Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák
-
- Medvěd
- Příspěvky: 3182
- Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
- Bydliště: Reichenberg
Pro mě je jednoznačně nejoblíbenější autobus Karosa ŠD 11 (Lux) série 1307, jíž v letech 1968-1969 vzniklo 100 ks + 2 autopbusy Europa-Bus s rotelem v roce 1967, s jednimi dveřmi vpředu a charakteristickým nižším jednodílným oknem vzadu.
Traduje se, že tyto autobusy jezdily až 150 km/h díky rychlému zadku a hlavně šestikvaltu od ZF, jímž byly některé vozy vybaveny. Šesté stupně potom těmto autobusům prý v ČSAD kde většinou sloužily pro mezinárodní dálkovou dopravu blokovaly, aby zejména na dálnicích v Německu nepokoušely dosahovat této rychlosti.
Jednou jsem byl svědkem vysoké rychlosti toho autobusu, když sem ho potkal u Tábora na kousíčku D3 za městem, kde ve značně zbědovaném a nepůvodním vnějším stavu vezl vodáky někam do kempu či co, poznal sem ho už jen podle toho zadního okna, jinak ani světla už neměl původní. Přilepil sem se vedle něja krásně si vedle něj šinul 140 km/h.
http://www.citybus.cz/lesany_2006/uvod1.jpg
http://www.skoda-club.net/gallery_detai ... b_model=63
Traduje se, že tyto autobusy jezdily až 150 km/h díky rychlému zadku a hlavně šestikvaltu od ZF, jímž byly některé vozy vybaveny. Šesté stupně potom těmto autobusům prý v ČSAD kde většinou sloužily pro mezinárodní dálkovou dopravu blokovaly, aby zejména na dálnicích v Německu nepokoušely dosahovat této rychlosti.
Jednou jsem byl svědkem vysoké rychlosti toho autobusu, když sem ho potkal u Tábora na kousíčku D3 za městem, kde ve značně zbědovaném a nepůvodním vnějším stavu vezl vodáky někam do kempu či co, poznal sem ho už jen podle toho zadního okna, jinak ani světla už neměl původní. Přilepil sem se vedle něja krásně si vedle něj šinul 140 km/h.
http://www.citybus.cz/lesany_2006/uvod1.jpg
http://www.skoda-club.net/gallery_detai ... b_model=63
pro mě jednoznačně C734 v klasicke modro-bile, nevim proč asi nejvíc vzpomínek a pamatuju si jak sem byl jako asi 6ti letej kluk unesenej kdyz u nas zacala prvni jezdit
ale chtelo to trochu vysperkovat lištu pod nárazník, mlhovky, přídavný dálkový, dolakovat spodek předních dveří atd
ale největší krasavec z historie asi ŠM(L,D) je skoro jedno která ale radši ta s něděleným sklem, stříbrným lemem blatníku a stříbrnými nárazníky, viz foto co jsem tady na foru objevil (úplně parádní)
no a ze zahraničních asi Setra
ale chtelo to trochu vysperkovat lištu pod nárazník, mlhovky, přídavný dálkový, dolakovat spodek předních dveří atd
ale největší krasavec z historie asi ŠM(L,D) je skoro jedno která ale radši ta s něděleným sklem, stříbrným lemem blatníku a stříbrnými nárazníky, viz foto co jsem tady na foru objevil (úplně parádní)
no a ze zahraničních asi Setra
Jinak když už to tu bylo taky nakousnuto tak z těch ještě současných, s čím mám možnost jezdit je to z krátkých vozů stoprocentně stará dobrá B732, ale krásnej a můj oblíbenej bus je i B951E - s klimou, ledničkou a podobnejma věcičkama... U dlouhých busů jednoznačhně vede B741 popř. ještě B931 ale s motory LIAZ.
uterý 23.09.2008 22.25. ČT REtro
Auta byla drahá, železnice zdaleka nevedla všude. Takže autobusy se staly jedním z hlavních dopravních prostředků v socialistickém Československu. Lidé jimi jezdili do práce i do školy, za příbuznými nebo za lékařem. A není divu, že některé autobusy získaly téměř kultovní status ? PRAGA RND, RTO 706 LUX nebo KAROSA ŠD 11. V dalším pokračování našeho RETROputování proto vyrazíme za autobusy i na autobusová nádraží. Ptát se budeme pamětníků ? řidičů ČSAD i průvodčích a samozřejmě svezeme se legendárními vozy. Samozřejmě budeme zjišťovat i nepříliš známá zákoutí autobusové dopravy ? například jaké problémy provázely výrobu autobusů, nebo kde se v Československu vzal maďarský IKARUS.
Auta byla drahá, železnice zdaleka nevedla všude. Takže autobusy se staly jedním z hlavních dopravních prostředků v socialistickém Československu. Lidé jimi jezdili do práce i do školy, za příbuznými nebo za lékařem. A není divu, že některé autobusy získaly téměř kultovní status ? PRAGA RND, RTO 706 LUX nebo KAROSA ŠD 11. V dalším pokračování našeho RETROputování proto vyrazíme za autobusy i na autobusová nádraží. Ptát se budeme pamětníků ? řidičů ČSAD i průvodčích a samozřejmě svezeme se legendárními vozy. Samozřejmě budeme zjišťovat i nepříliš známá zákoutí autobusové dopravy ? například jaké problémy provázely výrobu autobusů, nebo kde se v Československu vzal maďarský IKARUS.
Kdo to prosvih, tak 28.9 je repriza. Kdo nechce cekat, tak muze stahnout zde:
http://rapidshare.com/files/147926235/R ... .part1.rar
http://rapidshare.com/files/147937022/R ... .part2.rar
http://rapidshare.com/files/147953523/R ... .part3.rar
http://rapidshare.com/files/147953977/R ... .part4.rar
nebo
http://uloz.to/781294/Retro_CSAD_23.9.2008%20.avi
http://rapidshare.com/files/147926235/R ... .part1.rar
http://rapidshare.com/files/147937022/R ... .part2.rar
http://rapidshare.com/files/147953523/R ... .part3.rar
http://rapidshare.com/files/147953977/R ... .part4.rar
nebo
http://uloz.to/781294/Retro_CSAD_23.9.2008%20.avi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů