Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Teraz budem zase za pitomca, ale ja sa pýtam inak ako Driver. Moja otázka je: “Čo sa ešte musí stat, aby silničáři začali označovať zúženia, zavreté jazdné pruhy a práce na ceste bezpečne?”. Aspoň tak ako to robia Nemci.
Už dlhsiu dobu si značenia cielene všímam, porovnávam krajiny, robím fotky cestárskych značení a techniky, akú silničáři používaju. Dokonca po tom čo som videl na Slovensku som začal merať vzdialenosti, či tie tabule ukazujú reálnu vzdialenosť od stavebných prác (napr1500m), alebo sú len umiestnené náhodne štýlom kilometer sem- kilometer tam, je to jedno.
A buhužial, práca českých a slovenských cestárov v označovani stavebných prác na ceste, v porovnaní s nemeckými vykazuje vážne rozdieli. Myslím si, že keby sa naši silničáŕi označovali aspoň tak ako to robia Nemci, tak by sa mnohé nehody nestali a ak áno, nemuselo by to mať až tak vážne následky.
To čo som napísal je myslené všeobecne a nijak nesúvisí s touto nehodou.
Ale vseobecne tvrdím, že ceský-slovenský cestári sa v porovnaní s Nemcami často označuju zle, nebezpečne a niekedy doslova hazardérsky.
Rovnako zle su na tom Poliaci. Za dobrý standart považujem Nemcov a vrchol v bezpečnosti je škandinávia. Niekedy sem dám fotky a ukážem tie rozdieli.
Už dlhsiu dobu si značenia cielene všímam, porovnávam krajiny, robím fotky cestárskych značení a techniky, akú silničáři používaju. Dokonca po tom čo som videl na Slovensku som začal merať vzdialenosti, či tie tabule ukazujú reálnu vzdialenosť od stavebných prác (napr1500m), alebo sú len umiestnené náhodne štýlom kilometer sem- kilometer tam, je to jedno.
A buhužial, práca českých a slovenských cestárov v označovani stavebných prác na ceste, v porovnaní s nemeckými vykazuje vážne rozdieli. Myslím si, že keby sa naši silničáŕi označovali aspoň tak ako to robia Nemci, tak by sa mnohé nehody nestali a ak áno, nemuselo by to mať až tak vážne následky.
To čo som napísal je myslené všeobecne a nijak nesúvisí s touto nehodou.
Ale vseobecne tvrdím, že ceský-slovenský cestári sa v porovnaní s Nemcami často označuju zle, nebezpečne a niekedy doslova hazardérsky.
Rovnako zle su na tom Poliaci. Za dobrý standart považujem Nemcov a vrchol v bezpečnosti je škandinávia. Niekedy sem dám fotky a ukážem tie rozdieli.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
https://www.novinykraje.cz/blog/2021/11 ... neprezila/
Dlouhý přehledný úsek silnice a ideální počasí. Škoda mladé holčiny. Za poslední 3 měsíce 4. nehoda +- ve stejném místě. To mě hlava nebere
Dlouhý přehledný úsek silnice a ideální počasí. Škoda mladé holčiny. Za poslední 3 měsíce 4. nehoda +- ve stejném místě. To mě hlava nebere
-
- Příspěvky: 3433
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
dlouho sleduji, že ty nejvážnější nehody se stávají na přehledných úsecích, mnohdy zcela rovných..společným jmenovatelem je pocit nesmrtelnosti a naivity, že mám
v dané rychlosti vše pod kontrolou. Konkrétně na této silnici se v létě pár minut předemnou vymázl motorkář, on k.o. spolujezdkyně patrně skončila na kriplkáře.
v dané rychlosti vše pod kontrolou. Konkrétně na této silnici se v létě pár minut předemnou vymázl motorkář, on k.o. spolujezdkyně patrně skončila na kriplkáře.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Teraz budem zase za pitomca, ale ja sa pýtam inak ako Driver. Moja otázka je: “Čo sa ešte musí stat, aby silničáři začali označovať zúženia, zavreté jazdné pruhy a práce na ceste bezpečne?”. Aspoň tak ako to robia Nemci.
Sofe budu ti opět oponovat. Myslím, že v čechách se označuje téměř stejně, jako v Německu. Ale dokud budou řidiči ignorovat dopravní značení, tak to bude stále vypadat tak jak to vypadá. Dva příklady z tohoto týdne: dálnice A6
Na Sinsheimu, co se dělá nový most, jedeme od Norimberka. Přede mnou ADR přeprava jede poctivých 80km/hod, já za nim v odstupu do 85km. Značka 800metrů práce na silnici a rumun se do nás pustil, neb si myslel, že ho zdržujeme. Mě předjel, ale na němca neměl a ani jeden se nechtěl vzdát, tak se sjeli v zužení, a oba téměř zastavili. Co myslíš že se stalo. Zkus na 20sekund zastavit na nejfrektovanější dálnici.
To samé se stalo cestou zpět. Jedeme v koloně, neb na A6 je po téměř celé délce zákaz předjíždění. Za Craishelmem v tom kopci je zúžení. Cedule ukázkové, no a u cedule Zákaz předjíždění 4km se do mě pustil polák. Říkám o.k. mě uděla, pomůže si. No jo, jenže milý kolega u značky 3km se pustil do němca(nebo německé spz) Jak myslíš že to dopadlo. Sjeli se v zúžení a oba šli na brzdy a za náma už to stálo. Do kopce než se to rozjelo, tak co myslíš že se stalo?
Takže dokud nebudeme koukat na cestu, tak se budou dít takové věci a může být uzavírka označená jakkoliv, sebelepší.
Sofe budu ti opět oponovat. Myslím, že v čechách se označuje téměř stejně, jako v Německu. Ale dokud budou řidiči ignorovat dopravní značení, tak to bude stále vypadat tak jak to vypadá. Dva příklady z tohoto týdne: dálnice A6
Na Sinsheimu, co se dělá nový most, jedeme od Norimberka. Přede mnou ADR přeprava jede poctivých 80km/hod, já za nim v odstupu do 85km. Značka 800metrů práce na silnici a rumun se do nás pustil, neb si myslel, že ho zdržujeme. Mě předjel, ale na němca neměl a ani jeden se nechtěl vzdát, tak se sjeli v zužení, a oba téměř zastavili. Co myslíš že se stalo. Zkus na 20sekund zastavit na nejfrektovanější dálnici.
To samé se stalo cestou zpět. Jedeme v koloně, neb na A6 je po téměř celé délce zákaz předjíždění. Za Craishelmem v tom kopci je zúžení. Cedule ukázkové, no a u cedule Zákaz předjíždění 4km se do mě pustil polák. Říkám o.k. mě uděla, pomůže si. No jo, jenže milý kolega u značky 3km se pustil do němca(nebo německé spz) Jak myslíš že to dopadlo. Sjeli se v zúžení a oba šli na brzdy a za náma už to stálo. Do kopce než se to rozjelo, tak co myslíš že se stalo?
Takže dokud nebudeme koukat na cestu, tak se budou dít takové věci a může být uzavírka označená jakkoliv, sebelepší.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
4215:
To máš těžký, idioti, telefonisti, vychcánci, spěchači.. To je všude a je to o soudnosti mezikusu
Tudle jel za mnou nadměr, já taky "nadměr", všude sem mu ujížděl, jen v HBrodu za světlama mě do kopca na Jihlavu začal tlačit.. Za svatým křížem, kde teď dali 60, mě doletěl a na dvoupruhu mě bral odspod až "za", že sem musel povolit Dva nadměry vedle sebe do dvoupruhu, sme se nevešli žejo, měl tak 3m šířku, všecky doproti vytlačil, jak se to zlomilo už sem tlačil já jeho až do Jihlavy
Vysvětlete mi co to bylo za manévr
Dnes "padalo" žejo, Želetava, dojedu Tatru s bagrem na podvalu, nic velkýho, chvilu 60km/h, chvilu 40km/h, z kopce 15km/h, serpentýny 5km/h Na Grešle sem toho měl plný zuby na tom jednom centimetru "vody" a zkusil sem CB, jestli si nechce dat kafe, že je za nim 5km.. Kolega doproti mi odpověděl, že na něj koukal a má na tlamě telefon žejo
Na Ham Hamu zastavil, tříkilometrovou rychlostí tam odbočil
Co to mělo znamenat nevim, ale otázka je jasná, mozek nosíme nebo jak? To prostě nepochopíš tydle experty...
No a osobáky neska.. to snad ani není možný.. Letím 90 po trojce silnici a doproti stojí v dáli osobák, rovina, 2cm maglajzu a koukám naproti přes plot zbořenej nějakej Matiz nebo co.. asi gumy letní, ale jak se todle povede
Kurňa lidi, když se bojíte, nebo nemam techniku, tak nejezděte
A se sofem souhlasim, je to slabý u nás, ne že by to nestačilo ale sou ve značení blbosti, chyby atd..
To máš těžký, idioti, telefonisti, vychcánci, spěchači.. To je všude a je to o soudnosti mezikusu
Tudle jel za mnou nadměr, já taky "nadměr", všude sem mu ujížděl, jen v HBrodu za světlama mě do kopca na Jihlavu začal tlačit.. Za svatým křížem, kde teď dali 60, mě doletěl a na dvoupruhu mě bral odspod až "za", že sem musel povolit Dva nadměry vedle sebe do dvoupruhu, sme se nevešli žejo, měl tak 3m šířku, všecky doproti vytlačil, jak se to zlomilo už sem tlačil já jeho až do Jihlavy
Vysvětlete mi co to bylo za manévr
Dnes "padalo" žejo, Želetava, dojedu Tatru s bagrem na podvalu, nic velkýho, chvilu 60km/h, chvilu 40km/h, z kopce 15km/h, serpentýny 5km/h Na Grešle sem toho měl plný zuby na tom jednom centimetru "vody" a zkusil sem CB, jestli si nechce dat kafe, že je za nim 5km.. Kolega doproti mi odpověděl, že na něj koukal a má na tlamě telefon žejo
Na Ham Hamu zastavil, tříkilometrovou rychlostí tam odbočil
Co to mělo znamenat nevim, ale otázka je jasná, mozek nosíme nebo jak? To prostě nepochopíš tydle experty...
No a osobáky neska.. to snad ani není možný.. Letím 90 po trojce silnici a doproti stojí v dáli osobák, rovina, 2cm maglajzu a koukám naproti přes plot zbořenej nějakej Matiz nebo co.. asi gumy letní, ale jak se todle povede
Kurňa lidi, když se bojíte, nebo nemam techniku, tak nejezděte
A se sofem souhlasim, je to slabý u nás, ne že by to nestačilo ale sou ve značení blbosti, chyby atd..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Vidieť zle označených cestárov v Čechách a na Slovensku je bežná, každodenná vec. Toto je jeden s príkladov zlého označenia, ktoré volám hazardérske. Natočil som to včera a na našich cestách je to bežná vec. Cestári niesú nijak dopredu označený. Šofér nevie, že za zákrutou sú práce na ceste a zbadá ich zo vzdialenosti asi 300m. Ak pôjde zopár kamiónov za sebou, tak si šoféri stavebné práce nemusia všimnúť a zbadajú ich až vtedy, ak budú prechádzať okolo nich. A stačí len jeden šofér, čo práve nesleduje cestu, nedáva pozor, vybočí na krajnicu a bude s toho nehoda.všeobecne tvrdím, že český-slovenský cestári sa v porovnaní s Nemcami často označujú zle, nebezpečne a niekedy doslova hazardérsky.
Nemajú tam ani zníženú rýchlosť, takže okolo nich môžte preletieť 130km/hod !! S pohľadu zákona je možno všetko v poriadku, veď šofér má predvídať, sledovať cestu atď.
Ako by to spravili Nemci? Vo vzdialenosti 1500m od stavebných prác by bol na krajnici umiestnený prívesný vozík so svetelným znamením a značkou. Rovnaká značka by bola aj vo vzdialenosti 1000m od prekážky a a to isté by zopakovali ešte 500m pre stavebnými prácami. Vodiči by boli tri krát upozornený, že na ceste sa niečo deje. A je dosť pravdepodobné, že nemecký cestári by si pre svoju bezpečnosť zavreli aj celý pravý pruh. Ničomu by to nevadilo, bola sobota a minimálna premávka.
Slovenský a český cestári dopredu šoféra neupozornia, stačí im, že šofér predvída.... A Švédi by to spravili ešte lepšie ako Nemci, im by nestačilo ani tri krát upozorniť šoféra.
https://youtu.be/xQpJHFaANIU Hlas vo videu je s waze. Waze je dobré, že hlási aj prekážky na ceste.
Naposledy upravil(a) sof dne ned lis 28, 2021 12:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
To je u nás standart bohužel.. A proměnné značení hlásí akorát tak 80 a zákaz předjíždění že
Mi to připomělo znovu, minulí týden mezi Jihlavou a Znojmem, silnice první třídy, pátek 3h odpoledne, sekali trávu a myli patníky, 3 traktory.. Oblíbenou cedulu "V úseku 15km probíhá pokos strav" sem ani nezaznamenal Ideál na průser, myslím že tam eště byla mlha
Mi to připomělo znovu, minulí týden mezi Jihlavou a Znojmem, silnice první třídy, pátek 3h odpoledne, sekali trávu a myli patníky, 3 traktory.. Oblíbenou cedulu "V úseku 15km probíhá pokos strav" sem ani nezaznamenal Ideál na průser, myslím že tam eště byla mlha
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Jojo v pátek u Lesonické křižovatky, taky sem je viděl.
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Sof: ne všichni cestáři jsou stejní. Ano jsou tací co jim místo 2 předzvěstných vozíků stačí jeden a nebo dokonce oba ty vozíky mají stejné značení nebo nesedí rozestupy.
Už to opakuji po několikaté je na to přírucka s názvem Označování pracovních míst na dálnicích. Tam je vše podrobně popsané co a jak. Když se podle toho někteří neřídí pak je průser na světě když se něco stane.
Ono kdyby někteří dodržovali rychlost a nejezdili nalepení za sebou tak není tolik nehod.
A teď čekám že se do mě pustíte
Už to opakuji po několikaté je na to přírucka s názvem Označování pracovních míst na dálnicích. Tam je vše podrobně popsané co a jak. Když se podle toho někteří neřídí pak je průser na světě když se něco stane.
Ono kdyby někteří dodržovali rychlost a nejezdili nalepení za sebou tak není tolik nehod.
A teď čekám že se do mě pustíte
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Bagr neboj, koupat tě tu nebudem Navíc máš pravdu..
Mě by třeba zajímalo, jakou máte, a tím nemyslím ty chlapy v sypaču, odpovědnost za to když je silnice nesjízdná? Prémie dolu, pokuty, důtky apod.. Nebo se jen pokrčí rameny a de se dál?
Přijde mi to totiž nefér, dispečer jak uvidí chlapa sypat kde nemá, hrábne mu do vejplaty, ale obráceně co?
Mě by třeba zajímalo, jakou máte, a tím nemyslím ty chlapy v sypaču, odpovědnost za to když je silnice nesjízdná? Prémie dolu, pokuty, důtky apod.. Nebo se jen pokrčí rameny a de se dál?
Přijde mi to totiž nefér, dispečer jak uvidí chlapa sypat kde nemá, hrábne mu do vejplaty, ale obráceně co?
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Prouza88: Netuším jestli jsou pokuty ale asi nějaké sankce budou.
Dispečer nehrábne na peníze řidiči. Od toho tu je vedoucí. A pokud se něco stane tak se to řeší to se neboj. Raději na to ani nemyslet. Snažime se aby silnice byly sjízdné. Ono všichni si myslí nebo chtějí aby silnice byla černá jako bota. Ale pouze se zmírňují následky.
Dispečer nehrábne na peníze řidiči. Od toho tu je vedoucí. A pokud se něco stane tak se to řeší to se neboj. Raději na to ani nemyslet. Snažime se aby silnice byly sjízdné. Ono všichni si myslí nebo chtějí aby silnice byla černá jako bota. Ale pouze se zmírňují následky.
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
to sof:
https://youtu.be/xQpJHFaANIU Hlas vo videu je s waze. Waze je dobré, že hlási aj prekážky na ceste.
Tak tento týden jsem poctivě sledoval "cestáře" v Německu. A v drtivé většině to měli označené(překážku) tak jako to je na tom videu. Když měli zabraný odstavný pruh, tak tam byla jen ta vyklízecí šipka a před ní ještě ty prahy. Když měli zabraný pruh, tak měli auta se snižující rychlostí až vyklízecí šipku. Jedina odlišnost že měli 3 "značky" před uzávěrou. 120,100,80 a před zúžením 60. Tak jsem si říkal, že to je to co myslíš ty, ale pak jsem si říkal. V Německu je na dálnici neomezená rychlost (zda není upraveno značkou) tak musí zpomalit střelce co letí 200km/hod. To v čechách a na slovensku být nemusí, neb maximální rychlost je 130km/hod.
Taková lahůdka je hned za Rozvadovem, ta tabule s Test covidem, ta tam stojí už takovou dobu je označená jen 3mi kužely a ještě jí nikdo nesestřelil.
https://youtu.be/xQpJHFaANIU Hlas vo videu je s waze. Waze je dobré, že hlási aj prekážky na ceste.
Tak tento týden jsem poctivě sledoval "cestáře" v Německu. A v drtivé většině to měli označené(překážku) tak jako to je na tom videu. Když měli zabraný odstavný pruh, tak tam byla jen ta vyklízecí šipka a před ní ještě ty prahy. Když měli zabraný pruh, tak měli auta se snižující rychlostí až vyklízecí šipku. Jedina odlišnost že měli 3 "značky" před uzávěrou. 120,100,80 a před zúžením 60. Tak jsem si říkal, že to je to co myslíš ty, ale pak jsem si říkal. V Německu je na dálnici neomezená rychlost (zda není upraveno značkou) tak musí zpomalit střelce co letí 200km/hod. To v čechách a na slovensku být nemusí, neb maximální rychlost je 130km/hod.
Taková lahůdka je hned za Rozvadovem, ta tabule s Test covidem, ta tam stojí už takovou dobu je označená jen 3mi kužely a ještě jí nikdo nesestřelil.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
My dvaja určite nejazdíme po tom istom Nemecku. Pravdepodobne každý z nás jazdí v inej dimenzii, alebo nejakom paralelnom svete. Inak si nedokážem vysvetliť, to čo si napísal.
Ak by sa našiel ešte niekto, kto jazdí v rovnakom časopriestore ako 4215 a zdokumentoval fotom, alebo videom prácu nemeckých cestárov, ktorý sa označujú rovnako ako cestári na SK, alebo v CZ budem tomu len rád. Lebo v tom Nemecku čo jazdím ja, nič také neuvidíte, nikdy.
------------------------------------------------
120,100,80 a před zúžením 60-- všimnite si aj to. Je to dôležité. V Nemecku pred zúžením, ktoré prechádza na druhú stranu dialnice, opačný smer, je skoro vždy 60. A k tomu často radar. V CZ je to naopak, veľmi často 80. Nebudem to vyhľadávať, nemám na to čas, ale v CZ sú dosť často nehody, že sa auto do správneho zúženia netrafí. Je to tým, že ho často značky navedú do zúženia príliš
veľkou rýchlosťou.
--------------------------------------------
Edit:
Som si viacmenej istý, že tak ne-označených cestárov ako na mojom videu zo Slovenska, v Nemecku na diaľnici nenájdete. Kto ma presvedčí o tom, že aj v Nemecku sa takto označujú cestári (hlavne bez toho značenia vopred aspoň kilometer dopredu a bez zníženej rýchlosti) má u mňa flašku kvalitného tvrdého chľastu.
-najlepšie videom s autokamery. Kto nemá youtube, dobre to ide aj cez ulozto.
Ak by sa našiel ešte niekto, kto jazdí v rovnakom časopriestore ako 4215 a zdokumentoval fotom, alebo videom prácu nemeckých cestárov, ktorý sa označujú rovnako ako cestári na SK, alebo v CZ budem tomu len rád. Lebo v tom Nemecku čo jazdím ja, nič také neuvidíte, nikdy.
------------------------------------------------
120,100,80 a před zúžením 60-- všimnite si aj to. Je to dôležité. V Nemecku pred zúžením, ktoré prechádza na druhú stranu dialnice, opačný smer, je skoro vždy 60. A k tomu často radar. V CZ je to naopak, veľmi často 80. Nebudem to vyhľadávať, nemám na to čas, ale v CZ sú dosť často nehody, že sa auto do správneho zúženia netrafí. Je to tým, že ho často značky navedú do zúženia príliš
veľkou rýchlosťou.
--------------------------------------------
Edit:
Som si viacmenej istý, že tak ne-označených cestárov ako na mojom videu zo Slovenska, v Nemecku na diaľnici nenájdete. Kto ma presvedčí o tom, že aj v Nemecku sa takto označujú cestári (hlavne bez toho značenia vopred aspoň kilometer dopredu a bez zníženej rýchlosti) má u mňa flašku kvalitného tvrdého chľastu.
-najlepšie videom s autokamery. Kto nemá youtube, dobre to ide aj cez ulozto.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
to sof: No vidíš, dal jsem ti jeden notorický příklad s tou tabulí Test Covid(nevím jak to tam je přesně napsané) za Rozvadovem. Tu musí znát každý kdo jede aspoň jednou týdně do Německa. Vozík stojí v odstavném pruhu, a je označen jen 3mi kužely.
Jinak budu se tomu věnovat dál, i když asi video nenahraju, neb nejsem aktivní kameraman, ba ani kameru ještě nemám.
Jinak budu se tomu věnovat dál, i když asi video nenahraju, neb nejsem aktivní kameraman, ba ani kameru ještě nemám.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
.
Naposledy upravil(a) 153 dne pon črc 25, 2022 2:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host