Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte úno 16, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Praha
Dvirka schranky
Zdar.chlapi.Shanim dvirka od schranky na baterii a kanystry.leva strana.bouda sanity.Kdyby nekdo rozume mel,pouzitelna.Diky
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte úno 16, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Praha
Věčné téma brzdy na kačeně. Probíralo se to už hodně a vždycky se skončilo u toho, že kačena prostě brzdí blbě. Dost mě to trápilo a věnoval jsem tomu hodně času. Jedna z příčin je celkem jednoduchá, bubny už za ty léta mají větší průměr a pakny jsou na původní průměr 325 mm.
Řešení se objevilo úplně náhodou, kamarád objevil inzerát na starý soustruh brzdových čelistí. Už toho měl hodně za sebou, ale po cca půl roční cestě pokusu a omylu je z toho jednoůčelový stroj na stáčení bubnů a paken na stejný průměr.
Určitě souhlasím, že kačena má brzdy jen taktak , ale pokud jsou v pořádku prasátka a bubny s paknama spasovaný s co nejmenší vůlí tak to brzdí dobře. Nový obložení má lepší vlastnosti než to starý, ale je otázka co na to budou říkat bubny. To ukáže čas.
Řešení se objevilo úplně náhodou, kamarád objevil inzerát na starý soustruh brzdových čelistí. Už toho měl hodně za sebou, ale po cca půl roční cestě pokusu a omylu je z toho jednoůčelový stroj na stáčení bubnů a paken na stejný průměr.
Určitě souhlasím, že kačena má brzdy jen taktak , ale pokud jsou v pořádku prasátka a bubny s paknama spasovaný s co nejmenší vůlí tak to brzdí dobře. Nový obložení má lepší vlastnosti než to starý, ale je otázka co na to budou říkat bubny. To ukáže čas.
Dobrý den,ohledně brzd na t 805 se s Váma podělím o svou zkušenost.Originál nýtované obložení má sílu 6mm je tvrdé,neubývá ale taky špatně brzdí.Já nechávám dělat lepené síly 7mm,je sice trochu měkčí ale lépe brzdí.V každém případě nechat stočit bubny,třeba jen jednu desetinu milimetru.Jednak se srovná ale hlavně se odsoustruží vyhřátý materiál který tvoří jakoby sklovinu a brzdy pak mají horší ůčinnost.Co se týče prasátek já jsem na předek dal větší o průměru 44,5mm od pana Kopečného a auto brzdí nádherně.Ohledně napasování Vašeho obložení stočit na autě nejde,tak jeko třeba na liazu stáčecím přípravkem kvůli aretaci paken,uhýbaly by.Stáčet bubny víc by šlo ale je to škoda,proč ubírat materiál a ztenčovat je a mohly by pak třeba i prasknout,pěkné se shánějí těžko.Já bych to udělal tak že bych na ponku do bubnu vložil pás smirkového papíru na něj přiložil paknu s obložením a šmirgloval a šmirgloval.Samozřejmě měřit aby byly obě pakny na kole stejné tlouštky.Dá to práci ale jinak to nevidím.Nesnažte se brzdy zajíždět násilím(jet autem a přibrždovat)vyhřejete a zvlníte bubny a vyvaříte brzdovku!Ještě jedna možnost mě napadla,zkrátit tyčky od prasátek,ale to bych nedělal.S pozdravem had.
Zřejmě jsem nebyl správně pochopen.
Bubny samozřejmě stočím co nejmíň to jde. Na pakny nechám nalepit obložení 8 mm a v přípravku je stočím na průměr bubnů. Nechám vůli 1 mm na průměr. Pakny ubírám taky jen minimálně, jde o to, že mají stejný rádius jako buben a sedí po celé ploše. Excentry mám při tom obrábění úplně na nule aby se potom dali při provozu dotahovat.
Bubny samozřejmě stočím co nejmíň to jde. Na pakny nechám nalepit obložení 8 mm a v přípravku je stočím na průměr bubnů. Nechám vůli 1 mm na průměr. Pakny ubírám taky jen minimálně, jde o to, že mají stejný rádius jako buben a sedí po celé ploše. Excentry mám při tom obrábění úplně na nule aby se potom dali při provozu dotahovat.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,odpověd pro vlčáka:já jsem Vás pochopil,jezdím a spravuju těžká nákladní auta 16let.Jenže pan Raksa asi nemá tu možnost si nechat pakny osoustružit na mašině,nehledě na to že štít na t805 na mašinu asi nikdo z opraven mít nebude.Na druhou stranu tlouštka obložení 8mm už je příliš a pan Raksa to nějak (na koleně)musí spasovat.Já jsem to tak připasovával jak jsem psal výše a šlo to.A to klidně i hrubým šmirglem zrnitosti 60 až 40.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: úte úno 16, 2010 12:40 pm
- Bydliště: Praha
Dobrý den,
všem moc děkuji za odpovědi, už jsem si s tím poradil,bubny mám nově přetočené samozřejmě jen o minimum, válečky jsem také rozebral, vyčistil,dal nové gumyčky, i do pumpy, obložení mi nově nalepil výška 8mm, ale nesedělo to do bubnů, musel jsem ubrousit vždy kraje paken,jako by to mělo jiný rádius než buben, předky jsem bral jen o trošku,ale na zadkách jsem celé obložené brousil o dobré 3-4mm aby to vůbec vlezlo do bubnu a nedrhlo. excentry mám samozřejmě na minimum. Brousil jsem to normálně vibrační bruskou a smirek P80, teď ještě natahám nové trubky a hadice,odvzdušnit a uvidím jak to bude brzdit,ale snad jo
všem moc děkuji za odpovědi, už jsem si s tím poradil,bubny mám nově přetočené samozřejmě jen o minimum, válečky jsem také rozebral, vyčistil,dal nové gumyčky, i do pumpy, obložení mi nově nalepil výška 8mm, ale nesedělo to do bubnů, musel jsem ubrousit vždy kraje paken,jako by to mělo jiný rádius než buben, předky jsem bral jen o trošku,ale na zadkách jsem celé obložené brousil o dobré 3-4mm aby to vůbec vlezlo do bubnu a nedrhlo. excentry mám samozřejmě na minimum. Brousil jsem to normálně vibrační bruskou a smirek P80, teď ještě natahám nové trubky a hadice,odvzdušnit a uvidím jak to bude brzdit,ale snad jo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů