Stránka 18 z 32

Napsal: ned dub 17, 2016 7:53 am
od Karel334
No koukal jsem na nějaká ta videa z Milovic. Jsem v šoku že tam někomu vypadnou baterky a začne to hořet!! Ty woe to už to došlo tak daleko, že to nikdo z techniků nekontroluje ?

Napsal: čtv srp 04, 2016 11:38 am
od Mikki
Karel 334, šup sup kúpiť. Alebo Filip 90.

https://auto.bazos.cz/inzerat/63745793/ ... -trial.php

KUNŠTÁT 2016

Napsal: pon srp 29, 2016 8:40 pm
od PtrialM
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned zář 25, 2016 11:12 pm
od filip 90
Tak máme další novinku - Tatru 815 8x8. Je to moc pěkný. Základ asi VVN - ka, posunutá kabina a motor dozadu, servo na rámu. Motor taky neni jen tak něco. Mají tam asi 2 Holsety, možná mezichladič, takže výkon 600 koní plus.
Pak další vychytávky, třeba ty tlumiče na předku. Sériovky to nemaj. Maji je třeba Terna ale ne VVN, VT, TP atd.

Popravdě nějak nechápu jak tohle můžou pustit do kategorie S5... :roll: Je to jasný prototip účelně postavený na trial. Pokud řidič nebude nemehlo tak ty chuděrky utahaný 813 proti tomuhle nemaji nejmenší šanci. Zřejmě na to asi dostali z Tatry potvrzení sériovosti jako kdysi Adam Staněk na jeho 6x6. Napovídala by tomu věta: "Vozidlo prošlo i přísnými technickými prohlídkami u firmy TATRA."


https://www.motormix.cz/clanek/jihlava- ... adky/10565
http://pavrb.rajce.idnes.cz/Truck_Trial ... a_Rancirov

video:https://www.youtube.com/watch?v=XkbfkYSUeMo

Napsal: pon zář 26, 2016 12:49 pm
od Mikki
Nieje to náhodou produkt tej istej firmy, čo robila Staněkovu (neskôr Stiblíkovu) 813? Má rovnaké prvky (vúfuk, podpery rámu kabíny, nárazník...)

Napsal: pon zář 26, 2016 2:27 pm
od filip 90
Tahle 815 je už dílem HT Group Racingu potažmo Daniela Stiblíka. Podobnost s 813 bude daná spíš tím, že se jí při stavbě inspirovali.

Staňkovu 813 totiž žádná firma na 99% nestavěla. Tatra poprpvé startovala v roce 2000, jezdil s ní Roman Nakládal. Je to vlastně historicky 3. přestavěná 813 na truck trial v ČR. V roce 2005 s ní poprvé vyrazil Adam Staněk právě s Romanem Nakládalem jako spolujezdcem. Pak si jí Adam koupil a do sezony 2006 už jela se známou posádkou Staněk + Řičičář.
Na sezonu 2007 jí pak kluci přestavěli. Motor dostal 2 turba, přezuli na ruský pneumatiky 16R20, červená barva, nová "nástavba" a zřejmě komplet repase. Takto odjela sezonu 2007. V roce 2008 už jel Adam s 815 a 813 šla do garáže a následně byla na prodej. Pořídil si jí právě Daniel Stiblík a od roku 2013 s ní jezdí.

Napsal: pon zář 26, 2016 4:48 pm
od Pitris
Tak jsem se byl podívat po dvou letech na Truck Trialu a celkem mě překvapilo jak se změnila technika. Kdysi mi přišla nejpočetnější S5 dnes jednoznačně S4. Taky zmizelo spousta T813 včetně nosičů raket a místo nich T815. Kdepak asi chuděrky skončily. Jinak nevíte co se stalo s Ostravským Librosem? Co si pamatuju, měli pěkná auta, ale po závodech mi přijde, že delší dobu nejezdí.

Napsal: pon zář 26, 2016 6:54 pm
od PtrialM
Tu 815 HT GROUP stavěl Adam,rok a půl.Původní je na prodej.
A možná už je prodaná i ta 15 6x6.

Napsal: pon zář 26, 2016 7:49 pm
od Vojta246
I 813 od Dana i Adamovu 815 jsem viděl na bazaru.
Filip 90: Maj tam dvakrát Holset turbo, díval jsem se na to z blízka. Jinak jak jsi popsal - vše "special" jak motor V12 posunutý dozadu, tak zkrácený rozvor mezi 2 a 3 nápravou, kabina dozadu atd. Ale tak to bylo i s Adamovou 6x6, slovenskou 8x8 atd.
Jinak chtěl bych vidět podvozek na redukcích s takhle posazenou kabinou jako sériovku že to dostalo "papíry". To snad nebyl ani jediný vyrobený kus, ale kde není žalobce... :roll:

Napsal: pon zář 26, 2016 8:25 pm
od PtrialM
Prý těch Adamovejch 815 6x6 jezdí 300 někde v rusku. Nevím abych se nepletl jestli
s ní jel někdy i Evropu a tam komisaři blbnou i kvůli servu na V3S a Lukáš Martynek měl problém přepředloni
v Drnovicích se šířkou nástavby(byla užší něž rozchod kol) tak to "upravil" dvěma dobře říznutými smrčky!!
Ty pak málem dali přes hubu komisařovi při té jeho budce.Viz YT evropa TT drnovice Lukas Martynek.
NO a letos v Sedlčanech upravoval kurtou a tyčkama nástavbu i Dan.

Napsal: pon zář 26, 2016 8:45 pm
od PtrialM
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: pon zář 26, 2016 8:54 pm
od filip 90
Tak ono je to asi tak. V pravidlech se o poloze kabiny nehovoří. Hovoří se o motoru a to tak:

...Sériová poloha vestavby motoru nesmí být změněna. Účastník musí předložit všechny doklady o změnách a jejich přípustnosti.

Pak je tu ještě jeden bod, co moc nechápu:¨

5.1.16. Body zavěšení čepů, tlumičů, řízení atd. nesmí být změněny. Rám nesmí být zkrácen než po nejpřednější bod kabiny řidiče – kabinu motoru a až před první příčný nosník. Zadní část rámu vozidla smí být zkrácena až po první příčný nosník za nejzažším bodem závěsu kol na poslední nápravě. Závěsné body pro čepy, tlumiče atd. nesmí být měněny.

Ty pravidla totiž vychází z toho, že si někdo pořídí auto a provede na něm úpravy. Nějak se tam nepředpokládá, že si někdo postaví speciál, který si nechá v Tatře otypovat. Pak není jeden problém, protože jakákoliv řešení jsou sériová pro daný typ vozidla. Pokud se toto stane na Dakaru, tak je to tak velká organizace, že je schopná vyslat komisaře do fabriky a požadovat důkazy. U truck trialu a to ani u Evropského to takhle daleko nikdy nedojde, protože na to nejsou prostředky. Končí to tedy správně vyrobeným dokumentem a auto musí do závodu pustit.

Zas na druhou stranu to patří ke kouzlu tohoto sportu. Komu to vlastně vadí? Auta jsou to krásný a světe div se i přes svou značnou technickou vyspělost jsou porazitelná. Valná většina lidí to jezdí pro radost, takže podle mě si nikdo stěžovat nebude. :)

Napsal: pon zář 26, 2016 9:12 pm
od Vojta246
I kdybych jich jezdilo 300 tak Adamova VVN byla sériová VVN V12 kterou pokrátil, dal tam uplně jiný motor V8 turbo který ve VVN nikdy nebyl, dal krátkou kabinu atd.
A co se týče Danovy 8x8 tak je zkrácený rám vepředu, posunuta kabina dozadu a taky zkrácený rám mezi 2 a 3 nápravou. To sériovka není a nikdy nebyla. Ne na tomhle podvozku. Motor je zdá se v poloze jakoby pro 815 VT/TP takže snad tohle by bylo ok, možná.

A trošku to zamíchám kdy byly ty doby kdy jezdil ZIL 8x8 a tatrováci prskali že má pohon na každou stranu solo a natáčecí přední a zadní nápravu a chtěli ho dát do prototypů a přitom o nic nešlo, protože tak neohrabané a nesmyslné auto nemělo oproti 813 žádnou šanci. A najednou tohle. Připadne mi že už to v případě některých není o nadšení vytáhnout auto z kopřiv a jezdit ale nasypat do toho hromadu zlaťáků a...

Napsal: pon zář 26, 2016 9:19 pm
od PtrialM
Je to tak a hlavně se do stavby musí začlenit to nejdůležitější:
mezi kus mezi pedálama a volantem.Dobrý pilot zalétá i na vratech od
stodoly a naopak,blbec co si postaví barák za dvě mega vedle
univerzitní knihovny nebude o to chytřejší.
Jo to Fanda Slunéčko..co postavil to jezdilo,fungovalo a on na tom
vyhrával. :thumbud:

Napsal: pon zář 26, 2016 9:31 pm
od PtrialM
Ta V8 v tom autě tak nějak divně chrastila,pamatuji to auto
ještě před tou "přestavbou" a to mělo šmrnc,i když uchycení
těch vzpěr za kabinou do podlahy nástavby..no nevim nevim
kdyby se to pořádně kutálelo. V Milovicích to vzal rohem kabiny
a bylo to zprohýbané až na tom pomocným rámu.
Na tý 8kole je to už jinak. Ale jak je už výše řečeno,razítko je razítko.