Možná budou názornější výkresy a váhy jednotlivých typů:
MAN TGS 26.440 6H4-2 BL - jezdí u LESS, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8660 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0582_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H4-2 BLS, rozvor 2900 mm, tahač, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8205 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0578_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H4/4 BLS, rozvor 2600 mm, tahač, kabina L, pneu 315/70 R 22,5, váha 8245 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0589_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BL nízký, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9330 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0030_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BL střední - ten co má Kruji, rozvor 4800 mm, pro krátké dřevo, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9485 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0031_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BLS nízký, rozvor 3600 mm, tahač, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9030 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0020_5.pdf
MAN TGS 26.440 6H6 BLS střední, rozvor 3600 mm, tahač, kabina L, pneu 295/80 R 22,5, váha 9225 kg:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0021_5.pdf
Je třeba dávat pozor na 2 věci:
1, reálná váha podvozku s příplatky a jinými pneu bude asi o 300 až 500 kg vyšší, pro příklad hmotnosti pneu + ráfek:
295/80 R 22,5 = 100 kg, 315/70 R 22,5 = 103 kg, 315/80 R 22,5 = 118 kg, 385/65 R 22,5 = 130 kg, tzn. když u 6H6 vyměním pneu z 295 na 315 auto bude těžší o 198 kg ...
2, ve std. má střední typ 6H6 (ten co má kruji) zadní nápravy HPD-1353/HP-1333, které nejsou vhodné pro větší hmotnost soupravy jak 44 tun, proto je nutno objednat zesílené nápravy HPD-1382/HP-1352, což bude stát min. 1500,- EUR? a taky o 120 kg váhy navíc
http://www.man-engines.com/datapool/med ... aneten.PDF
Osobně si myslím, že jako optimální kompromis mezi cenou, hmotnosti, životnosti a průjezdnosti v terénu je nízká verze 6H6 s nápravami bez redukci v kolech a ocelovým předním nárazníkem bez přední podjezdové zábrany. Verze 6H4 bude na tom líp se spotřebou a užitečnou hmotností, ale do extrémních podmínek není vhodná, 6H6 nízký to zvládne. Stejné provedení podvozku (výškově) má pevný návěs = SENZA auto, původně podvozek 8x4 pod mix, na výkrese ocelový nárazník, ale s podjezdovkou:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0496_6.pdf
stejný typ podvozku, ale bez přední podjezdové zábrany:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0518_6.pdf
přední nájezdový úhel se zlepšil z 15 stupňů na 22 stupňů, což jen o 3 stupňě horší než střední provedení podvozku:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0392_6.pdf
a jezdíme i tam kde Tatra drhne rourou, bordel se zachytí o uložení stabilizátorů a o přední nápravu, která funguje jako radlice, ale není to tak strašné. Řidič musí dávat větší pozor než u střední 6H6, ale v terénu trakčně ta nízká 6H6 projede to samé. Ještě bych doporučil zvednout palivovou nádrž a přední stupačky dát na gumové pásy místo na ocelové trubce jako je to z výroby. Jo každopádně to chce dát na přední nápravu 9,5 t 3-listová péra.