Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
dotaz: Brzdenie turba
Zdravim Chalani...
Mat taky rychly dotaz: Menime na Diamoile vyfuk a mam moznost si nechat urobit novy. chcel som ho mat vykuchany s 2 odvodmi splodim, ale bolo mi povedane ze prej motor tym straca vykon a turbo by malo byt aspon trochu brzdene... Mozte mi to nejak blizsie objasnit?? Co je teda lepsie?? Na TT maju z vyfuku len ruru a nepride my ze by stracali tie tatry vykon...
Tlmic bude mat privod z motoru priamo na stred a nie na stranu a vyvody u kazdeho kraja jeden...
Admina prosim o ponechanie a ked sa to vyriesi tak prosim o zmazanie.... Dakujem
Mat taky rychly dotaz: Menime na Diamoile vyfuk a mam moznost si nechat urobit novy. chcel som ho mat vykuchany s 2 odvodmi splodim, ale bolo mi povedane ze prej motor tym straca vykon a turbo by malo byt aspon trochu brzdene... Mozte mi to nejak blizsie objasnit?? Co je teda lepsie?? Na TT maju z vyfuku len ruru a nepride my ze by stracali tie tatry vykon...
Tlmic bude mat privod z motoru priamo na stred a nie na stranu a vyvody u kazdeho kraja jeden...
Admina prosim o ponechanie a ked sa to vyriesi tak prosim o zmazanie.... Dakujem
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Peter , a co tam máš nyní za tlumič ? Vždyt u 2X turbo se jedná de facto pouze o obal, v něm toho moc není, stejně jako nemá venkovní izolaci, oproti tlumičům na bezturbové motory , nebo motory Euro, u kterých bylo zapotřebí snižovat vnější hluk. A Tvůj tlumič by měl mít stejný VVN 8X8 , a měl by automaticky mít i více vývodů, že při jeho otočení můžeš nahoru dát 2 koncovky ...?
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Bazilisak - Vyfuk zhanam uz nejaku dobu, firmy, ktore ho vyrabali ho uz nevyrabaju... A ten co mam momentalne na aute je tak tazky ze sme mali co robit 2 aby sme ho osadili tak preto ho chcem vymenit za novy bo pocitam, ze tento stary je plny bordelu....
Z vojaka pasuje, no zatial som ziadny nezohnal a ten co mi ho vie urobit si zobere akurat na pivko....
Tvrdi mi vsak ze turbo musi byt brzdene a tym padom by mali byt vo vyfuku priecky...
Tak preto sa pytam ako to vlastne je...
Z vojaka pasuje, no zatial som ziadny nezohnal a ten co mi ho vie urobit si zobere akurat na pivko....
Tvrdi mi vsak ze turbo musi byt brzdene a tym padom by mali byt vo vyfuku priecky...
Tak preto sa pytam ako to vlastne je...
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Takovej hloupej dotaz, mají ty turba nějakou regulaci? Pokud ano, tak si plnící tlak zregulují sami, pokud ne a budou dávat víc vzduchu, nastane nepoměr vzduchu a paliva. Tolik teorie. Jak se to projeví v praxi, to ví bůh. Prostě bych to vyzkoušel.
A pak taky záleží, jak kvalitní jsou motor a turbo po stránce životostní, pokud to je jako celek bezproblémové, tak bych se tím netrápil, pokud se na těch motorech něco sralo, měl bych se na pozoru. Já turbomotory zažil jenom v tepečku a to bylo nové a moc toho nenajezdilo, protože nebylo už moc co vozit.
A pak taky záleží, jak kvalitní jsou motor a turbo po stránce životostní, pokud to je jako celek bezproblémové, tak bych se tím netrápil, pokud se na těch motorech něco sralo, měl bych se na pozoru. Já turbomotory zažil jenom v tepečku a to bylo nové a moc toho nenajezdilo, protože nebylo už moc co vozit.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ten vyšší přeplńovací tlak u jednoduchý trubky byl dá tím že byl minimální aerodynamický odpor pro výfukové plyny a turbína se tím pádem více roztáčela. Je to stejný jako u ucpanýho komínu.
Tím že se mi snížil přeplňovací tlak při použití originálního vejfuku jsem docílil zachování životnosti motoru při velice dobrém zvýšení kroutícího momentu.
Známej odrovnal stejnej motor, ale na traktoru kde je krátkej vejfuk a turbo tlačilo hodně až mu odcházely těsnění pod hlavama a na motoru další díly. Takže radši postupovat rozumně a nehnat to do maxima.
Tím že se mi snížil přeplňovací tlak při použití originálního vejfuku jsem docílil zachování životnosti motoru při velice dobrém zvýšení kroutícího momentu.
Známej odrovnal stejnej motor, ale na traktoru kde je krátkej vejfuk a turbo tlačilo hodně až mu odcházely těsnění pod hlavama a na motoru další díly. Takže radši postupovat rozumně a nehnat to do maxima.
Volvo FL 614.
Já bych tohle vubec neřešil. Jak řiká Bazilisak na Diamolu je výfuk stejně jen malá trubka pak velká trubka (naležato) a malá trubka z ní ven. Tlumení probíhá vlastně jen rozepnutím plynu v tý velký trubce. Brždění turba je kvůli výkonu je blbost - stačí se podívat na jakýkoliv závodní stroj s turbem - výfuk je prostě trubka co největšího průměru, vyleštěná a s co nejmenším počtem kolen, protože to všechno zvyšuje odpor. Takže si nech udělat pořádnej vejfuk bez ničho ať to má pořádnej zvuk a neřeš to
Filip Nikl
Já se tady do toho přidám,říkáte jak turbo šlape líp když nemá žádný odpor,ale mně se například stalo,že mi na starým mercedesu,4 válec.140 koní,turbo,uletěl výfuk hned za turbem,takže to hvízdalo jak sanitka,ale naopak motor nejel o nic líp a spíš se mi zdálo že rychleji vadnul v kopci než obvykle,kolega s DAFem ATI něco podobného,udělala se díra jako pěst před tlumičem výfuku-auto mělo sice zvuk jak Harley-Davidson ,ale spotřeba vylítla pořádně nahoru,a auto nejelo o nic líp než původně,jelo dokonce hůř
I na osobáku mi jednou prasknul obal KATu,a to samé,auto řvalo,do otáček šlo líp jak obvykle,ale jelo hůř a to znatelně,s novým výfukem zase ožilo,takže já mám zkušenosti že děravý,nebo upadlý výfuk rovná se menší výkon a akorát to řve a žere
I na osobáku mi jednou prasknul obal KATu,a to samé,auto řvalo,do otáček šlo líp jak obvykle,ale jelo hůř a to znatelně,s novým výfukem zase ožilo,takže já mám zkušenosti že děravý,nebo upadlý výfuk rovná se menší výkon a akorát to řve a žere
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů