Stránka 6 z 7

Napsal: úte úno 14, 2012 7:48 pm
od Safky
Tady alespoň holandská specifikace 6H6 nízké verze:
http://www.mantruckandbus.nl/datapool/m ... L-2010.pdf
a střední verze s redukcemi v kolech:
http://www.mantruckandbus.nl/datapool/m ... L-2010.pdf

No a protože souprava s přívěsem má ruku vzadu = to odlehčuje přední nápravu po prázdnu a u plného auta by tam taky asi těch 9 tun nemuselo být, tak si myslím, že nízká verze s ocelovým nárazníkem, péry 9,5 t a balóny 385/65 R 22,5 vpředu by s tím předním nájezdovým úhlem nemusela být až tak špatně :wink:
6H4-2 BL bohužel moc vylepšit nepůjde, přední podjezdovka tam bude, sundat moc nejde (je k tomu asi přimontovaný chladič), daly by se uřezat konce a stupačky dát na gumy, toť tak asi vše, i když po prázdnu, když zvedneš zvedačku auto se bude stavět na zadní a přední nájezdový úhel taky nebude až tak špatný. Problémem budou jízdy s nákladem, to už si člověk nijak nepomůže :(

Napsal: úte úno 14, 2012 9:11 pm
od artur30
safky
děkuji moc
opět jsem trochu chytřejší :lol:

Napsal: úte úno 14, 2012 9:24 pm
od Safky
Ještě jsem zjistil 2 zajímavé věci, Volvo FMX 6x4 ve vysokém provedení, přední nájezdový úhel "jen" 19 stupňů, přitom výška rámu je 1166 mm!:
http://www.volvotrucks.com/trucks/germa ... eu_ger.pdf
a podvozek 6x6 23 stupňů:
http://www.volvotrucks.com/trucks/germa ... eu_ger.pdf
MAN kardanová 6x6 - 28 stupňů:
https://www.manted.de/manted/zeichnung/ ... 0486_6.pdf
U podvozku 6H4-2 BL by možná šlo pomocí speciálního kódu KSW (speciální objednávka mimo sérií) objednat verzi bez podjezdovky a pak přihlásit na výjimku, pak by přední nájezdový úhel mohl být kolem těch 22 stupňů ... to už je ale vyšší dívčí :D
P.S.: No a jsme zase mimo OT, to bude tytyty :!:

Napsal: úte úno 14, 2012 11:31 pm
od kruji
safky
děkuji moc
opět jsem trochu chytřejší :idea:
Respektive, mám úplné jasno. To vypínání je řešené pružinou. Je to vidět v čase 0:52 až 1:05. Je to jisté, při vypnutí se ozve takový drnčivý zvuk, jak pístky postupně sednou nazpět. Akorát, jak píšu výše, nevím co se stane, až pružina rupne. (Snad to otestovali, a neblokne se mi přední kolo)
:roll:

Napsal: stř úno 15, 2012 1:37 pm
od big nos
artur30 Všetky veľké opravy boli v záruke alebo tesne po jej konci. Takže sa na oprave spolupodielal MAN ináč náklady pri poruche čerpadla a jehonáhonu sa vyšphali cca 12 tis. € :? Tak keď to ma majteľ auta sám zaplaťiť je to pecka. V jednom prípade sa vodičovi HD zaplo samo na ceste a to bola tiež pecka.

Napsal: stř úno 15, 2012 7:49 pm
od artur30
koukám,že vám se tam asi daří
musí kruji říct co mají za poruchy ty mají hydro delé
co se stalo když se to zaplo za jízdy?

Napsal: stř úno 15, 2012 8:01 pm
od big nos
Presne neviem šofér trochu drevený bývalí traktorista, keď mi volal tak povedal že dačo buchlo a začala svietiť diagnoza bolo to kúsok od servisu tak prišiel na dvor. Dovtedy pohoda a keď cúval auto do radu tak zablokovalo prevodovku. nešli sme do rozoberania celého pohonu bola na to kulancia tak sa to komplet menilo

Napsal: sob úno 18, 2012 7:36 am
od Safky
Tak jsem koukal do návodu MAN TGS a je tam napsáno 2000 mth a 5% celkově ujetých km (ta životnost HydroDrivu).

Napsal: sob úno 18, 2012 7:45 am
od big nos
Takže to podľa mth vychádza 110000km. Počíta sa že 1mth je ako keď auto prejde 55 km. Prepočet stanovený MAN Tento prepočet sa používa v servisoch man pri špecialoch. Ale je pravda že je tam viac faktorov ktoré obmedzujú prepočet mth na km

Napsal: sob úno 18, 2012 10:25 am
od Safky
to big nos:
Ten přepočet co píšeš platí pro dálkové tahače. Pro sklápěcí soupravy nám to vychází cca. 1 mth = 30 km, pro ramenové nosiče kontejnerů 13 až 15 km, pro sklápěčky v lomu 10 až 11 km (to jsou Tatry). Lesovozy bych viděl něco mezi 20 až 30 km = 1 mth (podle délky obratu a jak dlouho dělá řidič s rukou). Nedá se přepočítat, že 2000 mth = 110 000 km, ale pravda bude asi taková, že kdyby jsi HydroDrive používal každý pracovní den 1 hod., tak by to mělo vydržet 8 let (250 pracovních dnů ročně = 250 mth ročně, 2000/250 = 8 let životnost), pak celková GO, asi výměna čerpadla a dělicího ventilu + hadice. Teď jde o to, jak často řidič HydroDrive používá a jak ho používá, tzn. při rychlostech do 10 km/h, kde to moc netrpí nebo až někde k 30 km/h, kde se hřeje hydraulický olej apod.
Je zajímavá jedna věc, hydropohon pro dodávky funguje až do 50 km/h, asi nějaký jiný typ hydromotoru pro extrémně velké otáčky, přitom obvod kola u dodávky je mnohem menší než u LKW, takže ty otáčky tam budou mnohokrát větší, čas 1:48:
http://www.youtube.com/watch?v=ph9ZH1aY ... ature=plcp
čas 1:38:
http://www.youtube.com/watch?v=UAs3Zs7c ... ature=plcp

Napsal: stř úno 22, 2012 9:14 pm
od kruji
Artur se ptal na závady. Co vím, tak jen prodřené, špatně namontované hadice, nebo vyčvachtané, prosakující rychlospojky.(Výrobce už udělal úpravu, snad to vydrží víc. Mně po cca roce a půl už měnili obě.)
Safky sem dal výpočet životnosti na 8 let při použití hodinu denně. Když zprůměruju léto a zimu, tak Hydro používám max. 5 min. denně, životnosti bych se nebál. Ale musím podotknout, že jsem si udělal vypínač, a hydro zapínám jen když je třeba.
Tady ukázka jak Hydro bere, chybí mu jen uzávěrka:
http://www.youtube.com/watch?v=KYvedIVfxzc

Napsal: stř úno 22, 2012 10:03 pm
od artur30
kruji
řešil jsem to z klukem od less. No a ten mi pověděl na otázku,jak mu funguje to hydro? ON nic moc spíš nic ptám se proč z jakého důvodu?Prý je to slabé chvíli mlčím a říkám jak slabé a on že to hučí zadek hrabe a předek stojí
ptám se nechtělo by to servise a on,že neví
řekl bych,že tam je asi něco špatně

Napsal: stř úno 22, 2012 10:10 pm
od kruji
To bude určitě špatně. Já dávám řetězy na předek, a pokud můžu tak strčím zadek auta do měkkého, předek mě vždycky vytáhl. Jednou jsem za sebou měl ještě na laně papučkářa, byl jsem prázdný, takže to táhl jen předek v řetězech, a vytáhl nás oba.

Napsal: čtv úno 23, 2012 1:10 pm
od artur30
to jsem si přesně říkal
hned jsem si vzpomněl na tebe a jak to dobře funguje,tak mi to nešlo do hlavy proč jemu néééééé

Napsal: sob bře 02, 2013 4:21 pm
od vwiki
Zdravím Moje zkušenosti s hydrem.TGA rv,06 je to popelák 3 nápravy zadek na vzduchu poslední náprava řízená zvedací.Natočeno 15000mth zatím jednou prasklá hadice.ty rychlospojky tečou měnil sem to komlet v záruce ted sem se dohodnul ve firmě kde dělaj hadice že mi udělaj na ty ohllí trubky co sou u kol šroubení a hadice bez rychlospojek.Ta hadice stojí v Manu 12000kč.nechápu kdo to takle vymyslel.Jinak ty náboje se dělaji v Brně aspon podle štítku.Blbě se mění kotouče musí se to celí rozebrat.jinak na popeláku pomocník vlétě v zimě ktomu rozjezdovka a jede to jak tank.Na skladce to zapínám každou chvíli.Jezdime spiš vesnice špatný cesty bláto plivneš pod kolo a nejedeš takže dobrej pomocník.Na co sebou tahat železnej předek?váha,red zbytečně se tam točí plno věci a je to vysoký.Nikdy se mi nestalo že by se přehřál olej.Mám 360 koní a je to málo bere to dost výkon takže pod kopce velká4 aby to pak neumřelo.Takže za mně dobrý.Ted zrovna řeším novej popelák a Man stále neumí hydro s automatem to to zatu dobu co to dělaj nikdo nechtěl?dalš´í termín je leden 2014.Manualní převodovka v popeláku je za tu dobu dost opotřebovaná a ruka a noha od spojky taky. :D