Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Tak nejaká doba ubehla a 1. kus 8x8 pre Agro je na svete. Ešte sa bude dolaďovať a tie ostatné už budú TOP.Ak to zákazník zaplatí. Tento chcel lacno a podla toho to aj dopadlo. Zatial Cisterna 22000l a Bergmann 45m3. Obutie ofiko séria 445 no v hangári je pripravené flotačné 500 dopredu a 650 dozadu čo si zákazník nahodí na vlastné riziko. Prvé porovnávačky s traktorom a Agroahačom tatra opadli velmi dobře.
Ešte zistiť jako sem vložiť foto z PC...
Ešte zistiť jako sem vložiť foto z PC...
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
Nie, takto to malo byť od začiatku. Len úplne na začiatku zákazník uvažoval o oboch nadstavbách od Flieglu. No nakoniec to vyhral Bergmann. Momentálne pracujeme na ďalších verziách. Zatial virtuálne
Ťahač s tandemom už jazdí no chceme postaviť s tridemom do podmienok, kde to bude mať zmysel.
Ťahač s tandemom už jazdí no chceme postaviť s tridemom do podmienok, kde to bude mať zmysel.
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
Phoenix 10x8 legislativně nic neřeší, pořád bude mít povolenou celkovou jen 32 tun jako klasická 8x8, jediným přínosem bude větší objem korby. Řešením by byl pevný návěs na Phoenixu 8x8, pak by byla povolená celková 42 tun (v ČR) nebo 40 tun (v SK).
Proč si zákazník místo sólo 8x8 s výměnnými nástavbami raději nekoupil Agrotraktor 6x6 nebo 4x4 s více návěsy nebo návěsem a výměnnými nástavbami, osobně si myslím, že ekonomika tahače s návěsem musí být o dost lepší než u sóla.
Proč si zákazník místo sólo 8x8 s výměnnými nástavbami raději nekoupil Agrotraktor 6x6 nebo 4x4 s více návěsy nebo návěsem a výměnnými nástavbami, osobně si myslím, že ekonomika tahače s návěsem musí být o dost lepší než u sóla.
Tatra + MAN = Superstroj!
10x8 je riešené nadstavbársky a celková hmotnosť je 40t. Takže cca 5t užitočnej váhy k dobru.
Ťahač 4x4 do pola je až na pár výnimiek nepoužiteľný. Ak má ťahať tridem na 650kách flotačných pneu, to musí byť tak mesiac sucho a pole tvrdé na kameň. Už 6x6 + tandem (už známy agroťahač) naráža na limity a to je pomer hnaných ku nehnaným nápravám 3:2. Pomer 2:3 je dopředu odsúdený na neúspech. 10x8 má pomer 8:1 to je úplne o inom. No ak by to aj bolo iba 32t tak v polnohospodárstve je důležitý faktor utláčania půdy a viac náprav je prínos z tohoto hľadiska. No jako som povedal, 5. náprava jako nadstavba nás posúva na 40t. Také autá už na SK jazdia, len v stavebníctve
Vlastne je to tak jako si písal, až teraz mi to došlo, jako si to myslel. Takže ano na SK 40t no ak to bude nosič kontajnerov, tak 44
Ťahač 4x4 do pola je až na pár výnimiek nepoužiteľný. Ak má ťahať tridem na 650kách flotačných pneu, to musí byť tak mesiac sucho a pole tvrdé na kameň. Už 6x6 + tandem (už známy agroťahač) naráža na limity a to je pomer hnaných ku nehnaným nápravám 3:2. Pomer 2:3 je dopředu odsúdený na neúspech. 10x8 má pomer 8:1 to je úplne o inom. No ak by to aj bolo iba 32t tak v polnohospodárstve je důležitý faktor utláčania půdy a viac náprav je prínos z tohoto hľadiska. No jako som povedal, 5. náprava jako nadstavba nás posúva na 40t. Také autá už na SK jazdia, len v stavebníctve
Vlastne je to tak jako si písal, až teraz mi to došlo, jako si to myslel. Takže ano na SK 40t no ak to bude nosič kontajnerov, tak 44
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
Ano na Slovensku jezdí desetikolky, ale všechno jsou to sólo osmikolky + pevný návěs (musí mít 2x SPZ, 2x TP, 2x pojistka ...), nejsou to sólo vozidla (které má jen jednu SPZ), tak jako ten Váš Agro Phoenix 8x8. S Agrotahačem jsem jezdil v Lesonicích, ptal jsem se řidiče, jestli už zapadl, říkal, že ještě ne, když prý bylo nejhůře úplně podhustil pneu a vyjel. Agrotahače Phoenix 4x4 začnou brzo jezdit někde na Pardubicku, uvidíme jaká bude odezva ...
44 t povolená celková nelze, nevyjde zatížení náprav (32 t auto, 10 t návěs = 42 t max.). A výjimka na kontejnery platí podle mě jen na min. 40 stopé námořní kontejnery (délka 12 metrů), takže pro pevný návěs stejně nepoužitelné.
44 t povolená celková nelze, nevyjde zatížení náprav (32 t auto, 10 t návěs = 42 t max.). A výjimka na kontejnery platí podle mě jen na min. 40 stopé námořní kontejnery (délka 12 metrů), takže pro pevný návěs stejně nepoužitelné.
Tatra + MAN = Superstroj!
44 tzv. ťažké kombinované pruženie má výrazný záklon kolies jako to poznáme zo starých modelov a má zmysel len na vysoké zaťaženia nad rámec predpisov (dumpre a pod) 43 nemá len mechy. Vzadu má vinuté pružiny integrované v mechoch tzv lahké kombinované pruženie. Mechy sú len pomocné na udržiavanie rovnakej výšky kvůli opotrebovaniu pneu. Predné nápravy su len mechy. Tatra ale nepoužíva konvenčné mechy ale vlnovce a tie sú podstatne odolnejšie, navyše konštrukčne je to riešené tak, že mech pracuje len v malom rozsahu čo mechu nedokáže ublížiť.
Jazdím skratkou. Je to síce ďalej, zato horšou cestou
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
LandRover Discovery II
t-com 0910 600 710
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů