Stránka 2 z 7

Napsal: stř kvě 11, 2016 2:24 pm
od Marley
Na něco v tomto duchu jsem myslel taky - protoze kdyz jsem se díval na produkci FAPu - tak někde v těch starších sériích jsem měl dojem ze koukám na nějaké licence LIAZu :D jen se zeptám, jak na tom byla kabina foxu popř. Foxu co modernizoval TEDOM ve srovnání s dnešními normami a standardy? Strnad koupil Avií primárně kvůli kabinam jestli se tedy nepletu. K oživení Liazu vede asi moc dlouhá, asi i nepravděpodobná cesta ale fandím ji a baví me o tom treba i jen polemizovat. O tom Fapu nemá někdo nějaké info jak je to aktuální? Četl jsem ze o to mělo zájem SISU, ale nepovedlo se mi na internetu dohledat, jak moc velká automobilka to je, nebo jestli dnes Fini produkují jen nejakou minisérii a Strnad ma lepší finanční zázemí.

Napsal: stř kvě 11, 2016 2:45 pm
od Pitris
S těma kabinama jsem to moc nepochopil. Podle tohoto článku je stejně budou muset vozit z Indie, protože tam převezl bývalý majitel všechny formy.
http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/aut ... 5900fea04/
S tím propojením s Tatrou jsem zvědav jak to dopadne. Plánují i verzi 4x4, tak možná se dočkámě ve finále toho, že těžké vozy se budou jmenovat Tatra a ty lehké Avia.

Napsal: stř kvě 11, 2016 2:56 pm
od Marley
Ja nevim jak to chodí - jestli licenci na kabiny mají teď Indové, nebo jestli licence zůstala i v avii - a Strnad koupi v Indii levně "železo" a tady ho pouze složí. Nevim - snad se to dozvíme :)

Napsal: stř kvě 11, 2016 8:46 pm
od FandaP
Strnadovi jasně palec nahoru.

Myslím, že licence na kabiny bude v Avii, ale Indové odvezli lisy a hlavně matrice. Proto asi teď budou kupovat komponenty v Indii, ale tipnul bych, že buď časem obnoví v Avii lisování nebo to bude lisovat Tatra. Pokud ovšem nepřijdou na chuť lisování v Indii.

Napsal: čtv kvě 12, 2016 8:34 pm
od Aleš 400
:idea: Tak musím taky přispět jako příznivce všech československých nákladních automobilů. :) I já dávám J. Strnadovi :thumbud:
Je to logické, co udělal, protože revitalizace Tatry se jim (s R. Materou) zdá se, podařila. Ale jeden problém tu asi je, zatímco západní výrobci jsou schopni dodat automobil od nejmenšího po největší, u Tatry tohle nejde. Tak se budou s Avií vzájemně doplňovat, budou mít společné dodavatele (možná i dealery) a já pevně doufám, že to půjde. Co se týče toho stěhování, mně napadla Přelouč, protože je to velký areál a v minulosti se tam vyráběla Praga V3S M6 (nevýrobní modernizace). Praha prošla bohužel velkou deindustrializací, je problém tam sehnat dělníky, navíc jsou tam výrazně vyšší platy oproti zbytku země, které výrobu prodražují. :( Po tom areálu v Letňanech asi sáhne developer, jako po jiných, např. Rustonka, Waltrovka, železniční opravny Bubny, atd.

Co se týče LIAZu, určitě bych si taky přál obnovení, ale je to nereálné. AVIA má homologovanou osmnáctitunu, návěsové tahače to je neskutečně konkurenční segment, takže zbývá (určitě ne nezajímavý) pohon CNG. Podle mého názoru je to lepší (alespoň ve městech) než ta nešťastná močovina. Důvody, proč neuspěl projekt Tedom Truck byly: 1. ekonomická krize v r. 2008, 2. nedostatečná síť čerpacích stanic CNG, 3. neznámá značka Tedom (I teď v souvislosti s Avií se píše, že největší hodnotu má značka a letňanský areál). Pokud by to v Tedomu vyhodnotili, že se situace změnila, tak technologii mají, dokumentaci má M.Macík, se kterým snad zůstali v dobrých vztazích, takže zbývá koupit ochr.známku. :wink:

Prozatím však buďme rádi pokud po nových Tatrách budeme na silnicích potkávat i nové Avie, ať už se budou vyrábět v Praze, Přelouči, Kopřivnici nebo Horní Lhotě. :wink:

Napsal: čtv kvě 12, 2016 8:48 pm
od FandaP
Ta Přelouč může být zajímavá. I proto, že Avia 4x4 pochází právě z Přelouče.

Napsal: čtv kvě 12, 2016 8:55 pm
od FandaP
Tak tady pan novinář ani neví o čem píše.

http://www.autologistika.cz/co-se-bude- ... nske-avii/

Napsal: čtv kvě 12, 2016 10:11 pm
od Aleš 400
:x Ten je blbej jak bedna kitu. Pošpinit, poplivat, jak to jen jde. Nedávno jsme podobný novinářský sliz řešili v sekci o LIAZu. :evil:

Napsal: pát kvě 13, 2016 6:34 pm
od oldjan
Pro zajímavost, co je na tom článku tak mimo?. Nejsou lidi, material, stroje, odbyt, servis, k tomu pošramocené jméno díky předchozí kvalitě aut. V Kopřivnici byla situace jiná, výroba jela , bylo nové auto, tak stačilo obnovit důvěru bank, dodavatelů, zákazníků.... .

Napsal: pát kvě 13, 2016 7:47 pm
od Aleš 400
:shock: Nesmyslů je tam víc. V první řadě ten blábol o licenci. Copak současná Avia řady D byla v licenci Ashok Leyland? Byla to automobilka jako každá jiná, s vlastním vývojem, který homologoval vozy Euro6 a 18t. Ashok Leyland byl od r. 2006 vlastník, úplně stejně jako je Volkswagen vlastník Škody. Tak jakápak licence! Druhý nesmysl je ten o těch výrobních linkách, že není na čem vyrábět. Indové odvezli pouze matrice na díly kabiny a CSG už oznámila, že surový svařenec bude pravděpodobně dovážet z Indie. Možná to nakonec vyjde i s dopravou levněji, protože práce svařeče je drahá, navíc je jich nedostatek. Pokud to tam Indové budou vyrábět ve velkém a pár kabin vždycky jednou za čas pošlou do Česka nemusel by být problém. :( Montážní linka a moderní lakovna vybudovaná za vlastnictví Daewoo v podniku zůstala. Lidé nejsou pouze v Praze, pokud by se Avia někam přestěhovala, tak tam budou rádi, že přišel nový zaměstnavatel. Otázka odbytu je otevřená, ale například největší dealer Avie JPP servis do Indů bušil, aby mu vyrobili nová auta, třeba i v Indii. Kdyby na ně neměl odbyt, tak je přece nebude chtít. Článek je prostě kritický za každou cenu, pochválit něco? Kdepak. :( Já tomu fandím fest. :clap:

Napsal: pát kvě 13, 2016 8:29 pm
od oldjan
Já tomu samozřejmě taky fandím, nicméně po třech letech rozjet výrobu určitě lehké není, proto trochu pochybuji o tom , že se tak stane v nejbližší době.
S těmi auty mi to taky není úplně jasný. Kdyby VW odstěhoval výrobu Škodovky do Německa, areal v MB by prodal Pepovi Novákovi a ten by začal dál vyrábět škodovky. Sice Indie je daleko, takže přímá konkurence až tak nehrozí, ale mohlo by se stát, že by do Indie pro armádu prodali Avii 4x4 pod značkou Tatra. Takže si to nějak v neumím hlavě srovnat.
A manualně zručných lidi dělat něco smyslplného ubývá. Komu by se chtělo dřít na lince na 3 směny za 25tis. hrubého. Snad jenom ve škodovce mají více. Ale to je jiná kapitola.

Napsal: pát kvě 13, 2016 9:13 pm
od FandaP
Tady však nikdo výrobu neodstěhoval, ale ukončili výrobu. Do Indie odstěhovali jen matrice na lisování kabin. Kabinu použili na auto Boss, ale opravdu jen kabinu, všechno ostatní je jiné. Proto taky nemohli pro JPP servis dělat auta v Indii, protože tam byla jen ta kabina.

Tj. komletní výrobní linky jsou v Letňanech, dokumentace na vozy taky a pokud je pravda, jak uváděl Jarda Strnad, že se o areál Indové dobře starali, tak asi opravdu jen chybí, jak vylisovat kabinu, zbytek tam je. Samozřejmě je otázka, co je zbytek. Tytam jsou časy, kdy si Avie sama vyráběla nápravy, motory, Praga převodovky. Teď je to o tom, že motory jsou Cummins, převodovky ZF, nápravy Albion nebo jiné.

K tomu článku - Indové koupili Avii i s autem, nic vlastního z vývoje a výroby do toho nevložili, jen poktračovali ve vývoji - viz ta 18ti tuna. Jinak je to auto shodné tak, jak ho vyvinula Avie, když ji vlastnilo Daewoo.

Navíc údajně se Indům nedařilo prodávat jejich vůz Boss, takže je otázka, zda kabinu z Avie vůbec ještě potřebují a kdyby ano, tak stejně do Evropy nedováží, takže se vzájemně nekonkuruje.

Ono je taky možné, že třeba Ashok Leyland bude v Indii servisovat právě tyto Avie 4x4, které tam budou vyvezeny pro Indickou armádu - teď jen fabuluji, ale ten kontrakt i takto může být sjednán, podrobnosti nevíme. Nebo naopak je podmínka, že Tatry 810 budou mít kabinu z Avie vyrobenou v Indii, možností je spousta. Já za tím obchodem vidím i ty obnovené dodávky Tatry do Indie - Tatra se tam znova musela uvést a kdo by ji více mohl pomoci než místní automobilka, třeba už to bylo domluvené dávno, proto Ashok nejednal s Rusáky, těžko říci.

Prezentace Boss:
http://www.ashokleyland.com/BOSS
http://indianautosblog.com/2014/05/asho ... uae-131187

Napsal: sob kvě 14, 2016 9:31 am
od T613
a o té 18tuně jste to vzali kde? Měl jsem za to, že se měla připravovat, ale už to nestihli skrze ukončení výroby?

Napsal: sob kvě 14, 2016 9:33 am
od FandaP
Snad už jezdil prototyp. Ale nikdy jsem ho neviděl.

Napsal: čtv čer 09, 2016 1:27 pm
od FandaP
Víte někdo něco nového?