Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2023 první zprávy
Tak alespoň se tento Dakar pořádně vyspím DAKAR 2023 LIVE a Dakarské ozvěny budou tady na TF
Re: Dakar 2023 první zprávy
Ty budes delat osmikolu!
hehe...ted koukam, ze je Nova Action volne streamovana, tak asi dobry....
hehe...ted koukam, ze je Nova Action volne streamovana, tak asi dobry....
Re: Dakar 2023 první zprávy
Tady potvrzení, že Dakar odvysílá NA...
https://www.lupa.cz/aktuality/rallye-da ... va-action/
Hodinový pořad ? Snad poběží dříve, než ve 22h.
https://www.lupa.cz/aktuality/rallye-da ... va-action/
Hodinový pořad ? Snad poběží dříve, než ve 22h.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Nějaká videa:
Slovenský Phoenix 531 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 672744793/
Šoltysův New Fatboy 503 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 302260058/ (moc se mi líbí)
Fotr 523 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 544566467/
Dvoumotorák DAF https://www.facebook.com/10003250951759 ... 080505764/ https://www.facebook.com/10003250951759 ... 086817942/
Renault Riwald 520 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 167321844/
Slovenský Phoenix 531 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 672744793/
Šoltysův New Fatboy 503 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 302260058/ (moc se mi líbí)
Fotr 523 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 544566467/
Dvoumotorák DAF https://www.facebook.com/10003250951759 ... 080505764/ https://www.facebook.com/10003250951759 ... 086817942/
Renault Riwald 520 https://www.facebook.com/10003250951759 ... 167321844/
Re: Dakar 2023 první zprávy
Hm tak FAT BOY má skutečně novou SPZ. 7A1 9154. Původně FAT BOY míval 3AT 3838. Phoenixy mají standard Buggyra.
Valtr - 3SP 3838, což je novější Phoenix po Kolomajzovi
Kazarka - 3AP 3838. starší Phoenix, se kterým jel původně Valtr.
Jinak je zajímavé, že Buggyře jako poslední se daří držet auta na standardních SPZ, takže s tím můžou na silnici. Ostatní už to přebouchali na R - ka. Asi mají z Tatry ještě dostatečnou zásobu techničáků.
Tak pardon MKR mají taky standard.
Valtr - 3SP 3838, což je novější Phoenix po Kolomajzovi
Kazarka - 3AP 3838. starší Phoenix, se kterým jel původně Valtr.
Jinak je zajímavé, že Buggyře jako poslední se daří držet auta na standardních SPZ, takže s tím můžou na silnici. Ostatní už to přebouchali na R - ka. Asi mají z Tatry ještě dostatečnou zásobu techničáků.
Tak pardon MKR mají taky standard.
Naposledy upravil(a) filip 90 dne stř pro 14, 2022 11:21 am, celkem upraveno 1 x.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Renault Riwald 520, -jakoby tomu něco chybělo, nic ošklivějšího jsem dlouho neviděl.
Re: Dakar 2023 první zprávy
No chybí tomu přední nárazník Ale mě se to líbí, vypadá to pěkně agresivně.
Za mě nejhnusnější jsou prostě kapoťáky. Fotr... Vůbec . Iveco DeRooy - tam to alespoň v posledních evolucích trochu vylepšili zkosenou nástavbou a barevným designem. Jinak účelově poskládaný krabicáky s kapotou. MAZ - přerostlej GAZik na steroidech.
Ale je to věc názoru.
Za mě nejhnusnější jsou prostě kapoťáky. Fotr... Vůbec . Iveco DeRooy - tam to alespoň v posledních evolucích trochu vylepšili zkosenou nástavbou a barevným designem. Jinak účelově poskládaný krabicáky s kapotou. MAZ - přerostlej GAZik na steroidech.
Ale je to věc názoru.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
No Fotr je fakt echt hnusnej. Docela fajn na pohled byla lochneska s kapotou Internationalu, akorát měl nějakou smůlu. 2021 kotrmelec https://www.youtube.com/watch?v=BgdifrO3bFs, 2022 válel sudy https://www.youtube.com/watch?v=I2eikuk2Eco
Re: Dakar 2023 první zprávy
Tak on to skutečně není Fatboy. Trochu jsem zapátral přes známé. Fatboy je stále nepojízdný a v dost zoufalém stavu, protože novému majiteli došli peníze. Kdo je majitelem se tady hodně řešilo před pár měsíci. Tohle auto je narychlo poskládané z toho, co se našlo na dílně v Buggyře. Buggyra má spousty dílů, protože nic neobjednává v jednom exempláři. Ale x dílů je použitých. Jinak na autě se testuje řada novinek, které chtějí použít při stavbě nových aut příští rok. Nástavba je ala kamaz, aby šla komplet otevřít, važí zlomek toho, co původní, kabina 815 je prý o 400 kg lehčí než phoenix, jsou tam prý čtyři nádrže, mezi kterými se v průběhu etapy přečerpává nafta, aby bylo auto stále stejně vyváženo, nová telemetrie a milion dalších detailů. Co je zásadní je hodně upravený motor gyrtech. Prý do poslední chvíle nevěděli, jestli se vše stihne, tak auto neprezentovali. Byla to hurá akce, aby Šolťák mohl jet Tatrou, tak poskládali slepenec, kde se otestuje spousta novinek. Ale prý je to raketa. Bohužel neotestovaná.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Super, díky za info
Re: Dakar 2023 první zprávy
Hm tak přeci... Toto opravdu dává smysl a to z několika důvodů. Jednak ta nová SPZ, tedy nová registrace. Ale to se může udělat i na staré auto.
Podle videa z dneška ráno má opravdu motor úplně jiný zvuk než Gyrtechy ve Phoenixech, což ukazuje na nějaké změny.
Pokud je to takto, tak to vysvětluje, proč některé skupiny dílů vypadají tak ošuntěle. Auto je tedy nové, ale díly staré, proto třeba ten ohnutý šusplech, zadní náprava atd. jak jsem psal nedávno.
Podle videa z dneška ráno má opravdu motor úplně jiný zvuk než Gyrtechy ve Phoenixech, což ukazuje na nějaké změny.
Pokud je to takto, tak to vysvětluje, proč některé skupiny dílů vypadají tak ošuntěle. Auto je tedy nové, ale díly staré, proto třeba ten ohnutý šusplech, zadní náprava atd. jak jsem psal nedávno.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Šoltys střelbu nejezdí. Jeho úkolem je dojet. Svižneji upaluje jen, když mu etapa sedne. Každopádně se už těším.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Hm, jak by s tím asi letěli Kolomajz nebo Casale, jesli je to fakt rychlejší než Phoenix, už se kterým byli rychlí... Samozřejmě myslím, než se to vysere.
Re: Dakar 2023 první zprávy
No já si říkal, že proč by někdo koupi Fatboye a pak ho pronajal Šoltysovi a Buggyra by do něj rvala prachy. Vůbec mi to nedávalo smysl.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2023 první zprávy
A můžeme si toho "nového FatBoye" nějak technicky shrnou.... ? Takže poskládáno ze starých dílů co se válely na dílně .... zřejmě maximálně odlehčeno (kabina a nástavba) ... a tedy nějak poladěnej Gyrrtech (,,, jakým to může být rozsahu... zřejmě jen mapa motoru...nějaké zásadní konstrukční zásahy asi čekat nemůžeme...). Taktéž podvozek asi bude bez nějakých velkých evolučních změn...tak asi jen to rozložení váhy díky přečerpávání paliva....
Že by to bylo tak jednoduché postavit konkurenceschopnou raketu Nemůžete k tomu někdo fundovaný něco dodat Díky
Že by to bylo tak jednoduché postavit konkurenceschopnou raketu Nemůžete k tomu někdo fundovaný něco dodat Díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů