Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Jo máš pravdu 12.5 pčenice jsem vezl nejvíc. Sajtny jsou 140cm vysoký. Přes zimu to ještě alespoň o 10 cm nastavíme ale nejdřív musíme nechat načipovat traktor, tohle je jen 120 koní a měl to akorát aby na rovině jel těch 40, v kopcích a v poli s tim docela bojoval. Jenom samotnej vlek váží 4430kg, což je skoro o půl tuny víc než originál
Zdravím vás pánové,měl bych dotaz,některé valníkové návěsy BSS měly řízenou zadní nápravu a zajímalo by mne jak to fungovalo.Na obrázku je vidět,že je náprava uchycená ke klasické točně. Jak se udržoval směr nápravy při jízdě dopřadu a naopak při jízdě dozadu?
Chápal bych,že při jízdě dopředu je ta náprava vlečená a pokud je chycená za středem točny,tak si směr drží sama,ale jak si drží směr při couvání,tam pak byla nějaká blokace?
Chápal bych,že při jízdě dopředu je ta náprava vlečená a pokud je chycená za středem točny,tak si směr drží sama,ale jak si drží směr při couvání,tam pak byla nějaká blokace?
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11911
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
proč natáčecí, je jasný, samotný provedení , je čistá ukázka nenormálního " novátorství" směr to drželo tím, že osa nápravy byla mimo osu čepu tý točny tkzv. "vlečená" nefungovalo to pořádně ani když to bylo nový, sám sem viděl ja se rozkitalo a otočilo o 90 stupňu v 80-ti na nerovnostech a pod.... později tam začali dávat tlumič kmitů....kvalita stejná jak celej ten system ...je tam vidět vzduch válec ktetej to "zamykal " když si potřeboval couvnout....ručně
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Tak snaha této konstrukce určitě byla,aby se pneumatiky tolik nesmýkaly při zatáčení.Měl by to být návěs BSS NV 31.23.22 a ta zadní točna není "dodo",to se tak dělalo normálně továrně.
Já o tomto systému uvažuji pro jiné použití,jako druhou pomocnou nápravu pro traktorový nosič kontejneru,jenže s traktorem se mnohem ostřeji zatáčí a často na kamení a jiném škaredém terénu a chtěl jsem, aby se ty kola tolik nesmýkaly,tím ubyde defektů a průrazů atp.
Tento systém se mi zdá jednoduchý a snad i použitelný do rychlosti 40km/h, ale vše je to zatím jenom ve formě úvah.
Jako kluk jsem občas tyto návěsy vídaval a pamatuji se že to ve městě v ostých zatáčkách ta zadní náprava krásně zatáčela.
Já o tomto systému uvažuji pro jiné použití,jako druhou pomocnou nápravu pro traktorový nosič kontejneru,jenže s traktorem se mnohem ostřeji zatáčí a často na kamení a jiném škaredém terénu a chtěl jsem, aby se ty kola tolik nesmýkaly,tím ubyde defektů a průrazů atp.
Tento systém se mi zdá jednoduchý a snad i použitelný do rychlosti 40km/h, ale vše je to zatím jenom ve formě úvah.
Jako kluk jsem občas tyto návěsy vídaval a pamatuji se že to ve městě v ostých zatáčkách ta zadní náprava krásně zatáčela.
-
- Příspěvky: 445
- Registrován: ned úno 14, 2010 7:06 am
- Bydliště: Mělnicko
.
Jak psal Martin,šílená konstrukce,ta točna.Ale tyhle návěsy se nechaly dost překládat,tak se hodně předělávaly na přepravu štěpky,ta mrcha plavala i prázdná,a potkat naloženýho byla radost
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů