Stránka 63 z 67

Napsal: sob led 17, 2015 1:48 pm
od Pick
Info z trati: Závěrečná třináctá etapa Rallye Dakar 2015 bude kvůli nepříznivému počasí zkrácená. Všechny čtyři kategorie tak budou závodit pouze do prvního kontrolního bodu, poté dojedou po trati do cíle v Buenos Aires.
hmmm......tak pokud tým KAMAZ MASTER dnes kompletně neskolila úplavice, tak je asi jasno :hand:

Napsal: sob led 17, 2015 1:50 pm
od levak
Já už si včera říkal že letos nás aspoň ušetřili tomu zkracování až teda na motorky a ono houby

Napsal: sob led 17, 2015 1:52 pm
od Coudy
Pick: jasně, průběh byl úplně jiný, ale to víme my jako skalní fanoušci, ostatní na to za pár dní zcela zapomenou jak to tak chodí, historie se ptát nebude. Aleš navázal na perfektní jízdu z roku 2007, kdy spolu s Petrem Gilarem vyválčil v Africe 3. místo, z čehož má člověk radost. Samozřejmě, značka auta to kazí. Kdyby tohle dokázal s Tatrou, člověk by se na to díval ještě jinak. Tak uvidíme, jaký bude další vývoj. On sám nejlépe ví, jestli je jeho Jamal skutečně konkurenceschopný a nebo má velké rezervy...

Napsal: sob led 17, 2015 2:00 pm
od Antonín Švihel
jerab - a to je někde ke zhlédnutí to oznámení o ukončení na 1 ?

Napsal: sob led 17, 2015 2:00 pm
od Peter G
Ivan Jakes vyhral etapu, predbehol tak celkovo Laiu Sanz, tak moze byt spokojny. Ja som. Este ales by mohol vyhrat etapu a bude to uuuuplne..... :wave:
Ale nechcem predbiehat

Napsal: sob led 17, 2015 2:01 pm
od Peter G
Antonin Svihel: moto tam uz skoncili

Napsal: sob led 17, 2015 2:02 pm
od Antonín Švihel
Ano, motorky jsou mi jasné, ptám se na kamiony.

Napsal: sob led 17, 2015 2:04 pm
od Pick
coudy: jo, ta otázka reálné konkurenceschopnosti je to co mě vždycky strašně zajímá, ale nikdy se to nedozvím, neb u nás je to tajemství největší. V tomhle zlatě třeba WRC.....Prokop prostě řekne: "ztrácíme 2s/km protože ......., v F1 stejně tak. Ale z našich Dakaristů vypadne přinejlepším, že pevná náprava je lepší na jumpech a polonáprava v dunách. Žádný komplexní hodnocení třebas v čem se ztrácelo, v čem naopak ne, kde tlačí bota, prostě nic, nic, maximálně nějaké tajemné naznačení :D

Napsal: sob led 17, 2015 2:05 pm
od jerab
Psal to BDP na FB

Napsal: sob led 17, 2015 2:09 pm
od Antonín Švihel
Díky - jerab, už jsem to našel. Dík

Napsal: sob led 17, 2015 2:19 pm
od Coudy
Faktem je, že Martin Kolomý zaslouží velké uznání, protože se s tím pral sám, neměl narozdíl od Aleše za sebou silný tým. Člověk si tak říká, jak by to vypadalo, kdyby na startu byl 3x Fat Boy se silnými posádkami... Ale to je kdyby. Dlouhodobější vývoj Buggyry a Tatry by mohl přinést své ovoce, akorát je to v našich podmínkách trošku složitější. Místo sjednocení techniky mají Macíkovci vůz s odlišnou koncepcí (a můžeme jen spekulovat, zda Franta bude vyvíjen ve spolupráci s Buggyrou a nebo jiným subjektem, jakou to bude mít kabinu atd.), auta BDP sice mohou být podvozkově a motoricky shodná, ale co ten zbytek a to samé je u Lopraisů. Příliš mnoho koncepcí, ale zase logicky si každý za své peníze vyvíjí to své. Jen by to chtělo užší spolupráci a ladit něco společně, aby dakarský úspěch dostal reálnější obrysy. Ale to jen taková polemika, než se rozjede závěrečná etapa. 8)

Napsal: sob led 17, 2015 2:20 pm
od Crowley
To by mě zajímalo, proč to zkrátili...

Napsal: sob led 17, 2015 2:27 pm
od laik
Coudy - naprostá pravda. Bohužel je to ta samá písnička už několik let. Co víc.., už nekolikrát jsme se spokojili s tím, že "už to bylo blízko a příští rok to tentokrát opravdu vyjde, protože..."

Napsal: sob led 17, 2015 2:27 pm
od Mara75
FB BDP: Info z trati: Závěrečná třináctá etapa Rallye Dakar 2015 bude kvůli nepříznivému počasí zkrácená. Všechny čtyři kategorie včetně kamionů tak budou závodit pouze do prvního kontrolního bodu, kde jim budou započítané konečné časy, poté dojedou po trati do cíle v Buenos Aires.

Napsal: sob led 17, 2015 2:34 pm
od Timy
Ad polemika 4. místo MM vs. 4. místo AL:
Taky se na to dá dívat tak, že v roce 2010 byla ta soutěž tak náročná, že spousta z favorizovaných týmů to nezvládla, ale Macík ano. Rozdíly v sekundách (třeba v těch prvních letošních etapách) vypovídají spíše o tom, že se jede po relativně "rovných" cestách a v "koridoru", kde se nedá zabloudit. Rozdíly v hodinách (např. letošní etapy v Atacamě) vypovídají zase o tom, že se jede v náročnějším terénu a je i náročnější navigace, takže se to startovní pole víc "roztáhne".
Já bych to asi moc nesrovnával, protože letos ta soutěž byla asi o něčem jiném, než před pěti lety. Ty časové údaje by měli nějakou vypovídající hodnotu jen v tom případě, že by se všechny Dakary jely po naprosto stejné trase. A to do posledního centimetru.
Na druhou stranu: Ano, Macík na rozdíl od Aleše etapu nevyhrál. Ale TOP3 ke konci zajížděl taky (Když viděl, že má "na dostřel" třetího Van Vlieta s Ginafem. Do té doby jel spíše na jistotu - aby to někde nerozflákal, jako ostatní).
Je na každém jednotlivém pilotovi, jakou si určí strategii...