Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakarská hospoda
Stará věc,tu kapotu už tak vozí delší dobu
Re: Dakarská hospoda
Ano, vozí již několik let a dokonce v neaktuálním polepu.
Re: Dakarská hospoda
Já si říkám, že TATRA jako nemá problém s tím, že jimi podporovaný tým postaví kamion, který nemá s výrobním programem nic společného ?
U Lopraise jim to tehda vadilo, že to nebudou podporovat a teď už nevadí ?
Jinak mi ta jejich maska a předek celkové přijde nějak legrační. Palce samozřejmě budu držet, ať se to nesype tak moc
U Lopraise jim to tehda vadilo, že to nebudou podporovat a teď už nevadí ?
Jinak mi ta jejich maska a předek celkové přijde nějak legrační. Palce samozřejmě budu držet, ať se to nesype tak moc
Re: Dakarská hospoda
Tak porad tam maji dva Phoenixe a ja nevim do kdy vubec byla/je ta podpora?
Re: Dakarská hospoda
herry:
V case kedy bol Phoenix (relativne) novy, tak bola proste nastavena takto marketingova politika fabriky. Nakoniec, bola to tradicna politika, pretoze v TATRE bol dlhodobo razeny nazor, ze sutazne auto musi vychadzat zo seriovej produkcie (vacsi odklon bola len "epizoda Puma" na konci existencie tovarenskeho teamu). U Phoenixu to bolo mozno posilnene tym, ze sa podpisala zmluva "..s tym slavnym, ambicioznym teamom Buggyra".... a ocakavnia s Phoenixom (a Martinom Kolomym) boli vysoke. Bohuzial to ale nedopadlo a Phoenix (a Buggyra s nim) nijaky vyraznejsi uspech za svoju karieru neziskal. Zo zaciatku Tatra a Buggyra oznamovali podpis spoluprace, resp. jej predlzovanie, ale ako tie uspechy neprichadzali ta spolupraca (ze Buggyra = exkluzivny partner fabriky) sa rozvolnovala. Pred 2-3 rokmi, ked malo byt oznamene dalsie predlzenie spoluprace uz nic oznamene nebolo. Posledne roky to je uz taka volna/komercna spolupraca, kedy Buggyra uz len hladala cestu ako dalej (aj s prenajmom aut) a TATRA uz pouzivala dakarske kamiony len ako reklamnu platformu znacky (...a zda sa, ze automobilka viac-menej na nejake seriozne zapojenie sa do dakarskeho projektu rezignovala).
Teraz, ked bude Phoenix Mk.I koncit uz nebude mozne zotrvavat na podmienke serioveho produktu - novy Phoenix ma prilis vysoku a tazku kabinu na to, aby bola nejak rozumne adaptovatelna na dakarsky kamion. Nehovoriac uz o tom, ze konstrukcia dakarskych kamionov sa zacala s tymi cumakovymi skladackami vzdalovat od seriovych produktov. A myslim, ze ani v TATRE uz nejak nezalezi na Dakare - ako som napisal, uz je to len taka volna reklamna platforma pre znacku (nie pre konkretny produkt). Aspon to tak posobi navonok.
A s kamionmi vseobecne moze byt este horsie. Od r. 2026 maju prist hybridne kamiony (pre elitnych jazdcov). Nezda sa, ze by automobilky mali nejaky extra velky zaujem do toho ist. Dokonca ani ako podpora nezavislych teamov. A som velmi, velmi skepticky k tomu, ze v case, kedy budu samotne automobilky bojovat o doveru zakaznika so zavadzanim konstrukcne vlastnych alternativnych pohonov, dovolia nezavislemu teamu aby nejaka skladacka postavena "v garazi" (ktora nema s ich hybridom/elektromobilom) okrem kabiny nic spolocne niesla ich znacku. (A ano je tu Renault & MKR a Hino & Sugawara - ale je otazka ako dlho ich to bude pri tomto "progrese" bavit).
Moznu cestu tak ukazal Team Loprais - proste sa postavia stavebnice a daju s im nejake stare/nefunkcne znacky (Praga). U Macikov by takto mohla fungovat stavebnica so znackou LIAZ ....atd. Alebo sa otvori cesta znackam, ktore su na "truckovej obeznej drahe" ...verim, ze technologicky ma na to postavit kvalitny dakarsky special napriklad znacka Rosenbauer (alebo ini vacsi "hasici")... Asi sme proste dospeli do tohto bodu..a nasledujucich par rokov ukaze ci sa nejaky takyto, alebo iny novy model chyti (teda budu posobit takito vytrvali tradicni/novi hraci dalej), alebo dojde ku kolapsu kamionovej kategorie a vratime sa do "bodu 0" kedy bude kazdy rok startovat par "kamionov" v spolocnej kategorii s autami ako nejaka "atrakcia". Tak ako v roku 1979.
V case kedy bol Phoenix (relativne) novy, tak bola proste nastavena takto marketingova politika fabriky. Nakoniec, bola to tradicna politika, pretoze v TATRE bol dlhodobo razeny nazor, ze sutazne auto musi vychadzat zo seriovej produkcie (vacsi odklon bola len "epizoda Puma" na konci existencie tovarenskeho teamu). U Phoenixu to bolo mozno posilnene tym, ze sa podpisala zmluva "..s tym slavnym, ambicioznym teamom Buggyra".... a ocakavnia s Phoenixom (a Martinom Kolomym) boli vysoke. Bohuzial to ale nedopadlo a Phoenix (a Buggyra s nim) nijaky vyraznejsi uspech za svoju karieru neziskal. Zo zaciatku Tatra a Buggyra oznamovali podpis spoluprace, resp. jej predlzovanie, ale ako tie uspechy neprichadzali ta spolupraca (ze Buggyra = exkluzivny partner fabriky) sa rozvolnovala. Pred 2-3 rokmi, ked malo byt oznamene dalsie predlzenie spoluprace uz nic oznamene nebolo. Posledne roky to je uz taka volna/komercna spolupraca, kedy Buggyra uz len hladala cestu ako dalej (aj s prenajmom aut) a TATRA uz pouzivala dakarske kamiony len ako reklamnu platformu znacky (...a zda sa, ze automobilka viac-menej na nejake seriozne zapojenie sa do dakarskeho projektu rezignovala).
Teraz, ked bude Phoenix Mk.I koncit uz nebude mozne zotrvavat na podmienke serioveho produktu - novy Phoenix ma prilis vysoku a tazku kabinu na to, aby bola nejak rozumne adaptovatelna na dakarsky kamion. Nehovoriac uz o tom, ze konstrukcia dakarskych kamionov sa zacala s tymi cumakovymi skladackami vzdalovat od seriovych produktov. A myslim, ze ani v TATRE uz nejak nezalezi na Dakare - ako som napisal, uz je to len taka volna reklamna platforma pre znacku (nie pre konkretny produkt). Aspon to tak posobi navonok.
A s kamionmi vseobecne moze byt este horsie. Od r. 2026 maju prist hybridne kamiony (pre elitnych jazdcov). Nezda sa, ze by automobilky mali nejaky extra velky zaujem do toho ist. Dokonca ani ako podpora nezavislych teamov. A som velmi, velmi skepticky k tomu, ze v case, kedy budu samotne automobilky bojovat o doveru zakaznika so zavadzanim konstrukcne vlastnych alternativnych pohonov, dovolia nezavislemu teamu aby nejaka skladacka postavena "v garazi" (ktora nema s ich hybridom/elektromobilom) okrem kabiny nic spolocne niesla ich znacku. (A ano je tu Renault & MKR a Hino & Sugawara - ale je otazka ako dlho ich to bude pri tomto "progrese" bavit).
Moznu cestu tak ukazal Team Loprais - proste sa postavia stavebnice a daju s im nejake stare/nefunkcne znacky (Praga). U Macikov by takto mohla fungovat stavebnica so znackou LIAZ ....atd. Alebo sa otvori cesta znackam, ktore su na "truckovej obeznej drahe" ...verim, ze technologicky ma na to postavit kvalitny dakarsky special napriklad znacka Rosenbauer (alebo ini vacsi "hasici")... Asi sme proste dospeli do tohto bodu..a nasledujucich par rokov ukaze ci sa nejaky takyto, alebo iny novy model chyti (teda budu posobit takito vytrvali tradicni/novi hraci dalej), alebo dojde ku kolapsu kamionovej kategorie a vratime sa do "bodu 0" kedy bude kazdy rok startovat par "kamionov" v spolocnej kategorii s autami ako nejaka "atrakcia". Tak ako v roku 1979.
Re: Dakarská hospoda
Je tam i video a Kalivoda žije
https://www.sport.cz/clanek/moto-rallye ... .seznam.cz
https://www.sport.cz/clanek/moto-rallye ... .seznam.cz
Re: Dakarská hospoda
Prijde mi ze Valtr chysta novou asistenci Mercedes 8x8 se zatim cistou nastavbou, nevite o tom neco?
Parkrat se objevila v pozadi pri pripravach a ve videu z odjezdu tahne valnik se zavodakem. Z prave strany je v nastavbe videt okno a dvere do kratke obytne casti a vzadu velke bocni dvere jako mivaji asistence. Z leve strany neni nic a je to cele bez polepu. https://www.facebook.com/reel/886929196062507
Parkrat se objevila v pozadi pri pripravach a ve videu z odjezdu tahne valnik se zavodakem. Z prave strany je v nastavbe videt okno a dvere do kratke obytne casti a vzadu velke bocni dvere jako mivaji asistence. Z leve strany neni nic a je to cele bez polepu. https://www.facebook.com/reel/886929196062507
Re: Dakarská hospoda
Trochu zajímavé historie:
Tomáš Tomeček:https://www.youtube.com/watch?v=K0MugPF ... Production
Tomáš Tomeček:https://www.youtube.com/watch?v=K0MugPF ... Production
Re: Dakarská hospoda
Kazarka team (video).
Lepší odkaz na mobilu nezvládnu.
https://www.facebook.com/groups/1601913 ... 7/?app=fbl
Lepší odkaz na mobilu nezvládnu.
https://www.facebook.com/groups/1601913 ... 7/?app=fbl
Re: Dakarská hospoda
Vycuc od Kazarkovcov
Dakar - vynechaný zo zdravotných dôvodov
Plán na 2024 - MDC - dva kamióny:
1. Replika Puma - Kazarka st. + Kalina
2. Fesh Fesh Jamal -Kasak + Kazarka ml.
Auto od Buggyry neklaplo preto zmena na Jamal - Kazarka to odmietol komentovať zo slovami “čas je najlepší lekár”
Čo je najzaujímavejšie je že avizovali plán stavby nového Kamiónu (klasik už jazdiť nechcú)
Dakar - vynechaný zo zdravotných dôvodov
Plán na 2024 - MDC - dva kamióny:
1. Replika Puma - Kazarka st. + Kalina
2. Fesh Fesh Jamal -Kasak + Kazarka ml.
Auto od Buggyry neklaplo preto zmena na Jamal - Kazarka to odmietol komentovať zo slovami “čas je najlepší lekár”
Čo je najzaujímavejšie je že avizovali plán stavby nového Kamiónu (klasik už jazdiť nechcú)
Re: Dakarská hospoda
Ahoj pánové,
omlouvám se pokud jsem přehlédl,
ale jsou nějaké novinky ohledně možného /nemožného návratu Kamazu nebo MAZu na Dakar ?
omlouvám se pokud jsem přehlédl,
ale jsou nějaké novinky ohledně možného /nemožného návratu Kamazu nebo MAZu na Dakar ?
Re: Dakarská hospoda
Letos (leden 2024) startovat nebudou. Obrovská šance pro ostatní. Za mě už otázka stojí jinak: "Kdo dokáže postavit hybridní kamion?" (Aby mohl startovat od roku 2026). To samé platí o kategorii osobních aut.
Re: Dakarská hospoda
JuraF:
Až ukončí Rusko agresi na Ukrajině, tak se lze bavit o možnosti startu na jejich týmů na Dakaru. Dříve ne.
Až ukončí Rusko agresi na Ukrajině, tak se lze bavit o možnosti startu na jejich týmů na Dakaru. Dříve ne.
Re: Dakarská hospoda
Říká kdo ?
Ptám sem protože Saúdové s tím problém mít nebudou, ASO nevím a záleží jestli otočí FIA, na straně prezidenta z Emirátů asi taky problém nebude.
MOV už otáčí. A také nevím zda bude u Kamazu vůbec zájem.
Ptám sem protože Saúdové s tím problém mít nebudou, ASO nevím a záleží jestli otočí FIA, na straně prezidenta z Emirátů asi taky problém nebude.
MOV už otáčí. A také nevím zda bude u Kamazu vůbec zájem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 17 hostů