Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Zdravím vespolek, tak bych se rád přihlásil do Robur klubu. Minulou neděli jsme jednoho fešáka dovezli od kolegů hasičů z Bezděkova až knám do Dolan u Olomouce , krásně šlapal celých 180 kilometrů po vlastní ose. Byla to láska na první svezení, , po zhruba 80 kilometrech
sme se s kolegou vystřídali v řízení a od té doby sme se zkoro začli hádat, kdo při dalším zastavení zase usedne za volant
Te´d vám ještě dlužím pár technických udajů. Jedná se o typ ROBUR LO 3000 Fr 3 M/Mz rok , karoserie uzavřená skříňová víceůčelová,
11 míst k sezení , rok výroby 1976, v roce 1981 přestavba na speciální hasičské vozidlo se zvláštním výstražným zařízením.
Do roku 1988 jezdil v Tesle Pardubice, od nichž to koupila obec Bezděkov , no a ti si loni pořídili hasičskou Avii a od nich sme to koupili pro naše SDH. Našel sem to asi před 2 měsíci na jejich obecních stránkách , že je záměr obce to prodat, poslali sme nabídku a byili jediní zájemci.
Už máme za sebou Evidenční kontrolu (350,-) a uspěšně sme dokončili převod (800,-) na naše SDH. Na středu sem si už domluvil rande s veteránklubem, aby nám Roburka omrkli a poradili co všechno budem muset ještě doladit, aby sme prošli klubovou atestací a mohli uplatnit slevu na historické vozidlo. Pojistku kterou sem k převodu musel uzavřít, tak nejlevnější verze vyšla na 7000,- po atestaci by to bylo jen 1200,- to protože jsme organizace, pokud by to bylo na fyzickou osobu, tak by to bylo dokonce jen polovina, tak že zhruba 600,- .
Klubová atestace vby měla vyjít podle předběžných informací na cca 6000,- a potom už jen roční klubové poplatky.
Další variantu co jsme zvažovali , bylo na zimu vyřazovat vozidlo z registru tak by sme se dostali na polovinu pojištění, ale ještě sem
nezjišťoval kolik by byli poplatky za přihlášení/odhlášení.
Ke spotřebě bych dodal že uváděných 19,3 litru myslím že je realných, na přesun jsme načepovali 40 litrů benzínu a přesun 180km + evidenčka 15km sme ujeli a ještě něco v nadrži zbývá.
Do budoucna s máme v plánu s Roburkem jezdit v rámci našeho okresu, ale pokud to čas dovolí tak se nebudem bránit ani nějakému
tomu srazu ať už hasičkých vozidel, nebo třeba aut východního bloku.
V nejbližší době se pokusím přidat i fotky, naopak bych uvítal, pokud někdo vlastníte dílemskou příručku, katalog dílů, nebo jiné příručky
k tomuto vozidlu. V týdnu jsem sehnal 16 stránkový prospekt s nabýdkou vozidel Robur LO 3000 z roku 1974 kde je nabízeno 11 verzí vozidla, od valníku, přes skříňové verze, víceučelová, nástavby, autobus a ž po otočný žebřík.
Nebráním se žádným dotazům, a rád uvítám vaše zkušenosti
S pozdravem ,,Roburům zdar ,, se pro dnešek loučím Jarek
sme se s kolegou vystřídali v řízení a od té doby sme se zkoro začli hádat, kdo při dalším zastavení zase usedne za volant
Te´d vám ještě dlužím pár technických udajů. Jedná se o typ ROBUR LO 3000 Fr 3 M/Mz rok , karoserie uzavřená skříňová víceůčelová,
11 míst k sezení , rok výroby 1976, v roce 1981 přestavba na speciální hasičské vozidlo se zvláštním výstražným zařízením.
Do roku 1988 jezdil v Tesle Pardubice, od nichž to koupila obec Bezděkov , no a ti si loni pořídili hasičskou Avii a od nich sme to koupili pro naše SDH. Našel sem to asi před 2 měsíci na jejich obecních stránkách , že je záměr obce to prodat, poslali sme nabídku a byili jediní zájemci.
Už máme za sebou Evidenční kontrolu (350,-) a uspěšně sme dokončili převod (800,-) na naše SDH. Na středu sem si už domluvil rande s veteránklubem, aby nám Roburka omrkli a poradili co všechno budem muset ještě doladit, aby sme prošli klubovou atestací a mohli uplatnit slevu na historické vozidlo. Pojistku kterou sem k převodu musel uzavřít, tak nejlevnější verze vyšla na 7000,- po atestaci by to bylo jen 1200,- to protože jsme organizace, pokud by to bylo na fyzickou osobu, tak by to bylo dokonce jen polovina, tak že zhruba 600,- .
Klubová atestace vby měla vyjít podle předběžných informací na cca 6000,- a potom už jen roční klubové poplatky.
Další variantu co jsme zvažovali , bylo na zimu vyřazovat vozidlo z registru tak by sme se dostali na polovinu pojištění, ale ještě sem
nezjišťoval kolik by byli poplatky za přihlášení/odhlášení.
Ke spotřebě bych dodal že uváděných 19,3 litru myslím že je realných, na přesun jsme načepovali 40 litrů benzínu a přesun 180km + evidenčka 15km sme ujeli a ještě něco v nadrži zbývá.
Do budoucna s máme v plánu s Roburkem jezdit v rámci našeho okresu, ale pokud to čas dovolí tak se nebudem bránit ani nějakému
tomu srazu ať už hasičkých vozidel, nebo třeba aut východního bloku.
V nejbližší době se pokusím přidat i fotky, naopak bych uvítal, pokud někdo vlastníte dílemskou příručku, katalog dílů, nebo jiné příručky
k tomuto vozidlu. V týdnu jsem sehnal 16 stránkový prospekt s nabýdkou vozidel Robur LO 3000 z roku 1974 kde je nabízeno 11 verzí vozidla, od valníku, přes skříňové verze, víceučelová, nástavby, autobus a ž po otočný žebřík.
Nebráním se žádným dotazům, a rád uvítám vaše zkušenosti
S pozdravem ,,Roburům zdar ,, se pro dnešek loučím Jarek
Tak zatím sem ho nefotil, ale aspoň odkaz na foto z nabídky
http://obecbezdekov.cz/bezdekovsoubory/ ... _Robur.pdf
ale ten stav už taky není pravda, rok stál venku, tak se to na něm taky podepsalo,
první stopy rzi jsou kolem lišty na přechodu barev, oba dva rožky vzadu jsou lehce ťuknuté,
nic vážného, prostě si to chce s tím trochu pohrát.
Dnes sem byl ukázat ho veteránistům, a s klubovou atestací by neměl být po kosmetických upravách problém.
Škoda že děláme o víkendu hasičskou zabíjačku, jinak bych se určitě mazlil s Roburkem
http://obecbezdekov.cz/bezdekovsoubory/ ... _Robur.pdf
ale ten stav už taky není pravda, rok stál venku, tak se to na něm taky podepsalo,
první stopy rzi jsou kolem lišty na přechodu barev, oba dva rožky vzadu jsou lehce ťuknuté,
nic vážného, prostě si to chce s tím trochu pohrát.
Dnes sem byl ukázat ho veteránistům, a s klubovou atestací by neměl být po kosmetických upravách problém.
Škoda že děláme o víkendu hasičskou zabíjačku, jinak bych se určitě mazlil s Roburkem
Dovoz Roburů do ČSSR
Mám dotaz jaké typy Roburů se dovážely do ČSSR. Vím, že u nás byly autobus, dodávka, válník, skříňák, chladící vůz vše ve verzi jak benzin tak nafta. NDR dělalo 4X4 snad všechno, pak hasičské speciálý, žebříky, sanitky ale s jějich přítomností u nás si nejsem jistý. Vím, že 4X4 měly velkou spotřebu obzvlášť benzínové verze. Pokud by vás něco napalo co jsem zapoměl tak to sem hoďte.
Robur cisterna C3
Nemá někdo nějaké podklady k cisterně na podvozku Robura.
Robur
Na těchto stránkách http://www.zelenka-veterani.cz/ jsou k dospozici zajímavé podkady pro Robury. Ceny jsou ovšem úžasné. Kdyby chtěl někdo se semnou podělit taky bych to koupil a mohl bych to ofotit klidně i barevně a vazbou (to by vyšlo na zajimavější peníze). Kdyby byl zájem tak mi pošlete SZ.
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
To byla náhoda, je v dětským táboře v lese
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů