Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
Hádání motoru při studeném startu Scania R420 2005
Máme takový problém,od koupě auta se potýkáme se špatnými starty u Scanie R420 r.v.2005,projevuje se to tak že v teplotách pod nulou (tedy i -1),ale i lehce nad nulou auto chytá naprosto otřesně-motor se tak 5-6x převalí a chytne-NA VŠECHNY VÁLCE,rozběhne se pravidelně,ale během cca dvou vteřin začne vynechávat,prostě přestávají pálit jednotlivé válce,jde na 4,5,6,3,4,5 doprovázené ukrutnými ránami z motoru,celé auto se klepe a rachtá,při lehkém přidání plynu to má kovový zvuk a to hádání se ještě zhorší,navíc začnou lítat otáčky nahoru dolu,z výfuku jde šedý kouř,auto se hádá cca minutu a půl a pak to pomalu ustane a pak už motor jde pravidelně i jde dobře do otáček a nemlátí.
Tuhle věc řešíme cca 2 roky,měli jsme to xkrát ve Scanii,zezačátku to dělalo i v létě,prvně vyměnili plovák v nádrži za nový a tím se to zlepšilo,letní starty jen s občasným zahoupáním,pak se to zase začalo zhoršovat,ve Scanii konstatovali špatné vstřikovače,takže auto dostalo 6 fungl nových vstřikovačů,nové filtry,palivová soustava se natlakovala,vyzkoušeli těsnost,seřídili ventily,s tím že je auto absolutně v pořádku a občasné rachtání při startu není na závadu...
Ale uplynuly dva měsíce a auto už při nula stupních opět startuje hrozně,z motoru jdou rány jak kdyby se měl rozsypat a dvě minuty po startu se hádá,šedě pokuřuje a mlátí jak stará V3S v posledním tažení
Nikdo si s tím už neví rady,jinak auto jezdí dobře,tahá tak jak má,olej nebere,motor chytá na všechny válce,ale při každém studeném startu se projevuje takhle,podle mého laického odhadu se zavzdušňuje palivová soustava,podle Scanie s tím nejde nic dělat....
Tuhle věc řešíme cca 2 roky,měli jsme to xkrát ve Scanii,zezačátku to dělalo i v létě,prvně vyměnili plovák v nádrži za nový a tím se to zlepšilo,letní starty jen s občasným zahoupáním,pak se to zase začalo zhoršovat,ve Scanii konstatovali špatné vstřikovače,takže auto dostalo 6 fungl nových vstřikovačů,nové filtry,palivová soustava se natlakovala,vyzkoušeli těsnost,seřídili ventily,s tím že je auto absolutně v pořádku a občasné rachtání při startu není na závadu...
Ale uplynuly dva měsíce a auto už při nula stupních opět startuje hrozně,z motoru jdou rány jak kdyby se měl rozsypat a dvě minuty po startu se hádá,šedě pokuřuje a mlátí jak stará V3S v posledním tažení
Nikdo si s tím už neví rady,jinak auto jezdí dobře,tahá tak jak má,olej nebere,motor chytá na všechny válce,ale při každém studeném startu se projevuje takhle,podle mého laického odhadu se zavzdušňuje palivová soustava,podle Scanie s tím nejde nic dělat....
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
No tak hele na mém zeleném Téčku došlo k tomu že praskla vodní hadice k retarderu,dala se na cestě jiná fridex se dolil vrchem bo jak by se to nacestě dopouště spodem a pomalu se jelo,většinou se bublina vody protlačí,zabublá v tom schladne to a vše je ok.Tady se tak nestalo auto bylo furt ohřáté ale ne uvařené.Ráno to nešlo natočit byla zima a chovalo se to tak trochu jak vám.Byl odtah buhuže do blbého sezvisu a pak to začlo,dodnes nechapu proč ale než by mistr změřil tlaky rovnou zcela zbytečně rozebral motor,nic nemašel,pak tam padlo pd čerpadlo,po něm 6vtřiků a furt se to hadalo a nešlo to snad na druhej valec.Nakonec po měsíci a půl zcela zbytečné práce a 120tisících hozenejch voknem se zjistilo že to dělaj kable,konkretně svazek co jde do řidící jednotky motoru umístěne vlevo na motoru.Kouk bych na tydle kable bo já pro tudle blbost přišel o celé jinak super auto.
Díky za radu TP,tahle Scanie retardu nemá,a zvláštní je že se hádá jen při startu studeného motoru,když ho necháš běhat,chcípneš a zkusíš nastartovat za hodinu,dvě,tři tak chytne krásně a jde na všechny.
Ale jak stojí přes noc,tak už se po ránu hádá,a když stojí celý víkend,je to ještě horší,pak se hádá třeba i 3 minuty.Mně dělaly naprosto stejné příznaky na citroenu BX bubliny vzduchu v naftě,to je klasický projev,a odpovídá tomu i to že se to s dlouhým stáním zhoršuje,ale ve Scánii tvrdí že tohle je vysokotlaký systém kde je tohle prakticky vyloučeno a bla bla bla...
Tobě fakt dělalo hádání motoru chvíli po nastartování nějakej mizernej kablík? :-O to bych v životě nečekal...
Tohle se chová jako že najednou nezapálí nafta v některém z válců,tím pádem se motor zahoupe,pohádá,zahulí a pak zase na jiném válci,pak nezapálí dva pak jdou všechny a takhle se to opakuje než se to srovná
Ale jak stojí přes noc,tak už se po ránu hádá,a když stojí celý víkend,je to ještě horší,pak se hádá třeba i 3 minuty.Mně dělaly naprosto stejné příznaky na citroenu BX bubliny vzduchu v naftě,to je klasický projev,a odpovídá tomu i to že se to s dlouhým stáním zhoršuje,ale ve Scánii tvrdí že tohle je vysokotlaký systém kde je tohle prakticky vyloučeno a bla bla bla...
Tobě fakt dělalo hádání motoru chvíli po nastartování nějakej mizernej kablík? :-O to bych v životě nečekal...
Tohle se chová jako že najednou nezapálí nafta v některém z válců,tím pádem se motor zahoupe,pohádá,zahulí a pak zase na jiném válci,pak nezapálí dva pak jdou všechny a takhle se to opakuje než se to srovná
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Taky mi neco podobnyho delala scanca v bejvaly firme,byl jsem s tim v servisu snad desetkat.Po startu to slo jak Anča po hrazi a kdyz jsem ji roztahoval z 1000ot.tak v tom lehce kovove klepalo.Ale jinak s plnou tonazi sla jak zadna jina.Ve scanii to porad svadeli na neorigos filtry a ze to tyhle auta delaj,ze to je normalni.Pak mi rikal muj nasledovnik,ze to delali naky ventilky,nekde na motoru,ale jaky presne ti nereknu.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
měli by to dělat ty 4 dávkovače u lišty
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
ne nemám jen tipuju .... jsou 4 na 6 válců u dci nebo co to má za označení cvakaj jako kladívka občas, což není prý na závadu .... a na dálku se radí těžko.... mě se pohádaj válce jen po startu pár vteřin jako když je to zavzdušněný a to jen někdy , nebo když jí hned vemeš na komoru, "se zakucká" (ale to dělaj všechny-je to daný systemem) -než se lišta natlakuje(pak už se domluví ) ale muže to bejt samozřejmě i něco od softu-čidla špatný údaje -těžko soudit
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Tady se právě chová přesně jako zavzdušněná,ale pravidelně každý ráno,někdy víc,někdy míň,to jestli auto stojí dokopce/zkopce na to nemá vliv,ani plnost nádrže,filtry nový i ze scanie,a prd,hádá se pořád...
Máme na firmě ještě 3 Scanie 124 L420 a ty startují perfektně i po dlouhý odstávce auta chytaj na pár otočení,pravidelně,bez kuckání rachtání kouření,prostě šepot a to jsou taky euro 3,a Rko dělá randál jak když se startuje vyklapanej traktor
Máme na firmě ještě 3 Scanie 124 L420 a ty startují perfektně i po dlouhý odstávce auta chytaj na pár otočení,pravidelně,bez kuckání rachtání kouření,prostě šepot a to jsou taky euro 3,a Rko dělá randál jak když se startuje vyklapanej traktor
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
No,tak dneska ráno to zase šlo jen na pár válců a svítila k tomu palubka červeně a psalo to : Závada motoru
Jakmile se motor přestal hádat,závada zhasla a už se to neobjevilo,takže asi budeme muset zas do Scanie,to bude raketa
Jakmile se motor přestal hádat,závada zhasla a už se to neobjevilo,takže asi budeme muset zas do Scanie,to bude raketa
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Mě teda skanča (4-serie 420hpi), naskočí dobře, párkrát se otočí a pak to dvakrát po sobě jakoby vynechá válec a potom už běží pravidelně(dělá to i ři teplým startu). Jinak ten zvuk motoru po startu je kulantně řečeno kovový. Nechci si připustit, že je to závada, páč mě do toho nebaví furt srát prachy, takže to beru jako uvítací melodii
Není důležité za každou cenu pracovat, ale být u toho když se rozdává
Tak,naše Scánie už mlátila extrémně,dospělo to do stádia že to ráno dost dlouho točilo a pak to byla kovadlina,poslali jsme to do Scanie a tam zjistili problém na 2.čidlech které jsou u setrvačníku.Jedno bylo totálně zalepené "chlupama" ze spojky,tudíž nefunkční,a to druhé dostalo zbytkem pružinky z lamely,takže bylo odskočené a špatně snímalo...Nedávno se dávala do auta nová spojka,stará se rozletěla a při výměně asi špatně vyčistili spojkovou skříň...
Obě čidla očistili,nastavili vzdálenost od setrváku,a auto startuje líp,potřebuje míň otáček startérem,motor běží klidněji a nerachtá tak nahlas.Po startu si zarachtá,ale už to není taková hrozná kovářina jako předtím
Ohledně těch 4.elementů ve vstřikovacím systému jsme se ptali a jeden stojí cca 20 000kč,dva prý dávkují naftu a dva dělají časování válců,každý element obsluhuje 3 válce a pracují v páru,prakticky nejde zjistit který je porouchaný dokud auto startuje a jde na všechny válce
A pak jsou tam ještě dva zpětné ventilky,jeden někde u lišty a druhý u naftového filtru,ty stojí menší dardu,"jen" něco kolem 3000kč za kus,a jejich vada se prý projevuje tím že auto vůbec nejde natočit
Obě čidla očistili,nastavili vzdálenost od setrváku,a auto startuje líp,potřebuje míň otáček startérem,motor běží klidněji a nerachtá tak nahlas.Po startu si zarachtá,ale už to není taková hrozná kovářina jako předtím
Ohledně těch 4.elementů ve vstřikovacím systému jsme se ptali a jeden stojí cca 20 000kč,dva prý dávkují naftu a dva dělají časování válců,každý element obsluhuje 3 válce a pracují v páru,prakticky nejde zjistit který je porouchaný dokud auto startuje a jde na všechny válce
A pak jsou tam ještě dva zpětné ventilky,jeden někde u lišty a druhý u naftového filtru,ty stojí menší dardu,"jen" něco kolem 3000kč za kus,a jejich vada se prý projevuje tím že auto vůbec nejde natočit
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů