Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
-
- Příspěvky: 134
- Registrován: úte lis 07, 2006 8:12 pm
- Bydliště: Kamenice nad Lipou
- Kontaktovat uživatele:
VEB Weimar-Werk, FORTSCHRITT, IFA
Ahoj,
dovolil jsem si založit toto vlákno, jelikož si myslím, že si tento dlouholetý východoněmecký výrobce zaslouží samostatné téma. Řada z nás své dětství prožila na venkově po boku těchto strojů, které by si, pokud by pokračoval vývoj, nic nezadaly se současnými renomovanými značkami.
Jako malý jsem mohl oči nechat na nakladači v uhelných skladech. Pozoroval jsem ho na nádraží, jak vykládá vagóny. Vždy jsem toužil s ním aspoň jednou v životě zkusit pracovat. Čas běžel, a tento sen se mi stále neplnil, nikdy jsem nesebral odvahu, abych aspoň za flašku někoho poprosil, aby mne do toho posadil. Tak jsem si jeden koupil. Hodí se mi i ku stavbě domu, na nějaké to domácí popohazování.
Nakladač postupně renovuju, opravil už jsem hydraulické zámky, pístnice, motor... Co část, to příběh, hledat závady, postupně se učit... Ale moc mne to baví. Práce s ním je pak za odměnu. Jen ten čas... Ještě nevím, jaký lak mu dám, chci to dostat do origo barvy, líbí se mi hráškově zelený se žlutými koly. Tento originál byl žlutý, je to jeden z rannějších T174-2.
Takto jsem ho koupil...
A postupně opravuju a natírám...
Přeji si jednou se dostat až sem, ale to bude ještě dlouhá cesta.
Uvítám fotky vašich strojů.
dovolil jsem si založit toto vlákno, jelikož si myslím, že si tento dlouholetý východoněmecký výrobce zaslouží samostatné téma. Řada z nás své dětství prožila na venkově po boku těchto strojů, které by si, pokud by pokračoval vývoj, nic nezadaly se současnými renomovanými značkami.
Jako malý jsem mohl oči nechat na nakladači v uhelných skladech. Pozoroval jsem ho na nádraží, jak vykládá vagóny. Vždy jsem toužil s ním aspoň jednou v životě zkusit pracovat. Čas běžel, a tento sen se mi stále neplnil, nikdy jsem nesebral odvahu, abych aspoň za flašku někoho poprosil, aby mne do toho posadil. Tak jsem si jeden koupil. Hodí se mi i ku stavbě domu, na nějaké to domácí popohazování.
Nakladač postupně renovuju, opravil už jsem hydraulické zámky, pístnice, motor... Co část, to příběh, hledat závady, postupně se učit... Ale moc mne to baví. Práce s ním je pak za odměnu. Jen ten čas... Ještě nevím, jaký lak mu dám, chci to dostat do origo barvy, líbí se mi hráškově zelený se žlutými koly. Tento originál byl žlutý, je to jeden z rannějších T174-2.
Takto jsem ho koupil...
A postupně opravuju a natírám...
Přeji si jednou se dostat až sem, ale to bude ještě dlouhá cesta.
Uvítám fotky vašich strojů.
Není sice můj, ale snad to nebude vadit... Je to jediná zbývající "potvora" (tak se mu u nás říká ) v naší oblasti. Patří povodí Moravy.
Pokud bys měl zájem o nějakou dokumentaci k tomuto stroji snad bych něco vyštrachal - kdyžtak napiš SZ . Budu držet palce v renovování - co se týče barvy, já bych šel asi do té žluté nebo modré, ale hlavně z toho důvodu, že tak zbarvené jsem je už dlouho neviděl. Ovšem hlavní je, že je v dobrých rukou, barva už je pak méně podstatná . Máš k tomu i nějaké další adaptéry? Nebo podkop?
Pokud bys měl zájem o nějakou dokumentaci k tomuto stroji snad bych něco vyštrachal - kdyžtak napiš SZ . Budu držet palce v renovování - co se týče barvy, já bych šel asi do té žluté nebo modré, ale hlavně z toho důvodu, že tak zbarvené jsem je už dlouho neviděl. Ovšem hlavní je, že je v dobrých rukou, barva už je pak méně podstatná . Máš k tomu i nějaké další adaptéry? Nebo podkop?
-
- Příspěvky: 134
- Registrován: úte lis 07, 2006 8:12 pm
- Bydliště: Kamenice nad Lipou
- Kontaktovat uživatele:
Díky, každý kousek, někde zapomenutý v JZD, či jinde, mne zajímá. Stroje rychle ubývají, jeden čas, kdy stoupla cena za šrot, toho dost skončilo v hutích. Teď se to zase uklidnilo. Megavýkony už to nedává, ale na doma zlatý. Vzducháč dvouválec, nenáročný, spotřeba skoro žádná.
Váhám mezi žlutou a zelenou, ještě mám čas si to rozmyslet. Podkop nemám, v naší oblasti vím o jednom, ale majitel je trochu zvláštní, nakladač je dlouho v kopřivách a pořád tvrdí že s tím bude dělat. Mám jen na výměnu čelisti se zubama a hladké, výměna je jednoduchá na 8 klínků. Ještě bych chtěl úzká klepeta, přeci jen se ta široká lžíce tolik nezadrápne, je spíš na uhlí a písek.
Dokumentaci samozřejmě uvítám. Napíšu.
Blbý jsou náhradní díly. Pár jich mám z jednoho vraku, ale pro renovaci pístnic jsem musel nechat dělat 4 nová těsnění, a jeden kroužek vyšel na 300...
Díky.
Váhám mezi žlutou a zelenou, ještě mám čas si to rozmyslet. Podkop nemám, v naší oblasti vím o jednom, ale majitel je trochu zvláštní, nakladač je dlouho v kopřivách a pořád tvrdí že s tím bude dělat. Mám jen na výměnu čelisti se zubama a hladké, výměna je jednoduchá na 8 klínků. Ještě bych chtěl úzká klepeta, přeci jen se ta široká lžíce tolik nezadrápne, je spíš na uhlí a písek.
Dokumentaci samozřejmě uvítám. Napíšu.
Blbý jsou náhradní díly. Pár jich mám z jednoho vraku, ale pro renovaci pístnic jsem musel nechat dělat 4 nová těsnění, a jeden kroužek vyšel na 300...
Díky.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Vem kladivo, rozmlať prasátko a kup to :http://stroje.bazos.cz/inzerat/60137904 ... -T-174.php
Díky,pěkné vlákno.
Těch nakladačů je v našem okolí ještě tu a tam vidět.
Můžete sem hodit nějaké technické parametry? Jako třeba kolik rameno uzvedne a do jaké výšky,jak vysoko jde naložit s drapákem,zajímal by mne i ten podkop atd.
Myslím,že je to šikovný a praktický stroj a malí soukromníci čikolem baráku to ještě najde hodně uplatnění.
Těch nakladačů je v našem okolí ještě tu a tam vidět.
Můžete sem hodit nějaké technické parametry? Jako třeba kolik rameno uzvedne a do jaké výšky,jak vysoko jde naložit s drapákem,zajímal by mne i ten podkop atd.
Myslím,že je to šikovný a praktický stroj a malí soukromníci čikolem baráku to ještě najde hodně uplatnění.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Ty podkopové lžíce už je asi dost problém sehnat,že?
Alternativou je přibližně asi DH112,ale ta 174ka mi připadá taková lehčí a sympatičtější.
Pohon to má 4x4?
Alternativou je přibližně asi DH112,ale ta 174ka mi připadá taková lehčí a sympatičtější.
Pohon to má 4x4?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Jojo, pohon je 4x4. DH 112 umí určitě rýpat hlouběji a cokoliv k němu je asi dostupnější. Je taky živější a silnější.
EDIT: Tak jsem zjistil, že bez přihlášení nahrávání obrázků funguje . Přidávám tedy tabulku nosností, myslím že je z ní vše patrné - zdvihy a nosnosti s i bez zapatkování, pro obě verze čepování násady.
Tady jsou pak nákresy dosahů verze T174-2 v různých verzích. (předpokládám, že T174-1 je už asi docela mimo kurz)
Docela mě překvapila ta nízká hloubka rýpaní, měl jsem za to, že u verze T174-2 šlo prohodit uložení hydraulických válců a výložníku, tak jako u verze T174-1, ale asi ne. Nejspíše tam překáží ty patky (takže by se pak dalo rýpat jen dopředu a do boků), tak to asi oficiálně neuváděli, nemyslím si totiž, že u verze T174-2 by tam byly nějaké změny, díky kterým by to nešlo, ale možná se pletu...
EDIT: Tak jsem zjistil, že bez přihlášení nahrávání obrázků funguje . Přidávám tedy tabulku nosností, myslím že je z ní vše patrné - zdvihy a nosnosti s i bez zapatkování, pro obě verze čepování násady.
Tady jsou pak nákresy dosahů verze T174-2 v různých verzích. (předpokládám, že T174-1 je už asi docela mimo kurz)
Docela mě překvapila ta nízká hloubka rýpaní, měl jsem za to, že u verze T174-2 šlo prohodit uložení hydraulických válců a výložníku, tak jako u verze T174-1, ale asi ne. Nejspíše tam překáží ty patky (takže by se pak dalo rýpat jen dopředu a do boků), tak to asi oficiálně neuváděli, nemyslím si totiž, že u verze T174-2 by tam byly nějaké změny, díky kterým by to nešlo, ale možná se pletu...
Naposledy upravil(a) pipiroha dne úte dub 26, 2016 8:24 pm, celkem upraveno 2 x.
Tenhle vypadá zachovale:
http://www.sbazar.cz/meliustech/detail/ ... jnovejsi/3
Nepasoval by do toho 4válcovaný motor do "V" co se používal v RSech?
http://www.sbazar.cz/meliustech/detail/ ... jnovejsi/3
Nepasoval by do toho 4válcovaný motor do "V" co se používal v RSech?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří,každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Fortschritt T-185
https://www.youtube.com/watch?v=rjxuWetFZms
https://www.youtube.com/watch?v=3cEE8gVfRAM
https://www.youtube.com/watch?v=rjxuWetFZms
https://www.youtube.com/watch?v=3cEE8gVfRAM
Gruß Andreas
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti