, Alda nic, Kolomajz nic... Honí se to na poslední chvíli měsíc a půl před startem.
Re: Dakarská hospoda
Tak Aleš toho letos na Dakaru najel nejvíc tak má slušný náskok jinak někdy v létě měl nějaký tréning s osobákem v dunách. Něco málo s queenou a nyní s Pragou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 56 hostů