Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Asi mám vlčí mlhu, ať čtu co čtu pořád jsem ve vlákně IFA. Neměl by ten člun mnohem větší hodnotu , nemluvě o spolehlivosti kdyby se do něj dalo něco z W 50 nebo L 60 (třeba zrcátko).
Proboha Jirko máš krásný auta který do naší historie patří ,ale proč pořád někomu cpeš jejich obrovskou hodnotu, spolehlivost a geniální konstrukční řešení. Dělej co tě baví a co se ti daří a nervi nám do Tater díly z DDR.
Proboha Jirko máš krásný auta který do naší historie patří ,ale proč pořád někomu cpeš jejich obrovskou hodnotu, spolehlivost a geniální konstrukční řešení. Dělej co tě baví a co se ti daří a nervi nám do Tater díly z DDR.
větší poděkování...
Tak, milí přátelé a kamarádi, všem moc děkuju za velmi cenné rady. Vážím si Vašeho času. Díky Vám už se začíná blýskat na lepší časy.
No, blýskat, to se mi jen omylem dneska trošičku dostal silnej plus ze starteru na kostru .
Takže velké poděkování LUkášovi1989!!! Moc díky, Lukáši!!! Tvůj plánek je super, vytisknul jsem si ho a vzal sebou, podle něj sem to zapojil a fakt tu chodilo!!!
Děkuju i Jerrymu za moudré názory. Oba jste mi radili prakticky to samé, každý jinými slovy, takže se mě a synovi dnes podařilo to zapojit správně, silnej plus ze seriových baterek ke starteru č.30, a z č. 50 na plus. Já jsem fakt vůl, správě si Jerry všimnul, že jsem nepochopitelně spínal starter ukostřováním té padesátky. Pochopitelně se nic nestalo. Dneska už byl velký pokrok! Při každém škrtnutí toho růžového kablíku o plus to mírně zajiskřilo a startér klapnul. Takhle klapnul asi desetkrát, a pak najednou začal otáčet motorem! Zázrak!! Ale nafta byla asi spadlá, ruční pumpička nepomáhala, zkoušeli jsme do ní nalejt naftu, aby se chytla, nakonec už pumpička začala dávat, ale to už zase ten starter jen klapal a motor se ani nepohnul. Zkusili jsme přes řemenici otočit motorem, jestli není zaseklý ten pastorek. Jenže to už začaly odcházet baterky, starter vždycky tak divně bouchnul, vypadalo to jako nízké napětí, že ani neotočí motorem. Takže si na zítra vezmu funglovky z traktůrku, který stojí hned vedle, a snad Vám budu moc poděkovat nějakým pěkným videem - oživení stojedenáctkového motoru...
Na fotkách je ten startér, Lukáš to na schema dal matematicky přesně, takže jsem podle jeho návodu, což pak potvrdil i Jerry, dneska propojil ty dva dráty, které vedou do pravé strany, silný a tenký. A pak je tam čistič paliva, ten jsem vyčistil, při startování tam už byla nafta. Ale z výfuku ještě bílý kouř nešel.
Vedle čističe je takový jakoby hranatý voko, za který se nějak tahá, nahoru a dolu. Věděl by prosím někdo, co to je? Na třetí fotce je dolní část toho táhla, vede to někam dolu a tahá to za něco. Ty bláho, já jsem ale kokta . Jako rozhlasovej komentátor bych si teda nevydělal ani na slanou vodu .
To Oldjan: Olejnička? No to si piš, že to bude žrát víc oleje než nafty . Ale abych si jednou dvakrát v roce udělal radost s dětma a vyvezl je na vodu, to snad Vltava přežije. Noo, kdyžtak pošlu soudruhům do DDR po vodě pěkné olejové kolečko . Jirko promiň, já to tak nemyslím . Že jim spadly lanka od kormidla? To se tady může stát snadno. Proto dal výrobce Močálu (o kterém nikdo nikdy neslyšel ani slovo takže já doteď nevím kdo vlastně tyhle čluny vyráběl a na internetu to ani nehledejte protože to tam prostě není a na člunu je pouze tenhle anonymní výrobní štítek) do výbavy i ruční páku na kormidlo. Spadne lanko, nasadíš páku a jedeš dál. Jo, ve výbavě jsou taky dvě pádla. Můžete hádat třikrát na co asi . Máš pravdu, že výměnu dynam za alternátor bych nikdy nezvládnul, nechám to jak to je.
To Jirka: Ahoj, děkuju ti moc za výbornou radu. Je to dobrý nápad. Všichni vidíte, že ten člun má elektriku fakt divnou. Nemám žádný problém elektrický speciální díl nahradit jiným. Když jsem měl takového starého dvoumotorového ZILa, a odešly na něm oba spojkové válečky, dal jsem tam dva z Liazky. Pokud ten stykač nebude chodit bezvadně, hned si někde seženu ten, co doporučuješ.
To Hynek: Ano ano. Přesně tak. K plavbě musí být především možnost jak legálně dostat přívěs po silnici k vodě, pak musí pro plavbu mít loď svoje papíry, a velitel člunu (velmi správě, Hynku, ano, kategorie nad sto kilowatů výkonu motoru), musí mít zkoušky a mít průkaz Vůdce. Tak nějak s tím už delší dobu počítám a řekl bych s celkem dost velkou jistotou, že až se bude tenhle Titanik spouštět na vodu, všechny papíry a oficiální povolení budu mít u sebe. Nooo, abych se tak nechlubil, jednou mě chytly benga s mojí osmsetřináctkou, v neděli na hlavním táborském tahu, zrovna jsem parkoval v zákazu vjezdu nákladních vozidel, doklady na Tatru taky nebyly zrovna dvakrát v richtiku , a za tenhle risk jsem taky docela dost zaplatil... Takže to je takové moje Poučení z krizového vývoje . S lodí už chci mít všechno v pořádku. Neboj, Hynku, vždyť se při té první plavbě stejně uvidíme, počítám, že do pěti minut od spuštění půjde Titanik na dno . Až pak budu volat hasiče, aby mě vytáhli, třeba to budeš zrovna ty .
Všem děkuju a zítra se uvidí, jestli ta stará prababička ještě umí vrtět zadkem!!!
No, blýskat, to se mi jen omylem dneska trošičku dostal silnej plus ze starteru na kostru .
Takže velké poděkování LUkášovi1989!!! Moc díky, Lukáši!!! Tvůj plánek je super, vytisknul jsem si ho a vzal sebou, podle něj sem to zapojil a fakt tu chodilo!!!
Děkuju i Jerrymu za moudré názory. Oba jste mi radili prakticky to samé, každý jinými slovy, takže se mě a synovi dnes podařilo to zapojit správně, silnej plus ze seriových baterek ke starteru č.30, a z č. 50 na plus. Já jsem fakt vůl, správě si Jerry všimnul, že jsem nepochopitelně spínal starter ukostřováním té padesátky. Pochopitelně se nic nestalo. Dneska už byl velký pokrok! Při každém škrtnutí toho růžového kablíku o plus to mírně zajiskřilo a startér klapnul. Takhle klapnul asi desetkrát, a pak najednou začal otáčet motorem! Zázrak!! Ale nafta byla asi spadlá, ruční pumpička nepomáhala, zkoušeli jsme do ní nalejt naftu, aby se chytla, nakonec už pumpička začala dávat, ale to už zase ten starter jen klapal a motor se ani nepohnul. Zkusili jsme přes řemenici otočit motorem, jestli není zaseklý ten pastorek. Jenže to už začaly odcházet baterky, starter vždycky tak divně bouchnul, vypadalo to jako nízké napětí, že ani neotočí motorem. Takže si na zítra vezmu funglovky z traktůrku, který stojí hned vedle, a snad Vám budu moc poděkovat nějakým pěkným videem - oživení stojedenáctkového motoru...
Na fotkách je ten startér, Lukáš to na schema dal matematicky přesně, takže jsem podle jeho návodu, což pak potvrdil i Jerry, dneska propojil ty dva dráty, které vedou do pravé strany, silný a tenký. A pak je tam čistič paliva, ten jsem vyčistil, při startování tam už byla nafta. Ale z výfuku ještě bílý kouř nešel.
Vedle čističe je takový jakoby hranatý voko, za který se nějak tahá, nahoru a dolu. Věděl by prosím někdo, co to je? Na třetí fotce je dolní část toho táhla, vede to někam dolu a tahá to za něco. Ty bláho, já jsem ale kokta . Jako rozhlasovej komentátor bych si teda nevydělal ani na slanou vodu .
To Oldjan: Olejnička? No to si piš, že to bude žrát víc oleje než nafty . Ale abych si jednou dvakrát v roce udělal radost s dětma a vyvezl je na vodu, to snad Vltava přežije. Noo, kdyžtak pošlu soudruhům do DDR po vodě pěkné olejové kolečko . Jirko promiň, já to tak nemyslím . Že jim spadly lanka od kormidla? To se tady může stát snadno. Proto dal výrobce Močálu (o kterém nikdo nikdy neslyšel ani slovo takže já doteď nevím kdo vlastně tyhle čluny vyráběl a na internetu to ani nehledejte protože to tam prostě není a na člunu je pouze tenhle anonymní výrobní štítek) do výbavy i ruční páku na kormidlo. Spadne lanko, nasadíš páku a jedeš dál. Jo, ve výbavě jsou taky dvě pádla. Můžete hádat třikrát na co asi . Máš pravdu, že výměnu dynam za alternátor bych nikdy nezvládnul, nechám to jak to je.
To Jirka: Ahoj, děkuju ti moc za výbornou radu. Je to dobrý nápad. Všichni vidíte, že ten člun má elektriku fakt divnou. Nemám žádný problém elektrický speciální díl nahradit jiným. Když jsem měl takového starého dvoumotorového ZILa, a odešly na něm oba spojkové válečky, dal jsem tam dva z Liazky. Pokud ten stykač nebude chodit bezvadně, hned si někde seženu ten, co doporučuješ.
To Hynek: Ano ano. Přesně tak. K plavbě musí být především možnost jak legálně dostat přívěs po silnici k vodě, pak musí pro plavbu mít loď svoje papíry, a velitel člunu (velmi správě, Hynku, ano, kategorie nad sto kilowatů výkonu motoru), musí mít zkoušky a mít průkaz Vůdce. Tak nějak s tím už delší dobu počítám a řekl bych s celkem dost velkou jistotou, že až se bude tenhle Titanik spouštět na vodu, všechny papíry a oficiální povolení budu mít u sebe. Nooo, abych se tak nechlubil, jednou mě chytly benga s mojí osmsetřináctkou, v neděli na hlavním táborském tahu, zrovna jsem parkoval v zákazu vjezdu nákladních vozidel, doklady na Tatru taky nebyly zrovna dvakrát v richtiku , a za tenhle risk jsem taky docela dost zaplatil... Takže to je takové moje Poučení z krizového vývoje . S lodí už chci mít všechno v pořádku. Neboj, Hynku, vždyť se při té první plavbě stejně uvidíme, počítám, že do pěti minut od spuštění půjde Titanik na dno . Až pak budu volat hasiče, aby mě vytáhli, třeba to budeš zrovna ty .
Všem děkuju a zítra se uvidí, jestli ta stará prababička ještě umí vrtět zadkem!!!
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ahoj a ještě jedno doporučení pro tuto techniku. Používej pouze čistou naftu bez biosrágory. Ta je v naftě nyní v 7% a to má za následek její rozklad po třech měsících a může způsobit korozi v nádrži, v celém vstřikovacím systému a dokonce i zalepit segmenty ve vstřikovacím čerpadle. To pak má za následek nefunkční vstřikování.
Tedy pro techniku která jezdí jen občas ber naftu u Eurooilu nebo Maxx Motion od ÖMV. Ale lepší a levnější je ten Optimal diesel od Eurooilu se kterým mám dlouhodobě dobrou zkušenost.
Tedy pro techniku která jezdí jen občas ber naftu u Eurooilu nebo Maxx Motion od ÖMV. Ale lepší a levnější je ten Optimal diesel od Eurooilu se kterým mám dlouhodobě dobrou zkušenost.
Volvo FL 614.
To nač se ptáš, na té třetí fotce by mohl být filtr oleje,respektive jeho protáčení. Starší auta -i např. V3S to tak měly. Při každém sešlápnutí spojky či řazení se pootočily lamelky na filtru a ten se tak zbavoval nečistot které si sedaly do sběrného žlábku. Bylo to proto aby jsi nemusel filtr (samozřejmě myšleno olejový) tak často demontovat a čistit. Jsou tam lamelky které se proplachují
Upozorňuju že to tipuju podle toho obrázku, chtělo by se podívat kam jecto táhlo napojené
Upozorňuju že to tipuju podle toho obrázku, chtělo by se podívat kam jecto táhlo napojené
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
To Benďa: díky, tak proto je v návodu, že se má každých patnáct minut pootočit filtr.
To Jirka: Ahoj milý Jirko, přeju ti pěkný den. Tvoje doporučení je skvělé. Já si dokonce pamatuju, že jsi se tady o tom zmiňoval (asi vedle u Arktika), před několika lety. Do té doby jsem vůbec nevěděl, že se nafta nějak může lišit. Takže až půjdu koupit naftu, tak jedině podle tvého doporučení - Maxx Motion. Moc děkuju.
Takže dneska proběhl další pokus o start. Bohužel, neúspěch. Podle Lukášového zapojení jsem spínal padesátku s třicítkou, ale startér pouze vydával takové divné zvuky, ale motor se vůbec nezačal otáčet. Je to o to divnější, že včera ten starter taky takhle bouchal, ale po chvilce a pár pokusech začal s motorem točit. Starter je tam čerstvě po repasi. Myslel jsem, že to je zase ten pastorek, přetočili jsme ručně o kousek motor, ale bylo to beze změny. Takže prosím, pokud někdo tady z toho videa dokáže identifikovat, proč to nestartuje, byl bych moc rád:
https://www.youtube.com/watch?v=3ien9Pc ... e=youtu.be
No a udělal jsem pár fotografií, a našel jsem nějaké dvě divné páky, tak jsem je na té druhé fotografii označil bílými kolečky. Ačkoliv mám originální návod k obsluze asi na stopadesáti stranách, o těchhle pákách se tam nic nepíše. Tedy, je tam zmínka o nějaké páce předvstřiku. Na poslední fotce je zařízení, které budeme potřebovat určitě nejčastěji - čerpadlo vody z člunu .
To Jirka: Ahoj milý Jirko, přeju ti pěkný den. Tvoje doporučení je skvělé. Já si dokonce pamatuju, že jsi se tady o tom zmiňoval (asi vedle u Arktika), před několika lety. Do té doby jsem vůbec nevěděl, že se nafta nějak může lišit. Takže až půjdu koupit naftu, tak jedině podle tvého doporučení - Maxx Motion. Moc děkuju.
Takže dneska proběhl další pokus o start. Bohužel, neúspěch. Podle Lukášového zapojení jsem spínal padesátku s třicítkou, ale startér pouze vydával takové divné zvuky, ale motor se vůbec nezačal otáčet. Je to o to divnější, že včera ten starter taky takhle bouchal, ale po chvilce a pár pokusech začal s motorem točit. Starter je tam čerstvě po repasi. Myslel jsem, že to je zase ten pastorek, přetočili jsme ručně o kousek motor, ale bylo to beze změny. Takže prosím, pokud někdo tady z toho videa dokáže identifikovat, proč to nestartuje, byl bych moc rád:
https://www.youtube.com/watch?v=3ien9Pc ... e=youtu.be
No a udělal jsem pár fotografií, a našel jsem nějaké dvě divné páky, tak jsem je na té druhé fotografii označil bílými kolečky. Ačkoliv mám originální návod k obsluze asi na stopadesáti stranách, o těchhle pákách se tam nic nepíše. Tedy, je tam zmínka o nějaké páce předvstřiku. Na poslední fotce je zařízení, které budeme potřebovat určitě nejčastěji - čerpadlo vody z člunu .
ty divné zvuky ze startéru budou zřejmě vybité baterky ty páky jsi vyfotil hezky ale víc by pomohlo kdyby jsi vyfotil kam vedou táhla od těch pák a přesuvník vstřiku hledej mezi blokem motoru a vstřikovacím čerpadlem, na hřídeli co tím čerpadlem točí skoro bych si tipl že jedna z těch pák táhá za ten lamelový filtr co ti osvětlil Tomáš a druhá by mohla být ten přesuvník ale musíš jít po táhlech
Po pripojení kábliku prvé cvaknutie urobí cievka, a pri druhom klepnutí zuby štartéta narazia na zuby venca. Motor neotočí, lebo možu byť vybité baterky, alebo vymlátené zuby na venci, v lepšom prípade nesprávna vzdialenosť pastorku od venca. Vtedy zuby do seba nezapadnú, len narazia do seba a štarter sa ani nerozbehne lebo kotva sa nevysunie natoľko aby cievka zopla druhý kontakt. Ak máš dobré baterky, Skús štarter posunúť malinko dozadu, alebo otoč motorom len trochu. Ani nie štvrť otáčky.
- Jerry
- Příspěvky: 128
- Registrován: úte bře 11, 2008 12:24 am
- Bydliště: Rožmitál p. Tř.
- Kontaktovat uživatele:
Včera jsi psal, že místo náklaďákovejch baterek založíš baterie z traktůrku... Jkaou mají kapacitu (Ah)? Pokud 50 až 70 Ah, tak ty s tim monstrem neotočí, nedodají dostatečnej proud. Radši si velký baterky nabij a pak pokračuj. Nabíjení 180Ah baterky s běžnou (nabíjecí proud 4A) nabíječkou trvá i dva dny. Na takový monstrum nespěchej a nic zbytečně nerozebírej, jinak ti z toho půjde hlava kolem.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ten startér má zvuk jako by se křížil, pokud nepomůže nabití akumulátorů tak bych vyzkoušel po něm poklepat Jste tam dva, jeden ať spojí káblíky a drží zatímco druhý si veme kladivo nebo nějakou tyčku a poklepe po těle startéru, a nemusíš se bát trošku přitlačit (ale zase ho nerozbít, taková "citovka" ) Křížit se může startér po opravě stejně tak jako startér u kterého už jsou vychozené futra na rotoru. Nekdy pomůže shodit výko startéru a doladit doraz stykače ale to bývá spíš u opálených kontaktů provozem, ty jsi tuším psal že máš startér po G.O. Pak jak tu někdo psal ještě zkusit startér trošku vysunout směrem od setrvačníku aby měl možnost se při vysouvání pastorku zatočit a najet do ozubení
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
křížení startéru u motoru T-111
To Benďa: Máš pochvalu za přesný tip. Všem děkuju za zájem a velkou a skvělou snahu mi pomoct, bez vás bych si nevěděl rady vůbec. To bych se s člunem dostal na vodu možná v únoru . Byl bych jak Ledoborec Krasin .
To Jirka: Děkuju ti, milý Jirko, ano, určitě se vysokokapacitní baterky hodí. Když si něco ušetřím, koupím další dvě. U Čekla mají 180Ah za tři tisíce, pokud vím, je to nejlevnější. A od garáže to mám asi kilometr.
Dneska se na člun přijeli podívat opravdoví Mistři. Táta se synem, strojům rozumí jako nikdo na světě (operativně na Žatecku, v celém severozápadním kraji a ve středočeském kraji včetně Prahy, dělají havarijní servis nákladních vozidel a zemních strojů). Už mi servisují ten traktůrek, pokud vyjede na výlet, bude to jen jejich zásluha! Poznali předem už z fotky vnitřku toho bateriáku, kterou jsem sem dával před dvěma stránkama, že má vypálenou levou pojistku - jsou to ty dva svislé plátky plechu, úplně vlevo a úplně vpravo. Jak to, že jsem si toho nevšiml ? Měl jsem to přímo před očima, já jsem fakt blbej jako punštok. Z toho odvodili, že startér měl vysokou spotřebu proudu, když odešla ta pojistka. Tím pádem je podle nich startér někde uvnitř poškozený, a asi i s vysokým třecím odporem. Zkusili motor natočit přes svůj zdroj, zase jenom to bouchání, motor se ani neotočil. Jo, ty moje baterky z traktůrku jsou dvě nové, každá 180Ah, takže snad dostatečné, přesto motor nestartoval (ptal ses na to, milý Jerry, správná otázka, dobře jsi napsal, že s menšími baterkami by to asi netočilo vůbec). Vyndali tedy startér, (přesně jak psal Lukáš1989, aby se zjistilo, jestli je chyba jen v nesprávné vzdálenosti a nastavení), pustili do něj šťávu, startér vysunul ten pastorek s tím bouchnutím, a pak s ním pomalu točil, ale přitom ležel na podlaze pořád jak chcíplá mrcha. A Mistři podle poslechu usoudili, že točí blbě. Mírně se do něj kleplo (vidíš, Benďo?), a pak ho znova zapojili. Najednou točil jako zběsilý, až tancoval po podlaze, i když jsem na něm stál oběma nohama. Takže startér je už v nemocnici . Omlouvám se, fotky dneska žádné, já blbeček si zapoměl mobil doma . Možností závad tam podle nich může být více, od chybějícího nebo špatného uhlíku přes nedostatečný kontakt kotvy až po vymletá pouzdra. Neručím, že jsem to odposlechl přesně. Takže uvidíme, řekl slepý . A pak potěším i tebe, Ivane, až člun změním na tu ponorku, jak si přeješ . A možná k tomu nebudu ani potřebovat tu pravou páku, prý bude stačit jen přidat plyn a současně zatočit volantem . Boční náklon a současně boční vlna udělají svoje . Už mám připravené i desítkové lano Herkules dlouhé asi patnáct metrů, jedním koncem ho spojím s přídí, druhý konec bude na čtyřech padesátilitrových bojkách spojených dohromady, aby se člun po potopení dal snadno za to lano vytáhnout .
To Jirka: Děkuju ti, milý Jirko, ano, určitě se vysokokapacitní baterky hodí. Když si něco ušetřím, koupím další dvě. U Čekla mají 180Ah za tři tisíce, pokud vím, je to nejlevnější. A od garáže to mám asi kilometr.
Dneska se na člun přijeli podívat opravdoví Mistři. Táta se synem, strojům rozumí jako nikdo na světě (operativně na Žatecku, v celém severozápadním kraji a ve středočeském kraji včetně Prahy, dělají havarijní servis nákladních vozidel a zemních strojů). Už mi servisují ten traktůrek, pokud vyjede na výlet, bude to jen jejich zásluha! Poznali předem už z fotky vnitřku toho bateriáku, kterou jsem sem dával před dvěma stránkama, že má vypálenou levou pojistku - jsou to ty dva svislé plátky plechu, úplně vlevo a úplně vpravo. Jak to, že jsem si toho nevšiml ? Měl jsem to přímo před očima, já jsem fakt blbej jako punštok. Z toho odvodili, že startér měl vysokou spotřebu proudu, když odešla ta pojistka. Tím pádem je podle nich startér někde uvnitř poškozený, a asi i s vysokým třecím odporem. Zkusili motor natočit přes svůj zdroj, zase jenom to bouchání, motor se ani neotočil. Jo, ty moje baterky z traktůrku jsou dvě nové, každá 180Ah, takže snad dostatečné, přesto motor nestartoval (ptal ses na to, milý Jerry, správná otázka, dobře jsi napsal, že s menšími baterkami by to asi netočilo vůbec). Vyndali tedy startér, (přesně jak psal Lukáš1989, aby se zjistilo, jestli je chyba jen v nesprávné vzdálenosti a nastavení), pustili do něj šťávu, startér vysunul ten pastorek s tím bouchnutím, a pak s ním pomalu točil, ale přitom ležel na podlaze pořád jak chcíplá mrcha. A Mistři podle poslechu usoudili, že točí blbě. Mírně se do něj kleplo (vidíš, Benďo?), a pak ho znova zapojili. Najednou točil jako zběsilý, až tancoval po podlaze, i když jsem na něm stál oběma nohama. Takže startér je už v nemocnici . Omlouvám se, fotky dneska žádné, já blbeček si zapoměl mobil doma . Možností závad tam podle nich může být více, od chybějícího nebo špatného uhlíku přes nedostatečný kontakt kotvy až po vymletá pouzdra. Neručím, že jsem to odposlechl přesně. Takže uvidíme, řekl slepý . A pak potěším i tebe, Ivane, až člun změním na tu ponorku, jak si přeješ . A možná k tomu nebudu ani potřebovat tu pravou páku, prý bude stačit jen přidat plyn a současně zatočit volantem . Boční náklon a současně boční vlna udělají svoje . Už mám připravené i desítkové lano Herkules dlouhé asi patnáct metrů, jedním koncem ho spojím s přídí, druhý konec bude na čtyřech padesátilitrových bojkách spojených dohromady, aby se člun po potopení dal snadno za to lano vytáhnout .
dederácké díly na Tatru?
To Jirka: No kdo by to kdy slyšel, aby se východoněmecké díly dávaly na Tatru, Jirko, žejo. To je přece blbost.
http://auto.bazos.cz/inzerat/36470945/houkacky.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/36470945/houkacky.php
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 22 hostů