Dobrý deň páni
Prosím o radu od skúsenejších užívateľov, otec ide do firmy kupovať pravdepodobne Atego 12-14 tonu (možne ešte MAM TGL) rok výroby okolo 2004 a moja otázka znie trochu všeobecne, vždy sú na výber v podstate dva motory 1218(12170) má objem 4.3l a výkonnejšie verzie 1222 (1223, 12250...) majú už 6 valcom a 6.8 litra (alebo tak) to platí aj u iných značiek, otec chce sa chce orientovať skôr na 1218 vraj má menšiu spotrebu, mne sa ale viac pozdáva už verzia 1222 aj kvôli životnosti...
Auto bude v podstate stále jazdiť plne naložené (možno aj viac...), časom možno aj potiahne menší príves, moja otázka znie, má podľa Vás verzia s tým menším motorom (12180) dosť výkonu na bežné jazdenie pre 12 tonové auto, albo sa skôr orientovať na šestvalcovu verziu? DAkujem za všetky odpovede
P.S. ak to tu už niekde bolo rozoberané tak sa ospravedlnujem za spamovanie
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: pon úno 04, 2013 9:57 pm
- Bydliště: Praha
Atego 1228 máme na firmě, je to tuším 03, nebo 04 rok. Sice už má "jen" kolem 800 tkm, ale motoricky a komfortem jízdy je na tom daleko hůře než můj MAN M2000 který má najeto 1 475 tkm. Jediná záchrana u toho Atega je převodovka s půlkama, jinak by si v kopcích ani neškrtlo. Sem tam se něco vy...e, ale jede pořád, to je fakt. Spotřeba se pohybuje, pokud vím +- 22, ale zase je to mrazák a jezdí hodně i po Praze. Jestli bude jezdit plný a ještě s vlekem, tak bych do slabší verze nešel.
Taková zajímavost...šéfovo Atego 2628 má pokud se nepletu naprosto totožný motor i převodovku jako to Atego 1228...tedy tragédie a možnost v každém lehčím kopci pročítat ranní tisk
Taková zajímavost...šéfovo Atego 2628 má pokud se nepletu naprosto totožný motor i převodovku jako to Atego 1228...tedy tragédie a možnost v každém lehčím kopci pročítat ranní tisk
V bývalé firmě jsme měli asi 10 Ateg různých typů a motorizací. Dokonce i tahač 1323 + dvojosák Koegel.
Motor 180 koní do 12 tunového auta rozhodně nebrat, na vlek zapomeň. To bude trápení.
Motor 220 koní ( 4 válec ) je lepší varianta, je tam asi 100kg úspora hmotnosti oproti 6 válci 230 (240) koní a spotřeba asi o 2 litry menší.
Motor 280 ( 290 ) koní je na solo 12 tun fakt luxus, jede jako tank. S vlekem ( měli jsem 10 tun ) se dynamika sníží, spotřeba soupravy byla 23-24 na 100km
Motor 180 koní do 12 tunového auta rozhodně nebrat, na vlek zapomeň. To bude trápení.
Motor 220 koní ( 4 válec ) je lepší varianta, je tam asi 100kg úspora hmotnosti oproti 6 válci 230 (240) koní a spotřeba asi o 2 litry menší.
Motor 280 ( 290 ) koní je na solo 12 tun fakt luxus, jede jako tank. S vlekem ( měli jsem 10 tun ) se dynamika sníží, spotřeba soupravy byla 23-24 na 100km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů