Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
141.Luta
Příspěvky: 258
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGS

Příspěvek

sob lis 11, 2017 6:58 pm

Uživatelský avatar
saliery
Příspěvky: 30
Registrován: ned srp 08, 2010 12:28 pm
Bydliště: Prievidza

Re: MAN TGS

Příspěvek

Nové TGS
Obrázek
pát čer 08, 2018 7:58 am

pijoner196
Příspěvky: 58
Registrován: ned srp 30, 2015 5:41 pm
Bydliště: Klin

Re: MAN TGS

Příspěvek

úte črc 17, 2018 10:37 am

koprkam
Příspěvky: 129
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: MAN TGS

Příspěvek

Potřeboval bych se zeptat, na jednu takovou zajímavost. Dělají se přední hnané nápravy i na kotoučích nebo jenom na bubnech? A ještě jedna taková drobnost. Jakou koncepci odpružení mají dneska sklopky, používají se pořád jenom listový pera, nebo už máte sklopky na měchách, popřípadě s čím se vám líp jezdí? Vím, že vám budou připadat moje otázky stupidní, ale "nejmodernější" technika, s jakou se můžu fyzicky potýkat je Liazka a na netu takovejch informací moc není.
čtv črc 26, 2018 12:59 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGS

Příspěvek

Kromě Tatry, která může kotoučové brzdy vpředu mají ostatní výrobci bubnové brzdy u mechanicky poháněných náprav pomoci kardanu. U náprav s hydrostatickým pohonem jsou zase kotoučové brzdy (pokud si to dobře pamatuji).
Normální sklápěčky mají vpředu parabolické pružiny, u Scanie a Volva jde objednat i přední vzduchové odpružení na 6x4, 8x4, ale většinou jsou to verze s normální výškou rámu, takže sklápěčky do těžkého terénu to nejsou. Přední mechanicky poháněnou nápravu odpruženou vzduchem má jen Tatra.
Pokud jde o nejpohodlnější sklápěčku v terénu, tak je to Tatra Phoenix 8x6 nebo 8x8 - provedení R43 (vzadu měchy s vinutou pružinou uvnitř, bez listových pružin) nebo 8x8 provedení R46 vzadu na velkých kolech 12,00 R 24.
Tatra + MAN = Superstroj!
čtv črc 26, 2018 8:04 pm

koprkam
Příspěvky: 129
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: MAN TGS

Příspěvek

Aha, děkuji za odpověď. Myslel bych si, že jsou kotouče v dnešní době u západních výrobců běžný. O té tatře jsem někde četl, že umí celý auto na kotoučích a měchách. Takže jestli tě dobře chápu, tak pokud jsou sklopky 8x8, prostě s pohonem všech kol, zpravidla na pérech a pokud to teda dobře chápu tak asi celý auto na bubnech, že? Jinak tahače jsou asi zase celý na kotoučích, že?
čtv črc 26, 2018 9:45 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGS

Příspěvek

Ano, kromě Tatry budou ostatní 8x8 (Iveco, MAN, Mercedes, Scania?) celé na pérech. Tahače 4x4 s kardanovým předním náhonem budou většinou celé na bubnech, tahače s hydrostatickým pohonem přední nápravy budou na kotoučích.
Tatra + MAN = Superstroj!
pát črc 27, 2018 4:35 am

koprkam
Příspěvky: 129
Registrován: čtv říj 27, 2016 8:08 pm
Bydliště: Buková

Re: MAN TGS

Příspěvek

Děkuji za objasnění :)
pát črc 27, 2018 12:59 pm

PtrialM
Příspěvky: 467
Registrován: ned led 10, 2016 6:03 pm
Bydliště: Brno

Re: MAN TGA

Příspěvek

Obrázek Obrázek
ned srp 05, 2018 10:44 am

Der Sankte
Příspěvky: 705
Registrován: pon úno 04, 2013 10:57 pm
Bydliště: Praha

Re: MAN TGS

Příspěvek

Taková nedůležitá otázka, ale jen tak pro zajímavost...TGS r. 08 automat...to že to z osmičky řadí dále vcelku neochotně a na rozdíl od jiných kvaltů to je schopné točit i do 2 tis. a to bez rozdílu zatížení plynu je chyba kusu/opotřebením/konstrukční vada či vlastnost?
MAN TGS 26.400 - r.v. 2008
sob srp 11, 2018 6:53 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti