Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák

Odpovědět
tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Bristol. Tyhle Doubledeckery se mi vzdy tuze zamlouvaly.
Obrázek
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
pon dub 21, 2008 3:03 pm

Uživatelský avatar
Wally
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 28, 2008 12:05 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pro mě je jednoznačně nejoblíbenější autobus Karosa ŠD 11 (Lux) série 1307, jíž v letech 1968-1969 vzniklo 100 ks + 2 autopbusy Europa-Bus s rotelem v roce 1967, s jednimi dveřmi vpředu a charakteristickým nižším jednodílným oknem vzadu.

Traduje se, že tyto autobusy jezdily až 150 km/h díky rychlému zadku a hlavně šestikvaltu od ZF, jímž byly některé vozy vybaveny. Šesté stupně potom těmto autobusům prý v ČSAD kde většinou sloužily pro mezinárodní dálkovou dopravu blokovaly, aby zejména na dálnicích v Německu nepokoušely dosahovat této rychlosti.

Jednou jsem byl svědkem vysoké rychlosti toho autobusu, když sem ho potkal u Tábora na kousíčku D3 za městem, kde ve značně zbědovaném a nepůvodním vnějším stavu vezl vodáky někam do kempu či co, poznal sem ho už jen podle toho zadního okna, jinak ani světla už neměl původní. Přilepil sem se vedle něja krásně si vedle něj šinul 140 km/h.

http://www.citybus.cz/lesany_2006/uvod1.jpg
http://www.skoda-club.net/gallery_detai ... b_model=63
pon čer 09, 2008 9:41 pm

stanlay
Příspěvky: 11
Registrován: čtv úno 28, 2008 5:32 pm
Bydliště: všade kde sa dá prespať

Příspěvek

Obrázek

Obrázek

toto sú len dva... ale je ich viac :-))
čtv črc 17, 2008 8:54 pm

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

pro mě jednoznačně C734 v klasicke modro-bile, nevim proč asi nejvíc vzpomínek a pamatuju si jak sem byl jako asi 6ti letej kluk unesenej kdyz u nas zacala prvni jezdit
ale chtelo to trochu vysperkovat :-) lištu pod nárazník, mlhovky, přídavný dálkový, dolakovat spodek předních dveří atd

Obrázek

ale největší krasavec z historie asi ŠM(L,D) je skoro jedno která ale radši ta s něděleným sklem, stříbrným lemem blatníku a stříbrnými nárazníky, viz foto co jsem tady na foru objevil (úplně parádní) :-)

Obrázek

no a ze zahraničních asi Setra :-)
úte zář 09, 2008 11:34 am

Uživatelský avatar
Wally
Příspěvky: 28
Registrován: pon led 28, 2008 12:05 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jinak když už to tu bylo taky nakousnuto tak z těch ještě současných, s čím mám možnost jezdit je to z krátkých vozů stoprocentně stará dobrá B732, ale krásnej a můj oblíbenej bus je i B951E - s klimou, ledničkou a podobnejma věcičkama... :P U dlouhých busů jednoznačhně vede B741 popř. ještě B931 ale s motory LIAZ.
čtv zář 11, 2008 2:32 am

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Wally, souhlasím původní ešdéčka byly velice elegantní kusy. Jen mírně upravím typ: 2032 a 2036.

Jinak, taky jsme se poohlížely po podobném vozy, ale bohužel máme zřejmě smůlu a podobný unikát již neseženem.
pát zář 12, 2008 11:49 am

Uživatelský avatar
amogh
Příspěvky: 78
Registrován: pát srp 29, 2008 10:05 am

Příspěvek

@tzv - ty se vyznas v typech ešemek, nevis kde se da najit nejaky presnejsi rozpsi jednotlivych typu .. mam v tom proste trochu hokej :-(
pát zář 12, 2008 12:45 pm

Uživatelský avatar
9 Tr
Příspěvky: 56
Registrován: pon led 21, 2008 6:43 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

K té rychlosti, známej tvrdí, že u nějakého sběratele řídil kus, co měl 7 kvaltů (údajně 25 vozů ze stokusovky) a tam se šlo ještě nad 150...ve 140 šla teprve 6.
Ona tato série hlavně měla nápravy Leyland, nějaké západní řízení, silnější motor a zmíněné převodovky ZF.
sob zář 13, 2008 1:51 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

amogh píše:@tzv - ty se vyznas v typech ešemek, nevis kde se da najit nejaky presnejsi rozpsi jednotlivych typu .. mam v tom proste trochu hokej :-(
Poměrně zajímavý info bylo v ČS dopravákovy. V ešemkách mám hokej sám, s těma jsem nějak neměl možnost se seznámit, narozdíl od ešel a ešdé.
ned zář 14, 2008 8:22 pm

standa
Příspěvky: 1642
Registrován: úte kvě 30, 2006 5:47 pm
Bydliště: u Berouna

Příspěvek

uterý 23.09.2008 22.25. ČT REtro

Auta byla drahá, železnice zdaleka nevedla všude. Takže autobusy se staly jedním z hlavních dopravních prostředků v socialistickém Československu. Lidé jimi jezdili do práce i do školy, za příbuznými nebo za lékařem. A není divu, že některé autobusy získaly téměř kultovní status ? PRAGA RND, RTO 706 LUX nebo KAROSA ŠD 11. V dalším pokračování našeho RETROputování proto vyrazíme za autobusy i na autobusová nádraží. Ptát se budeme pamětníků ? řidičů ČSAD i průvodčích a samozřejmě svezeme se legendárními vozy. Samozřejmě budeme zjišťovat i nepříliš známá zákoutí autobusové dopravy ? například jaké problémy provázely výrobu autobusů, nebo kde se v Československu vzal maďarský IKARUS.
pon zář 22, 2008 10:02 am

Shacka
Příspěvky: 68
Registrován: stř črc 02, 2008 2:34 pm

Příspěvek

už se na ten pořad těším
pon zář 22, 2008 3:59 pm

stř zář 24, 2008 12:59 pm

Uživatelský avatar
9 Tr
Příspěvky: 56
Registrován: pon led 21, 2008 6:43 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvek

kdo prošvihl o nic nepřišel... :(
pát říj 03, 2008 9:08 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Slyšel jsem. Já jsem ani nějak nezatoužil to dohledávat a dokoukávat.
pon říj 06, 2008 8:13 am

standa
Příspěvky: 1642
Registrován: úte kvě 30, 2006 5:47 pm
Bydliště: u Berouna

Příspěvek

tak konečně se dnes objevila v prodeji kniha od Grady

Autobusy Škoda 706 RO
stř lis 26, 2008 3:04 pm

Odpovědět

Zpět na „AUTOBUSY“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů