Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Soupravy 25,25m (GigaLiner, EuroCombi,...) + soupravy do 22m
Mnohokrát se tu v různých vláknech diskutovalo o soupravách délky 22m, speciálně se mi jedná o variantu tahač s návěsem + přívěs, jež jsou v ČR předpisy umožněny, ale využívají se z pochopitelných důvodů velmi málo. Ať už se jednalo o ty Liazkové převážející tzv. káry, nebo NYK Logistics atd. Asi v žádné z těch zmínek jsem ale nenarazil na technické detaily sepřažení - jak je řešen závěs na zadní části návěsu, zda to některý výrobce nabízí na přání nebo se jedná o naprosté speciály na zakázku, jak moc musí/nemusí být upraven vlek za tím... (myslím tím "normální" vlek, ne 3,5t na kouli). Podotýkám, že se mi nejedná rozhodně o ony kontroverzní zkušební soupravy délek 25,25 ale "normální" 22m a s celkovou hmotností také v legálních mezích. Předem díky za jakékoli detailní fotky řešení či info k tomu, od jakých výrobců je těch nemnoho v ČR jezdících (snad ještě) souprav...
http://www.limetec.fi/page.asp?luokka_id=261&main=1
fotogalerie
http://www.limetec.fi/page.asp?page_id= ... d=2&main=1
NL soupravy -jak tandemové verze tak valníkové
http://flickrhivemind.net/Tags/drawbar, ... nteresting
Závěs bude k návěsu na zakázku si myslím.Neprodává se nějak moc takových verzí v ČR.
fotogalerie
http://www.limetec.fi/page.asp?page_id= ... d=2&main=1
NL soupravy -jak tandemové verze tak valníkové
http://flickrhivemind.net/Tags/drawbar, ... nteresting
Závěs bude k návěsu na zakázku si myslím.Neprodává se nějak moc takových verzí v ČR.
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
chomyz: U některých výrobců by asi šlo udělat tažné zařízení na návěsu vzadu i z výroby. Nicméně co vím, tak podobné soupravy do 22m provozuje (provozovalo??) ČSAD Rychnov nad Kněžnou. Volvo + návěs + krátký (vysoký) tandem. Montáž tažného na návěs podléhá asi podobnému schvalování, jako montáž tažného na auto, víc (míň) bych neočekával.
Teda asi jsem blázen - já to vlákno fakt nazval takto?? Nepamatuju už přesný název jaký jsem pro vlákno vymýšlel ale výslovně v úvodu píšu, že se mi nejedná o soupravy 25,25m (jejichž legálního ježdění v ČR nepředpokládám, že bych se dožil) ale právě o ty speciální soupravy 22m a teď ten název vlákna je naprosto zavádějící - nechápu - prosím admina o prověření, jestli nemohlo nějaký nedopatřením (třeba i mou blbostí) dojít omylem k přejmenování vlákna nebo mám takové vokno??? Díky
Každopádně díky Lukovi za ty fotky - o tenhle detail mi šlo...
Každopádně díky Lukovi za ty fotky - o tenhle detail mi šlo...
Asi vím, o jakou soupravu ti jde, těch 22m.. Taková jezdí jedna tu na Ostravě, jak jí potkám, vyfotím.. Je to GEISácká souprava DAF CF + standard návěs + jednoosý vlek.. Myslíš takovou??
http://www.logisticsatoz.com/geis-cz-no ... i-souprava
(Pro rýpaly - vím, na fotkách je XF)
http://www.logisticsatoz.com/geis-cz-no ... i-souprava
(Pro rýpaly - vím, na fotkách je XF)
Ranní ptáče bez lahváče vůbec nikam nedoskáče!!
to david: Tak to jo, samozřejmě souhlas Ony se ty řešení toho zavěšení taky dost podobají, já to vlákno původně koncipoval tak proto, aby se tu řešily technické detaily spojení a nebyly tu nekonečné debaty o smyslu/nesmyslu těch 25,25 aneb kde všude bych se s tím u nás nestočil Ten článeček o tom Geisu je velmi zajímavý, je dobře, že některá firma umí využít této málo známé legální "finty", jen bych si dovolil lehce nesouhlasit s tou v článku uvedenou možnou celkovou hmotností soupravy 48t - dvouosý tahač by měl mít max. povolenou soupravy 45t nebo toto je nějaká spešl verze, nemusící splňovat ten 1,5 násobek??
to chomyz:
Myslím si, že máš pravdu, tahač 4x2 nebude splňovat 1,5 násobek okamžité hmotnosti tahače, tím pádem kombinace na celkovou 48 tun bude na "černo" nebo na výjimku. Někdy se to už řešilo, když jeden dopravce koupil Volvo FH16 750 tahač 4x2 a tahá za ním 4-osý sklápěcí návěs Bodex, taky to není úplně OK.
Myslím si, že máš pravdu, tahač 4x2 nebude splňovat 1,5 násobek okamžité hmotnosti tahače, tím pádem kombinace na celkovou 48 tun bude na "černo" nebo na výjimku. Někdy se to už řešilo, když jeden dopravce koupil Volvo FH16 750 tahač 4x2 a tahá za ním 4-osý sklápěcí návěs Bodex, taky to není úplně OK.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů