Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

dotaz: Brzdenie turba

Příspěvek

Zdravim Chalani...
Mat taky rychly dotaz: Menime na Diamoile vyfuk a mam moznost si nechat urobit novy. chcel som ho mat vykuchany s 2 odvodmi splodim, ale bolo mi povedane ze prej motor tym straca vykon a turbo by malo byt aspon trochu brzdene... Mozte mi to nejak blizsie objasnit?? Co je teda lepsie?? Na TT maju z vyfuku len ruru a nepride my ze by stracali tie tatry vykon...
Tlmic bude mat privod z motoru priamo na stred a nie na stranu a vyvody u kazdeho kraja jeden...


Admina prosim o ponechanie a ked sa to vyriesi tak prosim o zmazanie.... Dakujem
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř říj 03, 2012 10:53 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No když to vemu logicky tak turbo je zařízení který pracuje na základě rozdílu tlaků. Čim větší rozdíl na vstupu a výstupu turbíny, tim se rychlejc roztočí a má větší otáčky. Podle mě je to naprostá kravina ale celkem rozšířená, už mi to taky někdo tvrdil.
Filip Nikl
stř říj 03, 2012 11:27 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Filip 90 - no prave, tiez som bol v tom ze ked vykucham tlmic tak to bude mat na motor lepsi vplyv.... Ten co mi to tvrdi tak robil u nas motory do tatier, tak ma to trochu zarazilo... Preto sa pytam...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř říj 03, 2012 11:33 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

U každého motoru platí - rychle dovnitř a rychle ven

U turba je nejlepší, když od něj vede jen trubka, pochybuju, že u tatrovky je to jinak.
BES - běs
stř říj 03, 2012 11:49 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Ako pisem, bol som presvedceny o tom ze len trubka je v poho ale on ma tak dlho prresviedcal az som sa musel opytat.... :oops:
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř říj 03, 2012 11:51 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Peter , a co tam máš nyní za tlumič ? Vždyt u 2X turbo se jedná de facto pouze o obal, v něm toho moc není, stejně jako nemá venkovní izolaci, oproti tlumičům na bezturbové motory , nebo motory Euro, u kterých bylo zapotřebí snižovat vnější hluk. A Tvůj tlumič by měl mít stejný VVN 8X8 , a měl by automaticky mít i více vývodů, že při jeho otočení můžeš nahoru dát 2 koncovky ...?
čtv říj 04, 2012 8:54 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Bazilisak - Vyfuk zhanam uz nejaku dobu, firmy, ktore ho vyrabali ho uz nevyrabaju... :? A ten co mam momentalne na aute je tak tazky ze sme mali co robit 2 aby sme ho osadili :? tak preto ho chcem vymenit za novy bo pocitam, ze tento stary je plny bordelu....
Z vojaka pasuje, no zatial som ziadny nezohnal a ten co mi ho vie urobit si zobere akurat na pivko....
Tvrdi mi vsak ze turbo musi byt brzdene a tym padom by mali byt vo vyfuku priecky...
:think: Tak preto sa pytam ako to vlastne je...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv říj 04, 2012 10:26 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Je to tak, můj motor zkoušený na paletě a s klasickou trubkou u turba tak turbo tlačilo 1,8 Bar. Na autě s dlouhým vejfukem tlačí 0,8 Bar, ale to je optimální pro můj motor.
Volvo FL 614.
čtv říj 04, 2012 11:11 am

peter gasparovic
Příspěvky: 4515
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Příspěvek

Jirko. Takze ak tam je len trubka, turbo tlaci viac ?? A ma to pak nejaky prejav na motore??
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
čtv říj 04, 2012 11:21 am

oldjan
Příspěvky: 820
Registrován: pon bře 24, 2008 9:03 pm
Bydliště: Liberec

Příspěvek

Takovej hloupej dotaz, mají ty turba nějakou regulaci? Pokud ano, tak si plnící tlak zregulují sami, pokud ne a budou dávat víc vzduchu, nastane nepoměr vzduchu a paliva. Tolik teorie. Jak se to projeví v praxi, to ví bůh. :) Prostě bych to vyzkoušel.
A pak taky záleží, jak kvalitní jsou motor a turbo po stránce životostní, pokud to je jako celek bezproblémové, tak bych se tím netrápil, pokud se na těch motorech něco sralo, měl bych se na pozoru. Já turbomotory zažil jenom v tepečku a to bylo nové a moc toho nenajezdilo, protože nebylo už moc co vozit.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
čtv říj 04, 2012 4:32 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ten vyšší přeplńovací tlak u jednoduchý trubky byl dá tím že byl minimální aerodynamický odpor pro výfukové plyny a turbína se tím pádem více roztáčela. Je to stejný jako u ucpanýho komínu.
Tím že se mi snížil přeplňovací tlak při použití originálního vejfuku jsem docílil zachování životnosti motoru při velice dobrém zvýšení kroutícího momentu.
Známej odrovnal stejnej motor, ale na traktoru kde je krátkej vejfuk a turbo tlačilo hodně až mu odcházely těsnění pod hlavama a na motoru další díly. Takže radši postupovat rozumně a nehnat to do maxima.
Volvo FL 614.
čtv říj 04, 2012 6:10 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já bych tohle vubec neřešil. Jak řiká Bazilisak na Diamolu je výfuk stejně jen malá trubka pak velká trubka (naležato) a malá trubka z ní ven. Tlumení probíhá vlastně jen rozepnutím plynu v tý velký trubce. Brždění turba je kvůli výkonu je blbost - stačí se podívat na jakýkoliv závodní stroj s turbem - výfuk je prostě trubka co největšího průměru, vyleštěná a s co nejmenším počtem kolen, protože to všechno zvyšuje odpor. Takže si nech udělat pořádnej vejfuk bez ničho ať to má pořádnej zvuk a neřeš to :D
Filip Nikl
čtv říj 04, 2012 6:48 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Ahoj Petře odhaduji že pokud ten co ti tenhle blud tvrdil a ten co ti má dělat repliku výfuku je jedna a ta samá osoba pak to naznačuje že měl strach že když dáš pouze trubku tak si nevydělá na ""cigára"" :cry: :cry: :cry:
čtv říj 04, 2012 6:53 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já se tady do toho přidám,říkáte jak turbo šlape líp když nemá žádný odpor,ale mně se například stalo,že mi na starým mercedesu,4 válec.140 koní,turbo,uletěl výfuk hned za turbem,takže to hvízdalo jak sanitka,ale naopak motor nejel o nic líp a spíš se mi zdálo že rychleji vadnul v kopci než obvykle,kolega s DAFem ATI něco podobného,udělala se díra jako pěst před tlumičem výfuku-auto mělo sice zvuk jak Harley-Davidson :lol: ,ale spotřeba vylítla pořádně nahoru,a auto nejelo o nic líp než původně,jelo dokonce hůř :shock:

I na osobáku mi jednou prasknul obal KATu,a to samé,auto řvalo,do otáček šlo líp jak obvykle,ale jelo hůř a to znatelně,s novým výfukem zase ožilo,takže já mám zkušenosti že děravý,nebo upadlý výfuk rovná se menší výkon a akorát to řve a žere :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv říj 04, 2012 8:33 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Asi záleží jak bylo navržený přeplňování, tedy průběh kroutícího momentu. To se může změnit s nárustem otáček turba. Taky záleží jestli má obtok spalin a řízený lopatky. Těch faktorů je hodně a těžko se to paušalizuje.
Volvo FL 614.
čtv říj 04, 2012 10:20 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů