Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2024 první zprávy
Je tam hashtag "Dakar2023", tudíž to vypadá, že to je fotka z Dakaru.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2024 první zprávy
omlouvám se, máte pravdu, přehlédl jsem. Je tam i v překladu napsáno:
Každý den tu byla nová krásná krajina. To byl #Dakar2023.
Každý den tu byla nová krásná krajina. To byl #Dakar2023.
Re: Dakar 2024 první zprávy
Musím říct, že momentální pohádka o "umělé inteligenci" opět posouvá hranice marketingové demence do další úrovně. Ještě smutnější je, že je to novinářsky chytlavé heslo a že jim to někdo dokáže žrát... Výsledný design je doslova odporný...
Re: Dakar 2024 první zprávy
Já doufám, že technická pravidla pro kamiony budou stejná pro ročníky 24 a 25 a že se to všichni dozvíme nejpozději v lednu, během závodu.
Co holky s Citroënem? Budou muset taky zůstat doma? Na jedné straně štěstí, že Odřej Martinec žije, na straně druhé smůla pro Báru s Luckou. Třeba se to ještě nějak vyřeší...
Jinak Tomáš Ouředníček má v Toyotě nový atmosférický motor a jestli jsem to dobře pochopil, pojede rychlou asistenci pro tovární jezdce (díly navíc, kanibalizace...).
Co holky s Citroënem? Budou muset taky zůstat doma? Na jedné straně štěstí, že Odřej Martinec žije, na straně druhé smůla pro Báru s Luckou. Třeba se to ještě nějak vyřeší...
Jinak Tomáš Ouředníček má v Toyotě nový atmosférický motor a jestli jsem to dobře pochopil, pojede rychlou asistenci pro tovární jezdce (díly navíc, kanibalizace...).
Re: Dakar 2024 první zprávy
No já na první kouknutí-Kristovo noho ,na druhé-nemá to ty odporné vzduchové střesní lapače pro chlazení
na třetí-na dyzajn to nejezdí dneska druhý den-ale jo,chtělo by to vidět naživo
Ta velká čuňa je určitě daní za chladící výkon. Za mě držím palce a
na třetí-na dyzajn to nejezdí dneska druhý den-ale jo,chtělo by to vidět naživo
Ta velká čuňa je určitě daní za chladící výkon. Za mě držím palce a
Re: Dakar 2024 první zprávy
Podle ruznych detailu na ramu to vypada ze to vychazi z lonske podoby fatboye vcetne prednich chladicu kde to laka k uprave vzhledem k volnejsimu prostoruu pod kapotou. Pokud tedy novinek neni moc tak spolehlivost by mela byt podobna jako u ostatnich jejich aut. Tedy krome moznych vyrobnich vad na ktere by se jim hodil kratky test a pak veci plynouci z posunute kabiny - vyvazeni a uchyceni samotne kabiny.
Sani vzduchu za kabiinou to ma, jen tolik nevycniva protoze je schovane za baggerboxem na strese kabiny. Ale vzhledove to spolehlive nahradi ty odhalene hadice ktere k tomu vedou a jsou videt z bocniho pohledu
Sani vzduchu za kabiinou to ma, jen tolik nevycniva protoze je schovane za baggerboxem na strese kabiny. Ale vzhledove to spolehlive nahradi ty odhalene hadice ktere k tomu vedou a jsou videt z bocniho pohledu
Re: Dakar 2024 první zprávy
ještě jeden článek k šoltysovi:
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nov ... k-21011483
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nov ... k-21011483
Re: Dakar 2024 první zprávy
Mě se to jako auto líbí a poletí to jako střela. Jen to mělo být hotové loni touhle dobou a rok někde jezdit. Ale to jsou ty "ale" a ty "důvody", co jsme tu už řešili. Nemá to cenu.
Jinak podvozek je komplet nový a je tam několik změn. Asi nejviditelnější jsou tlumiče, kdy prvně použili kombinované tlumiče s pružinami. Další novinka je uložení tlumičů na přední nápravě. Vždycky to bylo tak, že tlumiče byly přidělány na stejné konzoli jako měch pružení. Tady jsou držáky tlumičů umístěné přímo na páce řízení rejdového čepu a konzole měchu je samostatně. Tlumiče tedy během zatáčení budou měnit svoji polohu. Pěkně to je vidět třeba ZDE. Pak skutečně mají jinak udělané řízení - servo je schované. Další zajímavost je sestup, který vypadá hodně "úsporně" a rozhodně jinak než u čehokoliv ostatního. Takže zajímavý.
Jinak podvozek je komplet nový a je tam několik změn. Asi nejviditelnější jsou tlumiče, kdy prvně použili kombinované tlumiče s pružinami. Další novinka je uložení tlumičů na přední nápravě. Vždycky to bylo tak, že tlumiče byly přidělány na stejné konzoli jako měch pružení. Tady jsou držáky tlumičů umístěné přímo na páce řízení rejdového čepu a konzole měchu je samostatně. Tlumiče tedy během zatáčení budou měnit svoji polohu. Pěkně to je vidět třeba ZDE. Pak skutečně mají jinak udělané řízení - servo je schované. Další zajímavost je sestup, který vypadá hodně "úsporně" a rozhodně jinak než u čehokoliv ostatního. Takže zajímavý.
Filip Nikl
Re: Dakar 2024 první zprávy
RE Filip: k uložení tlumičů, mě to přijde podobné jako u Aleše. Asi jde o to prodloužit páku a snížit sílu?
Re: Dakar 2024 první zprávy
Brabo: No jo máš pravdu! Aleš na Pragovce to má taky tak. To jsem si ani nevšimnul. Ale tak v rámci Buggyry a jejich typu nápravy to novinka je. Jinak ano tlumiče jsou blíž kolu a blíž ose nápravy, takže bude lepší účinek.
Filip Nikl
Re: Dakar 2024 první zprávy
Sestup je jednostupňový, má novou skříň, doteď to byl taky jednostupňový sestup, ale ve skříni toho dvoustupňového, jen tam chyběla ta dvojice ozubených kol úspora hmotnostiDalší zajímavost je sestup, který vypadá hodně "úsporně" a rozhodně jinak než u čehokoliv ostatního. Takže zajímavý.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host