Zdravím vás,
Jako modelář před vás předstupuji s několika otázkami týkajícími se poměrně zajímavého tématu. Rád bych se dověděl více, případně se ujistil v některých otázkách.
1) Zajímá mě čtyřnápravový Fiat 691 nebo jeho derivace (Iveco, Unic a kdoví jaké ještě). (Nedopátral jsem se systému značení Fiatů proto říkám: čtyřnápravový, 8x2, jedna náprava hnaná, 3 řiditelné. Lidově řečeno: auto z filmu „Šimon a Matouš jedou na riviéru“). Sháním fotky, nákresy, prospekty…
2) Rád bych si ho jednou postavil jako model a proto, z toho co jsem dosud vypátral, mi není jasné:
A) Z nákresů (viz. Příloha) vypadá, že převodovka není uložena společně s motorem, ale sedí v rámu někde za druhou řiditelnou nápravou. S tímhle uspořádáním jsem se nikde nesetkal, neví někdo více?
B) Není mi jasné jaké je provedení poslední nápravy (s jednomontáží). Na několika fotografiích jsem ji viděl zvednutou, je u všech variant zvedací a jakým způsobem? Z fotografií je patrné, že je odpružena kombinací listových per i vzduch.vaků a navíc je nad jejím středem v rámu jakýsi (?) válec, má to něco společného se zvedacím mechanismem? Na jiné fotografii jsem kola nápravy viděl vytočené zcela jiným směrem než kola předních náprav, jaký je systém řízení zadní nápravy? Někdy byla přední kola vytočená, zadní nikoli. Je řízená mechanicky, hydraulicky nebo je jen vlečená s nějakým mechanismem „samořízení“, který by se dal případně zamknout? Z některých fotek mi mechanismus velice připomínal mechanismus jedmontážových náprav na návěsech a přívěsech Italské výroby (Cardi a spol, viz. např. starší stavebnice návěsů Italeri).
C) Kdy přecházela Itálie z pravostranného řízení na levostranné?
Fotky k tématu najdete zde:
http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=15 ... 37#p595837
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.